Kosten 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?

Ook bedoeld voor de ABS perikelen

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Remblokken mijn R1200RT/LC na 10K km versleten

Ja - alleen voor
0
Geen stemmen
Ja - alleen achter
7
23%
Ja - voor en achter
2
7%
Nee
21
70%
 
Totaal aantal stemmen: 30

Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Kosten 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

De remblokken van de LC die na 10.000km geheel versleten zijn? Wat heeft een 10K km-beurt voor dit type dan nog meer in petto?
Doel van dit draadje is om inzicht te krijgen of de integrale kosten voor de R1200RT/lc beduidend hoger zijn als de R1200RT.
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Jurgen
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 jul 2014, 15:26
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Hilvarenbeek

Re: 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?

Ongelezen bericht door Jurgen »

Hallo allemaal,

Allereerst iedereen een fijn kerstfeest en een gelukkig nieuw motorjaar!
Met veel mooi weer dan uiteraard.
Dan verder met mijn vraag: zijn er meer LC rijders die bij de eerste 10000 km beurt achter al nieuwe remblokken nodig heeft? Bij mij werd de eerste 10000 km beurt al het volledige bedrag voor nieuwe remblokken in rekening gebracht. Ik vind 10000 km voor een set remblokken van dik €100,- iets te gortig. BMW zelf geeft niet thuis onder het motto: als je voorzichtig remt gaan de achterremmen als eerste eraan. In dat geval verwacht ik minimaal 50000 km met een stel voorremblokken te doen en 100000 km met de voorremschijven, maar dat zal een utopie zijn vrees ik. Zijn er meer die hier tegenaan gelopen zijn?
[groet]
Gebruikersavatar
basplehn
Berichten: 514
Lid geworden op: 27 jul 2014, 11:51
Type: R1200RT/LC
Bijz: Tourscherm, Topkoffer en NAV V
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heesch
Locatie: Heesch

Re: 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?

Ongelezen bericht door basplehn »

Beste Jurgen,

Bedankt voor jouw berichtgeving. Ik sta er ook van te kijken.
Heb jij na het vervangen jouw blokken nog gezien?

Zodra de mijne haar 10k beurt krijgt zal ik hier kritisch op Letten.

Misschien een idee om een topic aan te maken m.b.t. 10k beurt R1200RT LC _004

[groet]
Bas
BMW K1200GT (2003) Graugrun Metallic
BMW R1200RT LC (2014) Kalistograu Metallic Matt
Gebruikersavatar
Joop Diesel
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 nov 2009, 20:38
Type: R1250RT
Bijz: MY 2021
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Oisterwijk

Re: 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?

Ongelezen bericht door Joop Diesel »

Hallo Jurgen,

Ik heb er ondertussen al meer dan 10.000 km op staan en bij mij zijn de remblokken achter nog niet vervangen.
De monteur gaf wel aan dat dit al bij meerdere BMW's het geval was.
Zal ze zeker in de gaten houden _004
doov650

Re: 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?

Ongelezen bericht door doov650 »

In een ander draadje staat dat ErikS ook nieuwe blokken nodig had bij de 10 k beurt. Ook achter.

Ben benieuwd.
Ik heb heb al 136 k ( 40k, 68k en 28k) weg op mijn vorige 3 RT's. Bij de 2e zijn bij km stand 60k de blokken voor en achter vervangen. Bij de andere 2 nog nooit.

Op de LC staat nu 3k, dus volgend jaar meer nieuws van deze zijde.
Laatst gewijzigd door doov650 op 15 apr 2015, 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Lemoi
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 feb 2012, 21:08
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch

Re: 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?

Ongelezen bericht door Lemoi »

ben pas op de 4500 km. Zal in feb/maart op z'n laatst zijn 10K buurt krijgen. Dan zal ik eens zien of het bij mij ook het geval is
thooms

Re: 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?

Ongelezen bericht door thooms »

Wat wil je remdelen zijn slijtage delen hoe moet je daar nu garantie op geven.
Dit geld het zelfde voor de koppeling krijg vaak genoeg te horen goh is wel snel versleten ja denk ik dan oelewapper dat komt omdat je niet fatsoenlijk er mee omgaat.

