esa, en vervanging

Alles over de versnellingsbak en koppeling

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
tamme
Berichten: 128
Lid geworden op: 08 feb 2009, 12:44

esa, en vervanging

Ongelezen bericht door tamme »

Bestaat er vervangings- mogelijkheden buiten de BMW dealers om,om de ESA veerelementen te vervangen.Ik heb op het forum gezocht, maar kon geen duidelijk antwoord vinden.
Volgens de BMW dealer zijn ze stuk, ik ga waarschijnlijk nog wel een second opinie vragen bij een andere dealer
Tamme
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4304
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: esa, en vervanging

Ongelezen bericht door Baird »

Kijk maar eens bij JJSuspension, die kunnen de defecte ESA repareren i.p.v. dat de dealeRT je een paar nieuwe verkoopt! Zoek op dit Forum maar eens op JJSuspension
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Inspector Gadget

Re: esa, en vervanging

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Daarnaast kan je de WP-verenpakket laten vervangen door HyperPro progressieve veren, scheelt ook enorm.
En JJ Suspension kan dat in 1 moeite voor je doen, revisie van je schokdempers & vervangen van de WP-veren.

En tevens kan je er eventueel voor kiezen, als je het geld er voor over hebt, de volledige schokbrekers te vervangen door een Wilbers ESA (WESA) systeem, tegenwoordig.
(kost 500 euro per schokdemper)
Maar een goede revisie door JJ Suspension is volgens mij meer kosten-effectief.
tamme
Berichten: 128
Lid geworden op: 08 feb 2009, 12:44

Re: esa, en vervanging

Ongelezen bericht door tamme »

hartelijko dank voor jullie reactie, ik ga verder kijken
Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 880
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Re: esa, en vervanging

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

Inspector Gadget schreef:Daarnaast kan je de WP-verenpakket laten vervangen door HyperPro progressieve veren, scheelt ook enorm.
En JJ Suspension kan dat in 1 moeite voor je doen, revisie van je schokdempers & vervangen van de WP-veren.

En tevens kan je er eventueel voor kiezen, als je het geld er voor over hebt, de volledige schokbrekers te vervangen door een Wilbers ESA (WESA) systeem, tegenwoordig.
(kost 500 euro per schokdemper)
Maar een goede revisie door JJ Suspension is volgens mij meer kosten-effectief.

Dit is interessant.
Zijn er ook mensen die dit gedaan zouden hebben met een andere reden dan alleen reparatie?
Ik bedoel, zijn er ook mensen die niet tevreden waren over het standaard ESA veerpakket en hebben die laten vervangen door een sportievere setting vraag ik mij af?
Laatst gewijzigd door WaltzingMatilda op 02 okt 2015, 06:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
tamme
Berichten: 128
Lid geworden op: 08 feb 2009, 12:44

Re: esa, en vervanging

Ongelezen bericht door tamme »

ik laat het het veerelement vervangen door hyperpro vering, laat verder de esa bediening niet repareren, want u berichten van andere gebruikers blijft het een kwetsbare bediening,ook na reparatie
Tamme
Inspector Gadget

Re: esa, en vervanging

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

tamme schreef:....laat verder de esa bediening niet repareren, want u berichten van andere gebruikers blijft het een kwetsbare bediening,ook na reparatie
Natuurlijk maak je die keuze zelf, maar wat ik van JJ Suspension begrepen heb, is de revisie ook dusdanig dat het een verbetering is versus OEM. _001
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4304
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: esa, en vervanging

Ongelezen bericht door Baird »

tamme schreef:ik laat het het veerelement vervangen door hyperpro vering, laat verder de esa bediening niet repareren, want u berichten van andere gebruikers blijft het een kwetsbare bediening,ook na reparatie
Tamme
Jammer als je dat besluit, gemiste kans _001 , er zijn er ongetwijfeld velen bij wie het wel goed gaat.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
tamme
Berichten: 128
Lid geworden op: 08 feb 2009, 12:44

