remleidingen
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 02 feb 2016, 19:37
- Type: R850RT
- Bijz: behalve dat hij lekker rijdt bedoel je ?!!
- Land: ned.
- Woonplaats of omgeving: den helder
remleidingen
goedemorgen ,
heerlijk nietwaar , zo maar een paar dagen om even op twee wielen door de bocht te gaan . Dan is het natuurlijk wel zaak om eerst even ,na een paar maanden stilstand , te controleren of alles naar behoren werkt .
Okay dan , dus ik bij ons achter een weg op die parallel aan de dijk loopt en is afgesloten voor verkeer . Accu opgeladen ....vol verwachting klopt mijn hart .
Ja hoor , probleemloos , lopen die handel !! Lichten controleren , clignoteurs , allemaal geweldig . Rijden dus over dat weggetje . Steenkoude schakelbak natuurlijk , maar geen enkel probleem . Na een kleine kilometer stoppen en draaien , dacht ik .........Dat was een heel rare ervaring !!!!! Stoppen ?! Hoezo stoppen ?! De achterrem deed helemaal niets . Voor gelukkig wel , maar na controle bleek alle remvloeistof uit het reservoir achter te zijn verdwenen .
Heel eng .......zelf pruts ik niet aan remmen , eigenlijk pruts ik sowieso niet veel , een compromis met mijn twee linkerhanden , jullie snappen het wel ....
Dus naar de garage . Jip , vloeistof erin , krachtig remmen en ja hoor .........als een fonteintje !!!! Nieuwe leidingen dus . Ook voor de voorkant dan maar , immers , die zullen dan ook wel aan vervanging toe zijn . Voor de bestelling geplaatst wordt gelijk even kijken wat het kost . Sodeballen !!!!!!! Drie rubberen leidingkjes voor bijna 260 euri's !!!! Nou ja , het gaat wel over een bijzonder primaire veiligheids-voorziening ,laten we eerlijk zijn ......maar inclusief montage zit je zo aan de driehonderd euri's.
" Had dat rotding dan ook laten staan " zegt mijn vrouw geirriteerd , " dan hadden we vanavond uit eten gekund " .......In een opzicht heeft ze gelijk , als je toch liever ergens je kop insteekt , waarom dan niet in een heerlijke maaltijd in plaats van een hoop zand .
De essentie van het verhaal is natuurlijk ......schrikken jullie ook wel eens van heel dure onderdelen die gewoon heel essentieel zijn ?
Met vriendelijk groeten , Frans Hoogenbopsch
heerlijk nietwaar , zo maar een paar dagen om even op twee wielen door de bocht te gaan . Dan is het natuurlijk wel zaak om eerst even ,na een paar maanden stilstand , te controleren of alles naar behoren werkt .
Okay dan , dus ik bij ons achter een weg op die parallel aan de dijk loopt en is afgesloten voor verkeer . Accu opgeladen ....vol verwachting klopt mijn hart .
Ja hoor , probleemloos , lopen die handel !! Lichten controleren , clignoteurs , allemaal geweldig . Rijden dus over dat weggetje . Steenkoude schakelbak natuurlijk , maar geen enkel probleem . Na een kleine kilometer stoppen en draaien , dacht ik .........Dat was een heel rare ervaring !!!!! Stoppen ?! Hoezo stoppen ?! De achterrem deed helemaal niets . Voor gelukkig wel , maar na controle bleek alle remvloeistof uit het reservoir achter te zijn verdwenen .
Heel eng .......zelf pruts ik niet aan remmen , eigenlijk pruts ik sowieso niet veel , een compromis met mijn twee linkerhanden , jullie snappen het wel ....
Dus naar de garage . Jip , vloeistof erin , krachtig remmen en ja hoor .........als een fonteintje !!!! Nieuwe leidingen dus . Ook voor de voorkant dan maar , immers , die zullen dan ook wel aan vervanging toe zijn . Voor de bestelling geplaatst wordt gelijk even kijken wat het kost . Sodeballen !!!!!!! Drie rubberen leidingkjes voor bijna 260 euri's !!!! Nou ja , het gaat wel over een bijzonder primaire veiligheids-voorziening ,laten we eerlijk zijn ......maar inclusief montage zit je zo aan de driehonderd euri's.
" Had dat rotding dan ook laten staan " zegt mijn vrouw geirriteerd , " dan hadden we vanavond uit eten gekund " .......In een opzicht heeft ze gelijk , als je toch liever ergens je kop insteekt , waarom dan niet in een heerlijke maaltijd in plaats van een hoop zand .
De essentie van het verhaal is natuurlijk ......schrikken jullie ook wel eens van heel dure onderdelen die gewoon heel essentieel zijn ?
