Jos WRSM schreef:Ik weet bijna wel zeker dat Walter wel wil !!!
GEWEEST: 14 maart 2009 - ABS Modificatie workshop
Moderator: RT_Patrick
-
- Erelid
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: Zumo 210 - GoPro Hero
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Naarden, 't Gooi
Re: Organiseren ABS Modificatie workshop?
ben er natuurlijk bij!!
Walter
Medebeheerder BMW RT Forum

Hoi allen,
gezien mijn eerdere berichten is inmiddels wel duidelijk dat sleutelen niet mijn tweede natuur is (of mijn eerste, derde etc
omdat ik de rt elke dag voor mijn werk gebruik (ook in de winter) en nu dus inderdaad soms drie keer moet starten voor dat het verdomde abs lampje uitgaat, vroeg ik mij af wie er in de regio brabant of limburg interesse hebben in een workshop.
helaas is mijn schuurtje precies groot genoeg voor 1 rt (zelfs een draaischijf past er niet in, dus veel steken op t pad achter mijn huis), ik heb wel een bmw, die (zo genereus ben ik dan ook wel) ik van ganser harte beschikbaar wil stellen aan hen die wel kunnen sleutelen en de abs modificatie willen doen.
kuipdelen verwijderen lukt me wel, denk ik
groetjes Matthieu.
Hans[/quote][/quote]
Daarmee is de 1e workshop nu dus vol.
Hans[/quote]
gezien mijn eerdere berichten is inmiddels wel duidelijk dat sleutelen niet mijn tweede natuur is (of mijn eerste, derde etc

omdat ik de rt elke dag voor mijn werk gebruik (ook in de winter) en nu dus inderdaad soms drie keer moet starten voor dat het verdomde abs lampje uitgaat, vroeg ik mij af wie er in de regio brabant of limburg interesse hebben in een workshop.
helaas is mijn schuurtje precies groot genoeg voor 1 rt (zelfs een draaischijf past er niet in, dus veel steken op t pad achter mijn huis), ik heb wel een bmw, die (zo genereus ben ik dan ook wel) ik van ganser harte beschikbaar wil stellen aan hen die wel kunnen sleutelen en de abs modificatie willen doen.
kuipdelen verwijderen lukt me wel, denk ik

groetjes Matthieu.
Hans[/quote][/quote]
Daarmee is de 1e workshop nu dus vol.
Hans[/quote]
Goed, Jos en Kees hebben de voorkeur voor 14 maart, Hans maakt het niet uit en Walter en Marco hebben zich niet uitgesproken voor een voorkeursdatum.
Dat betekent dat we op 14 maart om 13:00 in mijn schuur de 1e workshop zullen hebben.
Voor de modificatie moet er onder andere gesoldeerd worden en moet de bedrading geïsoleerd worden, gereedschap en materiaal heb ik in huis.
Verder zorg ik voor de koffie en Kees zou de wereldberoemde appeltaart van zijn vrouw meenemen, dat kan dus alleen maar lekker zijn. :-) :-)
De deelnemers krijgen van mij binnenkort een pbtje met adresgegevens, wat best handig kan zijn om mijn schuur in Almere te vinden.
groet, Henk
Dat betekent dat we op 14 maart om 13:00 in mijn schuur de 1e workshop zullen hebben.
Voor de modificatie moet er onder andere gesoldeerd worden en moet de bedrading geïsoleerd worden, gereedschap en materiaal heb ik in huis.
Verder zorg ik voor de koffie en Kees zou de wereldberoemde appeltaart van zijn vrouw meenemen, dat kan dus alleen maar lekker zijn. :-) :-)
De deelnemers krijgen van mij binnenkort een pbtje met adresgegevens, wat best handig kan zijn om mijn schuur in Almere te vinden.

