stickerset

Alles over de kuip en kuipruiten

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
Mariecke
Berichten: 172
Lid geworden op: 26 okt 2014, 22:02
Type: R1200RT
Bijz: 2005, Granit-grau, Topkoffer, Xenon
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Utrecht

stickerset

Ongelezen bericht door Mariecke »

Zag ik laatst een -1200- met een aparte bestickering. Nu heb ik deze eerder gezien dus ik vermoed dat het om een "speciale editie" gaat.
Nu kan ik dat echter nergens op het interweb terugvinden dus vandaar mijn vraag.

Heeft iemand enig idee of dit soort stickersets ergens te bestellen zijn? hieronder een aantal voorbeelden die ik gevonden heb:

http://www.powersportsinventory.com/pho ... 200-rt.jpg

http://s108.photobucket.com/user/ka5ysy ... 2.jpg.html

http://1.bp.blogspot.com/-MJXU6-SQTR4/T ... 0/cats.jpg

Ik begrijp dat dit nieuwere modellen zijn en het hoeft niet hetzelfde te zijn, het is meer een algemene vraag.

Oh ja, en ik heb de zoekfunctie gebruikt en het antwoord niet kunnen vinden ;)
BMW R 1200 RT (2005) 10/2014 -
Suzuki GSF 650 SA Bandit (2005) 05/2007 -
Honda NTV 650 Revere (1989) 06/2006 - 05/2007
Honda V45 Sabre (1988) 03/2006 - 06/2006

When nothing goes right, go left
Inspector Gadget

Re: stickerset

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Gebruikersavatar
Mariecke
Berichten: 172
Lid geworden op: 26 okt 2014, 22:02
Type: R1200RT
Bijz: 2005, Granit-grau, Topkoffer, Xenon
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Utrecht

Re: stickerset

Ongelezen bericht door Mariecke »

Inspector Gadget schreef:Kan het deze zijn? _001
http://www.autotrimdesign.net/BMW_R1200 ... _Kit_2.asp
Zoiets ja, maar had het idee dat het wel vanaf de fabriek zo was. Wat ik vooral mooi vond waren de lijnen rondom de tank.

Zal de site eens nader bekijken, bedankt!
BMW R 1200 RT (2005) 10/2014 -
Suzuki GSF 650 SA Bandit (2005) 05/2007 -
Honda NTV 650 Revere (1989) 06/2006 - 05/2007
Honda V45 Sabre (1988) 03/2006 - 06/2006

When nothing goes right, go left
Inspector Gadget

Re: stickerset

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Af-fabriek zullen het waarschijnlijk geen stickers zijn, verwacht ik. _001
En dus als zodanig gelakt.

Zou het desondanks toch wel een sticker-set zijn, dan gaat het op jou 1200RT weer niet passen, degene die je toonde zijn voor modeljaar 2010.

Bij de kit ATD-BMWMGRPH14, degene die ik heb (en iemand anders op het forum ook), zit inderdaad ook een setje voor op de brandstoftank.
Het voordeel is dat je die sets van autotrim design in verschillende kleuren kunt verkrijgen.
Waardoor jou motor een echt hele unieke uitstraling kan krijgen.

Maar anders met kleurenafdrukken langs gaan naar je lokale beletteringsbedrijf (meestal reclamebureau, belettering voertuig e.d) in de regio Utrecht.
Als ik zoek via g00gle op "auto belettering utrecht" kom ik er aardig wat tegen.

Wellicht dat ze iets op maat voor je kunnen maken? :idea:
Wat dat gaat kosten heb ik geen idee van, maar hopelijk valt het mee...
Gebruikersavatar
Mariecke
Berichten: 172
Lid geworden op: 26 okt 2014, 22:02
Type: R1200RT
Bijz: 2005, Granit-grau, Topkoffer, Xenon
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Utrecht

Re: stickerset

Ongelezen bericht door Mariecke »

Inspector Gadget schreef:Af-fabriek zullen het waarschijnlijk geen stickers zijn, verwacht ik. _001
En dus als zodanig gelakt.

Zou het desondanks toch wel een sticker-set zijn, dan gaat het op jou 1200RT weer niet passen, degene die je toonde zijn voor modeljaar 2010.

Bij de kit ATD-BMWMGRPH14, degene die ik heb (en iemand anders op het forum ook), zit inderdaad ook een setje voor op de brandstoftank.
Het voordeel is dat je die sets van autotrim design in verschillende kleuren kunt verkrijgen.
Waardoor jou motor een echt hele unieke uitstraling kan krijgen.