Met vriendelijk groeten , Frans Hoogenbopsch
- HansD
- Berichten: 3297
- Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
- Locatie: Bergschenhoek
Re: remleidingen
Ja bmw onderdelen zijn duur.
Een beetje zorgelijk verhaal, Frans. Want als het met je remleidingen zo slecht gesteld was, hoe is het dan met de rest van je motor? Ik zou met zo'n motor niet even een paar dagen durven te gaan rijden.
Misschien tijd voor een beurt?
Een beetje zorgelijk verhaal, Frans. Want als het met je remleidingen zo slecht gesteld was, hoe is het dan met de rest van je motor? Ik zou met zo'n motor niet even een paar dagen durven te gaan rijden.
Misschien tijd voor een beurt?
- Bert M
- Erelid
- Berichten: 2313
- Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: F650GS
- Land: Verenigd Koninkrijk
- Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire
Re: remleidingen
BMW is een verkorte afkorting voor "trek de Beurs Maar als er Wat aan mankeert" (en dat is spijtig genoeg vrij regelmatig, als er niet veel met de motor gereden wordt...)
Bert M
Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
- Ton1959
- Berichten: 3174
- Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
- Locatie: Tilburg
Re: remleidingen
Daarom kocht ik ze dan ook niet bij de dealer toen ik ze verving bij mijn R1100R. Ik kocht ze hier https://www.motorworks.co.uk/vlive/Shop ... 5_30_HA_64
Ik vind het erger dat je dit overkomt overigens. Iemand heeft het onderhoud niet goed gedaan. Bij mijn huidige motor heb ik wel de originele rubber slang gemonteerd vanwege het uiterlijk en omdat deze er sinds 1989 op zat.
Ik vind het erger dat je dit overkomt overigens. Iemand heeft het onderhoud niet goed gedaan. Bij mijn huidige motor heb ik wel de originele rubber slang gemonteerd vanwege het uiterlijk en omdat deze er sinds 1989 op zat.
- theotrucker
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 21 aug 2016, 19:36
- Type: R1100RT
- Bijz: 2004
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: landgraaf
Re: remleidingen
Blijf Maar Werken
Zeggen we altijd.
Zeggen we altijd.
De mooiste weg van A naar B is geen rechte lijn!
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 02 feb 2016, 19:37
- Type: R850RT
- Bijz: behalve dat hij lekker rijdt bedoel je ?!!
- Land: ned.
- Woonplaats of omgeving: den helder
Re: remleidingen
hallo allemaal ,
wat een verschillende reacties !! Maar maak jullie niet ongerust , ik hecht juist waarde aan veiligheid , en ja , ik kom graag zonder onvoorziene " pech onderweg " situaties op mijn bestemming . Het onderhoud zit dus wel goed , dat het , inderdaad , wat onregelmatig gebeurd is een gevolg van mijn beroepskeuze .....regelmatig voor lange periodes van huis , waaronder ook wel eens de zomermaanden .
Maar blijkbaar zijn we het wel over een ding eens : de onderdelen van onze favoriete fiets zijn aan de prijzige kant . Gelukkig ben ik daarin dus niet de enige
Hoe dan ook . Ik wens iedereen een prettig weekend , met fijne kilometers
Frans.
wat een verschillende reacties !! Maar maak jullie niet ongerust , ik hecht juist waarde aan veiligheid , en ja , ik kom graag zonder onvoorziene " pech onderweg " situaties op mijn bestemming . Het onderhoud zit dus wel goed , dat het , inderdaad , wat onregelmatig gebeurd is een gevolg van mijn beroepskeuze .....regelmatig voor lange periodes van huis , waaronder ook wel eens de zomermaanden .
Maar blijkbaar zijn we het wel over een ding eens : de onderdelen van onze favoriete fiets zijn aan de prijzige kant . Gelukkig ben ik daarin dus niet de enige
Hoe dan ook . Ik wens iedereen een prettig weekend , met fijne kilometers
Frans.
- Ton1959
- Berichten: 3174
- Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
- Locatie: Tilburg
Re: remleidingen
Je mag er vanuit gaan dat ze tussen de 5 en 7 jaar eigenlijk vervangen moeten worden maar rond de 10 jaar krijg je als je de remvloeistof jaarlijks ververst een signaal wat aangeeft dat je zeker niet langer moet wachten. Dan word de remvloeistof ineens meer zwart en dan is het oplosproces van de binnenzijde al begonnen. Dan ben je dus eigenlijk al iets te laat omdat deeltjes naar je ABS unit kunnen gaan.frans hoogenbosch schreef:hallo allemaal ,
wat een verschillende reacties !! Maar maak jullie niet ongerust , ik hecht juist waarde aan veiligheid , en ja , ik kom graag zonder onvoorziene " pech onderweg " situaties op mijn bestemming . Het onderhoud zit dus wel goed , dat het , inderdaad , wat onregelmatig gebeurd is een gevolg van mijn beroepskeuze .....regelmatig voor lange periodes van huis , waaronder ook wel eens de zomermaanden .
