BMWerkplaats - specialist in BMW Boxermotoren
Boxers en Motoren Service

Ottenhof Motoren Amsterdam

Motor Service Amersfoort
Mordamus - webhosting - emailhosting - domeinnamen
Mordamus Webhosting

Boek uw hotel / B&B / camping het via het forum: Ned - DuiHarz - Eifel - Fra - Oos - Alpen - Tsj - Bel - Lux - Eng - Ier - Pol - Den - Noo - Fin - Ita - Spa - Por - USA - Elders

Injectors

Verschijnsel bij BMW boxers; onregelmatig lopen bij constant toerental

Moderators: JOS WRSM, Walter, EileRT

Gebruikersavatar
jfruiter
Berichten: 156
Lid geworden op: 28 jun 2014, 12:07
Type: R1100RT
Bijz: Ex politie Piedmont red tomtom urban rider
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Noordoostpolder
Locatie: Ens

Injectors

Ongelezen bericht door jfruiter » 22 jun 2017, 12:23

Maar weer eens aan de slag, dit keer de injectors.
Laten reinigen en testen bij oldenijens st. Jansklooster, vakkundig en niet duur (10,00 p st)
Zat erg veel vuil in, en kreeg te horen dat ze niet best meer waren.
Ze rijdt nu wel wat beter :D
Nu is mijn vraag aan de techneuten onder ons, kan ik 1100 injectors wisselen met 1150 exemplaren en dan ook de benz. drukregelaar 3,5 i.p.v. 3 bar.

Jan

Gebruikersavatar
Baird
CliniClowns actie 2017
CliniClowns actie 2017
Berichten: 3233
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: R1150RT
Bijz: Koeling, schakelpedaal, rugleuning en Triple-Xenon
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Injectors

Ongelezen bericht door Baird » 22 jun 2017, 12:43

Snuffel hier maar eens, heb zelf mijn injectors ingeruild bij hem voor het exacte model en het was de beste investering die ik ooit gedaan heb _004
http://www.jt-c.com/index.php?cat=c7_BM ... Boxer.html
Groetjes, BeRT

Omdat het leven te kort is om saaie dingen te doen.

ooit:
Jawa CZ 150 (1955), Yamaha XS750 (1977), R80 ST (1984), R1100RT (1995), R1150RT TS (2003)1

nu:
R1150RT TS (2003)2 + Garmin GPSMap276Cx
R25 (1951)

BMW: Berts Motoren Werkplaats

Elektrisch rijden op je eigen zonne-energie, ik regel het voor je: Rijden op de Zon

Gebruikersavatar
jfruiter
Berichten: 156
Lid geworden op: 28 jun 2014, 12:07
Type: R1100RT
Bijz: Ex politie Piedmont red tomtom urban rider
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Noordoostpolder
Locatie: Ens

Re: Injectors

Ongelezen bericht door jfruiter » 22 jun 2017, 12:53

Baird schreef:
22 jun 2017, 12:43
Snuffel hier maar eens, heb zelf mijn injectors ingeruild bij hem voor het exacte model en het was de beste investering die ik ooit gedaan heb _004
http://www.jt-c.com/index.php?cat=c7_BM ... Boxer.html
Had ik ook gezien, maar ben benieuwd of ze gewisseld kunnen worden van 1150 dit i.v.m. vier tegen over 1 gaatjes ;)

Gebruikersavatar
CCvW
2017
2017
Berichten: 135
Lid geworden op: 04 jan 2015, 19:38
Type: Overig R-serie
Bijz: BMW R850R
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Delft

Re: Injectors

Ongelezen bericht door CCvW » 22 jun 2017, 16:03

Er kunnen ook injectors in van een 1200. Heb ik ook. Maakt echt een groot verschil.
Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel!