Maar goed 10.000 km is snel , misschien kan je voor je zelf eens nagaan waar door dit zou komen rem je alleen achter bv.
Gebruikersavatar
basplehn
Berichten: 514
Lid geworden op: 27 jul 2014, 11:51
Type: R1200RT/LC
Bijz: Tourscherm, Topkoffer en NAV V
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heesch
Locatie: Heesch

Re: 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?

Ongelezen bericht door basplehn »

thooms schreef:Wat wil je remdelen zijn slijtage delen hoe moet je daar nu garantie op geven.
Dit geld het zelfde voor de koppeling krijg vaak genoeg te horen goh is wel snel versleten ja denk ik dan oelewapper dat komt omdat je niet fatsoenlijk er mee omgaat.

Maar goed 10.000 km is snel , misschien kan je voor je zelf eens nagaan waar door dit zou komen rem je alleen achter bv.
Het remsysteem van de LC's zijn deel integraal, dus bij het bedienen van de remhendel remt het systeem voor en achter!
Ik heb vier jaar lang een K1200GT gereden met gemiddeld zo'n 15k per jaar.
De K is zwaarder dan de LC en heb destijds vaker geremd dan nu met de LC, met de LC rem ik merendeels op de motor af.
Het enige wat ik in die vier jaar aan remblokken van de K heb vervangen waren de remblokken voor.

Ik wil alleen maar zeggen dat IK het raar vindt dat de remblokken van de LC achter bij meerdere collega's rond 10k vervangen zijn.
Het kan zo maar zijn dat de remblokken bewust dunner zijn geproduceerd zodat iedere 10k deze a € 100,- vervangen dienen te worden, of misschien zit er een fout in het remsysteem achter zodat er continu contact is tussen remblok en remschijf _001

[groet]
Bas
BMW K1200GT (2003) Graugrun Metallic
BMW R1200RT LC (2014) Kalistograu Metallic Matt
Gebruikersavatar
boetsch1
2024
2024
Berichten: 132
Lid geworden op: 27 jul 2009, 10:59
Type: R1250RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Leiden
Locatie: Leiden

Re: 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?

Ongelezen bericht door boetsch1 »

Even een reactie op de remblokken achter, zelf rij ik een R1200GS LC 2013 en mijn remblokken achter waren bij 6000km op, volgens BMW omdat deze zachter van samenstelling waren. Ze zijn overigens de 1e keer onder garantie vervangen. De 2e set gingen 14.000km mee. Volgens BMW zitten er nu remblokken in met een andere samenstelling. Ze zouden nu langer mee moeten gaan, we zullen het mee maken. Aan de voorzijde nog geen remblokken vervangen na 23.000km.
Geniet nu, het is later dan je denkt.

Honda 500four, Honda 550four, Honda GL1000, BMW K1200RS, BMW 1150RT, BMW K1300GT, R1200GS LC, R1200R LC, K1300GT, K1600GT, R1250RT, R1250GS.

Groet Peter den Hollander
Gebruikersavatar
basplehn
Berichten: 514
Lid geworden op: 27 jul 2014, 11:51
Type: R1200RT/LC
Bijz: Tourscherm, Topkoffer en NAV V
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heesch
Locatie: Heesch

Re: 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?

Ongelezen bericht door basplehn »

boetsch1 schreef:Even een reactie op de remblokken achter, zelf rij ik een R1200GS LC 2013 en mijn remblokken achter waren bij 6000km op, volgens BMW omdat deze zachter van samenstelling waren. Ze zijn overigens de 1e keer onder garantie vervangen. De 2e set gingen 14.000km mee. Volgens BMW zitten er nu remblokken in met een andere samenstelling. Ze zouden nu langer mee moeten gaan, we zullen het mee maken. Aan de voorzijde nog geen remblokken vervangen na 23.000km.
Bedankt voor het delen met jouw ervaring in kwestie _004

Gr Bas
BMW K1200GT (2003) Graugrun Metallic
BMW R1200RT LC (2014) Kalistograu Metallic Matt
Jurgen
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 jul 2014, 15:26
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Hilvarenbeek

Re: 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?