Maar blijkbaar zijn we het wel over een ding eens : de onderdelen van onze favoriete fiets zijn aan de prijzige kant . Gelukkig ben ik daarin dus niet de enige
Hoe dan ook . Ik wens iedereen een prettig weekend , met fijne kilometers
Frans.
- Arjan W
- 2024
- Berichten: 507
- Lid geworden op: 22 apr 2013, 20:45
- Type: R1150RT
- Bijz: De bestuurder
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Amersfoort
Re: remleidingen
Ik heb zelf mijn leidingen afgelopen jaar vervangen door RVS leidingen bij MSA. Goedkoper dan rubber en gaat langer mee. Succes met sleutelen :)frans hoogenbosch schreef:hallo allemaal ,
wat een verschillende reacties !! Maar maak jullie niet ongerust , ik hecht juist waarde aan veiligheid , en ja , ik kom graag zonder onvoorziene " pech onderweg " situaties op mijn bestemming . Het onderhoud zit dus wel goed , dat het , inderdaad , wat onregelmatig gebeurd is een gevolg van mijn beroepskeuze .....regelmatig voor lange periodes van huis , waaronder ook wel eens de zomermaanden .
Maar blijkbaar zijn we het wel over een ding eens : de onderdelen van onze favoriete fiets zijn aan de prijzige kant . Gelukkig ben ik daarin dus niet de enige
Hoe dan ook . Ik wens iedereen een prettig weekend , met fijne kilometers
Frans.
De rit is altijd het mooist, na de warme thuiskomt!Liever tien keer neon-yellow, dan een keer niet gezien.
- Baird
- 2023
- Berichten: 4304
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: remleidingen
Is niet flauw bedoelt maar:
In de luchtvaart doen we een pre-flight check en daar waren deze items opgevallen: leeg potje remvloeistof (ongetwijfeld een plasje op de plek waar hij die maanden gestaan heeft) en voelen of de remmen 'hard' zijn. Bij motorfietsen heet dat BRAVOK: Banden, Remmen, Aandrijving, Verlichting, Olie/Overige en Koeling.
BRAVOK
Voor al diegenen die binnenkort de straat weer opgaan na de winterstop: doe er je voordeel mee, het eerste Engeltje is al gebruikt dit jaar...
In de luchtvaart doen we een pre-flight check en daar waren deze items opgevallen: leeg potje remvloeistof (ongetwijfeld een plasje op de plek waar hij die maanden gestaan heeft) en voelen of de remmen 'hard' zijn. Bij motorfietsen heet dat BRAVOK: Banden, Remmen, Aandrijving, Verlichting, Olie/Overige en Koeling.
BRAVOK
Voor al diegenen die binnenkort de straat weer opgaan na de winterstop: doe er je voordeel mee, het eerste Engeltje is al gebruikt dit jaar...
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
- Ton1959
- Berichten: 3174
- Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
- Locatie: Tilburg
Re: remleidingen
Als remslangen al gaan lekken waren ze jaren geleden al aan vervanging toe. Daarom is dan toch de afgelopen jaren het onderhoud niet juist gedaan als dit bij het onderhoud niet werd aangegeven. Helaas moet ik vaststellen dat dit meestal het geval is bij veel motorzaken. Controleer de inruilmotoren maar die klaar staan voor de verkoop.
Laatst gewijzigd door Ton1959 op 12 feb 2017, 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 03 jan 2014, 16:20
- Type: R850RT
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: amsterdam
Re: remleidingen
heb ik ook gehad maar wel op vakantie is normaal dat dit kan gebeuren alleen bij de achterrem werd mij door de BMW dealer medegedeeld.
heb bij thuiskomst gelijk de voorremmen laten vervangen door roestvrijstalen leidingen achter komt ook aan de beurt maar deze zijn bijna nieuw dus kan weer een paar jaar mee.
heb heb r850rt
heb bij thuiskomst gelijk de voorremmen laten vervangen door roestvrijstalen leidingen achter komt ook aan de beurt maar deze zijn bijna nieuw dus kan weer een paar jaar mee.
heb heb r850rt
- Ton1959
- Berichten: 3174
- Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
- Locatie: Tilburg
Re: remleidingen
En hoe oud waren je remslangen toen je ze liet vernieuwen?tourtje3 schreef:heb ik ook gehad maar wel op vakantie is normaal dat dit kan gebeuren alleen bij de achterrem werd mij door de BMW dealer medegedeeld.
heb bij thuiskomst gelijk de voorremmen laten vervangen door roestvrijstalen leidingen achter komt ook aan de beurt maar deze zijn bijna nieuw dus kan weer een paar jaar mee.
heb heb r850rt