Verlichting werkt niet meer

Xenon, led, verstralers, runningslights, problemen enz.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Hollandsgoed21
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 mei 2017, 11:20
Type: R1200RT
Bijz: ex politie
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Arnhem

Verlichting werkt niet meer

Ongelezen bericht door Hollandsgoed21 »

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum.
Vanmorgen starte ik mijn BMW R1200RT uit 2012 en de verlichting werkte niet meer. Dit was al eens eerder aan de hand, maar na een paar keer met de dodemansknop te rommelen (aan en uit zetten) deed de verlichting het weer. Echter nu krijg ik hem echt niet meer aan. Het is een ex politie motor met gedocumenteerde onderhoudshistorie. Echter er liggen wel wat dragen 'los' van de oude bediening, sirene enz.
Weet iemand raad? Bijvoorbaat dank.

Grt Martijn
Gebruikersavatar
Wolfs RT
Berichten: 706
Lid geworden op: 12 sep 2009, 11:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GSA-LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: 't Gooi

Re: Verlichting werkt niet meer

Ongelezen bericht door Wolfs RT »

De start/stop knop van de 2010-2012 versies geeft problemen. Waarschijnlijk nieuwe start/stop unit aanschaffen. Ik meen €155.

Bij mijn 2010 RT zijn de knoppen links 2x en rechts 1x vervangen....in 2013. Men zegt dat ergens in 2012/2013 er een verbeterde versie op de markt is gekomen echter wel met hetzelfde onderdeelnummer.
Now:
BMW R1200GSA-LC '15

Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Verlichting werkt niet meer

Ongelezen bericht door EileRT »

Beste Hollandsgoed21,

Ik begrijp als je een probleem hebt, dit graag zo snel mogelijk met behulp van alle kennis hier op ons RT-forum wilt oplossen. Toch wordt het zeer gewaardeerd als je je even voorstelt: viewforum.php?f=43. -top-

[groet]

Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Hollandsgoed21
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 mei 2017, 11:20
Type: R1200RT
Bijz: ex politie
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Arnhem

Re: Verlichting werkt niet meer

Ongelezen bericht door Hollandsgoed21 »

Hallo Heren,

@Eilert, bedankt voor je opmerking. Ik heb me even voorgeteld.

@Wolfs, bedankt voor je reactie en de tip. Gisteren begonnen met alle losse draden van het oude Politie systeem na te lopen en netjes waterdicht of te doppen. Daarna startkop ingespoten met contactspray. Contact aan en zie daar de buitenste kleine lampjes van de koplamp gingen even aan en daarna weer uit. Ik hoorde bij wijze van spreken de BMW denken, dit gaat de goede kant op maar er zit nog een storing, ze gingen na 4 seconde weer uit. Achter de kuip zit een led lampje, leeslampje voor oom agent als hij in het donker iets moest opzoeken. Die bleek stuk, gedemonteerd en draadjes netjes afgewerkt. Resultaat, alle verlichting werkt weer naar behoren.

Grt Martijn.
Gesloten

Terug naar “Over: Verlichting”