Ongelezen bericht door Jurgen »

Ook ik heb nu twee RT's 'versleten': een R1150RT 2-spark en een R1200RT uit 2008, ingeruild met resp. 80300 en 86500 km, maar zonder om de 10000 km nieuwe blokken nodig te hebben. Ik verwacht dan ook minimaal 20000 km met remblokken te kunnen doen. Ik rem inderdaad niet voluit, maar rem hoofdzakelijk op de motor af en rem bij met vrijwel altijd de (gekoppelde) voorrem. Deze rijstijl heb ik nu ruim 12 jaar en daar nog nooit problemen mee gehad. Meestal is na 40000 km de achterremschijf versleten en na 60-70000 km zijn de voorremschijven aan vervanging toe. Meestal na 2 keer de blokken vervangen.
Gebruikersavatar
ErikS
2024
2024
Berichten: 483
Lid geworden op: 19 jan 2014, 19:01
Type: R1250RT
Bijz: Een met radio en BMW navigatie (TFT) en Zumo XT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Veluwe-Vallei
Locatie: De parel van Gelderland
Contacteer:

Re: 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?

Ongelezen bericht door ErikS »

De eerste 10.000 zit er op. Gisteren een beurt laten geven.
De gebruikelijke zaken, kleine storingen en. . . remblokken achter!

Bij elkaar weer voor een slordige 355 euro uitgegeven.
Gelukkig was daar de bon van meneer BMW nog (vanwege de terugroepactie). Dus niet hoeven pinnen. Een kleine meevaller in de dure december maand.
volg een rijvaardigheidstraining, omdat motorrijden altijd beter (en veiliger) kan!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
met een Sena SC2 in de helm en Zumo XT op de R1250RT-TFT met radio en BMW navigatie.
Gebruikersavatar
EL SCORPIO
Berichten: 1672
Lid geworden op: 26 sep 2010, 16:50
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Re: 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

basplehn schreef:
ErikS schreef:De eerste 10.000 zit er op. Gisteren een beurt laten geven.
De gebruikelijke zaken, kleine storingen en. . . remblokken achter!

Bij elkaar weer voor een slordige 355 euro uitgegeven.
Gelukkig was daar de bon van meneer BMW nog (vanwege de terugroepactie). Dus niet hoeven pinnen. Een kleine meevaller in de dure december maand.
Zo Erik bij 10.000 km jouw eerste set blokken :$
of waren ze defect?

Gr Bas
Gebruikersavatar
basplehn
Berichten: 514
Lid geworden op: 27 jul 2014, 11:51
Type: R1200RT/LC
Bijz: Tourscherm, Topkoffer en NAV V
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heesch
Locatie: Heesch

Re: 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?

Ongelezen bericht door basplehn »

beemerrichard schreef:
basplehn schreef:
ErikS schreef:De eerste 10.000 zit er op. Gisteren een beurt laten geven.
De gebruikelijke zaken, kleine storingen en. . . remblokken achter!

Bij elkaar weer voor een slordige 355 euro uitgegeven.
Gelukkig was daar de bon van meneer BMW nog (vanwege de terugroepactie). Dus niet hoeven pinnen. Een kleine meevaller in de dure december maand.
Zo Erik bij 10.000 km jouw eerste set blokken :$
of waren ze defect?

Gr Bas
BMW K1200GT (2003) Graugrun Metallic
BMW R1200RT LC (2014) Kalistograu Metallic Matt
moh_fan
Berichten: 678
Lid geworden op: 04 mar 2009, 22:00
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: N-Br

Re: 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?

Ongelezen bericht door moh_fan »

Ter vergelijk een 2011 RT (K26)

1K €256 - Breeman
10K €256 - Breeman
20K €387 - Breeman
30K €324 - Breeman
40K €536 - Breeman
50K €359 - Breeman
60K €413 - Mofra
70K €192 - MSA
80K €473 - MSA
90K €257 - MR Motoren

Ter verduidelijking n.a.v. PB;
Dit zijn de bedragen die zijn betaald voor de door BMW voorgeschreven servicebeurten.
Slijtage-onderdelen en reparaties -die ik overigens niet had- zijn hier niet in meegenomen.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1150RT - R1200RT '07 / '08 / '11 / '15
--- Lid BMW MC Vlaanderen ---
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Doe mee aan de poll . . . . "Remblokken mijn R1200RT/LC na 10K versleten"
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Gebruikersavatar
basplehn
Berichten: 514
Lid geworden op: 27 jul 2014, 11:51
Type: R1200RT/LC
Bijz: Tourscherm, Topkoffer en NAV V
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heesch
Locatie: Heesch

Re: 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?