groet, Henk
ik heb de deelnemers voor de 1e workshop een pbtje gestuurd.
groet, Henk
groet, Henk
-
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: Alpine Weiss
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Westfriesland
helemaal top. ik heb order voor de appeltaart al uitgeschreven en bij mijn vrouw in de planning gezet :;
R1100RT (1997)+ | R1100RT (1996)+ | Honda ST1300 (2007)+ | BMW R1200RT-LC (2016)
-
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Helemaal geweldig Henk!!Henk schreef:Goed, Jos en Kees hebben de voorkeur voor 14 maart, Hans maakt het niet uit en Walter en Marco hebben zich niet uitgesproken voor een voorkeursdatum.
De deelnemers krijgen van mij binnenkort een pbtje met adresgegevens, wat best handig kan zijn om mijn schuur in Almere te vinden.![]()
groet, Henk
Moeten we alleen nog even een slachtoffer kiezen (Dhr/Kees' motor of die van mij?) - of hebben we tijd en ruimte voor 2?
Ook wacht ik nog op een antwoord van pappa marco, omdat hij niet perse in de ABS modificatie geinteresseerd is....
Hans
-
Kees zijn motor is afgevallen, gelukkig hij niet.HansD schreef:Helemaal geweldig Henk!!Henk schreef:Goed, Jos en Kees hebben de voorkeur voor 14 maart, Hans maakt het niet uit en Walter en Marco hebben zich niet uitgesproken voor een voorkeursdatum.
De deelnemers krijgen van mij binnenkort een pbtje met adresgegevens, wat best handig kan zijn om mijn schuur in Almere te vinden.![]()
groet, Henk
Moeten we alleen nog even een slachtoffer kiezen (Dhr/Kees' motor of die van mij?) - of hebben we tijd en ruimte voor 2?
Ook wacht ik nog op een antwoord van pappa marco, omdat hij niet perse in de ABS modificatie geinteresseerd is....
Hans
Zou leuk zijn als je er toch gewoon bij bent Kees - maar kijk eerst maar hoe het gaat...
Hans
-
- Erelid
Hans
Al is het alleen maar voor de gezelligheid en de appeltaart waar iedereen zich al op verheugd :;Kees zijn motor is afgevallen, gelukkig hij niet.
Zou leuk zijn als je er toch gewoon bij bent Kees - maar kijk eerst maar hoe het gaat...
Hans
Walter

-
Voor de gezelligheid wil ik er erg graag bijzijn en het leuk mij erg fijn om jullie te zien en te spreken, ik ben ook erg blij met jullie steun, maar emotioneel weet ik het nog niet.
Ik heb nog geen idee van de situatie van mijn RT en dat verlies doet mij nog het meeste zeer...
Eerst maar een zien hoe allles verder gaat, met mij gaat het overigens redelijk
Ik heb nog geen idee van de situatie van mijn RT en dat verlies doet mij nog het meeste zeer...
Eerst maar een zien hoe allles verder gaat, met mij gaat het overigens redelijk
Big W(alter) schreef:HansAl is het alleen maar voor de gezelligheid en de appeltaart waar iedereen zich al op verheugd :;Kees zijn motor is afgevallen, gelukkig hij niet.
Hans
R1100RT (1997)+ | R1100RT (1996)+ | Honda ST1300 (2007)+ | BMW R1200RT-LC (2016)
Modificatie,
Mijn naam is karelbiker,en de overbuurman van Han 62.
De ruimte is er(carpoort en werkplaats)maar nog geen afspraken.
Voor motorrijders onder de Moerdijk een mooi ritje.
Wil wel helpen in samenwerking met Han,
A fijn we horen het nog wel.
Ahoy (met Pink gisterenavond in gedachten)!Karelbiker schreef:Modificatie,
zoals inmiddels bekend heb ik geen ruimte voor sleutelen thuis noch technisch inzicht, maar wel een BMW die op t ogenblik elke ochtend roept: GEEN ABS aanwezig, middels spannend knipperende lampjes.
aangezien dit ook gebeurde in januari bij sneeuwerige omstandigheden, ben ik heel geinteresseerd in de mogelijkheid om met andere bmw-fanaten aan mijn RT te sleutelen zodat ik de komende jaren wel weg kan rijden thuis met een meteen werkend ABS.
heb je al een datum voor een workshop in gedachten?
groetjes,
Matthieu.
Heren (volgens mij hebben we nog steeds geen dames)
via deze weg wil ik mijn plekje bij de workshop in Almere van de 14de te beschikking stellen. De komende 2 weken ben ik zeer veel weg voor mijn werk. En mijn vrouw en jongste spruit vinden dat dan ook wel prettig dat als ik dan weer eens thuis kan zijn, dat ik er dan niet meteen weer vandoor ben om een dagje te hobbien aan de RT.
Ik wens jullie een leerzame en leuke dag toe, wel zonde van de appeltaart
gr Marco
via deze weg wil ik mijn plekje bij de workshop in Almere van de 14de te beschikking stellen. De komende 2 weken ben ik zeer veel weg voor mijn werk. En mijn vrouw en jongste spruit vinden dat dan ook wel prettig dat als ik dan weer eens thuis kan zijn, dat ik er dan niet meteen weer vandoor ben om een dagje te hobbien aan de RT.
Ik wens jullie een leerzame en leuke dag toe, wel zonde van de appeltaart
gr Marco
-
- Type: R1200RT
Ahoy (met Pink gisterenavond in gedachten)!
zoals inmiddels bekend heb ik geen ruimte voor sleutelen thuis noch technisch inzicht, maar wel een BMW die op t ogenblik elke ochtend roept: GEEN ABS aanwezig, middels spannend knipperende lampjes.
aangezien dit ook gebeurde in januari bij sneeuwerige omstandigheden, ben ik heel geinteresseerd in de mogelijkheid om met andere bmw-fanaten aan mijn RT te sleutelen zodat ik de komende jaren wel weg kan rijden thuis met een meteen werkend ABS.
groetjes,
Matthieu.Matti
Newby
Hallo Matthieu.Matti ,
Stuur ons maar een mailtje met een paar data wanneer je zou kunnen het kan wat ons betreft ook op een doordeweekse dag.
Met vr gr
Han/Karel
groetjes,
Matthieu.Matti
Newby
Hallo Matthieu.Matti ,
Stuur ons maar een mailtje met een paar data wanneer je zou kunnen het kan wat ons betreft ook op een doordeweekse dag.
Met vr gr
Han/Karel
R1200RT - Harley Heritage
http://i426.photobucket.com/albums/pp34 ... 0RT187.jpg[/IMG]
-
Zag vandaag op MP een advertentie ABS modificatie 50.00€ Misschien iets voor liefhebbers die geen gebruik van de Forum workshop(s) willen maken. op zich niet eens duur kost bij een dealer gemiddeld 150.00€ en misschien komt ie wel bij je thuis?????
Hallo allemaal,
De eerste workshop is achter de rug. Het workshopteam heeft de motor van Hans onder handen genomen en deze gemodificeerd.

