ABS problemen R1150RT
- minko
- Berichten: 158
- Lid geworden op: 26 aug 2013, 16:35
- Type: R1150RT
- Bijz: 2002 zilver, kofferset, Nedplex 50 cm tomtom 710
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: roosendaal
- Locatie: roosendaal
ABS problemen R1150RT
Helaas heb ik sinds een week problemen met mn ABS van mn R1150RT uit 2002
Als ik het contact aanzet gaat het ABS lampje in hoge snelheid knipperen.
Dit snelle knipperen gaat pas weg als ik de remhandel naar voren toe druk. Als de normale knippersnelheid van de lamp er weer is en ik rem met de voor rem gaat de ABS lamp weer snel knipperen
Filmpje is te zien op https://youtu.be/BYdLB58JXpE
Wat heb ik al gedaan
Accu is 2 weken oud en net vervangen
Rem olie niveau in de pomp is goed
Eerst remmen reiniger en daarna contact spray in de voor rem handel
Het gevolg is
Als ik t contact aanzet gaat de ABS lamp eerst 3 seconden snel en schakel zonder iets te doen naar de normale snelheid.
Als ik vervolgens met mijn voor rem rem komt de ABS lamp weer in hoge knipperende snelheid
Laat ik de remhendel los gaat de ABS lamp in normale snelheid knipperen en blijft de pomp lopen.
Als ik de renhandel naar voren druk stopt de pomp.
https://youtu.be/UsLVn-PlxAo
Een ding lijkt me duidelijk, de voor rem blijft hangen ( komt niet helemaal terug ), Is dit normaal ?
de schakelaar in het voor rem pedaal blijft bekrachtigd waardoor de ABS pomp blijft lopen nadat ik geremd heb.
Wie weet een plan van aanpak of heeft zoiets al eens meegemaakt
PS, ik heb filmpjes gemaakt maar hoe kan ik die hier uploaden
Als ik het contact aanzet gaat het ABS lampje in hoge snelheid knipperen.
Dit snelle knipperen gaat pas weg als ik de remhandel naar voren toe druk. Als de normale knippersnelheid van de lamp er weer is en ik rem met de voor rem gaat de ABS lamp weer snel knipperen
Filmpje is te zien op https://youtu.be/BYdLB58JXpE
Wat heb ik al gedaan
Accu is 2 weken oud en net vervangen
Rem olie niveau in de pomp is goed
Eerst remmen reiniger en daarna contact spray in de voor rem handel
Het gevolg is
Als ik t contact aanzet gaat de ABS lamp eerst 3 seconden snel en schakel zonder iets te doen naar de normale snelheid.
Als ik vervolgens met mijn voor rem rem komt de ABS lamp weer in hoge knipperende snelheid
Laat ik de remhendel los gaat de ABS lamp in normale snelheid knipperen en blijft de pomp lopen.
Als ik de renhandel naar voren druk stopt de pomp.
https://youtu.be/UsLVn-PlxAo
Een ding lijkt me duidelijk, de voor rem blijft hangen ( komt niet helemaal terug ), Is dit normaal ?
de schakelaar in het voor rem pedaal blijft bekrachtigd waardoor de ABS pomp blijft lopen nadat ik geremd heb.
Wie weet een plan van aanpak of heeft zoiets al eens meegemaakt
PS, ik heb filmpjes gemaakt maar hoe kan ik die hier uploaden
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Baird
- 2023
- Berichten: 4308
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: ABS problemen R1150RT
Lijkt me duidelijk: je voorremhandel gangbaar maken. Open peuteren, schoonmaken, mogelijk blijft de afdichting rondom de plunjer hangen, draaipunt niet goed, krom handel, noem maar op. In het meest extreme geval compleet vervangen door eentje van Boonstra.
Bij een storing, al dan niet complex, probeer je eerst de duidelijkste afwijkingen te repareren, dan hou je steeds minder mogelijke oorzaken over.
Bij een storing, al dan niet complex, probeer je eerst de duidelijkste afwijkingen te repareren, dan hou je steeds minder mogelijke oorzaken over.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
- minko
- Berichten: 158
- Lid geworden op: 26 aug 2013, 16:35
- Type: R1150RT
- Bijz: 2002 zilver, kofferset, Nedplex 50 cm tomtom 710
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: roosendaal
- Locatie: roosendaal
Re: ABS problemen R1150RT
Bedankt voor je reactie.