Maar anders met kleurenafdrukken langs gaan naar je lokale beletteringsbedrijf (meestal reclamebureau, belettering voertuig e.d) in de regio Utrecht.
Als ik zoek via g00gle op "auto belettering utrecht" kom ik er aardig wat tegen.

Wellicht dat ze iets op maat voor je kunnen maken? :idea:
Wat dat gaat kosten heb ik geen idee van, maar hopelijk valt het mee...
Top! _004 Dank u wel, inspector!!
BMW R 1200 RT (2005) 10/2014 -
Suzuki GSF 650 SA Bandit (2005) 05/2007 -
Honda NTV 650 Revere (1989) 06/2006 - 05/2007
Honda V45 Sabre (1988) 03/2006 - 06/2006

When nothing goes right, go left
Inspector Gadget

Re: stickerset

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Graag gedaan!

We zien graag de foto's met het resultaat tegemoet. ;)
Erteetje

Re: stickerset

Ongelezen bericht door Erteetje »

Als je dan echt iets speciaals wilt met je RT kun je ook eens bij motorwrap.com kijken. Elk eigen ontwerp is te printen en je RT kan ermee beplakt worden. Ben je het moe dan kun je het ook weer verwijderen en komt je eigen lak er weer als nieuw onderuit _004

Ben benieuwd naar je uiteindelijke keuze.
Luc
Gebruikersavatar
Henk7777
Berichten: 284
Lid geworden op: 01 jun 2015, 15:39
Type: Overig R-serie
Bijz: 40 jaar GS editie
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Ter Aar
Locatie: Ter Aar

Re: stickerset

Ongelezen bericht door Henk7777 »

Ik heb deze voor mijn RT besteld in de kleur silver metallic..

http://www.autotrimdesign.net/R-1200-RT-Graphic-001.asp#


Mijn motor stond voor de tent van het RT forum

Totale kosten: 85 dollar voor de print en opsturen en 22 euro bij aflevering voor "handelingskosten" en invoerrechten..

Henk7777
BMW R1250GS 40 jaar GS editie 2021
Kawasaki Z750 H ltd 1981
Yamaha FS1 1969
Inspector Gadget

Re: stickerset

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Alleen gaat het hier niet om de waterbuffel en de starter van het draadje is op zoek naar een specifieke "opsmuk". ;)
Gebruikersavatar
Henk7777
Berichten: 284
Lid geworden op: 01 jun 2015, 15:39
Type: Overig R-serie
Bijz: 40 jaar GS editie
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Ter Aar
Locatie: Ter Aar

Re: stickerset

Ongelezen bericht door Henk7777 »

Voor zijn BMW zal er op die site ook "speciale opsmuk" te vinden zijn...


Henk7777
BMW R1250GS 40 jaar GS editie 2021
Kawasaki Z750 H ltd 1981
Yamaha FS1 1969
Inspector Gadget

Re: stickerset

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Zoals je kunt zien in mijn 1e reactie aan de topic-starter had ik hem daar al op geattendeerd ...
Jekihero
Berichten: 527
Lid geworden op: 30 sep 2011, 22:06
Type: R1200RT
Bijz: Model 2011, full option
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Noord Holland

Re: stickerset

Ongelezen bericht door Jekihero »

Zo is mijn RT af fabriek.

Zijn plakplaatjes, meerprijs destijds was ca. € 700,=

Ronald
Gebruikersavatar
Mariecke
Berichten: 172
Lid geworden op: 26 okt 2014, 22:02
Type: R1200RT
Bijz: 2005, Granit-grau, Topkoffer, Xenon
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Utrecht

Re: stickerset

Ongelezen bericht door Mariecke »

Jekihero schreef:
Zo is mijn RT af fabriek.

Zijn plakplaatjes, meerprijs destijds was ca. € 700,=

Ronald
Aha, dat vermoeden had ik al! Ik vind het er strak uit zien hoor!!

Henk777 en Erteetje, bedankt voor de tips!
BMW R 1200 RT (2005) 10/2014 -
Suzuki GSF 650 SA Bandit (2005) 05/2007 -
Honda NTV 650 Revere (1989) 06/2006 - 05/2007
Honda V45 Sabre (1988) 03/2006 - 06/2006

When nothing goes right, go left
Erteetje

Re: stickerset

Ongelezen bericht door Erteetje »

Henk7777 schreef:Ik heb deze voor mijn RT besteld in de kleur silver metallic..

http://www.autotrimdesign.net/R-1200-RT-Graphic-001.asp#


Mijn motor stond voor de tent van het RT forum

Totale kosten: 85 dollar voor de print en opsturen en 22 euro bij aflevering voor "handelingskosten" en invoerrechten..