Op de foto zie je het workshopteam Hans zijn volledige ondersteuning geven.
Hans is in ieder geval vol vertrouwen richting Rotterdam vertrokken en ik hoop aan zijn reactie te weten komen of de modificatie goed gelukt is. Of er komt geen reactie en wellicht moeten daar dan conclusies uit trekken. In ieder geval een leerzame middag, ik kom hier nog op terug en de anderen ook hoop ik.
groetjes,
Henk
De eerste workshop is achter de rug. Het workshopteam heeft de motor van Hans onder handen genomen en deze gemodificeerd.

Op de foto zie je het workshopteam Hans zijn volledige ondersteuning geven.

Hans is in ieder geval vol vertrouwen richting Rotterdam vertrokken en ik hoop aan zijn reactie te weten komen of de modificatie goed gelukt is. Of er komt geen reactie en wellicht moeten daar dan conclusies uit trekken. In ieder geval een leerzame middag, ik kom hier nog op terug en de anderen ook hoop ik.
groetjes,
Henk
-
- Erelid
Hallo allemaal,
We kunnen weer een sucessvolle forumactiviteit bijschrijven. Vandaag zijn Jos, Henk, Hans en ondergetekende lekker aan het sleutelen geweest aan de rt van Hans. Volgens mij is de modivicatie (toch een flinke ingreep) zonder problemen gelukt. Henk (en zijn ega), reuze dank voor de gastvrijheid, de koffie, soep, broodjes en natuurlijk het beschikbaar stellen van de geweldige sleutelruimte! Hans bedankt voor de heerlijke appeltaart, en Jos natuurlijk voor de filmregistratie en de amsterdamse gezelligheid! de uitgebreidde fotoreportage volgt.
(ben wel benieuwd of Hans goed thuisgekomen is ondanks dat schroefje dat we over hadden) :-) :lol: :lol:
We kunnen weer een sucessvolle forumactiviteit bijschrijven. Vandaag zijn Jos, Henk, Hans en ondergetekende lekker aan het sleutelen geweest aan de rt van Hans. Volgens mij is de modivicatie (toch een flinke ingreep) zonder problemen gelukt. Henk (en zijn ega), reuze dank voor de gastvrijheid, de koffie, soep, broodjes en natuurlijk het beschikbaar stellen van de geweldige sleutelruimte! Hans bedankt voor de heerlijke appeltaart, en Jos natuurlijk voor de filmregistratie en de amsterdamse gezelligheid! de uitgebreidde fotoreportage volgt.
(ben wel benieuwd of Hans goed thuisgekomen is ondanks dat schroefje dat we over hadden) :-) :lol: :lol:
Walter