Dit lijkt het meest logische.
Vanmiddag maar eens kijken hoe deze uit elkaar moet.
MInko
Dit lijkt het meest logische.
Vanmiddag maar eens kijken hoe deze uit elkaar moet.
MInko
- Baird
- 2023
- Berichten: 4308
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: ABS problemen R1150RT
Ben benieuwd wat je vindt aan het handle, als die goed beweegt benieuwd welke storing er dan over is. Tijdens het contact aanzetten mogen de remmen (en dus beide schakelaars hand en voet) niet bediend zijn.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
- minko
- Berichten: 158
- Lid geworden op: 26 aug 2013, 16:35
- Type: R1150RT
- Bijz: 2002 zilver, kofferset, Nedplex 50 cm tomtom 710
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: roosendaal
- Locatie: roosendaal
Re: ABS problemen R1150RT
net de rem handle gangbaar gemaakt.
Er zit inderdaad een bout met een kunststof omhulsel door de rem handle heen.
Deze heb ik verwijderd, licht opgeschuurd.
Het gat van de rem handle licht opgeschuurd en alles weer gemonteerd
Resultaat, de rem handle komt weer netjes terug.
Resultaat voor de ABS:
Helaas, De opstart procedure is als normaal
Traag knipperende ABS lamp en de accu lamp
Na t starten blijft de accu lamp aan en blijft aan.
Als ik wegrij gaat de ABS lamp uit.
Als ik echter rem ( voor of achter maakt niet uit ) gaat de ABS lamp snel knipperen.
Na enige tijd valt heel de rem druk weg,
Heel gevaarlijk dus
Dus laten uitlezen denk ik
Wie weet de mogelijke foutcode van de combinatie van de lampjes.
Ik kan deze niet vinden in de reparatie manual of op het forum ?
Er zit inderdaad een bout met een kunststof omhulsel door de rem handle heen.
Deze heb ik verwijderd, licht opgeschuurd.
Het gat van de rem handle licht opgeschuurd en alles weer gemonteerd
Resultaat, de rem handle komt weer netjes terug.
Resultaat voor de ABS:
Helaas, De opstart procedure is als normaal
Traag knipperende ABS lamp en de accu lamp
Na t starten blijft de accu lamp aan en blijft aan.
Als ik wegrij gaat de ABS lamp uit.
Als ik echter rem ( voor of achter maakt niet uit ) gaat de ABS lamp snel knipperen.
Na enige tijd valt heel de rem druk weg,
Heel gevaarlijk dus
Dus laten uitlezen denk ik
Wie weet de mogelijke foutcode van de combinatie van de lampjes.
Ik kan deze niet vinden in de reparatie manual of op het forum ?
- minko
- Berichten: 158
- Lid geworden op: 26 aug 2013, 16:35
- Type: R1150RT
- Bijz: 2002 zilver, kofferset, Nedplex 50 cm tomtom 710
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: roosendaal
- Locatie: roosendaal
Re: ABS problemen R1150RT
foutcodes lampjes inmiddels gevonden
voor beide systemen ( voor en achter ) geen remdrukgeen idee wat ik nu nog kan doen.
Naar de motorzaak voor een analyse
omschrijving en realiteit helaas gelijkvoor beide systemen ( voor en achter ) geen remdrukgeen idee wat ik nu nog kan doen.
Naar de motorzaak voor een analyse
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 13 jan 2017, 23:48
- Type: R1150RT
- Bijz: 50dkm
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: Twenterand
Re: ABS problemen R1150RT Verwijderen is het beste.
Systeem verwijderen en je kunt perfect storingsvrij remmen.
Het remmen geeft een veel beter gevoel om dat je zelf de remkracht perfect kunt doseren.
groeten.
Blije ABS vrije RT rijder
Het remmen geeft een veel beter gevoel om dat je zelf de remkracht perfect kunt doseren.
groeten.