Henk7777
Na jouw bericht gelijk een blauw metallic set besteld _004 Zal beter passen bij mijn Quarts blauwe (die ik eerder grijs vind)
Ik vind het een detail wat de machine net ietsje spannender maakt om te zien. Bedankt voor de link!!

Luc
Gebruikersavatar
wil_kok
Berichten: 93
Lid geworden op: 16 jul 2009, 08:50
Type: R1250RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amersfoort
Locatie: Amersfoort

Re: stickerset

Ongelezen bericht door wil_kok »

Hoi Luc,

Rijd met de gekregen prints eens langs een bedrijf die stickers plakt op bijv. bestelauto's.
Het zal je wellicht meevallen wat het kost, maar dan worden ze er professioneel opgeplakt.
Zo strak krijg je ze zelf niet.

Ik heb ook een sticker set uit Amerika laten komen, blauw op grijs, voor mijn vorige motor.
Hierbij moest uiteindelijk ook niet iets gecorrigeerd. Zij doen dat in een handomdraai.

Je moet er tenslotte lang naar kijken Big RT Smile
Erteetje

Re: stickerset

Ongelezen bericht door Erteetje »

wil_kok schreef:Hoi Luc,

Rijd met de gekregen prints eens langs een bedrijf die stickers plakt op bijv. bestelauto's.
Het zal je wellicht meevallen wat het kost, maar dan worden ze er professioneel opgeplakt.
Zo strak krijg je ze zelf niet.

Ik heb ook een sticker set uit Amerika laten komen, blauw op grijs, voor mijn vorige motor.
Hierbij moest uiteindelijk ook niet iets gecorrigeerd. Zij doen dat in een handomdraai.

Je moet er tenslotte lang naar kijken Big RT Smile
Bedankt voor de tip Wil.
Ik ging er eerlijk gezegd vanuit dat het plakken wel mee zou vallen. Misschien vergis ik me en kan ik beter het zekere voor het onzekere nemen en het werkje uitbesteden _004

Luc
Inspector Gadget

Re: stickerset

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

In tegenstelling tot de beweringen op hun website, passen de AutoTrim Design sets niet altijd exact, en zal hier-en-daar enige "trimming" noodzakelijk zijn.
Afhankelijk van welke versie/uitvoering je neemt, kan je het soms ietwat "wegsjoemelen".
Met name degene met de tekstkaders, en rondom de BMW logo (e.d) zijn de wat lastiger te plaatsen.

Ik heb het zelf geplaatst via de natte methodiek en achteraf wat spijt van het niet uitbesteed te hebben.

Maar het ligt er maar helemaal aan welk design/versie je gekozen hebt.
Erteetje

Re: stickerset

Ongelezen bericht door Erteetje »

Inspector Gadget schreef:In tegenstelling tot de beweringen op hun website, passen de AutoTrim Design sets niet altijd exact, en zal hier-en-daar enige "trimming" noodzakelijk zijn.
Afhankelijk van welke versie/uitvoering je neemt, kan je het soms ietwat "wegsjoemelen".
Met name degene met de tekstkaders, en rondom de BMW logo (e.d) zijn de wat lastiger te plaatsen.

Ik heb het zelf geplaatst via de natte methodiek en achteraf wat spijt van het niet uitbesteed te hebben.

Maar het ligt er maar helemaal aan welk design/versie je gekozen hebt.
Dat klinkt niet direct bemoedigend, maar aan de andere kant ben ik tenminste wel gewaarschuwd :D _004
Ik heb het setje gekozen dat Henk 7777 een paar berichten hoger heeft gekozen.

Bedankt voor jullie eerlijke tips en reacties. Wordt door mij altijd weer erg gewaardeerd!!!

Luc

PS: ik ga nu eerst verder met genieten van mijn trip naar de Côte d'Azur en als ik het setje binnen heb ga ik moed verzamelen.
Inspector Gadget

Re: stickerset

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Helaas geeft AutoTrim Design geen nadere informatie wat exact die "HBG-BMWMGRPH44" behelst, maar mijn uitdaging was toentertijd met hun "ATD-BMWMGRPH14", waarbij de de positionering rond de OEM "R1200RT" de uitdaging gaf.
Wat ze achteraf ook hebben toegegeven. :(

Anyhoe, als je maar rustig de tijd neemt, vooral met schilderstape zaken positioneert, checked, check again, check dubbel-check, moet het best wel lukken.
En de natte methode, zeepsop-water, geeft je voldoende ruimte en tijd om het goed & juist te positioneren.
Gaat jou wel lukken, ben ik van overtuigd. _004
Erteetje