-
- Erelid
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Filmpje ABS modificatie
Gisteren is de ABS modificatie van de RT van HansD uitgevoerd. Dit alles op uitnodiging en in de prachtige schuur, met draaiplateau, van Henk. Op zich de aanleg van de by-pass niet zo'n grote ingreep, maar er moet wel eerst een pondje schroeven gedraaid worden voodat je aan de gang kunt. Zijkuipdelen, tank (was eigenlijk niet nodig), voorkuip en cockpit moeten echt eerste allemaal gedemonteerd worden. Om je een idee te geven van de operatie heb ik het onderstaande filmpje gemaakt die naast de ingreep ook getuigd van een gezellige middag. Henk, Hans en Walter bedankt voor de leerzame en gezellige middag. Natuurlijk mag ik Henks eega niet vergeten die voor de koffie en de soep heeft gezorgd.
[media]<object width="500" height="400"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/mtuM8-WIslk&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/mtuM8-WIslk&hl=nl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/media]
Hier is de link naar de handleiding:
http://www.bmwrtforum.nl/downloads/ABSm ... 1100RT.pdf
[media]<object width="500" height="400"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/mtuM8-WIslk&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/mtuM8-WIslk&hl=nl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/media]
Hier is de link naar de handleiding:
http://www.bmwrtforum.nl/downloads/ABSm ... 1100RT.pdf
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Jos WRSM
-
- Erelid
Hij is goed gelukt Jos, het filmpje.
Je bent er druk mee geweest!
Geeft een goed beeld van de operatie en natuurlijk de prima sfeer.
Hans heeft zich nog niet gemeld... hoop dat zijn rit naar huis zonder problemen gegaan is.
Je bent er druk mee geweest!
Geeft een goed beeld van de operatie en natuurlijk de prima sfeer.
Hans heeft zich nog niet gemeld... hoop dat zijn rit naar huis zonder problemen gegaan is.
Walter

Wat je zegt Walter, daar is Jos even flink mee in de weer geweest.
Ik vind het filmpje een goede indruk geven wat er voor nodig is om de modificatie uit te voeren.
groet, Henk
Ik vind het filmpje een goede indruk geven wat er voor nodig is om de modificatie uit te voeren.
groet, Henk
-
Top filmpje Jos
En heren dat was vast een leuke middag
hgr
Kees

En heren dat was vast een leuke middag

hgr
Kees
Goed om te zien dat je avatar weer op kleur is Kees!
Toch hadden we stiekum nog op je gerekend gisteren.
Groet, Henk

Groet, Henk
Verbazingwekkend wat je allemaal in 8 min 40 kunt doen., 8) .
Geweldig dat het allemaal goed is gegaan.
Geweldig dat het allemaal goed is gegaan.
-
Dag Henk,
Het zat er echt niet in, helaas. Maar ik vond het wel jammer
ZeKer nu ik het filmpje heb gezien. Zoiets is natuurlijk ook een erg gezellige middag van jongens onder elkaar
Of ging het om die appeltaart
: :;
Dan moeten we nog een keer een aanleiding verzinnen...
hgr
Kees
Het zat er echt niet in, helaas. Maar ik vond het wel jammer

ZeKer nu ik het filmpje heb gezien. Zoiets is natuurlijk ook een erg gezellige middag van jongens onder elkaar

Of ging het om die appeltaart

Dan moeten we nog een keer een aanleiding verzinnen...

hgr
Kees
Henk schreef:Goed om te zien dat je avatar weer op kleur is Kees!![]()
Groet, Henk
Goed gemaakt jongens...prima film, duidelijk denk ik voor iedereen, zeker samen met de download. Maar of ik dit nu zelf ga doen? Denk dat bij de volgnde beurt Quispel maar eens laat regelen. Die had het al aangeboden. Maar, top, dit is perfect op dit forum.
-
Nou, dat is zeker het geval. Tot nu toe geen rode ABS lampjes meer !!!! En veilig in Bergschenhoek aangekomen.Henk schreef:Hans is in ieder geval vol vertrouwen richting Rotterdam vertrokken en ik hoop aan zijn reactie te weten komen of de modificatie goed gelukt is.
En, ongelooflijk - alles doet het nog. Er moest toch heel wat gedemonteerd worden voor deze ingreep. Ik vind het altijd een klein wonder als alles het daarna weer gewoon doet.
Ik heb een fantastische middag gehad. Was best wel spannend als het over je eigen motor gaat (en er een paar mannen om je heen lopen die je dat ook telkens laten voelen :; )
Henk, nogmaals bedankt voor je gastvrijheid, je hulp en steun. Ook Jos en Walter bedankt - zonder jullie hulp had ik dit nooit voor elkaar gekregen!
Ik ga nog vaak genieten van het filmje en de fotos - en natuurlijk elke ochtend van een werkende ABS!
Hans
-
- Erelid
de foto's van de ABS modificatiedag vindt je hier: http://www.mijnalbum.nl/Album=37RF4NWU
Het Team:

vlnr: Henk, Walter, Hans en Jos
Het Team:

vlnr: Henk, Walter, Hans en Jos
Walter

-
Big W(alter) schreef:de foto's van de ABS modificatiedag vindt je hier: http://www.mijnalbum.nl/Album=37RF4NWU