Gebruikersavatar
jfruiter
Berichten: 156
Lid geworden op: 28 jun 2014, 12:07
Type: R1100RT
Bijz: Ex politie Piedmont red tomtom urban rider
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Noordoostpolder
Locatie: Ens

Re: Injectors

Ongelezen bericht door jfruiter » 22 jun 2017, 16:38

CCvW schreef:
22 jun 2017, 16:03
Er kunnen ook injectors in van een 1200. Heb ik ook. Maakt echt een groot verschil.
Zal niet plug and play denk ik

Gebruikersavatar
Baird
CliniClowns actie 2017
CliniClowns actie 2017
Berichten: 3233
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: R1150RT
Bijz: Koeling, schakelpedaal, rugleuning en Triple-Xenon
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Injectors

Ongelezen bericht door Baird » 22 jun 2017, 18:06

Ik weet niet of je bij een R1100XX het verschil merkt tussen de R1150 en de R1200 injectors, het scheelt in ieder geval geld. Een R1100RT zal nooit een R1200RT worden daar moet je meer voor doen. :mrgreen: Het grootste verschil is het feit dat beide injectors even veel gaan doen, dit zorgt voor een soepeler loop en veel beter oppakken van de motor.
Groetjes, BeRT

Omdat het leven te kort is om saaie dingen te doen.

ooit:
Jawa CZ 150 (1955), Yamaha XS750 (1977), R80 ST (1984), R1100RT (1995), R1150RT TS (2003)1

nu:
R1150RT TS (2003)2 + Garmin GPSMap276Cx
R25 (1951)

BMW: Berts Motoren Werkplaats

Elektrisch rijden op je eigen zonne-energie, ik regel het voor je: Rijden op de Zon

Gebruikersavatar
CCvW
2017
2017
Berichten: 135
Lid geworden op: 04 jan 2015, 19:38
Type: Overig R-serie
Bijz: BMW R850R
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Delft

Re: Injectors

Ongelezen bericht door CCvW » 22 jun 2017, 20:48

Het grootste verschil tussen de EV6C (R1150) en de EV14KT (R1200) is dat de EV14KT beter vernevelt. Hij zorgt dus voor kleinere druppeltjes. Het is makkelijker voor een bougie om kleinere druppeltjes te verbranden. Dus daar haal je denk ik de meeste souplesse uit. Ik heb mijn injectors voor €20 van marktplaats, en ik heb voor ongeveer €150 een aanpassingsset uit de VS laten overkomen.

Ter leering ende vermaeck nog een leuk filmpje waarin je ziet hoe bizar slecht de standaard injectors eigenlijk zijn. Het vernevelt gewoon niet!

https://www.youtube.com/watch?v=f8cEG4wbWyk
Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel!

Gebruikersavatar
jfruiter
Berichten: 156
Lid geworden op: 28 jun 2014, 12:07
Type: R1100RT
Bijz: Ex politie Piedmont red tomtom urban rider
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Noordoostpolder
Locatie: Ens

Re: Injectors

Ongelezen bericht door jfruiter » 22 jun 2017, 21:06

CCvW schreef:
22 jun 2017, 20:48
Het grootste verschil tussen de EV6C (R1150) en de EV14KT (R1200) is dat de EV14KT beter vernevelt. Hij zorgt dus voor kleinere druppeltjes. Het is makkelijker voor een bougie om kleinere druppeltjes te verbranden. Dus daar haal je denk ik de meeste souplesse uit. Ik heb mijn injectors voor €20 van marktplaats, en ik heb voor ongeveer €150 een aanpassingsset uit de VS laten overkomen.

Ter leering ende vermaeck nog een leuk filmpje waarin je ziet hoe bizar slecht de standaard injectors eigenlijk zijn. Het vernevelt gewoon niet!

https://www.youtube.com/watch?v=f8cEG4wbWyk
Heb je ook een link van de aanpassingsvermogen?

Gebruikersavatar
CCvW
2017
2017
Berichten: 135
Lid geworden op: 04 jan 2015, 19:38
Type: Overig R-serie
Bijz: BMW R850R
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Delft

Re: Injectors

Ongelezen bericht door CCvW » 22 jun 2017, 22:23

Wat je met aanpassingsvermogen bedoelt snap ik niet helemaal.

Ik heb wel een link met de aanpassingsset.

http://injector-rehab.com/shop/Injector ... -R850.html

http://injector-rehab.com/shop/1200GS-I ... luded.html
Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel!

