Ervaringen Shift Assist Pro
-
- Berichten: 156
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 21:42
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: Full options, Ztechnik Vstream
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Beverwijk
Ervaringen Shift Assist Pro
Gezien de problemen die ik heb met de Shift Assist Pro op aanraden van een mede-forumlid deze poll gestart. Bedankt voor jullie inbreng!
R1200RT 2012, Lightgrey metallic
R1200RT 2014 LC, Kallistograu metallic mat
R1200RT 2014 LC, Kallistograu metallic mat
- boetsch1
- 2024
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 27 jul 2009, 10:59
- Type: R1250RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Leiden
- Locatie: Leiden
Re: Ervaringen Shift Assist Pro
Ik rij weliswaar een R1200R LC met shift assist pro, maar de techniek is denk ik het zelfde als bij de RT. Bij mij geen problemen met op en terugschakelen.
Geniet nu, het is later dan je denkt.
Honda 500four, Honda 550four, Honda GL1000, BMW K1200RS, BMW 1150RT, BMW K1300GT, R1200GS LC, R1200R LC, K1300GT, K1600GT, R1250RT, R1250GS.
Groet Peter den Hollander
Honda 500four, Honda 550four, Honda GL1000, BMW K1200RS, BMW 1150RT, BMW K1300GT, R1200GS LC, R1200R LC, K1300GT, K1600GT, R1250RT, R1250GS.
Groet Peter den Hollander
Re: Ervaringen Shift Assist Pro
Motormaat met een GS LC had een probleem met schakelen van 2 naar 3 en andersom. Software update laten doen en alles weer OK.
We rijden dus op computers tegenwoordig !
We rijden dus op computers tegenwoordig !
Re: Ervaringen Shift Assist Pro
Gestemd met soms een hik bij opschakelen. Dit alleen wanneer in van 1 naar 2 of van 2 naar 3 schakel met relatief weinig toeren (onder de 5000 rpm). Wanneer ik doortrek en schakel bij >7000 rpm schakelt het naar alle versnellingen zoals het hoort.
Terugschakelen geeft bij geen problemen. Altijd soepel en met een lekkere dot tussengas
Terugschakelen geeft bij geen problemen. Altijd soepel en met een lekkere dot tussengas
- head02
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 17 dec 2010, 11:27
- Type: R1200RT/LC
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: Lisse
Re: Ervaringen Shift Assist Pro
de schakelassist schakelt pas prettig vanaf de derde versnelling. maar dan wel continu volgas erop. met lagere toeren wordt het erg harkerig
- HansD
- Berichten: 3299
- Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
- Locatie: Bergschenhoek
Re: Ervaringen Shift Assist Pro
Ik heb Ja ingevuld, maar heb dezelfde opmerkingen als mijn 2 voorgangers: ik gebruik de schakelassist niet van 1-2, of 2-3 bij opschakelen.
Terugschakelen werkt bij mij altijd prima, mits ik het gas echt helemaal dicht doe.
Terugschakelen werkt bij mij altijd prima, mits ik het gas echt helemaal dicht doe.
- japachap
- Berichten: 771
- Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:46
- Type: R1150RT
- Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Enschede
Re: Ervaringen Shift Assist Pro
Niet gestemd- maar de van VK kennis van mij was net vervangen onder garantie. Iets was afgebroken (schakelstang?).
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)
Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
- basplehn
- Berichten: 514
- Lid geworden op: 27 jul 2014, 11:51
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: Tourscherm, Topkoffer en NAV V
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Heesch
- Locatie: Heesch
Re: Ervaringen Shift Assist Pro
Beste Ruud,
Tot nu toe geen problemen met mijn LC.
Alles werkt nog steeds storingsvrije
Opschakelen storingsvrij, terugschakelen onder de drie duizend toeren met behulp van de koppelingshendel
Bas
Tot nu toe geen problemen met mijn LC.
Alles werkt nog steeds storingsvrije
Opschakelen storingsvrij, terugschakelen onder de drie duizend toeren met behulp van de koppelingshendel
Bas
BMW K1200GT (2003) Graugrun Metallic
BMW R1200RT LC (2014) Kalistograu Metallic Matt
BMW R1200RT LC (2014) Kalistograu Metallic Matt
-
- Berichten: 156
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 21:42
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: Full options, Ztechnik Vstream
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Beverwijk
Re: Ervaringen Shift Assist Pro
Heb jij dan echt helemaal nooit een hik of even inhouden gevoeld bij opschakelen? Met mijn ervaringen zou je bijna gaan denken dat dat onmogelijk is...basplehn schreef:Beste Ruud,
Tot nu toe geen problemen met mijn LC.
Alles werkt nog steeds storingsvrije
Opschakelen storingsvrij, terugschakelen onder de drie duizend toeren met behulp van de koppelingshendel
Bas
En onder de 3000 toeren met de koppelingshendel terugschakelen, zeg je. Waarom dan? Omdat dan (soms?) ook tussengas ontbreekt? Ik heb tot nu toe nog geen vast patroon kunnen ontdekken in het falen.
R1200RT 2012, Lightgrey metallic
R1200RT 2014 LC, Kallistograu metallic mat
R1200RT 2014 LC, Kallistograu metallic mat
Re: Ervaringen Shift Assist Pro
>7000 toeren alvorens hij schakelt zoals het hoort? Dat is ook echt niet normaal hoor, dat zijn al flinke toerentallen voor onze r1200rt's, ben nog nooit zo hoog in toeren geweest (ook nog inrijperiode maar dan nog). Bij mij werkt de shift assist vlekkeloos vanaf 4000 toeren en hoger dan 5500 toeren ben ik nog niet eens geweest, en dat is al flink sportief rijden hoor.hv121456 schreef:Gestemd met soms een hik bij opschakelen. Dit alleen wanneer in van 1 naar 2 of van 2 naar 3 schakel met relatief weinig toeren (onder de 5000 rpm). Wanneer ik doortrek en schakel bij >7000 rpm schakelt het naar alle versnellingen zoals het hoort.
Terugschakelen geeft bij geen problemen. Altijd soepel en met een lekkere dot tussengas
Laatst gewijzigd door theridingman op 12 jun 2015, 11:06, 2 keer totaal gewijzigd.
- HansD
- Berichten: 3299
- Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
- Locatie: Bergschenhoek
Re: Ervaringen Shift Assist Pro
Nou dan weet je niet wat je mist De nieuwe Rt kan probleemloos tot de 8500 toeren worden doorgetrokken en het geluid is dan oorverdovend (zeker met Akrapovic), en de acceleratie fenomenaal. Het doorschakelen met schakelassist in dat toerenbereik gaat beter en soepeler dan bij lagere toeren.theridingman schreef:>7000 toeren alvorens hij schakelt zoals het hoort? Dat is ook echt niet normaal hoor, dat zijn al flinke toerentallen voor onze r1200rt's, ben nog nooit zo hoog in toeren geweest (ook nog inrijperiode maar dan nog). Bij mij werkt de shift assist vlekkeloos vanaf 4000 toeren en hoger dan 5500 toeren ben ik nog niet eens geweest, en dat is al flink sportief rijden hoor.hv121456 schreef:Gestemd met soms een hik bij opschakelen. Dit alleen wanneer in van 1 naar 2 of van 2 naar 3 schakel met relatief weinig toeren (onder de 5000 rpm). Wanneer ik doortrek en schakel bij >7000 rpm schakelt het naar alle versnellingen zoals het hoort.
Terugschakelen geeft bij geen problemen. Altijd soepel en met een lekkere dot tussengas
- HansD
- Berichten: 3299
- Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
- Locatie: Bergschenhoek
Re: Ervaringen Shift Assist Pro
Nou Ruud, de conclusie begint zich al af te tekenen: je bent de enige met dit probleem. Dat zou je moeten helpen bij de dealer.
-
- Berichten: 156
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 21:42
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: Full options, Ztechnik Vstream
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Beverwijk
Re: Ervaringen Shift Assist Pro
Nou, dat ben ik niet helemaal met je eens... Er zijn meerdere mensen die het gebruik bij 'lage' toeren mijden. Ik had zelf ook al het idee dat het daar het minst betrouwbaar werkte. Ik ben zelf helemaal geen hoge toeren rijder, tenminste niet in 90% van de tijd. Het is in principe toch ook een toermotor, waar je relaxt mee moet kunnen toeren. En zeker in de stad kom je niet snel boven de 5000 toeren, maar betekent dat dan dat de Shift Assist Pro daar niet betrouwbaar te gebruiken is?HansD schreef:Nou Ruud, de conclusie begint zich al af te tekenen: je bent de enige met dit probleem. Dat zou je moeten helpen bij de dealer.
BMW rept over "binnen het toerenbereik", maar wat is dat bereik dan exact voor de verschillende overgangen?
R1200RT 2012, Lightgrey metallic
R1200RT 2014 LC, Kallistograu metallic mat
R1200RT 2014 LC, Kallistograu metallic mat
- HansD
- Berichten: 3299
- Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
- Locatie: Bergschenhoek
Re: Ervaringen Shift Assist Pro
Anders een keer afspreken en een stukje van motor ruilen? daar kun je een hoop van leren.ruudRTlc schreef:Nou, dat ben ik niet helemaal met je eens... Er zijn meerdere mensen die het gebruik bij 'lage' toeren mijden. Ik had zelf ook al het idee dat het daar het minst betrouwbaar werkte. Ik ben zelf helemaal geen hoge toeren rijder, tenminste niet in 90% van de tijd. Het is in principe toch ook een toermotor, waar je relaxt mee moet kunnen toeren. En zeker in de stad kom je niet snel boven de 5000 toeren, maar betekent dat dan dat de Shift Assist Pro daar niet betrouwbaar te gebruiken is?HansD schreef:Nou Ruud, de conclusie begint zich al af te tekenen: je bent de enige met dit probleem. Dat zou je moeten helpen bij de dealer.
BMW rept over "binnen het toerenbereik", maar wat is dat bereik dan exact voor de verschillende overgangen?
-
- Berichten: 156
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 21:42
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: Full options, Ztechnik Vstream
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Beverwijk
Re: Ervaringen Shift Assist Pro
Op zich wel een aardig idee. Maar inmiddels ligt de bal weer bij de dealer, met het nadrukkelijke verzoek om bmw hierbij te betrekken. Ik wacht die ontwikkelingen liever eerst nog even af.HansD schreef: Anders een keer afspreken en een stukje van motor ruilen? daar kun je een hoop van leren.
R1200RT 2012, Lightgrey metallic
R1200RT 2014 LC, Kallistograu metallic mat
R1200RT 2014 LC, Kallistograu metallic mat
- Guusvb
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 10 apr 2014, 20:50
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: type 2014
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Venray
Re: Ervaringen Shift Assist Pro
Mijn ervaring met lage toeren is toch heel anders: ik rij vaak met duo en boven de 5000 toeren opschakelen, ervaart de passagier toch als een heftige schok. Maar bij 2500 tot 3000 toeren voelt ze niets. En mis-schakelen? Is nog nooit gebeurt. Ik ben vol lof over deze feature.
En ik ben het met HansD eens: de acceleratie is enorm. -top-
En ik ben het met HansD eens: de acceleratie is enorm. -top-
- HansD
- Berichten: 3299
- Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
- Locatie: Bergschenhoek
Re: Ervaringen Shift Assist Pro
Schakelen bij 3000 toeren? Het is geen diesel!
-
- Berichten: 156
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 21:42
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: Full options, Ztechnik Vstream
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Beverwijk
Re: Ervaringen Shift Assist Pro
Kortom, de ervaringen lopen nogal uiteen! Om te beginnen wil ik nu eerst wel eens concreet antwoord van BMW op de vraag bij welk toerenbereik de verschillende overgangen met de Shif Assist Pro zouden moeten functioneren... Morgen ben ik bij de dealer (introductie S1000XR), maar eens even goed afspreken hoe we e.e.a. aanpakken.Guusvb schreef:Mijn ervaring met lage toeren is toch heel anders: ik rij vaak met duo en boven de 5000 toeren opschakelen, ervaart de passagier toch als een heftige schok. Maar bij 2500 tot 3000 toeren voelt ze niets. En mis-schakelen? Is nog nooit gebeurt. Ik ben vol lof over deze feature.
En ik ben het met HansD eens: de acceleratie is enorm. -top-
@Guusvb: nooit een hik of kort inhouden gevoeld bij opschakelen, of een keer geen tussengas bij terugschakelen?
R1200RT 2012, Lightgrey metallic
R1200RT 2014 LC, Kallistograu metallic mat
R1200RT 2014 LC, Kallistograu metallic mat
- Guusvb
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 10 apr 2014, 20:50
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: type 2014
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Venray
Re: Ervaringen Shift Assist Pro
Ik merk niks van tussengas. Waar je wel op moet letten: bij opschakelen gas open en bij terugschakelen gas dichtruudRTlc schreef:Kortom, de ervaringen lopen nogal uiteen! Om te beginnen wil ik nu eerst wel eens concreet antwoord van BMW op de vraag bij welk toerenbereik de verschillende overgangen met de Shif Assist Pro zouden moeten functioneren... Morgen ben ik bij de dealer (introductie S1000XR), maar eens even goed afspreken hoe we e.e.a. aanpakken.Guusvb schreef:Mijn ervaring met lage toeren is toch heel anders: ik rij vaak met duo en boven de 5000 toeren opschakelen, ervaart de passagier toch als een heftige schok. Maar bij 2500 tot 3000 toeren voelt ze niets. En mis-schakelen? Is nog nooit gebeurt. Ik ben vol lof over deze feature.
En ik ben het met HansD eens: de acceleratie is enorm. -top-
@Guusvb: nooit een hik of kort inhouden gevoeld bij opschakelen, of een keer geen tussengas bij terugschakelen?
-
- Berichten: 156
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 21:42
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: Full options, Ztechnik Vstream
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Beverwijk
Re: Ervaringen Shift Assist Pro
Ohhh, moet dat? Nee, zonder gekheid: dat is uiteraard bekend... :roll:Guusvb schreef:Waar je wel op moet letten: bij opschakelen gas open en bij terugschakelen gas dicht
Wat bedoel je precies met "ik merk niks van tussengas"? Dat is essentieel voor het terug kunnen schakelen zonder ontkoppelen, zonder het mechaniek te belasten.
R1200RT 2012, Lightgrey metallic
R1200RT 2014 LC, Kallistograu metallic mat
R1200RT 2014 LC, Kallistograu metallic mat
- Guusvb
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 10 apr 2014, 20:50
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: type 2014
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Venray
Re: Ervaringen Shift Assist Pro
Precies wat ik zeg: ik merk niet dat er tussengas wordt gegeven. Het gaat gewoon vloeiend zonder horten of stoten.ruudRTlc schreef:Ohhh, moet dat? Nee, zonder gekheid: dat is uiteraard bekend... :roll:Guusvb schreef:Waar je wel op moet letten: bij opschakelen gas open en bij terugschakelen gas dicht
Wat bedoel je precies met "ik merk niks van tussengas"? Dat is essentieel voor het terug kunnen schakelen zonder ontkoppelen, zonder het mechaniek te belasten.
-
- Berichten: 156
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 21:42
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: Full options, Ztechnik Vstream
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Beverwijk
Re: Ervaringen Shift Assist Pro
Je bedoeld dat hij helemaal geen tussengas geeft? Dat is wel de bedoeling hoor, dan zou die van jou altijd falen... Voor het terugschakelen eerst gas dicht, en tijdens bedienen schakelpookje omlaag geeft de motor automatisch een korte stoot tussengas.Guusvb schreef: Precies wat ik zeg: ik merk niet dat er tussengas wordt gegeven. Het gaat gewoon vloeiend zonder horten of stoten.
Maar bij mij dus niet altijd
R1200RT 2012, Lightgrey metallic
R1200RT 2014 LC, Kallistograu metallic mat
R1200RT 2014 LC, Kallistograu metallic mat
-
- Berichten: 156
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 21:42
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: Full options, Ztechnik Vstream
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Beverwijk
Re: Ervaringen Shift Assist Pro
Zie ook recente informatie omtrent een software update: viewtopic.php?f=34&t=11045
BMW vond het gelukkig ook nodig om e.e.a. te verbeteren... -top-
BMW vond het gelukkig ook nodig om e.e.a. te verbeteren... -top-
R1200RT 2012, Lightgrey metallic
R1200RT 2014 LC, Kallistograu metallic mat
R1200RT 2014 LC, Kallistograu metallic mat
- Ralph Romein
- Berichten: 400
- Lid geworden op: 16 apr 2009, 16:50
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: Ebony Metallic 2015, Sena 10R
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Alphen aan den Rijn
Re: Ervaringen Shift Assist Pro
Ik moet zeggen dat ik redelijk veel problemen heb met de schakelassistent. Ik vond de prestaties slecht en nadat de motor aan de computer werd gehangen bleken alle waardes uit de schakelassistent te zijn verdwenen. Niet raar dus dat het niet lekker werkt. Geen tussengas bij terugschakelen, vaak flinke klappen bij opschakelen. Vorige week is de schakelassistent vervangen, maar van de week was het zo slecht gesteld met het schakelen dat ik opnieuw heb laat controleren of de waardes er nog in stonden. Je raad het al, ik vermoedde het al eerlijk gezegd, alles er weer uit verdwenen. Het is overigens niet zo dat de schakelassistent niet werkt, het werkt alleen niet goed!
BMW gaat nu kijken of de computer/brain van de 1200RT lc moet worden vervangen. Het kan natuurlijk goed zijn dat meer RT/lc bezitters hier last van hebben.
BMW gaat nu kijken of de computer/brain van de 1200RT lc moet worden vervangen. Het kan natuurlijk goed zijn dat meer RT/lc bezitters hier last van hebben.
Mvg, Ralph Romein
-
- Berichten: 156
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 21:42
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: Full options, Ztechnik Vstream
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Beverwijk
Re: Ervaringen Shift Assist Pro
Ik ben zeer benieuwd hoe dat afloopt... Ik ben vorige week een lang weekend naar de Alpen geweest (o.a. Stelvio en GrossGlockner) en ik moet zeggen dat ik nu wel redelijk tevreden ben. Bergop is het wel zaak goed hoog in de toeren te rijden, anders schakelt ie niet prettig. Verder nauwelijks problemen mee gehad, was een heerlijke short-break! :-)
R1200RT 2012, Lightgrey metallic
R1200RT 2014 LC, Kallistograu metallic mat
R1200RT 2014 LC, Kallistograu metallic mat
-
- Berichten: 156
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 21:42
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: Full options, Ztechnik Vstream
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Beverwijk
Re: Ervaringen Shift Assist Pro
Hoe is het mogelijk... nu is mijn alarm er ineens mee gestopt, en werkt de centrale vergrendeling van de 'dashboard-kastjes' ook niet meer. Sloten klikken wel, en je voelt ook beweging in de sloten bij bedienen van de unlock-knop. Maar ze zijn met geen mogelijkheid open te krijgen. Zou er een relatie zijn met het niet meer werken van het alarm? Staat bij mij altijd op automatisch, maar ook met de afstandbediening werkt het niet. Ben benieuwd wat hier aan de hand is!
R1200RT 2012, Lightgrey metallic
R1200RT 2014 LC, Kallistograu metallic mat
R1200RT 2014 LC, Kallistograu metallic mat
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 19 mei 2011, 16:40
- Type: R1250RT
- Bijz: Racing Blue sport met alles er op en eraan / XT.
- Land: Belgie
- Woonplaats of omgeving: Neerpelt
Re: Ervaringen Shift Assist Pro
Met 7500 Km op de teller begint de Schakelassist op mijn R1200 RT Lc plots moeilijk te doen zowel bij op als afschakelen om een paar honderd Km later helemaal de geest te geven.Voordien altijd perfect gewerkt.
Diagnose bij de dealer: schakelassistentsignaalgever stuk. Dit is het zwart blokje dat op ingaande as naar de versnellingsbak zit en met een regelstang verbonden is met het schakelpedaal.
Na TWAALF ( 12 ) weken wachten op het onderdeel is de signaalgever in garantie vervangen door de dealer en werk het systeem precies nog vlotter als als voordien. Niet alleen ik maar ook mijn vrouw is heel tevreden over de werking van de schakelassist, zeker een aanrader.
Op Duitse forums is dit probleem ook al een paar keer ter sprake gekomen en steeds in garantie opgelost maar die mensen hebben wel niet zolang moeten wachten op het wisselstuk ?
Diagnose bij de dealer: schakelassistentsignaalgever stuk. Dit is het zwart blokje dat op ingaande as naar de versnellingsbak zit en met een regelstang verbonden is met het schakelpedaal.
Na TWAALF ( 12 ) weken wachten op het onderdeel is de signaalgever in garantie vervangen door de dealer en werk het systeem precies nog vlotter als als voordien. Niet alleen ik maar ook mijn vrouw is heel tevreden over de werking van de schakelassist, zeker een aanrader.
