Geen ABS en geen verlichting

Ook bedoeld voor de ABS perikelen

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
sailor37
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 mei 2011, 10:01
Type: R1100RT
Bijz: Topkoffer / Hoge kuipruit
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Oudenbosch
Locatie: Oudenbosch

Geen ABS en geen verlichting

Ongelezen bericht door sailor37 »

Vandaag na een hele dag rijden langs de duitse rijn ff een bakkie gedaan. Toen ik weer op mijn R1150RT stapte bleef het bovenste ABS lampje snel knipperen en had geen remdruk meer. Ook de verlichting (koplamp, mistlamen) doen niets meer. De zekeringen gecontroleerd maar die zijn oke. Iemand een idee.
[groet] Hans
Sucses begint waar de anderen opgeven en jij doorzet
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4308
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Geen ABS en geen verlichting

Ongelezen bericht door Baird »

sailor37 schreef:Vandaag na een hele dag rijden langs de duitse rijn ff een bakkie gedaan. Toen ik weer op mijn R1150RT stapte bleef het bovenste ABS lampje snel knipperen en had geen remdruk meer. Ook de verlichting (koplamp, mistlamen) doen niets meer. De zekeringen gecontroleerd maar die zijn oke. Iemand een idee.
[groet] Hans
Als het alleen de rembekrachtiging zou zijn zou ik zeggen: Zorg dat je rempedaal en remhandel helemaal niet ingedrukt zijn (=remlicht mag dus niet branden) en start dan nog eens en rij een stukje en kijk of het snelle knipperen over is en je weer remdruk hebt.

Maar omdat je ook verlichtingsproblemen hebt het volgende: Op het moment dat je een R1150RT start bedien je ook een relais dat de rembekrachtiging en verlichting uitschakelt om te voorkomen dat je te weinig voltjes over hebt voor de startmotor, zodra de motor draait valt dat relais weer af en krijgen de remmen en verlichting weer stroom: Ik denk dat bij jou dat relais blijft hangen. Even in het boekje kijken welk relais het is onder het zadel en even erop kloppen/tikken of tijdelijk uitwisselen met een ander relais als test, anders even met draadbruggetjes dit relais bypassen als test.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Gesloten

Terug naar “Over: Remmen - ABS (perikelen)”