Ongelezen bericht door basplehn »

Jos WRSM schreef:De remblokken van de LC die na 10.000km geheel versleten zijn? Wat heeft een 10K km-beurt voor dit type dan nog meer in petto?
Doel van dit draadje is om inzicht te krijgen of de integrale kosten voor de R1200RT/lc beduidend hoger zijn als de R1200RT.
Bedankt Jos voor het opzetten van dit draadje _004

Gr Bas
BMW K1200GT (2003) Graugrun Metallic
BMW R1200RT LC (2014) Kalistograu Metallic Matt
Gebruikersavatar
Mariecke
Berichten: 172
Lid geworden op: 26 okt 2014, 22:02
Type: R1200RT
Bijz: 2005, Granit-grau, Topkoffer, Xenon
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Utrecht

Re: 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?

Ongelezen bericht door Mariecke »

Mijn -1200- heeft vorige week de extra grote 40.000 km beurt gehad bij Kenny (Msa)
Hier zijn toen ook de remblokken voor vervangen.

Ik vind 40.000 wel acceptabel, maar verwacht er nu wel iets langer.mee te doen

Ik probeer altijd, op weg, naar het werk, zoin mogelijk (lees niet) te remmen. Houd mij scherp en de rit leuk :D
BMW R 1200 RT (2005) 10/2014 -
Suzuki GSF 650 SA Bandit (2005) 05/2007 -
Honda NTV 650 Revere (1989) 06/2006 - 05/2007
Honda V45 Sabre (1988) 03/2006 - 06/2006

When nothing goes right, go left
Gebruikersavatar
Guusvb
Berichten: 101
Lid geworden op: 10 apr 2014, 20:50
Type: R1200RT/LC
Bijz: type 2014
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Venray

Re: 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?

Ongelezen bericht door Guusvb »

moh_fan schreef:Ter vergelijk een 2011 RT (K26)

1K €256 - Breeman
10K €256 - Breeman
20K €387 - Breeman
30K €324 - Breeman
40K €536 - Breeman
50K €359 - Breeman
60K €413 - Mofra
70K €192 - MSA
80K €473 - MSA
90K €257 - MR Motoren
Bij bijna 12000 km heb ik mijn 10k beurt laten doen: € 252,- zonder remblokken!
Ter referentie: Mij vorige RT (2009) kreeg bij de 40k beurt vóór nieuwe remblokken á € 140,- Achter waren ze bij 56k (inruil) nog niet vervangen.
moh_fan schreef: Ter verduidelijking n.a.v. PB;
Dit zijn de bedragen die zijn betaald voor de door BMW voorgeschreven servicebeurten.
Slijtage-onderdelen en reparaties -die ik overigens niet had- zijn hier niet in meegenomen.
Moet ik hieruit begrijpen dat bij 90k kilometers nog steeds geen remblokken zijn vervangen????

Weet trouwens iemand hoe bepaald wordt of de blokken aan vervanging toe zijn: visuele inspectie of via canbus uitgelezen?

Groeten,
Guus
moh_fan
Berichten: 678
Lid geworden op: 04 mar 2009, 22:00
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: N-Br

Re: 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?

Ongelezen bericht door moh_fan »

Na aankoop in 2011 ben ik ook op deze RT gelijk originele remblokken van Brembo gaan gebruiken. Ze genereren een betere remkracht, gaan langer mee (zie al reeds eerder geplaatste test op dit forum) en zijn goedkoper.
Voor heb ik de blokken nog niet zo heel lang geleden vervangen bij 91K.
Na 70K waren mijn voorremschijven dun genoeg om vervangen te worden.
Achter verbruik ik nog altijd de eerste schijf en set remblokken. Van Brembo natuurlijk!

PS.
GSA-rijders hebben dit probleem ergens eind 2006 ook al eens voorgehad. Toen werd ook zeer regelmatig melding gemaakt van ernstige slijtage van achterremblokken. 6-7000km en er konden nieuwe gestoken worden... Destijds zouden de originele BMW-blokken niet gesinterd zijn...


Sent from my iPad aan alle forumleden
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1150RT - R1200RT '07 / '08 / '11 / '15
--- Lid BMW MC Vlaanderen ---
Gebruikersavatar
basplehn
Berichten: 514
Lid geworden op: 27 jul 2014, 11:51
Type: R1200RT/LC
Bijz: Tourscherm, Topkoffer en NAV V
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heesch
Locatie: Heesch

Re: 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?