Gebruikersavatar
jfruiter
Berichten: 156
Lid geworden op: 28 jun 2014, 12:07
Type: R1100RT
Bijz: Ex politie Piedmont red tomtom urban rider
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Noordoostpolder
Locatie: Ens

Re: Injectors

Ongelezen bericht door jfruiter » 23 jun 2017, 04:44

CCvW schreef:
22 jun 2017, 22:23
Wat je met aanpassingsvermogen bedoelt snap ik niet helemaal.

Ik heb wel een link met de aanpassingsset.

http://injector-rehab.com/shop/Injector ... -R850.html

http://injector-rehab.com/shop/1200GS-I ... luded.html
Sorry autocorrect :mrgreen: bedankt voor de link _004

Gebruikersavatar
dj.verhulst
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 nov 2012, 20:54
Type: Overig R-serie
Bijz: R850R 1998
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Almelo
Contacteer:

Re: Injectors

Ongelezen bericht door dj.verhulst » 21 sep 2017, 15:01

CCvW schreef:
22 jun 2017, 22:23
Wat je met aanpassingsvermogen bedoelt snap ik niet helemaal.

Ik heb wel een link met de aanpassingsset.

http://injector-rehab.com/shop/Injector ... -R850.html

http://injector-rehab.com/shop/1200GS-I ... luded.html
kan je deze er zo in schroeven of moet er ook wat aan de benzine druk gedaan worden ?

Gebruikersavatar
CCvW
2017
2017
Berichten: 135
Lid geworden op: 04 jan 2015, 19:38
Type: Overig R-serie
Bijz: BMW R850R
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Delft

Re: Injectors

Ongelezen bericht door CCvW » 26 sep 2017, 15:17

Deze kun je er zo inschroeven. Aanpassingset en injector dus. Succes!

Ik heb mijn R850 net verkocht. Anders had je zeker een proefrit mogen maken. Het maakt een groot verschil.
Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel!

Gebruikersavatar
dj.verhulst
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 nov 2012, 20:54
Type: Overig R-serie
Bijz: R850R 1998
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Almelo
Contacteer:

Re: Injectors

Ongelezen bericht door dj.verhulst » 26 sep 2017, 15:45

die aanpas set is niks meer dan een beugeltje als ik het goed heb.

ik ga vrijdag voor een reparatie , vervanging sensor temperatuur ,, maar als dat niet helpt overweeg ik deze injectoren

het is me niet helemaal duidelijk wat de gemiddelde levensduur is van injectoren , wijken die erg af van auto's ?

mijn 850 heeft 88 k km gelopen is van 1998 ,, mijn indruk is dat ie een tijd heeft stil gestaan, en niet geweldig is onderhouden.

Gebruikersavatar
CCvW
2017
2017
Berichten: 135
Lid geworden op: 04 jan 2015, 19:38
Type: Overig R-serie
Bijz: BMW R850R
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Delft

Re: Injectors

Ongelezen bericht door CCvW » 26 sep 2017, 20:56

Waar herken je dit aan?

Ook een 850 rijdt niet heel soepel hoor. Dit is vrij normaal.
Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel!

Gebruikersavatar
dj.verhulst
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 nov 2012, 20:54
Type: Overig R-serie
Bijz: R850R 1998
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Almelo
Contacteer:

Re: Injectors

Ongelezen bericht door dj.verhulst » 27 sep 2017, 07:35

als je van een F 800 GS 2008 komt komt is ie een verademing ...

Gebruikersavatar
CCvW
2017
2017
Berichten: 135
Lid geworden op: 04 jan 2015, 19:38
Type: Overig R-serie
Bijz: BMW R850R
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Delft

Re: Injectors

Ongelezen bericht door CCvW » 27 sep 2017, 07:37

Is dat zo'n stugge motor? Waar ligt dat aan?

EV14's maken echt een verschil op een 850 qua souplesse. Het kan echter zijn dat een R1200 een hogere inspuitdruk hanteert waardoor deze injectors misschien niet helemaal ideaal functioneren.
Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel!

Gebruikersavatar
dj.verhulst
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 nov 2012, 20:54
Type: Overig R-serie
Bijz: R850R 1998
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Almelo
Contacteer:

Re: Injectors

Ongelezen bericht door dj.verhulst » 27 sep 2017, 13:44

te licht vliegwiel , software niet ideaal, koud gaat het wel maar als je door warm is en omgeving 15 C + dan zet ie hem te arm , en dan slaat ie makkelijk af, latere modellen zijn beter .

met een R 850 kan je zonder gas te geven weg rijden met alleen de koppeling, bij een F 800 hoef je dan niet te proberen.
ondanks dat de 1e versnelling veel korter is, ding meer vermogen heeft.