Zeg jongens, wat was die smerig :roll: jullie hebben hem toch wel schoon gemaakt voor je hem dichtschroefde, he :lol:
-
Mooie fotos, Walter. De macro-opnames zijn ook prima gelukt.Big W(alter) schreef:de foto's van de ABS modificatiedag vindt je hier: http://www.mijnalbum.nl/Album=37RF4NWU
Hans
-
Ik zit nog te wachten op de eerste poets-workshop :; .dhr schreef: Zeg jongens, wat was die smerig :roll: jullie hebben hem toch wel schoon gemaakt voor je hem dichtschroefde, he :lol:
Ik houd me ondertussen aanbevolen voor tips hoe je het blok en alle onderdelen onder de "tupperware" het beste schoon kunt maken.
(ik neem niet aan dat bijv. een hogedrukspuit een goed idee is..)
Hans
-
- Erelid
Nee, hij is zo weer dicht gegaan.dhr schreef:Zeg jongens, wat was die smerig :roll: jullie hebben hem toch wel schoon gemaakt voor je hem dichtschroefde, he :lol:Big W(alter) schreef:de foto's van de ABS modificatiedag vindt je hier: http://www.mijnalbum.nl/Album=37RF4NWU
Hans wil nog graag precies aan zijn ega laten zien wat de modificatie inhoudt.

dan moeten alle kappen er toch weer af en kan hij gelijk onder de kappen poetsen. :;
Maar geloof me, ik heb er een van de gastheer gezien en ze kunnen echt nog smeriger

Walter

-
Vandaag naar mijn werk ging het ABS lampje zowel heen als terug meteen uit. Heerlijk!
Wel heb ik nu vreselijk last van KFR. Misschien dat doordat de tank op zijn kant is geweest er rommel in de tank loskomt. (Zoja, dan is dit iets voor de ABS modificatie checklist). Ik heb in ieder geval meteen injector cleaner gekocht en in de tank gegooid. Kijken hoe het morgen is...
Hans
Wel heb ik nu vreselijk last van KFR. Misschien dat doordat de tank op zijn kant is geweest er rommel in de tank loskomt. (Zoja, dan is dit iets voor de ABS modificatie checklist). Ik heb in ieder geval meteen injector cleaner gekocht en in de tank gegooid. Kijken hoe het morgen is...
Hans
Hallo allemaal,
Als de winter dan voorbij is maak ik de hele boel schoon met S100. Indien nodig verwijder ik ook de kuipdelen om die aan de binnenkant ook schoon te maken en het blok zelf krijgt ook een poetsbeurt. :)
Maar Walter, hoe heb je zo snel kunnen zien dat mijn blok er onder de kuip ook zo uit ziet ? :lol: :lol:
groet, Henk
Je hebt gelijk, het kan schoner. Maar in de winter rijd ik gewoon door met de motor en voor dat RWS begint met strooien gaan alle kwetsbare delen in een soort beschermende was.Big W(alter) schreef:Nee, hij is zo weer dicht gegaan.dhr schreef:Zeg jongens, wat was die smerig :roll: jullie hebben hem toch wel schoon gemaakt voor je hem dichtschroefde, he :lol:Big W(alter) schreef:de foto's van de ABS modificatiedag vindt je hier: http://www.mijnalbum.nl/Album=37RF4NWU
Hans wil nog graag precies aan zijn ega laten zien wat de modificatie inhoudt.![]()
dan moeten alle kappen er toch weer af en kan hij gelijk onder de kappen poetsen. :;
Maar geloof me, ik heb er een van de gastheer gezien en ze kunnen echt nog smeriger... :lol:
Als de winter dan voorbij is maak ik de hele boel schoon met S100. Indien nodig verwijder ik ook de kuipdelen om die aan de binnenkant ook schoon te maken en het blok zelf krijgt ook een poetsbeurt. :)
Maar Walter, hoe heb je zo snel kunnen zien dat mijn blok er onder de kuip ook zo uit ziet ? :lol: :lol:
groet, Henk
-
Hoi.
Jullie zijn lekker bezig geweest.
Goedzo, heb ik het niet voor niks uitgedacht
@HansD, kijk eens goed of alle gaskabels goed zitten, bij zo'n operatie wil er weleens een kabeltje uit een stelschroef komen, dus even op de gasklephuizen EN op de verdeler onder de tank kijken(indien gemonteerd).
Groeten, Paul.
Jullie zijn lekker bezig geweest.
Goedzo, heb ik het niet voor niks uitgedacht