Ongelezen bericht door basplehn »

moh_fan schreef:Na aankoop in 2011 ben ik ook op deze RT gelijk originele remblokken van Brembo gaan gebruiken. Ze genereren een betere remkracht, gaan langer mee (zie al reeds eerder geplaatste test op dit forum) en zijn goedkoper.
Voor heb ik de blokken nog niet zo heel lang geleden vervangen bij 91K.
Na 70K waren mijn voorremschijven dun genoeg om vervangen te worden.
Achter verbruik ik nog altijd de eerste schijf en set remblokken. Van Brembo natuurlijk!

PS.
GSA-rijders hebben dit probleem ergens eind 2006 ook al eens voorgehad. Toen werd ook zeer regelmatig melding gemaakt van ernstige slijtage van achterremblokken. 6-7000km en er konden nieuwe gestoken worden... Destijds zouden de originele BMW-blokken niet gesinterd zijn...


Sent from my iPad aan alle forumleden
Ah kijk Moh_Fan, daar heb jij degelijk een (.) _004
Sintermetaal of niet gesinterd, dat zal waarschijnlijk de oorzaak zijn van snellere slijtage.
IK heb altijd Brembos sintermetaal gehad, deze gaan zeker na de 10.000 km erop!

Overweeg zelfs de eerste, en komende onderhoudsbeurten door Kenny uit te laten voeren.
Puur vanwege de goede recenties en oprechtheid.

[groet]
Bas
BMW K1200GT (2003) Graugrun Metallic
BMW R1200RT LC (2014) Kalistograu Metallic Matt
Gebruikersavatar
ErikS
2024
2024
Berichten: 483
Lid geworden op: 19 jan 2014, 19:01
Type: R1250RT
Bijz: Een met radio en BMW navigatie (TFT) en Zumo XT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Veluwe-Vallei
Locatie: De parel van Gelderland
Contacteer:

Re: 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?

Ongelezen bericht door ErikS »

doov650 schreef:In een ander draadje staat dat ErikS ook nieuwe blokken nodig had bij de 10 k beurt. Ook achter.
klopt helemaal. Toen ik de motor op ging halen werd er tussen neus en lippen door gezegd dat ze de achterblokken meteen maar vervangen hadden want "die hielden het geen 5ooo km meer uit".
volg een rijvaardigheidstraining, omdat motorrijden altijd beter (en veiliger) kan!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
met een Sena SC2 in de helm en Zumo XT op de R1250RT-TFT met radio en BMW navigatie.
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Volgens mij gebruikt BMW toch gewoon Brembo remblokken. En dan doe ik met achterremblokken gemakkelijk 50000 km.
Jurgen
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 jul 2014, 15:26
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Hilvarenbeek

Re: 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?

Ongelezen bericht door Jurgen »

Praten we hier nog allemaal over de LC versie van de R1200RT? Met mijn oude RT's kon ik ook gemakkelijk 20000 km met de achterremblokken halen. En bij niet-gekoppelde achterremmen zal de slijtage helemaal minimaal zijn; veel mensen gebruiken hun rempedaal nauwelijks. Nogal wiedes dat je dan 50000km met een set remblokken haalt.
Gebruikersavatar
Arjan W
2024
2024
Berichten: 507
Lid geworden op: 22 apr 2013, 20:45
Type: R1150RT
Bijz: De bestuurder
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amersfoort

Re: Kosten 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?

Ongelezen bericht door Arjan W »

Euhhh... Wellicht ben ik niet zo'n coureur maar ik heb nu 83k km's op de teller staan. Maar mijn achter remblokken gaan nog wel een rondje mee. Naar verwachting mijn schijven ook nog wel. De voorremblokken zijn al ergens ronde de 40/45k km's vervangen.
De rit is altijd het mooist, na de warme thuiskomt!Liever tien keer neon-yellow, dan een keer niet gezien.
Gebruikersavatar
Guusvb
Berichten: 101
Lid geworden op: 10 apr 2014, 20:50
Type: R1200RT/LC
Bijz: type 2014
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Venray

Re: Kosten 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?