Blije ABS vrije RT rijder
- Bert M
- Erelid
- Berichten: 2313
- Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: F650GS
- Land: Verenigd Koninkrijk
- Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire
Re: ABS problemen R1150RT Verwijderen is het beste.
Noot van de moderator
Alvorens we weer de hele discussie over wel of niet verwijderen/uitschakelen/overbruggen gaan voeren: dit is ooit al (meer dan) eens heel erg uitgebreid besproken en dat gaan we niet weer opnieuw doen. BVD
Met vriendelijke motorgroet
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
- minko
- Berichten: 158
- Lid geworden op: 26 aug 2013, 16:35
- Type: R1150RT
- Bijz: 2002 zilver, kofferset, Nedplex 50 cm tomtom 710
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: roosendaal
- Locatie: roosendaal
Re: ABS problemen R1150RT
heeft iemand een link of een handleiding
dan kan ik kijken wat t inhoudt
Zoals is gezegd is er al veel over geschreven dat ik het eigenlijk niet goed kan vinden.
dan kan ik kijken wat t inhoudt
Zoals is gezegd is er al veel over geschreven dat ik het eigenlijk niet goed kan vinden.
- EileRT
- Forumbeheerder
- Berichten: 4484
- Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
- Type: R1100RT
- Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Drachten
Re: ABS problemen R1150RT
Meer dan terechte opmerking van Bert M.
Kijk bij "handige downloads en links" vervolgens "handige R-RT downloads" en klik vervolgens op downloadmap met zip bestand "ABS verwijderen".
Kijk bij "handige downloads en links" vervolgens "handige R-RT downloads" en klik vervolgens op downloadmap met zip bestand "ABS verwijderen".
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
Eilert
- minko
- Berichten: 158
- Lid geworden op: 26 aug 2013, 16:35
- Type: R1150RT
- Bijz: 2002 zilver, kofferset, Nedplex 50 cm tomtom 710
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: roosendaal
- Locatie: roosendaal
Re: ABS problemen R1150RT
Ik weet niet waar te beginnen
Vandaag de ABS sensoren nog gedemonteerd en gereinigd en opnieuw gemonteerd, geen verbeteringen ( had ik ook niet verwacht maar wel ergens gelezen )
Heeft opnieuw spoelen nog zin?
Ik lees dat sommige wel ABS problemen hebben maar dan blijft de motor wel remmen.
Bij mij valt de COMPLETE REMDRUK WEG.
Ik kan dus niets
Ik had me net zo verheugd op de toerrit in Limburg
Wie weet wat ik zou kunnen doen ?
Opnieuw spoelen ( de motor gekocht met een onderhouds history waarin duidelijk te zien is dat er altijd gespoeld is, ik heb t dit jaar zelf gedaan en nog vele km zonder problemen kunnen rijden )
Uitlezen
ABS vervangen
ABS verwijderen en zonder ABS doe ik liever niet
Vandaag de ABS sensoren nog gedemonteerd en gereinigd en opnieuw gemonteerd, geen verbeteringen ( had ik ook niet verwacht maar wel ergens gelezen )
Heeft opnieuw spoelen nog zin?
Ik lees dat sommige wel ABS problemen hebben maar dan blijft de motor wel remmen.
Bij mij valt de COMPLETE REMDRUK WEG.
Ik kan dus niets
Ik had me net zo verheugd op de toerrit in Limburg
Wie weet wat ik zou kunnen doen ?
Opnieuw spoelen ( de motor gekocht met een onderhouds history waarin duidelijk te zien is dat er altijd gespoeld is, ik heb t dit jaar zelf gedaan en nog vele km zonder problemen kunnen rijden )
Uitlezen
ABS vervangen
ABS verwijderen en zonder ABS doe ik liever niet
- EileRT
- Forumbeheerder
- Berichten: 4484
- Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
- Type: R1100RT
- Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Drachten
Re: ABS problemen R1150RT
Ik zou bij een dealer of specialist het ABS remsysteem laten uitlezen. Dan heb je een diagnose en kun je aan de hand daarvan een beslissing nemen.
