R1150rt remhandel druk
- minko
- Berichten: 158
- Lid geworden op: 26 aug 2013, 16:35
- Type: R1150RT
- Bijz: 2002 zilver, kofferset, Nedplex 50 cm tomtom 710
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: roosendaal
- Locatie: roosendaal
R1150rt remhandel druk
Heren, Gisteren iets raars gekregen.
We hadden een toertocht van de BMW club uit Roosendaal
na ongeveer 3 uur en 120 km gereden te hebben mekte ik dat het punt waarop ik druk kreeg van mijn remhendel niet meer op een dezelfde plek uitkomt. :roll:
Je merk dat bij het remmen de ene keer de remhendel halverwege druk opbouwt, dan weer bijna tegen het handvat.
Dit varieert en dat is een heel raar gevoel.
Het remmen zelf blijft gelukkig wel functioneren maar dit komt natuurlijk dat de pomp wel aangestuurd blijft.
Er gaan ook GEEN abs lampjes oid branden
Ik heb de motor zelf verder nog niet gecontroleerd, remolie niveau lijkt goed te blijven.
Zie geen lekkage oid
Ik heb laatst wel stalen remleidingen gemonteerd.
Ben voorzichtig naar huis gereden en heb m in de garage gezet.
Ben eerst op t forum gaan zoeken maar daar vindt ik niets.
Iemand zoiets eerder gehoord of meegemaakt ????
We hadden een toertocht van de BMW club uit Roosendaal
na ongeveer 3 uur en 120 km gereden te hebben mekte ik dat het punt waarop ik druk kreeg van mijn remhendel niet meer op een dezelfde plek uitkomt. :roll:
Je merk dat bij het remmen de ene keer de remhendel halverwege druk opbouwt, dan weer bijna tegen het handvat.
Dit varieert en dat is een heel raar gevoel.
Het remmen zelf blijft gelukkig wel functioneren maar dit komt natuurlijk dat de pomp wel aangestuurd blijft.
Er gaan ook GEEN abs lampjes oid branden
Ik heb de motor zelf verder nog niet gecontroleerd, remolie niveau lijkt goed te blijven.
Zie geen lekkage oid
Ik heb laatst wel stalen remleidingen gemonteerd.
Ben voorzichtig naar huis gereden en heb m in de garage gezet.
Ben eerst op t forum gaan zoeken maar daar vindt ik niets.
Iemand zoiets eerder gehoord of meegemaakt ????
- Nico4sen
- 2023
- Berichten: 990
- Lid geworden op: 03 jul 2011, 12:26
- Type: R1200RT
- Bijz: Ex-P met mudflap, V-Stream en Grip Puppies
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Hartje Fryslân
Re: R1150rt remhandel druk
Lucht in de remleidingen?
Hartelijke groet,
Nico
Hartelijke groet,
Nico
- minko
- Berichten: 158
- Lid geworden op: 26 aug 2013, 16:35
- Type: R1150RT
- Bijz: 2002 zilver, kofferset, Nedplex 50 cm tomtom 710
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: roosendaal
- Locatie: roosendaal
Re: R1150rt remhandel druk
Ik heb na t plaatsen van de nieuwe leidingen al zeker 7 keer gereden en ook remtesten gedaan.
Toen was t zeker niet.
Dus lijkt me niet.
Toen was t zeker niet.
Dus lijkt me niet.
-
- Berichten: 951
- Lid geworden op: 14 mar 2014, 16:40
- Type: R1100RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Maassluis
Re: R1150rt remhandel druk
Als er lucht in zou zitten dan voelen de remmen sponsig aan. Als er vocht in zou zitten (water dus) dan voelen ze goed aan totdat je remmen erg warm worden en het water gaat koken. Dan krijg je expansie dus sponsige remmen. Als je zeker weet dat de remklauwen schoon en droog waren na het vervangen van de leidingen dan horen we dat wel weer. Kunnen we nadenken wat er nog meer fout gegaan kan zijn.
- Baird
- 2023
- Berichten: 4308
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: R1150rt remhandel druk
Beginnen met visuele controle, vloeistofnivo-controle en het primaire systeem te ontluchten/doorspoelen.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
- minko
- Berichten: 158
- Lid geworden op: 26 aug 2013, 16:35
- Type: R1150RT
- Bijz: 2002 zilver, kofferset, Nedplex 50 cm tomtom 710
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: roosendaal
- Locatie: roosendaal
Re: R1150rt remhandel druk
Bedankt voor de reacties,
Water ed kan niet t euvel zijn.
De 1150 heeft 2 circuits, een pomp circuit die de blokken onder druk zetten en een circuit vanaf de remhendel naar de pomp toe.
De remhendel geeft eigenlijk een signaal naar de pomp dat de pomp druk moet geven naar de blokken.
Aangezien de remkracht behouden blijft is er in dit stuk dus niets mis.
Ik ga inderdaad dus ( als ik weer tijd heb na mn "tuin" projectje ) het primaire circuit eens doorlopen.
Water ed kan niet t euvel zijn.
De 1150 heeft 2 circuits, een pomp circuit die de blokken onder druk zetten en een circuit vanaf de remhendel naar de pomp toe.
De remhendel geeft eigenlijk een signaal naar de pomp dat de pomp druk moet geven naar de blokken.
Aangezien de remkracht behouden blijft is er in dit stuk dus niets mis.
Ik ga inderdaad dus ( als ik weer tijd heb na mn "tuin" projectje ) het primaire circuit eens doorlopen.
- Ton1959
- Berichten: 3174
- Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
- Locatie: Tilburg
Re: R1150rt remhandel druk
Blijft de zuiger in je hoofdremcilinder niet hangen?
-
- 2023
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 24 dec 2014, 15:00
- Type: R1100RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Wissenkerke
Re: R1150rt remhandel druk
Beste,
Ervaring leert dat er zelden iets stukgaat bij het vervangen van andere onderdelen. In deze zijn de leidingen gewisseld, dan is de meest voor de hand liggende oorzaak gewoon lucht in het circuit. en nog een keer ontluchten, en nog een keer ...
Tom
Ervaring leert dat er zelden iets stukgaat bij het vervangen van andere onderdelen. In deze zijn de leidingen gewisseld, dan is de meest voor de hand liggende oorzaak gewoon lucht in het circuit. en nog een keer ontluchten, en nog een keer ...
Tom
- minko
- Berichten: 158
- Lid geworden op: 26 aug 2013, 16:35
- Type: R1150RT
- Bijz: 2002 zilver, kofferset, Nedplex 50 cm tomtom 710
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: roosendaal
- Locatie: roosendaal
Re: R1150rt remhandel druk
Na het opnieuw ontluchten van de voorrem circuit is alles weer opgelost.
Wat ik wel vreemd blijf vinden dat ik eerst 200 km totaal geen problemen had en toen ineens de remhendeldruk varieerde.
Effein, alles ontlucht
Alle nippels nagetrokken
Dus we kunnen weer lekker toeren
Wat ik wel vreemd blijf vinden dat ik eerst 200 km totaal geen problemen had en toen ineens de remhendeldruk varieerde.
Effein, alles ontlucht
Alle nippels nagetrokken
Dus we kunnen weer lekker toeren