Ongelezen bericht door Guusvb »

Contact met mijn dealer leerde het volgende:
Er zijn remblokken bij enkele LC's vervangen en BMW heeft inmiddels voor andere blokken gekozen. Iedereen die nu nieuwe blokken nodig heeft, krijgt andere dan er oorspronkelijk oplagen (in ieder geval in het begin van dit jaar). Ik had nog 3 mm bij 12k kilometer en zal bij een zelfde rijstijl de 20k halen.
Het lijkt erop dat dit nu onder controle is maar dat is nog afwachten. Alleen jammer voor diegenen die al (heel vroeg) de extra kostenpost hadden en waarschijnlijk krijgen bij hun 10k beurt.
De snelle slijtage wordt aan de rij-cq remstijl toegekend, maar BMW gaat wel andere monteren...

[groet]
Guus
Gebruikersavatar
basplehn
Berichten: 514
Lid geworden op: 27 jul 2014, 11:51
Type: R1200RT/LC
Bijz: Tourscherm, Topkoffer en NAV V
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heesch
Locatie: Heesch

Re: Kosten 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?

Ongelezen bericht door basplehn »

Bedankt Guus voor jouw mededeling _004

[groet]
Bas
BMW K1200GT (2003) Graugrun Metallic
BMW R1200RT LC (2014) Kalistograu Metallic Matt
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: Kosten 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Jurgen schreef:Praten we hier nog allemaal over de LC versie van de R1200RT? Met mijn oude RT's kon ik ook gemakkelijk 20000 km met de achterremblokken halen. En bij niet-gekoppelde achterremmen zal de slijtage helemaal minimaal zijn; veel mensen gebruiken hun rempedaal nauwelijks. Nogal wiedes dat je dan 50000km met een set remblokken haalt.
Ik denk als je niet remt met de achterrem je voor remblokken des te harder slijten maar ook die gaan bij mij enorm lang mee. Ik vind het wel raar dat remblokken zo snel kunnen verslijten op een motor. Maar ja ik heb geen LC en zal er ook nooit geen hebben. Het zou inderdaad kunnen dat er per ongeluk voor een veel te zachte remblok is gekozen op de LC. Maar dan verwacht ik wel dat met een hardere blok de remwerking ook iets minder zal zijn.
Gebruikersavatar
Lemoi
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 feb 2012, 21:08
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch

Re: Kosten 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?

Ongelezen bericht door Lemoi »

vorige week mijn 10000 km beurt gehad (10984 km op de teller). En ja hoor, ook de remblokken achter vervangen...hopeloos
Gebruikersavatar
basplehn
Berichten: 514
Lid geworden op: 27 jul 2014, 11:51
Type: R1200RT/LC
Bijz: Tourscherm, Topkoffer en NAV V
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heesch
Locatie: Heesch

Re: Kosten 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?

Ongelezen bericht door basplehn »

Lemoi schreef:vorige week mijn 10000 km beurt gehad (10984 km op de teller). En ja hoor, ook de remblokken achter vervangen...hopeloos
Had je tevens gevraagd welke typen blokken erop zaten?
BMW K1200GT (2003) Graugrun Metallic
BMW R1200RT LC (2014) Kalistograu Metallic Matt
Gebruikersavatar
basplehn
Berichten: 514
Lid geworden op: 27 jul 2014, 11:51
Type: R1200RT/LC
Bijz: Tourscherm, Topkoffer en NAV V
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heesch
Locatie: Heesch

Re: Kosten 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?

Ongelezen bericht door basplehn »

Voor de LC rijders onder ons, mocht er tijdens de 10k beurt de blokken achter vervangen te worden, even vragen welke type blokken erop hebben gezeten _004

[groet]
Bas
BMW K1200GT (2003) Graugrun Metallic
BMW R1200RT LC (2014) Kalistograu Metallic Matt
Gebruikersavatar
Lemoi
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 feb 2012, 21:08
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch

Re: Kosten 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?

Ongelezen bericht door Lemoi »

Ik heb de oude blokken nog. Zal eens kijken of er wat opstaat
Gebruikersavatar
basplehn
Berichten: 514
Lid geworden op: 27 jul 2014, 11:51
Type: R1200RT/LC
Bijz: Tourscherm, Topkoffer en NAV V
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heesch
Locatie: Heesch

Re: Kosten 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?

Ongelezen bericht door basplehn »

Zojuist 10k beurt laten uitvoeren.

Kosten € 194,63
1) Castrol Power Racing Olie 5W40 + filter vervangen
2) 100cc Remvloeistof DOT4 vervangen.
3) Tevens wat klein materiaal.
4) Uit laten lezen.
5) Combischakelaar rechts vervangen (BMW Motorrad garantie).