Als de module (pomp) defect is, dan kan deze worden gereviseerd. Uiteraard kan je ook voor een nieuwe kiezen, maar dat is aanmerkelijk duurder. Destijds kostte de revisie van mijn ABS II inclusief uit- en inbouwen ongeveer 950 euro. Ik had ook een jaar garantie op deze reparatie. De pomp voor de 1150 is een andere en ook iets duurder.
Misschien valt het allemaal wel mee en is het niet de pomp. Ik hoop in ieder geval dat je binnen niet al te lange tijd weer kunt genieten van het motorrijden!
Als de module (pomp) defect is, dan kan deze worden gereviseerd. Uiteraard kan je ook voor een nieuwe kiezen, maar dat is aanmerkelijk duurder. Destijds kostte de revisie van mijn ABS II inclusief uit- en inbouwen ongeveer 950 euro. Ik had ook een jaar garantie op deze reparatie. De pomp voor de 1150 is een andere en ook iets duurder.
Misschien valt het allemaal wel mee en is het niet de pomp. Ik hoop in ieder geval dat je binnen niet al te lange tijd weer kunt genieten van het motorrijden!
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
Eilert
- Baird
- 2023
- Berichten: 4308
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: ABS problemen R1150RT
Je hebt het over de accu lamp die aan blijft: blijft die de gehele tijd aan of gaat die ook uit ? Een acculamp die aan blijft duidt op een storing van je laadcircuit van je dynamo naar je accu, ik zou me voor kunnen stellen dat als dat niet goed is je ABS in een fout schiet en zich uitschakelt omdat er te weinig spanning/vermogen aan boord is om veilig te kunnen remmen en liever gecontroleerd uit gaat dan onverwacht.
Als je niet je acculamp bedoelt maar de Algemene Waarschuwingslamp die permanent brandt en je ABS lamp met 4 Hz dan ga door naar blz 67( moet ik zelf ook even opzoeken), kom zo ...
Als je niet je acculamp bedoelt maar de Algemene Waarschuwingslamp die permanent brandt en je ABS lamp met 4 Hz dan ga door naar blz 67( moet ik zelf ook even opzoeken), kom zo ...
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
- minko
- Berichten: 158
- Lid geworden op: 26 aug 2013, 16:35
- Type: R1150RT
- Bijz: 2002 zilver, kofferset, Nedplex 50 cm tomtom 710
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: roosendaal
- Locatie: roosendaal
Re: ABS problemen R1150RT
Het is inderdaad de algemene waarschuwingslamp onder de ABS lamp die blijft branden.
De accu lamp gaat gewoon uit.
De Accu is net 2 weken oud en hangt ook aan de druppel lader.
Dat lijkt me sterk dat die niet goed is.
Gelukkig komt een mede Forum Lid Paul me vrijdag helpen met uitlezen
Hopelijk komen we dan verder.
Zou ik vooraf nog iets kunnen doen.
Spoelen of iets anders ?
Lees ook iets over kabels vanaf het contactslot die sluiting kunnen maken en dan deze storingen geven.
Ga hier ook naar kijken of dit iets brengt.
De accu lamp gaat gewoon uit.
De Accu is net 2 weken oud en hangt ook aan de druppel lader.
Dat lijkt me sterk dat die niet goed is.
Gelukkig komt een mede Forum Lid Paul me vrijdag helpen met uitlezen
Hopelijk komen we dan verder.
Zou ik vooraf nog iets kunnen doen.
Spoelen of iets anders ?
Lees ook iets over kabels vanaf het contactslot die sluiting kunnen maken en dan deze storingen geven.
Ga hier ook naar kijken of dit iets brengt.
- minko
- Berichten: 158
- Lid geworden op: 26 aug 2013, 16:35
- Type: R1150RT
- Bijz: 2002 zilver, kofferset, Nedplex 50 cm tomtom 710
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: roosendaal
- Locatie: roosendaal
Re: ABS problemen R1150RT
Hier nog nuttige info mbt de pomp.
Veel foutanalyses en foto van een defecte pomp.
Mogelijke info voor die de pomp wil demonteren
https://rhelectronics.de/wp-content/upl ... report.pdf
Lekker ingineers en test engineers bij BMW
Veel foutanalyses en foto van een defecte pomp.
