led verlichting

Xenon, led, verstralers, runningslights, problemen enz.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
wim57
Berichten: 90
Lid geworden op: 19 nov 2015, 21:13
Type: R1100RT
Bijz: zwart
Land: nl
Woonplaats of omgeving: zh

led verlichting

Ongelezen bericht door wim57 »

hh

kreeg een mailtje van mymotor over een ombouwkit naar ledverlichting plug&play zonder aanpassing te monteren kleur zelf intestellen 3000ktot 10.000k in de maten h4 bi h7 h11vanaf 47,95.
heeft iemand hier ervaring mee/of kan mij vertellen of dat iets is.heb nl op mn auto een goedkope set geplaatst maar dat is niet goed aftestellen,ik wil dit niet op mn motor hebben,vandaar mn vraag.
welk type zou ik dan nodig hebben h4? voor 100rt.
mvrgr.wim :neutral:
Gebruikersavatar
Bert M
Erelid
Erelid
Berichten: 2313
Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Re: led verlichting

Ongelezen bericht door Bert M »

Beste Wim,

Er zijn een aantal argumenten om er vooral niet aan te beginnen. Allereerst is een aanbieding zoals deze, voor een technisch hoogwaardig product waarvan de ontwikkeling nog in de kinderschoenen staat, bijna te mooi om waar te zijn... En dan is het dus meestal ook niet echt technisch hoogwaardig, leert de ervaring. Daarnaast moet je je afvragen of het geheel van koplampglas/reflector van de R1100RT in staat is om de hele andere opbouw van de ledlamp (t.o.v. de standaard gloeilamp) om te vormen tot de normale lichtbundel. Ik vermoed van niet. Dit resulteert in een buitengewoon hinderlijk lichtbeeld voor je medeweggebruikers. Tevens is het de vraag of een dergelijke lichtbron zijn hogere temperatuurafgifte kwijt kan in de standaard kampunit en achter je kuip.

Probeer ook eens de zoekfunctie rechtsboven in de hoek. Want met name Inspector Gadget heeft er al aardig wat over gepubliceerd!

[groet]

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
wim57
Berichten: 90
Lid geworden op: 19 nov 2015, 21:13
Type: R1100RT
Bijz: zwart
Land: nl
Woonplaats of omgeving: zh

Re: led verlichting

Ongelezen bericht door wim57 »

hallo bert,
hartelijk dank voor de informatie.ik kan er maar beter niet aan beginnen dus.
mvrgr.wim
Inspector Gadget

Re: led verlichting

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Het feit dat ze je aanbieden kleuren tot zelfs 10.000K, is bijna crimineel;
Vanaf 8000K ga je richting het UV spectrum.
Dat is niet alleen schadelijk voor je ogen, plastics (dus ook in potentie schadelijk voor je koplamp-delen), maar hoe hoger in het spectrum, hoe (echt heel) veel minder jij zult zien/waarnemen.
Het beste resultaat is 3000K, aantoonbaar.
6000K wordt vaak gekozen omdat dit een blauwe gloed geeft, ten koste van wat zicht.

Maar het is zoals BertM terecht al opmerkt, er zijn al wat discussies over geweest.
De 1100RT heeft overigens H4 koplamp, dim- en groot-licht dus 2 aparte gloeidraden.

Alleen als je fabrieks-af led-koplampen hebt, geeft dit goede resultaten.
Vooralsnog is het bij de BMW motoren alleen de knipperlichten, achter- en remlichten die in LED uitgevoerd zijn.

Als je de verlichting van de 1100RT koplamp wilt verbeteren zodat jij beter zicht hebt en/of beter waargenomen kán worden, zou je extra led-lampen (a la tractor/off-road) kunnen overwegen of xenon-verlichting.

Interessante meer-leesvoer;
http://www.webbikeworld.com/lights/
Gesloten

Terug naar “Over: Verlichting”