hoe kan ik het beste voorzetruit monteren?

Alles over de kuip en kuipruiten

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
WILBMW
Berichten: 35
Lid geworden op: 10 sep 2013, 20:27
Type: R1200RT
Bijz: full optional
Land: Holland
Woonplaats of omgeving: Marknesse

hoe kan ik het beste voorzetruit monteren?

Ongelezen bericht door WILBMW »

Wie o wie heeft er ervaring met voorzetruit. Ik heb een verhoogde voorruit op mijn -1100- maar hou nog steeds last van veel geluid rondom mijn helm. Aangezien ik vrij breed ben slaat de luchtstroom om mijn ruit heen en komt vervolgens tegen mijn schouder. De luchtstroom slaat vervolgens onder mijn helm. Om het probleem op te lossen heb ik uit lexaan (zie foto) een grote voorzetruit gezaagd. Deze moet dus worden gemonteerd op mijn huidige ruit. Mijn vraag om niet in de originele ruit te boren zoek ik een goed alternatief. Wie o wie kan mij adviseren? Let wel de voorzetruit moet ik nog versmallen maar dat doe ik pas als deze gemonteerd is.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
mkoskamp
Berichten: 446
Lid geworden op: 24 feb 2011, 21:09
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Deventer

Re: hoe kan ik het beste voorzetruit monteren?

Ongelezen bericht door mkoskamp »

De opzetruitjes van touratech hebben een soort klemconstructie:
01-044-0750-0_i_01.jpg
Je zou iets dergelijks aan je opzetstuk kunnen schroeven en dan klemmen op de originele ruit.
Er komen overigens behoorlijke krachten op te staan, dus ik zou wel iets stevigs zoeken. Het laatste wat je wilt is dat de ruit loskomt tijdens het rijden en tegen je hoofd komt....
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Inspector Gadget

Re: hoe kan ik het beste voorzetruit monteren?

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

1 woord, het is geen boek, het is geen film, maar wel: 3M Dual Lock's. (trademark) ;)

Dat is een soort super-velcro (klittenband) maar van hard plastic en voorzien van (uiteraard 3M) VHB tape;
http://solutions.3mnederland.nl/wps/por ... 1579651010

Verkrijgbaar in rondjes en strips;
locks.jpg
lrglocks.jpg
Het is super-spul, zelfs de overheidsfietsen hebben diverse delen daarmee vastgezet.
Denk hierbij om communicatie-modules, track-en-trace.

Het voordeel is, als je bijvoorbeeld een strip gebruikt dat je "traploos" de voorzet-ruit iets meer omhoog of omlaag kunt plaatsen.
En je OEM ruit blijkt dan mooi een soort van spoiler-werking te hebben, wat kan helpen met de turbulenties en zo.

BTW, de after-market spoilers, zoals Laminar Lip, gebruiken deze ook.
Zat 2 jaar nog altijd heel goed vast maar was zonder verdere schade ook los te nemen én te verwijderen.

Zie rode pijl bij deze afbeelding;
llcr1150rt96-up.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gesloten

Terug naar “Over: Kuip en kuipruiten”