Re: esa, en vervanging

Ongelezen bericht door tamme »

na jullie reactie ga ik her-overwegen _001
Bednkt
Inspector Gadget

Re: esa, en vervanging

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

WaltzingMatilda schreef:
Inspector Gadget schreef:... Wilbers ESA (WESA) systeem, tegenwoordig.
Dit is interessant.
Zijn er ook mensen die dit gedaan zouden hebben met een andere reden dan alleen reparatie?
Ik bedoel, zijn er ook mensen die niet tevreden waren over het standaard ESA veerpakket en hebben die laten vervangen door een sportievere setting vraag ik mij af?
Ik heb eindelijk enkele lieden gesproken die ik weet dat die WESA overwogen en/of gedaan hebben;
Voor hen was van doorslaggevende factor dat de Wilbers echt helemaal volledig aan hun wensen & eisen gebouwd werden.
Zo kregen ze vragen over lichaamsgewicht, hoe vaak ze met een passagier reden, gewicht van de bagage, hoe hun rijstijl is (toering, sportief e.d) en zo nog wel meer, naast natuurlijk ook lichaamslengte en of de motor nog verhoogd of juist verlaagd moest worden.
Het was zeker geen verkoop-vanaf-het-schap, wat dat betreft.
En verbonden met de bestaande ESA-systeem.

Natuurlijk kan je qua verhoging c.q verlaging ook prima uit de voeten (pun intended) met HyperPro veren, maar met die Wilbers (en behoud van je ESA) naar verluid nog iets meer, tot wel 4 cm. (!)
Zonder ESA zou je ook volledige dempers van (bijvoorbeeld) HyperPro kunnen overwegen natuurlijk.

Maar zelfs de OEM (WP) veren vervangen door HyperPro, ook op de ESA versie, maakt al een wereld van verschil.
Alsof je een geheel andere motor gekregen hebt.

De kwaliteit van de OEM veren en schokdempers (met name het ESA systeem) zijn echt ondermaats en vaak al vroegtijdig versleten of zelfs defect (zonder dat je het altijd gelijk in de gaten hebt).
Dat is wat mij, naast de slechte banden, gelijk opviel bij mijn 1e kennismaking met BMW, many, many moons ago...

Als ik er ooit aan toe kom een afspraak in te plannen bij JJ Suspension voor de revisie & reparatie van mijn ESA-vering, gaat er subiet ook HyperPro veren onder, die liggen al klaar.
Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 880
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Re: esa, en vervanging

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

Ik kan op dit ogenblik weinig anders dan afwachten aangezien mijn motor nog ongeveer 17 maanden in de garantie zit.
Heb goede ervaringen gehad met Wilder inzake een vervangende (en verlaagde) schokbreker aan de voorzijde van mijn 1200 GS.
Met Hyperpro iets minder in die zin dat ik een set gekocht had voor onder mijn Pan European 2008.
Dit zou het zgn "wobbelen" geheel teniet doen.
Helaas..
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Inspector Gadget

Re: esa, en vervanging

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

WaltzingMatilda schreef:Ik kan op dit ogenblik weinig anders dan afwachten aangezien mijn motor nog ongeveer 17 maanden in de garantie zit..
Ik begrijp je, tenzij het echt te erg is voor wat betreft jou comfort. (en veiligheid!)
Afhankelijk hoe goed jou relatie is met jou BMW dealeRT kan je het natuurlijk ook proberen te overleggen.
Mijn ervaring is dat de soep soms ....
WaltzingMatilda schreef: Met Hyperpro iets minder in die zin dat ik een set gekocht had voor onder mijn Pan European 2008.
Dit zou het zgn "wobbelen" geheel teniet doen.
Helaas..
Klopt, die "wobble" (of PAN Weave, tank slapper) bleek uiteindelijk een probleem in het (ontwerp van het) frame te zijn, meen ik ergens gelezen te hebben.
(maar weet ik niet 100% zeker, ik zit niet meer zo in die "scene")
Naar verluid zou je deels het probleem inderdaad kunnen oplossen door verandering van de vering c.q preload aan de achterzijde en ik heb zelfs gelezen dat men met de stand van het windscherm bezig was.
Ook verandering van bandendruk zou volgens de overlevering soms helpen. _001