@HansD, kijk eens goed of alle gaskabels goed zitten, bij zo'n operatie wil er weleens een kabeltje uit een stelschroef komen, dus even op de gasklephuizen EN op de verdeler onder de tank kijken(indien gemonteerd).
Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
-
Bedankt voor de tip. Ga zeker even wat dingen nalopen als de KFR niet overgaat. Maar, even onder tank kijken, dat is zeker een geintje (?). Weet je hoeveel werk het is voordat de tank eraf is? Dat ga ik pas doen als niets anders helpt...PaulRS schreef: dus even op de gasklephuizen EN op de verdeler onder de tank kijken(indien gemonteerd).
Groeten, Paul.
Hans
-
Hoi.
Welk bouwjaar?
Tot 07/1996 loopt er een kabel van de linker gasklep naar rechts, dus alleen op de gaskleppen een stelschroef.
Daarna is het verdeelblok gekomen en dat zit onder de accu, kan je zien zonder de tank los te halen, of ms de bout los en de tank een stukje omhoog.
Groeten, Paul.
Welk bouwjaar?
Tot 07/1996 loopt er een kabel van de linker gasklep naar rechts, dus alleen op de gaskleppen een stelschroef.
Daarna is het verdeelblok gekomen en dat zit onder de accu, kan je zien zonder de tank los te halen, of ms de bout los en de tank een stukje omhoog.
Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
-
Ik heb inmiddels een flesje (merkloos) injector cleaner verstookt, zonder effect. Daarna maar een flesje Wynns injector cleaner gekocht voor de volgende tankvol en die lijkt langzaam effect te hebben. Afgelopen weekend de"tupperware" maar eens verwijderd en het een en ander nagelopen, maar alles zag er goed uit. Nu na een paar dagen loopt de motor elke dag een beetje beter - goed spul die Wynns!HansD schreef:Bedankt voor de tip. Ga zeker even wat dingen nalopen als de KFR niet overgaat. Maar, even onder tank kijken, dat is zeker een geintje (?). Weet je hoeveel werk het is voordat de tank eraf is? Dat ga ik pas doen als niets anders helpt...PaulRS schreef: dus even op de gasklephuizen EN op de verdeler onder de tank kijken(indien gemonteerd).
Groeten, Paul.
Hans
Het is nog niet helemaal over, dus ik ga nog een flesje kopen.
Misschien toch iets voor de ABS modificatie checklist: ik denk dat er vuil los komt als je de tank op zijn zij legt. Ik heb geen andere verklaring....heeft iemand dezelfde ervaring?
Hans
-
Hallo,
Ik geloof er niks van dat dit komt door de ABS modificatie bovendien zit er een benzine filter in de tank. als je de tank er dan toch af hebt en je wet niet wanneer of het filter ooit is vervangen kun je dat natuurlijk dan gelijktijdig overwegen.
Overigens hoeft bij de RT de tank niet verwijderd te worden bij de ABS aanpassing. je kan bij alle aansluitingen / stekkers zonder de tank te demonteren.
met vr gr
Han
Ik geloof er niks van dat dit komt door de ABS modificatie bovendien zit er een benzine filter in de tank. als je de tank er dan toch af hebt en je wet niet wanneer of het filter ooit is vervangen kun je dat natuurlijk dan gelijktijdig overwegen.
Overigens hoeft bij de RT de tank niet verwijderd te worden bij de ABS aanpassing. je kan bij alle aansluitingen / stekkers zonder de tank te demonteren.
met vr gr
Han
-
- Erelid
Han,han62 schreef:Hallo,
met vr gr
Han
Ben het niet met je eens dat de tank er niet af hoeft.
Om bij dre stekker van de ABS pomp te komen (deze moet losgenomen worden om te meten) moet daadwerkelijk de tank er wel af!
De ABS pomp bevindt zich achter de accu onder de tank.
Met er af bedoel ik dan in ieder geval dat hij van zijn plek verwijderd moet worden (welliswaar kunnen de slangen vast blijven zitten).
Walter

