dode hoekspiegel Wunderlich

Alles over de kuip en kuipruiten

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Senior Huub
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 okt 2015, 19:40
Type: R1200RT
Bijz: bj 2011, Bagster zadel.
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Helmond

dode hoekspiegel Wunderlich

Ongelezen bericht door Senior Huub »

Iemand ervaring met dit Wunderlich product. Ik zit er aan te denken dit aan te schaffen voor zowel rechts als links.
SaferView asphärisches Nachrüstspiegelglas, blau, art.-Nr. 20140-501
Eenvoudig te plakken over de aanwezige spiegel, wel enigszins prijzig maar het komt denk ik de veiligheid ten goede wat toch ook belangrijk is.
Gebruikersavatar
Wullum
Berichten: 752
Lid geworden op: 17 okt 2010, 16:54
Type: R1250RT
Bijz: Elegance in Manhattan Grün Metallic
Land: DE
Woonplaats of omgeving: 74251

Re: dode hoekspiegel Wunderlich

Ongelezen bericht door Wullum »

Ik heb kleine ronde dodehoekspiegeltjes in een hoekje geplakt op beide spiegels.
Van die verstelbare spiegeltjes op een kogelgewrichtje. Randje eraf gesneden en met dubbelzijdigsuperplakband op het spiegelglas geplakt.
Werkt prima, voor totaal €8,- ofzo.
En je kunt ze verstellen en richten, dat kun je niet met de Wunderlich overzetspiegels...
Vroeger, ooit, 2 Japanners, meh... Later een heel nest BMW's, allemaal met een bijnaam...
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.
Gebruikersavatar
RT1
Berichten: 128
Lid geworden op: 11 okt 2012, 20:53
Type: Ik heb een andere motor
Bijz: Honda GOLDWING 1800A
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Deurne

Re: dode hoekspiegel Wunderlich

Ongelezen bericht door RT1 »

Dit vraagt om een fotootje _004

[groet]
Rob
[b]Honda: Gold Wing 1800 - Honda Deauville 650 - BMW R75/6[/b]: vroeger: R1200RT, PE 1100
Inspector Gadget

Re: dode hoekspiegel Wunderlich

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik heb beide (SaferView en verstelbare blindspot).
Maar heb gekozen voor stuurspiegels, nog beter zicht.

Als je die Saferview opzet-spiegels aanschaft, zou ik adviseren de betere 3M ultrabond dubbelzijdige tape gebruiken, dan zit het echt pas vast.

Als je via g00gle zoekt op "saferview" kom je meerdere leveranciers & de fabrikant tegen, want er zijn ook meerdere uitvoeringen.

Voorbeeld van verstelbare blinddoek spiegels;
verstelbare blinde-hoek.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3297
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: dode hoekspiegel Wunderlich

Ongelezen bericht door HansD »

Ik had ze op mijn vorige Rt. Makkelijk te monteren (lijm zit erbij) en ze bevielen prima. Inderdaad aan de dure kant, maar hun geld waard! Je had ze toen in brons of blauw glas, maar dat maakt niet zoveel uit.
viewtopic.php?f=47&t=3481&p=39055&hilit ... oek#p39055
Inspector Gadget

Re: dode hoekspiegel Wunderlich

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik heb begrepen dat de blauwe versie bedoelt is voor contrast-verhoging en de brons-gekleurde versie anti-verblinding is. _001
Gebruikersavatar
Ben1200RT
2024
2024
Berichten: 226
Lid geworden op: 09 nov 2010, 15:40
Type: R1200RT/LC
Bijz: Divers
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Salland

Re: dode hoekspiegel Wunderlich

Ongelezen bericht door Ben1200RT »

Ik rijd nu ongeveer 1 maand met de Wunderlich spiegels en het bevalt goed. Ik heb de bronzen uitvoering en die geven een iets "rustiger"beeld. Het verschil merk je doordat de lampen van achteropkomende auto's minder irritant in de spiegels reflecteren. Hiervoor had ik ook goedkope opzetspiegelstukjes op de gewone spiegels zitten maar het beviel een stuk minder. De opzetstukjes zaten als het ware in de weg. Ja de fa Wunderlich weet van prijzen maar bedenk 2 dingen: 1 beter duur als niet te koop, 2 als je door de spiegels een aanrijding weet te voorkomen heb je veel meer bespaard. Btw ik heb ze zelf opgehaald in Sinzig (D), was een midweek aan het toeren daar. Dus geen verzendkosten (we blijven Hollanders)

Groeten Ben1100RT
Wie op tijd vertrekt ................ hoeft zich niet te haasten.
Senior Huub
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 okt 2015, 19:40
Type: R1200RT
Bijz: bj 2011, Bagster zadel.
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Helmond

Re: dode hoekspiegel Wunderlich

Ongelezen bericht door Senior Huub »

Gezien de reacties ga ik voor de bronzen versie. Ik zal er maar een ooi dagje toeren naar Duitsland van maken met mijn help-desk achterop. Kan ik meteen het Wunderlich zadel eens van dichtbij bekijken/bezitten.
dank voor de reacties. _004
Gesloten

Terug naar “Over: Kuip en kuipruiten”