Olie verbruik ná 10k nihil.
Remblokken achter zo goed als nieuw (de blokken die er nu opzitten standaard organische Brembo blokken).

[groet]
Bas
BMW K1200GT (2003) Graugrun Metallic
BMW R1200RT LC (2014) Kalistograu Metallic Matt
moh_fan
Berichten: 678
Lid geworden op: 04 mar 2009, 22:00
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: N-Br

Re: Kosten 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?

Ongelezen bericht door moh_fan »

basplehn schreef:Zojuist 10k beurt laten uitvoeren.
Bij een BMW dealer of MSA?
Nette prijs hoor, als dit door een dealer is uitgevoerd!
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1150RT - R1200RT '07 / '08 / '11 / '15
--- Lid BMW MC Vlaanderen ---
Gebruikersavatar
basplehn
Berichten: 514
Lid geworden op: 27 jul 2014, 11:51
Type: R1200RT/LC
Bijz: Tourscherm, Topkoffer en NAV V
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heesch
Locatie: Heesch

Re: Kosten 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?

Ongelezen bericht door basplehn »

Onderhoud bij BMW Molenaar Motoren i.v.m. garantie/periode.

MSA zal iedere BMW vallende onder de fabrieksgarantie doorverwijzen naar de officiële BMW Dealer.

Gr Bas
BMW K1200GT (2003) Graugrun Metallic
BMW R1200RT LC (2014) Kalistograu Metallic Matt
Habeve

Re: Kosten 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?

Ongelezen bericht door Habeve »

1e Jaarsonderhoud bij Motorplaza Heerenveen (kleine beurt)

1 Oliefilter (olie zelf; Castrol 5W-40 Racing)
1 Afdichtring
1 Forte Motopower 2 (voor winterstalling)
3.5mnd winterstalling
Arbeidsloon

Totaal € 150,25
theridingman

Re: Kosten 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?

Ongelezen bericht door theridingman »

r1200rt lc,1ste 1000km nazichtje

- bmw inrijcontrole
- 4t 5w40 synthetisch
- oliefilter
- afdichtingsring
- versnellingsbakolie 75w90
- afdichtingsring
- diagnose met computer
- milieubijdrage
- softwareupdate en op vol vermogen zetten (niet aangerekend)

totaal: 177.89€

-
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3297
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Kosten 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?

Ongelezen bericht door HansD »

theridingman schreef: - versnellingsbakolie 75w90
-
Versnellingsbakolie ? _001
Ik had begrepen dat de bak van de nieuwe boxer geen aparte olie meer heeft, maar zijn olie deelt met de motor.
Gebruikersavatar
jpauwels
Berichten: 102
Lid geworden op: 20 apr 2011, 11:14
Type: R1200RT
Bijz: Saphir Schwarz Metallic
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Riel

Re: Kosten 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?

Ongelezen bericht door jpauwels »

In de kardan zit toch ook versnellingsbak olie:) laten we hopen dat ze geen 2l in rekening hebben gebracht


Sent from my iPad aan alle forumleden
theridingman

Re: Kosten 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?

Ongelezen bericht door theridingman »

jpauwels schreef:In de kardan zit toch ook versnellingsbak olie:) laten we hopen dat ze geen 2l in rekening hebben gebracht


Sent from my iPad aan alle forumleden
kostprijs van die olie: 2.35€ dus dat gaat over een minimale hoeveelheid.
Gebruikersavatar
jpauwels
Berichten: 102
Lid geworden op: 20 apr 2011, 11:14
Type: R1200RT
Bijz: Saphir Schwarz Metallic
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Riel

Re: Kosten 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?

Ongelezen bericht door jpauwels »

Dan is dat ook weer opgehelderd, is dus de olie in de cardan [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND COLD SWEAT]


Sent from my iPad aan alle forumleden
Gebruikersavatar
Henk7777
Berichten: 284
Lid geworden op: 01 jun 2015, 15:39
Type: Overig R-serie
Bijz: 40 jaar GS editie
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Ter Aar
Locatie: Ter Aar

Re: Kosten 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?

Ongelezen bericht door Henk7777 »

Ik heb een R1200RT LC, nu 8 weken oud...6000km op de teller..

Inspectie van de remblokken leert dat de blokken achter sneller slijten dan blokken voor terwijl ik hoofdzakelijk de voorrem gebruik....