-
Ik zeg niet dat het door de ABS modificatie komt. We hebben de tank met slangen op zijn zij naast de motor gelegd. Het enige dat ik kan bedenken is dat er dan vuil uit de bodem van de tank los komt...By the way - het benzinefilter is recent vervangen.han62 schreef:Hallo,
met vr gr
Han
(en zoals Walter uitlegt, de tank moet er wel degelijk af...)
Hans
Heren,
We vatten de koe even bij de horens,
Han heeft gelijk ik heb de modificatie ook uitgevoerd zonder de tank te verwijderen, de abs stekker kun je zo los nemen.
En waar staat in het ABS verhaal dat je de tank moet losnemen cq verwijderen.
De stekker is bereikbaar met de tank gemonteerd, sorry guys bad luck :;
Groeten Ruud
Han heeft gelijk ik heb de modificatie ook uitgevoerd zonder de tank te verwijderen, de abs stekker kun je zo los nemen.
Groeten Ruud
-
Hmm, ik heb nog even de fotos nagekeken en zie dat je gelijk hebt. Is wel een goede aanvulling op de handleiding, want dat scheelt werk en in mijn geval, ellende.RuudRT schreef:Heren,
Groeten Ruud
Hans
Hoi,HansD schreef:Hmm, ik heb nog even de fotos nagekeken en zie dat je gelijk hebt. Is wel een goede aanvulling op de handleiding, want dat scheelt werk en in mijn geval, ellende.RuudRT schreef:Heren,
Groeten Ruud
Hans
Hoeft toch geen aanvulling te zijn, gewoon niet meer doen dan dat er staat.
Maar als je het filmpje draait staat er iemand het verhaal voor te lezen ik denk dat deze persoon zag dat het allemaal te snel ging en dacht laat ik eens wat extra werk bezorgen is goed voor het filmpje en foto materiaal. :lol:
Groeten Ruud
Jippie!
Zaterdag hebben Han en Karel in een record tijd de abs mod bij mijn RT uitgevoerd.
Gezien mijn neigingen om alles wat elektrisch werkt te slopen, heb ik mijn input beperkt tot het aanreiken van appelflappen en aanpakken van boutjes :lol:
Vandaag een kleine 200km gereden, meerdere keren gestart en elke keer werkte het abs meteen, echt heel fijn!
Maw, ik ben erg gelukkig en heel dankbaar.
Helemaal omdat beide heren na de mod ook nog nieuwe verstralers op de bmw hebben gemonteerd, waarna mijn koplamp (in vergelijking met de verstralers) op een soort schemerlampje is gaan lijken, ik heb nu echt enorm veel licht (1 motovision koplamp, 2 verstralers onder de bmw nieren en safetylights).
Samen met t gele vest en wit/grijze helm heb ik het idee goed zichtbaar te zijn.
Han en Karel, enorm bedankt voor de leerzame en gezellige dag!
Matthieu.
Zaterdag hebben Han en Karel in een record tijd de abs mod bij mijn RT uitgevoerd.
Gezien mijn neigingen om alles wat elektrisch werkt te slopen, heb ik mijn input beperkt tot het aanreiken van appelflappen en aanpakken van boutjes :lol:
Vandaag een kleine 200km gereden, meerdere keren gestart en elke keer werkte het abs meteen, echt heel fijn!
Maw, ik ben erg gelukkig en heel dankbaar.
Helemaal omdat beide heren na de mod ook nog nieuwe verstralers op de bmw hebben gemonteerd, waarna mijn koplamp (in vergelijking met de verstralers) op een soort schemerlampje is gaan lijken, ik heb nu echt enorm veel licht (1 motovision koplamp, 2 verstralers onder de bmw nieren en safetylights).
Samen met t gele vest en wit/grijze helm heb ik het idee goed zichtbaar te zijn.
Han en Karel, enorm bedankt voor de leerzame en gezellige dag!
Matthieu.
-
Hoi Matthieu,
Graag gedaan en de appelflappen waren lekker. blij dat je weer veilig thuis bent gekomen en dat je verlost bent van het ABS virus.
Groetjes
Han
Graag gedaan en de appelflappen waren lekker. blij dat je weer veilig thuis bent gekomen en dat je verlost bent van het ABS virus.
Groetjes
Han
-
Matti,
Heerlijk is dat he. Mooi dat het gelukt is. Hoe lang zijn jullie bezig geweest?
Hans
Hans
Hoi Hans,HansD schreef:Matti,
Hans
is inderdaad een heel goed gevoel, het rare is dat ik nog steeds verwacht te moeten stoppen onderweg om de motor weer aan en uit te zetten.
voorlopig geniet ik dus heel bewust van het starten en meteen met abs weg kunnen rijden.
exacte tijd heb ik niet voor je, voor mijn gevoel waren wij met een paar uur klaar met de abs mod.
omdat toen toch alle kuipdelen er al af lagen zijn we meteen verder gegaan met leggen van bedrading en monteren van de verstralers (en met we bedoel ik echt Han en Karel, alle mannen in mijn familie staan er om bekend dat zij heel goed alles kunnen slopen en maar weinig kunnen opbouwen