Gebruikersavatar
Ton1959
CliniClowns actie 2017
CliniClowns actie 2017
Berichten: 3019
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: Injectors

Ongelezen bericht door Ton1959 » 28 sep 2017, 20:46

dj.verhulst schreef:
27 sep 2017, 13:44
te licht vliegwiel , software niet ideaal, koud gaat het wel maar als je door warm is en omgeving 15 C + dan zet ie hem te arm , en dan slaat ie makkelijk af, latere modellen zijn beter .

met een R 850 kan je zonder gas te geven weg rijden met alleen de koppeling, bij een F 800 hoef je dan niet te proberen.
ondanks dat de 1e versnelling veel korter is, ding meer vermogen heeft.
Is de pot meter wel goed?

Gebruikersavatar
dj.verhulst
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 nov 2012, 20:54
Type: Overig R-serie
Bijz: R850R 1998
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Almelo
Contacteer:

Re: Injectors

Ongelezen bericht door dj.verhulst » 29 sep 2017, 07:48

dat sloeg op mijn f 800 gs waarom die zo nerveus aan voelde.




het zou kunnen dat de potmeter van de r850 waar je het co mee afsteld gaar is, ik ga vragen of ze hem kunnen uitlezen.

Gebruikersavatar
Ton1959
CliniClowns actie 2017
CliniClowns actie 2017
Berichten: 3019
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: Injectors

Ongelezen bericht door Ton1959 » 29 sep 2017, 09:12

dj.verhulst schreef:
29 sep 2017, 07:48
dat sloeg op mijn f 800 gs waarom die zo nerveus aan voelde.




het zou kunnen dat de potmeter van de r850 waar je het co mee afsteld gaar is, ik ga vragen of ze hem kunnen uitlezen.
Ah okay omdat ze bij de R850 okay aan het CO flink hebben moeten stellen. Ik ben benieuwd wat er uit komt straks.

Gebruikersavatar
dj.verhulst
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 nov 2012, 20:54
Type: Overig R-serie
Bijz: R850R 1998
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Almelo
Contacteer:

Re: Injectors

Ongelezen bericht door dj.verhulst » 29 sep 2017, 17:26

co belachelijk laag 0,2 % co2 12 a 15 % , en als de ene zakt , stijgt de andere door het dak of het toerental zakt te laag of stijgt te hoog, en ding loopt gewoon niet glad.

heb een andere tps sensor, luchtmeter, 4 x opnieuw gesynchroniseerd en als ie stationair draait en dat staat goed, gaat ie hoger in de toeren weer verkeerd, inlaat rubber was kapot, dit vervangen, iets beter, maar ze krijgen het co en co2 en het toerental niet alle 3 te gelijk goed.
2 x andere bougies erin, verschillende testritjes , maar nog steeds niet goed, ding achter gelaten ze gaan volgende week verder.

uitlezen werkt niet goed, de kabel en software zegt dat ze geen toegang krijgen tot de ecu , en met een pulse teller onsamenhangende errors'

verstuivers eruit gehad, druppen niet na, maar zouden getest moeten worden.

ik hou er rekening mee dat erg lastig gaat worden, ze doen echt wel hun best, maar kon best zijn dat ik een voorstel ga krijgen om de 850 in te ruilen en wat anders terug te kopen.

Gebruikersavatar
Ton1959
CliniClowns actie 2017
CliniClowns actie 2017
Berichten: 3019
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: Injectors

Ongelezen bericht door Ton1959 » 29 sep 2017, 18:17

dj.verhulst schreef:
29 sep 2017, 17:26
co belachelijk laag 0,2 % co2 12 a 15 % , en als de ene zakt , stijgt de andere door het dak of het toerental zakt te laag of stijgt te hoog, en ding loopt gewoon niet glad.