Motor rijden is risicovol, maar toen ik vernam over de Pan Weave was dat model subiet van mijn lijstje af, zeker toen ik hoorde hoe toentertijd h0nda daar mee omging. :$
Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 880
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Re: esa, en vervanging

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

Klopt, het probleem bestond niet volgens Honda.
Ik had al van alles geprobeerd, ander merk banden, bandenspanning voor en achter 3,1 (en ja hoor de Michelins cupten toen ook al) Hyperpro vering en -ik ben de naam inmiddels vergeten- een soort van stabilisator tussen de vorkpoten maar niets hielp.
Dan had je er dagen/weken geen last van en dan begon het plotseling weer. Vervelend gevoel, net alsof je achterwiel los zat.

Heb verder niet veel last van mijn ESA hoor (al heb ik wel vaak het idee dat er weinig tot geen verschil is tussen de verschillende standen) maar wil eigenlijk bij de comfortstand meer comfort (vind deze stand nog steeds te stug veren) en bij de sportstand een strakker sturende motor.
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Inspector Gadget

Re: esa, en vervanging

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

WaltzingMatilda schreef:Klopt, het probleem bestond niet volgens ...
En zo heeft elke fabrikant wel iets, we noemen dat terugroep-acties, áls we er achterkomen. -naughty-
Of volkswagen-gate. :O
WaltzingMatilda schreef:(al heb ik wel vaak het idee dat er weinig tot geen verschil is tussen de verschillende standen) maar wil eigenlijk bij de comfortstand meer comfort (vind deze stand nog steeds te stug veren) en bij de sportstand een strakker sturende motor.
Ik zou dan vrijblijvend gewoon ff een keer langs gaan bij HyperPro in Werkendam.
Laat hen ff een paar minuten aan je stuur "duwen en trekken", en ze kunnen zo vertellen of er iets mis is met je vering en zelfs met je ESA.
Ze wisten haarfijn vast te stellen dat de ESA aan de voorzijde bij mij niet meer goed werkte. :cry:
De BMW dealeRT helaas niet. Die mist dat feilloze "gevoel" aangaande de vering en ESA (!).
En HyperPro kan ook aangeven wat haalbaar is en wat niet, in jou wensen.
Ik zeg: doen. _004
Dan weet je waar je aan toe bent.
Laatst gewijzigd door Inspector Gadget op 04 okt 2015, 01:14, 2 keer totaal gewijzigd.
tamme
Berichten: 128
Lid geworden op: 08 feb 2009, 12:44

Re: esa, en vervanging

Ongelezen bericht door tamme »

Baird schreef:
tamme schreef:ik laat het het veerelement vervangen door hyperpro vering, laat verder de esa bediening niet repareren, want u berichten van andere gebruikers blijft het een kwetsbare bediening,ook na reparatie
Tamme
Jammer als je dat besluit, gemiste kans _001 , er zijn er ongetwijfeld velen bij wie het wel goed gaat.
Ik begrijp dat de ervaringen met JJ suspension goed zijn, maar kan iemand ook een indicatie geven wat de kosten zijn als je de ESA laar reviseren, dus zonder vervanging van de veer voor Hyperpro?????
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4304
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: esa, en vervanging

Ongelezen bericht door Baird »

tamme schreef:
Baird schreef:
tamme schreef:ik laat het het veerelement vervangen door hyperpro vering, laat verder de esa bediening niet repareren, want u berichten van andere gebruikers blijft het een kwetsbare bediening,ook na reparatie
Tamme
Jammer als je dat besluit, gemiste kans _001 , er zijn er ongetwijfeld velen bij wie het wel goed gaat.
Ik begrijp dat de ervaringen met JJ suspension goed zijn, maar kan iemand ook een indicatie geven wat de kosten zijn als je de ESA laar reviseren, dus zonder vervanging van de veer voor Hyperpro?????
Doe gewoon een belletje met JJSuspension (zijn gewoon 2 aardige gozers _004 ), die kunnen jou een aardige schatting geven, wij weten dat toch niet .....................
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 880
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Re: esa, en vervanging

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

Inspector Gadget schreef:
WaltzingMatilda schreef:Klopt, het probleem bestond niet volgens ...
En zo heeft elke fabrikant wel iets, we noemen dat terugroep-acties, áls we er achterkomen. -naughty-
Of volkswagen-gate. :O
WaltzingMatilda schreef:(al heb ik wel vaak het idee dat er weinig tot geen verschil is tussen de verschillende standen) maar wil eigenlijk bij de comfortstand meer comfort (vind deze stand nog steeds te stug veren) en bij de sportstand een strakker sturende motor.
Ik zou dan vrijblijvend gewoon ff een keer langs gaan bij HyperPro in Werkendam.
Laat hen ff een paar minuten aan je stuur "duwen en trekken", en ze kunnen zo vertellen of er iets mis is met je vering en zelfs met je ESA.
Ze wisten haarfijn vast te stellen dat de ESA aan de voorzijde bij mij niet meer goed werkte. :cry:
De BMW dealeRT helaas niet. Die mist dat feilloze "gevoel" aangaande de vering en ESA (!).
En HyperPro kan ook aangeven wat haalbaar is en wat niet, in jou wensen.
Ik zeg: doen. _004
Dan weet je waar je aan toe bent.
Goed idee om wat later in het seizoen misschien eens een afspraak te maken, heb het nu nog veel te druk...pfff
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Inspector Gadget

Re: esa, en vervanging

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

WaltzingMatilda schreef:Goed idee om wat later in het seizoen misschien eens een afspraak te maken, heb het nu nog veel te druk...pfff
Ikzelf heb toentertijd de stouten laarzen aangetrokken en ben zonder afspraak bij hen langs gegaan, puur op de gok. :idea:

Ze maakte wat tijd voor mij vrij om ff mijn vering en ESA te controleren, bij elkaar nog geen 10 minuten werk.
Heb toen gelijk mijn HyperPro veren aangeschaft, ik was er toch en tevens mijn vragen gesteld over de ESA Controler.
Gebruikersavatar
scan
Berichten: 753
Lid geworden op: 14 jul 2011, 17:39
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Everywhere

Re: esa, en vervanging

Ongelezen bericht door scan »

Die ervaringen heb ik ook!
Het bestaat nog, vakmensen die zonder dat ie eerst aan het draadje moet (en dan nog...) kunnen vaststellen wat er mis is met de vering bijvoorbeeld.

Krijg je tenminste geen antwoordt in de zin van; "ik zie niets in het systeem dat op een storing lijkt".
"Ja, dat geloof ik wel maar ik heb een probleem met die storing die jouw computer niet ziet".
"We kunnen er wel nieuwe onderzetten", ha, ha.
Dozen schuiven is nog het enige wat ze kunnen.
Ik erger me daar dood aan. Gelukkig zijn er dan nog de JJ-ers en Hyperpro's onder ons.
Zucht, dat lucht weer op :evil: !
Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 880
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Re: esa, en vervanging