Re: stickerset

Ongelezen bericht door Erteetje »

Inspector Gadget schreef:Helaas geeft AutoTrim Design geen nadere informatie wat exact die "HBG-BMWMGRPH44" behelst, maar mijn uitdaging was toentertijd met hun "ATD-BMWMGRPH14", waarbij de de positionering rond de OEM "R1200RT" de uitdaging gaf.
Wat ze achteraf ook hebben toegegeven. :(

Anyhoe, als je maar rustig de tijd neemt, vooral met schilderstape zaken positioneert, checked, check again, check dubbel-check, moet het best wel lukken.
En de natte methode, zeepsop-water, geeft je voldoende ruimte en tijd om het goed & juist te positioneren.
Gaat jou wel lukken, ben ik van overtuigd. _004
Wat mijn keuze ook mag zijn± jullie horen het _004
Inspector Gadget

Re: stickerset

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik zie liever het resultaat. ;) _005
(maar begrijp wat je bedoelt natuurlijk ;) )

Elke BMW wordt zo uniek, net als de bestuurders. Big RT Smile
Gebruikersavatar
BMWRobert
Berichten: 15
Lid geworden op: 11 okt 2015, 14:38
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Zuid Holland

Re: stickerset

Ongelezen bericht door BMWRobert »

Hoi,

een wat late reactie misschien, maar dat komt omdat ik pas sinds kort lid ben van het forum.

De bestickering die je in de foto's laat zien is origineel BMW vanaf fabriek. De R1200RT kon je destijds in verschillende kleuren bestellen waaronder deze variant en heet combinatie Thundergrey/Titaansilber, kleur WN49. Het kostte in 2010/2011 een paar honderd euro extra. Ik heb exact dezelfde R1200RT.
Het zijn eigenlijk geen stikkers, maar gespoten strepen. De blanke laklaag is er overheen meegespoten. Dat betekent dat je het niet zomaar kunt lospeuteren en er iets anders overheen kunt plakken.
De kuipdelen alsmede de kofferdeksels zijn allemaal in dezelfde striping. Als je schade hebt kun je gewoon deze kuipdelen en kofferdeksels met de kant en klare "striping" bestellen. Onderdeelnummers eenvoudig te vinden via RealOEM of BMWETK.
Inspector Gadget

Re: stickerset

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Dank voor de uitleg & toelichting! _004
Erteetje

Re: stickerset

Ongelezen bericht door Erteetje »

Ik had ook al een beetje het gevoel dat ze dezelfde striping nagemaakt hadden voor diegene die het "vergeten was" te bestellen :D
Of die spijt had dat ie het niet besteld had. :$

Luc
Gebruikersavatar
Mariecke
Berichten: 172
Lid geworden op: 26 okt 2014, 22:02
Type: R1200RT
Bijz: 2005, Granit-grau, Topkoffer, Xenon
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Utrecht

Re: stickerset

Ongelezen bericht door Mariecke »

Ha, ik dacht het al. Heb het laatst nog eens van dichtbij mogen bekijken en het zag er wel erg strak uit voor een doe-het-zelf klus ;-)

Dank je wel voor de uitleg, ik zal het eens nader bekijken!
BMWRobert schreef:Hoi,

een wat late reactie misschien, maar dat komt omdat ik pas sinds kort lid ben van het forum.

De bestickering die je in de foto's laat zien is origineel BMW vanaf fabriek. De R1200RT kon je destijds in verschillende kleuren bestellen waaronder deze variant en heet combinatie Thundergrey/Titaansilber, kleur WN49. Het kostte in 2010/2011 een paar honderd euro extra. Ik heb exact dezelfde R1200RT.
Het zijn eigenlijk geen stikkers, maar gespoten strepen. De blanke laklaag is er overheen meegespoten. Dat betekent dat je het niet zomaar kunt lospeuteren en er iets anders overheen kunt plakken.
De kuipdelen alsmede de kofferdeksels zijn allemaal in dezelfde striping. Als je schade hebt kun je gewoon deze kuipdelen en kofferdeksels met de kant en klare "striping" bestellen. Onderdeelnummers eenvoudig te vinden via RealOEM of BMWETK.
BMW R 1200 RT (2005) 10/2014 -
Suzuki GSF 650 SA Bandit (2005) 05/2007 -
Honda NTV 650 Revere (1989) 06/2006 - 05/2007
Honda V45 Sabre (1988) 03/2006 - 06/2006

When nothing goes right, go left
Gesloten

Terug naar “Over: Kuip en kuipruiten”