heb een andere tps sensor, luchtmeter, 4 x opnieuw gesynchroniseerd en als ie stationair draait en dat staat goed, gaat ie hoger in de toeren weer verkeerd, inlaat rubber was kapot, dit vervangen, iets beter, maar ze krijgen het co en co2 en het toerental niet alle 3 te gelijk goed.
2 x andere bougies erin, verschillende testritjes , maar nog steeds niet goed, ding achter gelaten ze gaan volgende week verder.

uitlezen werkt niet goed, de kabel en software zegt dat ze geen toegang krijgen tot de ecu , en met een pulse teller onsamenhangende errors'

verstuivers eruit gehad, druppen niet na, maar zouden getest moeten worden.

ik hou er rekening mee dat erg lastig gaat worden, ze doen echt wel hun best, maar kon best zijn dat ik een voorstel ga krijgen om de 850 in te ruilen en wat anders terug te kopen.
Wel jammer dan de R850 is normaal gesproken ook een fijne motor.

Gebruikersavatar
dj.verhulst
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 nov 2012, 20:54
Type: Overig R-serie
Bijz: R850R 1998
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Almelo
Contacteer:

Re: Injectors

Ongelezen bericht door dj.verhulst » 29 sep 2017, 19:51

ze hebben een andere 850 staan maar daar vragen ze wel behoorlijk wat geld voor, er zit wel 2 nieuwe banden om , ze hebben ook een 1100R een jaar ouder maar wel netter dan de mijne, jammer dat ze geen 1150 R twin spark hebben, wel een 1150 GS single spark.

Gebruikersavatar
jfruiter
Berichten: 156
Lid geworden op: 28 jun 2014, 12:07
Type: R1100RT
Bijz: Ex politie Piedmont red tomtom urban rider
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Noordoostpolder
Locatie: Ens

Re: Injectors

Ongelezen bericht door jfruiter » 09 okt 2017, 16:18

Vandaag stage 8 chip van John Gemi gemonteerd .
Wat mij opvalt na een korte rit, mooier lopen, reageerd veel beter op het gas, meer vermogen onderuit, trekt beter op zonder dip, en kfr is volledig weg.
Met andere woorden een aanrader Big RT Smile
Nu nog injectors van 1150 opscharrelen en die monteren, alhoewel het misschien niet meer nodig is :mrgreen: .

Jan

Gebruikersavatar
dj.verhulst
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 nov 2012, 20:54
Type: Overig R-serie
Bijz: R850R 1998
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Almelo
Contacteer:

Re: Injectors

Ongelezen bericht door dj.verhulst » 09 okt 2017, 17:14

van de week kan ik mijn 850 weer op halen, de nieuw gemonteerde tps sensor was ook kapot, en toen konden ze hem wel goed afstellen.

ben benieuw, de injectoren zijn alleen optisch bekeken , maar denk dat een set R1200 wel eens het helemaal afmaakt,

Gebruikersavatar
Baird
CliniClowns actie 2017
CliniClowns actie 2017
Berichten: 3233
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: R1150RT
Bijz: Koeling, schakelpedaal, rugleuning en Triple-Xenon
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Injectors

Ongelezen bericht door Baird » 10 okt 2017, 00:04

Baird schreef:
22 jun 2017, 12:43
Snuffel hier maar eens, heb zelf mijn injectors ingeruild bij hem voor het exacte model en het was de beste investering die ik ooit gedaan heb _004
http://www.jt-c.com/index.php?cat=c7_BM ... Boxer.html
En de tweede beste investering een Stage-10 chip van John. Rij daar nu een paar weken mee rond, alsof je een andere motor hebt.
(De euforie wordt onderbroken door het hoge verbruik van pin-bobines (5 stuks in 2 jaar) maar ook daar lijkt licht aan het eind van de tunnel te komen)
Groetjes, BeRT

Omdat het leven te kort is om saaie dingen te doen.

ooit:
Jawa CZ 150 (1955), Yamaha XS750 (1977), R80 ST (1984), R1100RT (1995), R1150RT TS (2003)1

nu:
R1150RT TS (2003)2 + Garmin GPSMap276Cx
R25 (1951)

BMW: Berts Motoren Werkplaats

Elektrisch rijden op je eigen zonne-energie, ik regel het voor je: Rijden op de Zon

Plaats reactie

Terug naar “Over: Konstantfahruckeln (KFR), Afstelling”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten