Pagina 1 van 1

Koppeling, alles vervangen of alleen de plaat.

Geplaatst: 05 jan 2018, 20:32
door Lauwrens
De koppeling van mijn R1100RT is na 130.000 km af. Dus vervangen. was is jullie advies: alleen de plaat of alles dus ook de diafragma, drukplaat enzovoort?

Re: Koppeling, alles vervangen of alleen de plaat.

Geplaatst: 05 jan 2018, 23:57
door Baird
Het hele setje doen, Staburag op de as/koppeling en lekker weer 130.000 km rijden. _004

Re: Koppeling, alles vervangen of alleen de plaat.

Geplaatst: 06 jan 2018, 08:33
door Bert M
Als je de boel toch open hebt liggen, doe dan idd alles. Niets zo onbevredigend als je nu alleen de plaat doet en over een paar maanden (midden in het het motorseizoen) de rest alsnog kunt gaan doen.

Re: Koppeling, alles vervangen of alleen de plaat.

Geplaatst: 06 jan 2018, 15:11
door ciske
Vergeet dan niet om ook alle oliekeerringen die op het koppelingshuis uitkomen te vervangen.
Gezien de ouderdom mag dat wel een keer om lekkages te voorkomen.

gr v Ciske

Re: Koppeling, alles vervangen of alleen de plaat.

Geplaatst: 10 jan 2018, 20:26
door Lauwrens
Bedankt voor jullie adviezen, ga ze zeker opvolgen.

Re: Koppeling, alles vervangen of alleen de plaat.

Geplaatst: 11 jan 2018, 09:30
door Lemoi
mijn zeer persoonlijke mening (want nee het is zeker geen must en om geen discussies op te starten over mijn mening), laat je vliegwiel met drukgroep uit balanceren. Vermindert weer trillingen in de motor. Misschien valt de winst bij jouw mee maar bij mijn 1100RT was de winst aardig groot. Uitbalanceren koste me toen iets van 70 euro

Re: Koppeling, alles vervangen of alleen de plaat.

Geplaatst: 11 jan 2018, 17:02
door 1-handed
Alles

net gedaan bij de RT :cry:

Re: Koppeling, alles vervangen of alleen de plaat.

Geplaatst: 18 feb 2018, 20:03
door Lauwrens
ciske schreef: 06 jan 2018, 15:11 Vergeet dan niet om ook alle oliekeerringen die op het koppelingshuis uitkomen te vervangen.
Gezien de ouderdom mag dat wel een keer om lekkages te voorkomen.

gr v Ciske
Ondertussen alles uitgezocht (o.a. in werkplaatshandboek enz.) maar kan niets vinden oliekeerringen (type en hoe te vervangen). Enig idee??

Re: Koppeling, alles vervangen of alleen de plaat.

Geplaatst: 18 feb 2018, 22:04
door Baird
Lauwrens schreef: 18 feb 2018, 20:03
ciske schreef: 06 jan 2018, 15:11 Vergeet dan niet om ook alle oliekeerringen die op het koppelingshuis uitkomen te vervangen.
Gezien de ouderdom mag dat wel een keer om lekkages te voorkomen.

gr v Ciske
Ondertussen alles uitgezocht (o.a. in werkplaatshandboek enz.) maar kan niets vinden oliekeerringen (type en hoe te vervangen). Enig idee??
Ga naar http://www.realoem.com/bmw/enUS/select ga naar je eigen motor en zoek de juiste onderdelen uit.

Mijn persoonlijke mening is om keerringen die niet lekken lekker te laten zitten, een koppeling waarvan één deel versleten is heeft een counterpart die ook slijtage heeft en daarom dan juist wel vervangen.