Op dit forum worden Brembo blokken aanbevolen begrijp ik......

Ik zal maar vast 2 setjes bestellen dan.... :)

Henk
BMW R1250GS 40 jaar GS editie 2021
Kawasaki Z750 H ltd 1981
Yamaha FS1 1969
doov650

Re: Kosten 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?

Ongelezen bericht door doov650 »

Henk7777 schreef: terwijl ik hoofdzakelijk de voorrem gebruik....


Henk
Dat is onmogelijk.
Je remt met voor én achter als je de stuurrem gebruikt.
Je remt alleen achter als je het voetpedaal gebruikt.
theridingman

Re: Kosten 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?

Ongelezen bericht door theridingman »

Volgens mij remt hij vooraan ook mee als je de achterrem (voetrem) bedient. Niet dan?
Gebruikersavatar
HenkvanR
Berichten: 389
Lid geworden op: 15 jun 2009, 09:53
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Apeldoorn
Locatie: Apeldoorn

Re: Kosten 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?

Ongelezen bericht door HenkvanR »

Dit staat in de handleiding: Bij dit remsysteem worden met
de remhendel de voor- en achterrem geactiveerd. Het rempedaal werkt alleen op de achterrem.


Hartelijk groeten van iPad aan alle forumleden
[groet]
HenkvanR -1200-
doov650

Re: Kosten 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?

Ongelezen bericht door doov650 »

theridingman schreef:Volgens mij remt hij vooraan ook mee als je de achterrem (voetrem) bedient. Niet dan?
Dat was bij de 1150 RT.
Gebruikersavatar
Advanos
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 nov 2011, 20:10
Type: R1200RT
Bijz: Liquid cooled quartz blau
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Zuid Holland
Locatie: Rotterdam

Re: Kosten 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?

Ongelezen bericht door Advanos »

Kleine 9000 km er nu opstaan
Na de defecte startschakelaar aan het stuur en lekke koppelingscylinder aan het stuur zie ik ook inderdaad... De achterrem.. Nog 3 mm op de blokjes,mdas niet veeln, na deze opwarmronde voor de 1e 10000 km ...

Zou dit ook onder de garantie vervanging gaan vallen??
Heb alvast de gesinterde blokken van brembo besteld ... Voor t geval dat er geen coulance, garantie regeling is .. Lijkt me zeer sterk maar goed.

Nog andere adviezen ..

Zo halen we wel meer indrukken per km , dat wel ;)
Leef !
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: Kosten 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Advanos schreef:Kleine 9000 km er nu opstaan
Na de defecte startschakelaar aan het stuur en lekke koppelingscylinder aan het stuur zie ik ook inderdaad... De achterrem.. Nog 3 mm op de blokjes,mdas niet veeln, na deze opwarmronde voor de 1e 10000 km ...

Zou dit ook onder de garantie vervanging gaan vallen??
Heb alvast de gesinterde blokken van brembo besteld ... Voor t geval dat er geen coulance, garantie regeling is .. Lijkt me zeer sterk maar goed.

Nog andere adviezen ..

Zo halen we wel meer indrukken per km , dat wel ;)

Hoeveel mm zit er op een nieuwe blok?
Gebruikersavatar
Advanos
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 nov 2011, 20:10
Type: R1200RT
Bijz: Liquid cooled quartz blau
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Zuid Holland
Locatie: Rotterdam

Re: Kosten 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?

Ongelezen bericht door Advanos »

herstel , t smalste blok is nu na precisiemeting 1,8 mm , nieuw 5 mm , het dikkere blok(mediale) is nu 4 ipv nieuw 7 mm
slijtage indicatie geeft aan nog 1 mm te gaan... heb de nieuwe startklaar liggen(sinter blokken)

ik ben benieuwd hoe dat gaat lopen, vd week de dealer even bellen
Leef !
Gebruikersavatar
Nexus
Berichten: 41
Lid geworden op: 26 sep 2012, 20:05
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Noord-Oost Brabant

Re: Kosten 10.000 km-beurt R1200RT/lc hoger dan R1200RT?

Ongelezen bericht door Nexus »

- 10.000km beurt
- remvloeistof voor & achter
- remblokken achter (gesinterd)
- leenmotor

€ 438,- @ Simako

Best pittig _001 (had zelf ongeveer de helft verwacht)
Gesloten

Terug naar “Over: Remmen - ABS (perikelen)”