Pagina 1 van 1

uitlezen ECU

Geplaatst: 13 okt 2017, 20:25
door dj.verhulst
ik heb een R850R uit 1998 die wat injectie problemen heeft.

nu zegt dat zaak waar ik hem gekocht heb dat je deze dingen vaak niet kan uitlezen ,, van uit de auto techniek weet ik dat het een slecht teken is.
of je moet brakke uitlees spullen hebben...

mijn motor heeft een te lage co en hoog co2 t.o.v. co ,, hij loopt niet mooi stationair , al 2 x kleppen gesteld, 3 x nieuwe bougies, ontelbaar keren gesynchroniseerd, en afgesteld, allerlei sensoren vervangen 2 x tps sensor, inlaat rubber vervangen ( valse lucht )

hij start normaal,, tot je een 10 a 20 km gereden heeft ,, dan gaat ie horten en inhouden tussen de 40 en 70 km, bij 80 a 90 af en toe hikjes
sinds de laatste keer dat ie een week heeft gestaan is het wel een stuk beter, maar ben er niet gerust op.

mijn vraag is ,, klopt dit dat deze 850/1100 lastig uit te lezen zijn
zo niet is er iemand met een uitlees set in de buurt van Twente dat ik een keer mag langs komen ?

heb het idee dat of de ecu is niet fris, of de co potmeter is gaar, of de benzinedruk is niet goed ?? ( slechte drukregelaar ) ?

Re: uitlezen ECU

Geplaatst: 15 okt 2017, 20:42
door Baird
Ik zet mijn geld op de (bekabeling van de) Hall-sensor, bobine- en/of bougiekabels. Als hij koud is doet hij het blijkbaar, als hij echt warm wordt gaat het mis.

Re: uitlezen ECU

Geplaatst: 15 okt 2017, 21:54
door dj.verhulst
hij ploft niet, alle arbeidslagen pakt ie wel, het lijkt puur in het injectie systeem te zitten

als de ontsteking slecht was, ploft ie , en hoor je dat ie arbeidslagen mist.

Re: uitlezen ECU

Geplaatst: 15 okt 2017, 22:57
door Baird
dj.verhulst schreef: 15 okt 2017, 21:54 hij ploft niet, alle arbeidslagen pakt ie wel, het lijkt puur in het injectie systeem te zitten

als de ontsteking slecht was, ploft ie , en hoor je dat ie arbeidslagen mist.
Hey, dit is een BMW, die ploffen niet altijd maar hebben toch een rotte ontsteking en bobines( ik: 5 bobines verstookt in 2 jaar zonder één plof!, lijkt op slechte stekkerverbindingen en rotte kabels). Brandstofdruk unit kun je schoonmaken en checken of die goed is.

Re: uitlezen ECU

Geplaatst: 16 okt 2017, 07:35
door dj.verhulst
maar kan je wat uitlezen of niet ??

Re: uitlezen ECU

Geplaatst: 16 okt 2017, 15:54
door Isaac
Het echte uitlezen is pas bij de 1150 begonnen. Er zitten wel gegevens in maar vermoedelijk niet wat jij zoekt.
Het kan echt van alle kanten komen en het is een kwestie van systematisch dingen aanpakken.
Beginnende met de goedkoopste en/of gemakkelijkste onderdelen.
Ook zou een compressie meting al enig inzicht kunnen geven.
Zijn de bougies al vervangen? Is relatief goedkoop en eenvoudig te doen en ze zijn er toch uit voor de compressie meting.
Ook kan de kleur van de bougie veel aanwijzingen geven voor de conditie van de motor.

Re: uitlezen ECU

Geplaatst: 16 okt 2017, 17:48
door dj.verhulst
ah,, dat wilde ik weten,,, er zit weinig info in...


goed ik heb 3 verschillende soorten bougies ,, van origineel BMW, naar NGK en Bricks ...

kleppen gesteld, gesynchroniseerd, co afgesteld, gaskleppen na geklepne, tps sensor .

ding heeft verder een beurt gehad

Re: uitlezen ECU

Geplaatst: 29 okt 2017, 09:15
door dj.verhulst
heb de 850 terug,, nu lijkt alles wel goed te werken , geen gehik of gestotter ,, alleen de koude start regeling verhoogt het toerental niet.
moet nog tanken om te zien wat het verbruik is...

heb wat tochten gemaakt , ben erg blij dat ie nu goed lijkt te lopen

de laatste keer hebben ze weer nieuwe gasklephuizen gemonteerd , die wel de instellingen vast houden