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

Inspector Gadget schreef:
WaltzingMatilda schreef:Klopt, het probleem bestond niet volgens ...
En zo heeft elke fabrikant wel iets, we noemen dat terugroep-acties, áls we er achterkomen. -naughty-
Of volkswagen-gate. :O
WaltzingMatilda schreef:(al heb ik wel vaak het idee dat er weinig tot geen verschil is tussen de verschillende standen) maar wil eigenlijk bij de comfortstand meer comfort (vind deze stand nog steeds te stug veren) en bij de sportstand een strakker sturende motor.
Ik zou dan vrijblijvend gewoon ff een keer langs gaan bij HyperPro in Werkendam.
Laat hen ff een paar minuten aan je stuur "duwen en trekken", en ze kunnen zo vertellen of er iets mis is met je vering en zelfs met je ESA.
Ze wisten haarfijn vast te stellen dat de ESA aan de voorzijde bij mij niet meer goed werkte. :cry:
De BMW dealeRT helaas niet. Die mist dat feilloze "gevoel" aangaande de vering en ESA (!).
En HyperPro kan ook aangeven wat haalbaar is en wat niet, in jou wensen.
Ik zeg: doen. _004
Dan weet je waar je aan toe bent.

Gisteren de RT opgehaald bij de dealer en wat bleek....de voordemper werkte (bijna) niet meer.
Er is een nieuwe besteld, kosten €975,-. Gelukkig valt dit onder de garantie, wachttijd 1 week maar kan wel gewoon rijden.
Heeft u dat niet eerder gemerkt was de vraag. Tuurlijk wel, ik had dit gevoel al vanaf het begin maar je verwacht dat als je een motor koopt met 2 jaar Premium Select garantie dat deze helemaal nagekeken en gecontroleerd is. Maar ik dacht dat het misschien wel aan mij zou liggen, uiteindelijk went het wel en weet je niet meer beter.
Bleek tijdens de 50k beurt (bij 48k) dat ook de kleppen al heel lang niet meer gesteld waren en dat de electroden van de 4 bougies bijna weg waren (dus ook maar nieuw)..
Maar na dit alles gedaan te hebben en na de motorsynchronisatie loopt de RT weer een stukje lekkerder, minder rauw en hij pakt wat beter op bij gasgeven.
Nu volgende week de schokbreker nog....
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Inspector Gadget

Re: esa, en vervanging

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

WaltzingMatilda schreef:Gisteren de RT opgehaald bij de dealer en wat bleek....de voordemper werkte (bijna) niet meer.
Blij dat het gevonden is en onder garantie valt.
Ik ben bang dat er nog wel meer rondrijden met vergelijkbare ervaringen en problemen en het ook niet altijd gelijk in de gaten hebben.
Ik wist het ook niet totdat HyperPro aangaf dat het mis was, ze konden zelfs aangeven in welke stand het vast zat, en dan ga je achteraf merken dat het inderdaad mis is en niet goed meer functioneert.
Foei BMW een dergelijk zwak ontwerp te accepteren. -naughty-
WaltzingMatilda schreef:Heeft u dat niet eerder gemerkt was de vraag. Tuurlijk wel, ik had dit gevoel al vanaf het begin maar je verwacht dat als je een motor koopt met 2 jaar Premium Select garantie dat deze helemaal nagekeken en gecontroleerd is.
Ben het met je eens en begrijp je, het is inderdaad mijn ervaringen ook qua gevoel en beleving, je denkt dat het hoort, je hebt net een andere motor et cetera.
Zou wel een slechte zaak zijn als ze dat gemist hebben bij afleveringscontrole maar het kan ook na die tijd defect geraken, het is een zwak punt van ESA.
Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 880
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Re: esa, en vervanging

