getint scherm

Alles over de kuip en kuipruiten

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
wim57
Berichten: 90
Lid geworden op: 19 nov 2015, 21:13
Type: R1100RT
Bijz: zwart
Land: nl
Woonplaats of omgeving: zh

getint scherm

Ongelezen bericht door wim57 »

Hallo.
Ik heb een site gevonden die getinte schermen levert voor de 1100rt.ceebaileys.com heeft iemand hier ervaring mee?.
Ik hoor het graag.gr.wim
Inspector Gadget

Re: getint scherm

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Cee Baileys zijn over het algemeen prima windschermen, ze maken ook vliegtuig-plastics.
Ik zou altijd wel vragen of je een windscherm mag uit te proberen omdat het heel persoonlijk is. (net zoals zadels, et cetera)
En omdat je, zoals bij Cee Baileys, ook nog verschillende modellen hebt.
Een groter windscherm hoeft niet altijd het door jou gewenste comfort te bieden!
Vorm en positie/stand zijn ook van belang.

Een getint windscherm kan soms net ff te donker worden om veilig doorheen te kunnen kijken onder bepaalde omstandigheden.
Als je getint wenst, kan je ook opteren voor een zogenoemde zomer-scherm.

Maar e.e.a. is helemaal afhankelijk van je eisen en wensen & wat je probeert te bereiken.
wim57
Berichten: 90
Lid geworden op: 19 nov 2015, 21:13
Type: R1100RT
Bijz: zwart
Land: nl
Woonplaats of omgeving: zh

Re: getint scherm

Ongelezen bericht door wim57 »

hallo,
dank voor de snelle reactie,het gaat mij in principe om de looks,mn motor is zwart daarbij vindt ik een getint scherm wel zo mooi.
ik heb nu een verlengd transparant scherm.
het proberen zal wel een ding zijn die firma zit in de usa.
mvrgr.wim
Inspector Gadget

Re: getint scherm

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik heb een flink aantal ruiten gehad voor de 11xxRT en verkocht via het forum.
W.o. ook een Cee Baileys, misschien dat je via een mede forum-lid ff mag proberen. _001

Wie-o-Wie ? _001

Ja, een getint scherm staat heel veel mooier op zwarte motor, ik begrijp je volledig. _005

Die Cee Baileys kan je ook in de UK kopen, maar dan nog blijft het uitproberen lastig natuurlijk. ;)
http://www.sportouring.co.uk/product-ca ... s-for-bmw/

Maar, puur ter test, zou ik overwegen bij de betere automaterialen vakhandelaar een stukje (afval?) ruit-folie proberen te verkrijgen, en dat op je huidige scherm proberen. Dan wel degene die plakt op basis van water en statische elektriciteit en dus *niet* lijm ;)

Dan ff terug naar puur de Cee Baileys;
Ik heb echt veel, heel windschermen gehad op mijn RT, inclusief Cee Baileys.
Op zich een prima scherm maar niet uitzonderlijk.
Voor mij persoonlijk was dat de ZTechnik.
En daar is in NL wel een vertegenwoordiger van en is de ZTechnik ook verkrijgbaar in getinte versies;
https://www.mdi-online.nl/vaf/product/l ... &p=2&q=%25
wim57
Berichten: 90
Lid geworden op: 19 nov 2015, 21:13
Type: R1100RT
Bijz: zwart
Land: nl
Woonplaats of omgeving: zh

Re: getint scherm

Ongelezen bericht door wim57 »

Hallo.
Ben nog zoekende.ik bond op google een advertentie van markfplaats ,wij tinten schermen,zoals zij zeggeg geen folie en geen spuitwerk maar coaten zou dit wat zijn?
Ze coaten schermen van scooters.
Een NL bedrijf. Mvrgr.wim
Inspector Gadget

Re: getint scherm

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Coaten zal zoiets als verven/lakken zijn.
Maar ik vermoed dat zij dat alleen kunnen (of willen) doen bij glazen ruiten, niet plastics? _001
Wat ik begrepen heb is coaten veel duurder versus folie en gaat op den duur ook nog lichter worden.
En coating ultimo permanent aangebracht, folie kan er juist altijd er wel weer af.

Kortom, met folie kan je experimenteren of je hele donkere folie wenst of juist een ietwat lichtere (grijs) tint. Bijvoorbeeld.
Gesloten

Terug naar “Over: Kuip en kuipruiten”