Mogelijke info voor die de pomp wil demonteren
https://rhelectronics.de/wp-content/upl ... report.pdf
Lekker ingineers en test engineers bij BMW
- Baird
- 2023
- Berichten: 4308
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: ABS problemen R1150RT
Je weet nog niet wat het probleem is ............
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
- minko
- Berichten: 158
- Lid geworden op: 26 aug 2013, 16:35
- Type: R1150RT
- Bijz: 2002 zilver, kofferset, Nedplex 50 cm tomtom 710
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: roosendaal
- Locatie: roosendaal
Re: ABS problemen R1150RT
Ik weet inderdaad nog niet wat t probleem is,
wat ik wel heb gemerkt vandaag:
Als ik start brand de algemene gevaren lamp onder de ABS lamp en knippert de ABS lamp langzaam.
Als ik even rij gaat de ABS lamp uit en blijft de algemene gevaren lamp eronder branden
Als ik met voor rem gaat de ABS met 4 Hz knipperen, de pomp druk blijft echter aanwezig.
Ook al rem ik veel en hard ik blijf rem druk houden.
Zodra ik echter met achter rem valt na 1x remmen de rem druk weg !!!
Ik heb dit meerdere malen herhaald, ook met hogere snelheden ( ongeveer met 60 km/h )
Zolang ik alleen met voor rem knippert de ABS lamp wel snel met 4 hz maar ik heb WEL rem druk
Als ik met achter rem valt de rem druk na 1 of 2x remmen weg.
Als de rem druk wegvalt heb ik dus VOOR en ACHTER geen rem druk meer :mrgreen:
Inmiddels alle tight-raps waarmee de bekabeling vanaf het contactslot ed vast zit verwijderd.
Hier zie ik dat de beschermingsslang om de aders heen wel is beschadigd, De aders en hun isolatie is echter oké.
Ook door de kabels te bewegen en verdraaien is er geen verandering in de ABS storing
Dat door slechte kabels de fout zou kunnen ontstaan kan ik denk ik dan wel uitsluiten.
Blijf dus verder zoeken.
Remlicht bij indrukken van het rem pedaal functioneert goed.
Remschakelaar functioneert dus ook ( lijkt me ).
Morgen verder zoeken of hier nog elektrische contacten van hoofdrem cilinder oid zijn die van invloed kunnen zijn.
Wordt vervolgd
wat ik wel heb gemerkt vandaag:
Als ik start brand de algemene gevaren lamp onder de ABS lamp en knippert de ABS lamp langzaam.
Als ik even rij gaat de ABS lamp uit en blijft de algemene gevaren lamp eronder branden
Als ik met voor rem gaat de ABS met 4 Hz knipperen, de pomp druk blijft echter aanwezig.
Ook al rem ik veel en hard ik blijf rem druk houden.
Zodra ik echter met achter rem valt na 1x remmen de rem druk weg !!!
Ik heb dit meerdere malen herhaald, ook met hogere snelheden ( ongeveer met 60 km/h )
Zolang ik alleen met voor rem knippert de ABS lamp wel snel met 4 hz maar ik heb WEL rem druk
Als ik met achter rem valt de rem druk na 1 of 2x remmen weg.
Als de rem druk wegvalt heb ik dus VOOR en ACHTER geen rem druk meer :mrgreen:
Inmiddels alle tight-raps waarmee de bekabeling vanaf het contactslot ed vast zit verwijderd.
Hier zie ik dat de beschermingsslang om de aders heen wel is beschadigd, De aders en hun isolatie is echter oké.
Ook door de kabels te bewegen en verdraaien is er geen verandering in de ABS storing
Dat door slechte kabels de fout zou kunnen ontstaan kan ik denk ik dan wel uitsluiten.
Blijf dus verder zoeken.
Remlicht bij indrukken van het rem pedaal functioneert goed.
Remschakelaar functioneert dus ook ( lijkt me ).
Morgen verder zoeken of hier nog elektrische contacten van hoofdrem cilinder oid zijn die van invloed kunnen zijn.