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

Inspector Gadget schreef:
WaltzingMatilda schreef:Gisteren de RT opgehaald bij de dealer en wat bleek....de voordemper werkte (bijna) niet meer.
Blij dat het gevonden is en onder garantie valt.
Ik ben bang dat er nog wel meer rondrijden met vergelijkbare ervaringen en problemen en het ook niet altijd gelijk in de gaten hebben.
Ik wist het ook niet totdat HyperPro aangaf dat het mis was, ze konden zelfs aangeven in welke stand het vast zat, en dan ga je achteraf merken dat het inderdaad mis is en niet goed meer functioneert.
Foei BMW een dergelijk zwak ontwerp te accepteren. -naughty-
WaltzingMatilda schreef:Heeft u dat niet eerder gemerkt was de vraag. Tuurlijk wel, ik had dit gevoel al vanaf het begin maar je verwacht dat als je een motor koopt met 2 jaar Premium Select garantie dat deze helemaal nagekeken en gecontroleerd is.
Ben het met je eens en begrijp je, het is inderdaad mijn ervaringen ook qua gevoel en beleving, je denkt dat het hoort, je hebt net een andere motor et cetera.
Zou wel een slechte zaak zijn als ze dat gemist hebben bij afleveringscontrole maar het kan ook na die tijd defect geraken, het is een zwak punt van ESA.
Het missen is dan niet zo vreemd als je je bedenkt dat ze ook het kleppen stellen en de bougies gemist hebben.
Volgens het serviceboekje is bij 30k onderhoud gedaan en ik heb hem gekocht bij km stand 35k toen is het boekje ook afgestempeld en is mij aangegeven dat er pas weer bij 45k de volgende beurt nodig was. Echter bij ongeveer 40k ging het service "lampje" branden. Opnieuw gebeld maar onderhoud was niet eerder nodig omdat ze bij 35k de 40k beurt hadden uitgevoerd.
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 880
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Re: esa, en vervanging

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

Voorshock vervangen en wat een verbetering zeg.
Het lijkt nu wel of ze een hoogpolig tapijt over alle bulten en kuilen gelegd hebben.
Een wereld van verschil, ben weer helemaal Big RT Smile
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Inspector Gadget

Re: esa, en vervanging

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

_004

Zal inderdaad een wereld van verschil maken.
tamme
Berichten: 128
Lid geworden op: 08 feb 2009, 12:44

Re: esa, en vervanging

Ongelezen bericht door tamme »

De R1200 RT ingeruild voor een mooie R1200R van 2011
De kosten om het ESA systeem te repareren werden te hoog.
Kon een goede deal met de BMW dealer maken
Tamme
Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 880
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Re: esa, en vervanging

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

tamme schreef:De R1200 RT ingeruild voor een mooie R1200R van 2011
De kosten om het ESA systeem te repareren werden te hoog.
Kon een goede deal met de BMW dealer maken
Tamme

Veel plezier ermee. Aan het sturen zal het niet liggen ;)
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Inspector Gadget

Re: esa, en vervanging

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

tamme schreef:De R1200 RT ingeruild voor een mooie R1200R van 2011
De kosten om het ESA systeem te repareren werden te hoog.
Dan heb je geen contact gehad met JJ Suspension, gok ik?
Want hoewel niet goedkoop, zij kunnen jou systeem wel repareren en reviseren, aanmerkelijk goedkoper dan vervanging.

Anyhoe, gefelicitaart dan toch met je nieuwe aanwinst. _004
tamme
Berichten: 128
Lid geworden op: 08 feb 2009, 12:44

Re: esa, en vervanging

Ongelezen bericht door tamme »

Jazeker contact gehad met Wilbers BMW ESA in Tilburg en JJ suspension in Mill, dit in goed overleg met de BMW dealer, hij is ook mechanisch gereviseerd,maar er bleek iets kapot te zijn in de aansturing naar het Motortje (elektronica), ik heb er zelf geen verstand van.
Daarom moest er een hele nieuwe unit in omdat BMW dat niet vrijgeeft werd me verteld, darom mijn besluit, maar ik ben tevreden met deze mooie R1200R, hij rijdt goed, is iets lichter,en met een groter scherm heerlijk te berijden
Tamme
Inspector Gadget

Re: esa, en vervanging

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Wel balen van je tijd en de kosten dan zo.
Echt heel erg sneu!
Ik begrijp je overwegingen als de kosten zo uit de pan zouden gaan springen.

Maar het is zo te lezen uiteindelijk, min-of-meer, goed gekomen.
En daar gaat het om. _004
Gesloten

Terug naar “Over: Versnellingsbak - Koppeling”