Verslijten r850r

Alles over de versnellingsbak en koppeling

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
CCvW
Berichten: 135
Lid geworden op: 04 jan 2015, 19:38
Type: Overig R-serie
Bijz: BMW R850R
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Delft

Verslijten r850r

Ongelezen bericht door CCvW »

Nog een vraag. Mijn r850r heeft nu bijna 144.000km gelopen, en omtrend twee dingen maak ik me een beetje zorgen. Allereerst vind ik het gas vrij zwaar gaan. Ik heb het gevoel dat de gashendel tegen de knoppenunit aanwringt. Siliconen hebben geen zin, en omdat de gashendel en de knoppenunit een onderdeel zijn, kun je ze helaas niet verplaatsten ten opzichte van elkaar. Ik heb de kabel van de gashendel naar de verdeler wel goed gesmeerd met teflonspray, maar het gaat nog steeds zwaar.

Tweede probleem vind ik nog irritanter. Ik merk speling op de aandrijflijn. Als je de koppeling op laat komen, dan hoor je een "klonk" geluid en voel ik dat het gasgeven niet direct naar het achterwiel gaat. Het duurt heel even en dan komt de reactie twee keer zo hard. Het voelt hetzelfde als een kettingmotorfiets met een te losse ketting. Moet ik gaat uitkijken naar een andere bak? Of is het de klok?

En dan nog iets, het blok draait heel langzaam en bokkig als hij koud is, en heel snel als hij warm is. Dit is de karakteristiek van een boxer, maar ik vind het wel erg extreem. Soms valt hij uit bij kou. Moet ik mijn luchtmassa meter doormeten?
Laatst gewijzigd door CCvW op 03 dec 2015, 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Lemoi
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 feb 2012, 21:08
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch

Re: Verslijten r850r

Ongelezen bericht door Lemoi »

toch het advies: ga naar MSA!

Waarom?
1. omdat ze ook advies kunnen geven. Bel ze even of je voorbij kan komen voor een advies. (je moet natuurlijk niet verwachten dat ze een uur hiervoor uittrekken). Ze kunnen dan ook een advies doen voor de kosten.
En ze bijten echt niet! :D

2. als iemand het apparaat "vast kan houden" krijgt hij/zij gelijk een beter gevoel wat er aan de hand kan zijn, zeker met de ervaring van MSA. Via de digtiale snelweg blijft het toch wel veel gokken.

Een ritje naar MSA kost je dan alleen bezine (wel eerst even bellen) en als je pech hebt maak je er nog een mooie rit van ook ;-)
Gesloten

Terug naar “Over: Versnellingsbak - Koppeling”