Wordt vervolgd
- Baird
- 2023
- Berichten: 4308
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: ABS problemen R1150RT
Het boek zegt ook dat je in één of twee circuits alleen de restremfunctie nog hebt, dus wat je aan knipperende lampen ziet klopt. Je hebt blijkbaar een probleem in het achter circuit of de koppeling tussen beide systemen. Dat het licht brandt is logisch want dat gaat via de schakelaars bij de rempedalen naar de unit en die stuurt het licht aan.
Zet hem eens op de middenbok en bedien de voorrem: remt het achterwiel ook of kan dit vrij draaien? Als je dit weet kun je een vragen bij RHE wat ze hier van vinden.
Zet hem eens op de middenbok en bedien de voorrem: remt het achterwiel ook of kan dit vrij draaien? Als je dit weet kun je een vragen bij RHE wat ze hier van vinden.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
- minko
- Berichten: 158
- Lid geworden op: 26 aug 2013, 16:35
- Type: R1150RT
- Bijz: 2002 zilver, kofferset, Nedplex 50 cm tomtom 710
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: roosendaal
- Locatie: roosendaal
Re: ABS problemen R1150RT
vandaag de ABS uitgelezen
foutcodes 17433 druk in achterwiel cirquit te laag
foutcode 17182 druk in voorwiel cirquit te hoog
foutcode 17911
van alle wordt gegeven dat de fout nu niet aanwezig is
foutbuffer leeggehaald
na testen blijkt dat
17419 rear ABS motor defect
17163 front ABS motor defect
blijft komen als de remmen bekrachtigd worden
In de test waarbij na een bepaalde tijd de remhandel ingeknepen moet worden komt de remdruk niet in het groene gebied
dit is zowel voor als echter het geval
Bij deze test loopt ook de pomp niet mee
Alleen bij heel hard knijpen met 2 handel op de remhandel komt de Remdruk in het groene gebied.
Paul bedankt voor de hulp
Ik ga eerst de andere pomp maar eens inbouwen.
foutcodes 17433 druk in achterwiel cirquit te laag
foutcode 17182 druk in voorwiel cirquit te hoog
foutcode 17911
van alle wordt gegeven dat de fout nu niet aanwezig is
foutbuffer leeggehaald
na testen blijkt dat
17419 rear ABS motor defect
17163 front ABS motor defect
blijft komen als de remmen bekrachtigd worden
In de test waarbij na een bepaalde tijd de remhandel ingeknepen moet worden komt de remdruk niet in het groene gebied
dit is zowel voor als echter het geval
Bij deze test loopt ook de pomp niet mee
Alleen bij heel hard knijpen met 2 handel op de remhandel komt de Remdruk in het groene gebied.
Paul bedankt voor de hulp
Ik ga eerst de andere pomp maar eens inbouwen.
- minko
- Berichten: 158
- Lid geworden op: 26 aug 2013, 16:35
- Type: R1150RT
- Bijz: 2002 zilver, kofferset, Nedplex 50 cm tomtom 710
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: roosendaal
- Locatie: roosendaal
Re: ABS problemen R1150RT
Beste forum leden
hier een betaalbaar adres voor ABS voor revisie van de IABS VAN DE R1150RT
MAIL ADRES serwis.abs@gmail.com
Hallo, we kunnen uw ABS pomp repareren,
kosten van reparatie 500 - 600 Euro,
reparatie tijd ongeveer 2 weken
een jaar schriftelijke garantie
De kosten van de ABS Emulator zijn ongeveer 200 - 320 Euro (twee varianten)
Met vriendelijke groet, Paul
Is al een stuk minder dan de meeste prijzen die ik heb gehoord
hier een betaalbaar adres voor ABS voor revisie van de IABS VAN DE R1150RT
MAIL ADRES serwis.abs@gmail.com
Hallo, we kunnen uw ABS pomp repareren,
kosten van reparatie 500 - 600 Euro,
reparatie tijd ongeveer 2 weken
een jaar schriftelijke garantie
De kosten van de ABS Emulator zijn ongeveer 200 - 320 Euro (twee varianten)
Met vriendelijke groet, Paul
Is al een stuk minder dan de meeste prijzen die ik heb gehoord
Re: ABS problemen R1150RT
Misschien net op tijd voor de Limburg-rit
Groet en succes,
Aad
Groet en succes,
Aad