met de verstralers zijn we langer bezig geweest dan met de abs en daarna is de bmw weer in elkaar gezet.
misschien dat Han en Karel een idee hebben van de precieze montage tijd?
groetjes,
Matthieu.
-
Hallo,
Matthieu, zei het al de ABS daar ben je als je het op je gemak doet een paar uur mee bezig. is niet echt van belang vind ik je doet er zo lang over als je zelf wilt en of je alleen bent of b.v. met z'n zessen maakt niet zo heel veel in tijd uit. omdat er toch een aantal dingen zijn waar maar 1 persoon aan kan werken.
Als je het aleen doet weet je (meestal) precies welke boutjes waar hebben gezeten en als je met meerdere bent kan het gebeuren dat de 1 denkt dat heeft hij al gedaan en de ander zou dat ook kunnen denken en dan heb je dubbel werk. maar in sommige gevallen is een extra handje wel makkelijk.
De meeste tijd ging zitten in de extra lampjes en dan met name door de bijgeleverde universeel kabelboom. doordat de lampjes aan de voorkant redelijk dicht bij elkaar zitten hou je dan stukken draad over die je op moet rollen en ergens kwijt moet raken. ik heb besloten ze af te knippen op de goede lengte zodat een en ander netter aangelegd kon worden.
Als je besluit om alleen de extra lampen aan te sluiten hoef je niet perse de kuipdelen te de en monteren als is dat natuurlijk wel makkelijk om de draden te geleiden. ik deed het voorheen met behulp van een lasdraad en daar een oogje aan gebogen die steek je van 1 kant tussen het kuipdeel en verbind dan de kabelstreng aan het oogje en trekt het naar voor of naar achter je zet de kabels voor en achter vast met een tire rip en scheelt dan toch een hoop werk.
De lampjes hebben we bevestigd aan het kunststof front daar gaatjes ingeboord en aan de bovenkant voor beide lampjes een aluminium bevestigingsplaatje zodat de schroeven goed aangedraais kunnen worden en het ABS deel niet kapot kan. en dan is het wel makkelijker als het frontdeel er af is.
Matthieu, zei het al de ABS daar ben je als je het op je gemak doet een paar uur mee bezig. is niet echt van belang vind ik je doet er zo lang over als je zelf wilt en of je alleen bent of b.v. met z'n zessen maakt niet zo heel veel in tijd uit. omdat er toch een aantal dingen zijn waar maar 1 persoon aan kan werken.
Als je het aleen doet weet je (meestal) precies welke boutjes waar hebben gezeten en als je met meerdere bent kan het gebeuren dat de 1 denkt dat heeft hij al gedaan en de ander zou dat ook kunnen denken en dan heb je dubbel werk. maar in sommige gevallen is een extra handje wel makkelijk.
De meeste tijd ging zitten in de extra lampjes en dan met name door de bijgeleverde universeel kabelboom. doordat de lampjes aan de voorkant redelijk dicht bij elkaar zitten hou je dan stukken draad over die je op moet rollen en ergens kwijt moet raken. ik heb besloten ze af te knippen op de goede lengte zodat een en ander netter aangelegd kon worden.
Als je besluit om alleen de extra lampen aan te sluiten hoef je niet perse de kuipdelen te de en monteren als is dat natuurlijk wel makkelijk om de draden te geleiden. ik deed het voorheen met behulp van een lasdraad en daar een oogje aan gebogen die steek je van 1 kant tussen het kuipdeel en verbind dan de kabelstreng aan het oogje en trekt het naar voor of naar achter je zet de kabels voor en achter vast met een tire rip en scheelt dan toch een hoop werk.
De lampjes hebben we bevestigd aan het kunststof front daar gaatjes ingeboord en aan de bovenkant voor beide lampjes een aluminium bevestigingsplaatje zodat de schroeven goed aangedraais kunnen worden en het ABS deel niet kapot kan. en dan is het wel makkelijker als het frontdeel er af is.
-
- 2024
- Bijz: R1200GS LC
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Komt er nog een keer een workshop, heb al eerder gemeld dat ik dan graag van de partij ben. Ik kan anderen helpen met de motoren klaar te maken voor de modificatie,Electrisch ben ik leergierig en vanaf 1 september zonder werk dus tijd zat,
groetjes, Baird, Breda
groetjes, Baird, Breda
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
-
September is een mooie tijd en dan bij voorkeur door deweeks en dat is dan voor jou geen probleem begrijp ik.
Met vr gr
han
Met vr gr
han
heb garage kunnen aan 2 motoren gelijk sleutelen groet gijsbertus
Laatst gewijzigd door gijsbertus op 30 jan 2010, 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!