Op Duitse forums is dit probleem ook al een paar keer ter sprake gekomen en steeds in garantie opgelost maar die mensen hebben wel niet zolang moeten wachten op het wisselstuk ?
- Ralph Romein
- Berichten: 400
- Lid geworden op: 16 apr 2009, 16:50
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: Ebony Metallic 2015, Sena 10R
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Alphen aan den Rijn
Re: Ervaringen Shift Assist Pro
Het probleem is (eindelijk) gevonden en opgelost. Er bleek een vinkje uit te staan, zodat de schakelassistent niet werkt herkend. Vinkje omgehaald en kijk! We zijn inmiddels wel 7.300km verder, maar fijn dat het is opgelost. Het werkt nu goed, motor lijkt zelfs met koppeling lichter te schakelen.Ralph Romein schreef:Ik moet zeggen dat ik redelijk veel problemen heb met de schakelassistent. Ik vond de prestaties slecht en nadat de motor aan de computer werd gehangen bleken alle waardes uit de schakelassistent te zijn verdwenen. Niet raar dus dat het niet lekker werkt. Geen tussengas bij terugschakelen, vaak flinke klappen bij opschakelen. Vorige week is de schakelassistent vervangen, maar van de week was het zo slecht gesteld met het schakelen dat ik opnieuw heb laat controleren of de waardes er nog in stonden. Je raad het al, ik vermoedde het al eerlijk gezegd, alles er weer uit verdwenen. Het is overigens niet zo dat de schakelassistent niet werkt, het werkt alleen niet goed!
BMW gaat nu kijken of de computer/brain van de 1200RT lc moet worden vervangen. Het kan natuurlijk goed zijn dat meer RT/lc bezitters hier last van hebben.
Laatst gewijzigd door Ralph Romein op 02 dec 2015, 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Mvg, Ralph Romein
- HansD
- Berichten: 3299
- Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
- Locatie: Bergschenhoek
Re: Ervaringen Shift Assist Pro
Mooi dat het gevonden en hersteld is!
Blijft lastig die ICT in je motor
Blijft lastig die ICT in je motor
Re: Ervaringen Shift Assist Pro
Nog maar net op het forum, en nu al prikkelende berichten
Ik heb vorig jaar een jong gebruikte R1200RT/LC gekocht voorzien van Shift Assist Pro (dacht ik)
Na de vorige posts over het wel of niet werken ervan begon ik te twijfelen of ik het wel bij het rechte eind had.
Ja ik heb zonder koppeling op- en teruggeschakeld, dat ging meestal goed, soms wat hakerig, maar het "tussengasje" heb ik nooit bemerkt.
Op de site http://bimmer.work kon ik door het ingeven van de laatste zeven karakters van het chassisnr alle fabrieksopties van mijn motor achterhalen.
En ja, de mijne is voorzien van Shift Assist Pro... Ik zal nog eens proberen of het werkt (iemand tips om het zeker te weten?) en zo nee, dan zal ik de dealeRT met een bezoekje vereren.
Benji30
Ik heb vorig jaar een jong gebruikte R1200RT/LC gekocht voorzien van Shift Assist Pro (dacht ik)
Na de vorige posts over het wel of niet werken ervan begon ik te twijfelen of ik het wel bij het rechte eind had.
Ja ik heb zonder koppeling op- en teruggeschakeld, dat ging meestal goed, soms wat hakerig, maar het "tussengasje" heb ik nooit bemerkt.
Op de site http://bimmer.work kon ik door het ingeven van de laatste zeven karakters van het chassisnr alle fabrieksopties van mijn motor achterhalen.
En ja, de mijne is voorzien van Shift Assist Pro... Ik zal nog eens proberen of het werkt (iemand tips om het zeker te weten?) en zo nee, dan zal ik de dealeRT met een bezoekje vereren.
Benji30
- HansD
- Berichten: 3299
- Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
- Locatie: Bergschenhoek
Re: Ervaringen Shift Assist Pro
Simpel, als ik gas dicht houd kan ik terugschakelen, bijv. Op een afslag van de snelweg van 6-5-4-3 etc. Ik hoor dan duidelijk dat schakelassist-pro een beetej gas geeft terwijl ik het gas toch echt dicht houd.