Nieuwe software versie Garmin

Garmin, TomTom of toch maar een routerol

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Peter Cools

Re: Nieuwe software versie Garmin

Ongelezen bericht door Peter Cools »

Mag ik jullie wijzen op het OpenstreetMap project waarvan je hier; http://garmin.na1400.info/routable.php, kaarten kunt downloaden die maandelijks geupdate worden.
Deze kaarten gebruik ik voor mijn GPSmap76CSx en zijn geloof ik best goed.
Ik heb geen ervaring met het gebruik ervan op een ZUMO, maar het zou me niets verbazen als je ze er gewoon op kunt zetten, ik doe dat voor die 76CSx met Mapsource.
Routing gaat niet zo geweldig, maar dat kan liggen aan de GPS en niet aan de kaart, maar dat weet ik dus niet...

[groet]
Peter
Wildripper
Type: R1200RT
Land: Tsss echt niet
Woonplaats of omgeving: Westfriesland

Ongelezen bericht door Wildripper »

Peter Cools schreef:Mag ik jullie wijzen op het OpenstreetMap project waarvan je hier; http://garmin.na1400.info/routable.php, kaarten kunt downloaden die maandelijks geupdate worden.
Deze kaarten gebruik ik voor mijn GPSmap76CSx en zijn geloof ik best goed.
Ik heb geen ervaring met het gebruik ervan op een ZUMO, maar het zou me niets verbazen als je ze er gewoon op kunt zetten, ik doe dat voor die 76CSx met Mapsource.
Routing gaat niet zo geweldig, maar dat kan liggen aan de GPS en niet aan de kaart, maar dat weet ik dus niet...

[groet]
Peter
Tja, ik heb net als zoveel anderen een lifetime update gekocht, dus ik blijf gewoon mijn kaarten bij Garmin updaten.
Blijft wel een gedoe, met onroute erbij moet je verschillende kaarten een paar keer installeren. Maar ja dat is dan de charme van Garmin zullen we maar zeggen. Hij staat er bij mij inmiddels weer op.

Big RT Smile
Zümo XT
Berrybeer
2023
2023
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Peter Cools schreef:Routing gaat niet zo geweldig, maar dat kan liggen aan de GPS en niet aan de kaart, maar dat weet ik dus niet... [groet]
Peter
....ik heb afgelopen seizoen de OMS kaarten op mijn BMW NAV II gebruikt en die zijn zéér nauwkeurig... _004 . De gereden motorroutes verliepen vlekkeloos....alleen..zodra je een specifiek adres in de OMS kaarten wilt opzoeken is inderdaad de kans groot dat ie ze niet gevonden krijgt... :$ .

zie ook viewtopic.php?f=40&t=2568&p=30434&hilit ... %60#p30434
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ondertussen is vandaag mijn probleem met de 2011.30 kaart-update opgelost;

Het probleem lijkt te zijn dat MapSource de verkeerde ontgrendelcodes op het verkeerde apparaat plaatste.
Maar dat alleen bij de 2011.30-kaart, de 2011.20 kaart bleef wel prima werken.

De oplossing was dat Garmin NL (= Sailtron) de unlock-codes toestuurde van dat ene apparaat en ik dit weer moest importeren binnen MapSource.

Moet zeggen Garmin NL prima ondersteuning gaf, en ook belangrijk, redelijk snel tot een oplossing kwam.
(nadat ik uitgebreid liet zien waar wat gebeurde en m.i. fout liep).

Nu op een geheugenkaartje geheel Europa plaatsen (is ca. 4Gb) en ik ben er helemaal klaar voor. (op het apparaat zelf zet ik alleen Benelux en Motorkaart Benelux).

Probleem opgelost! _004
Inspector Gadget

Er is een nieuwe versie van MapInstall (MapInstall software v3.14.4, 19 november 2010) beschikbaar;

http://www8.garmin.com/support/download ... sp?id=3291

En wat is er nieuw en verbeterd;

◦Added support for Unicode maps.
◦Added support for Thai language.
◦Fixed some map display issues.
◦Fixed an issue with map selection.
◦Fixed an issue with the splash screen.
◦Fixed an issue with the updating process.
◦Fixed an issue with receiving maps for products not currently installed on the PC.
◦Fixed some issues with the Japanese localization.
◦Fixed some issues with maps sent to devices.
◦Made MapInstall more robust when encountering invalid map products.
Inspector Gadget

En voor degene met de "OnRoute 1001 Routes (micro)SD-kaart", daar is ook een update voor beschikbaar, mocht je dat gemist hebben;
http://www.onroute.nl/page/product/1001 ... sd#updates

Je krijgt door een update naar versie v1.20 ook nog eens een honderdtal extra routes erbij, gratuis, voor noppes, free, gratis. _004
clemturbo
Type: Ik heb een ander type BMW
Woonplaats of omgeving: Enschede

Ongelezen bericht door clemturbo »

Iemand ervaring met fietskaarten voor op de Zumo?
Zijn deze gedetailleerde dan mapsource?
Ik gebruik mijn zumo ook voor het werk, en zit ook vaak in het buitengebied, wat ik dan zie dat mapsource regelmatig kleine wegen niet ziet.

Groet Clemens
Boswachter
Inspector Gadget

Nee. helaas alleen op de Garmin Edge. :roll:
Daarop zijn de kaarten wel heel gedetailleerd merk ik op.
Zoals bijv. Soesterberg, rond de oude vliegbasis, enkele "sluiproutes" over en langs de startbanen staan er al op. _004
PaPinkelman
Bijz: BMW F800GT
Woonplaats of omgeving: Helmond

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

Er is een Onroute Fiets kaart : http://www.onroute.nl/page/product/fiet ... derland_cd
Volgens mij woon jij niet zo heel ver van Notter, de thuisbasis van Waypoint. Daar kan je vast deze kaart 'in levende lijve' bekijken en vergelijken met de standaard wegenkaart van Garmin (City Navigator, Mapsource is de naam van het PC programma van Garmin).
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo XT / GPSmap 62s
Yobotje
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amersfoort

Ongelezen bericht door Yobotje »

clemturbo schreef:Iemand ervaring met fietskaarten voor op de Zumo?
Zijn deze gedetailleerde dan mapsource?
Ik gebruik mijn zumo ook voor het werk, en zit ook vaak in het buitengebied, wat ik dan zie dat mapsource regelmatig kleine wegen niet ziet.

Groet Clemens
Hoi Clemens, de fietskaarten op de Zumo zijn voor mij een echte aanwinst net als de motorkaart. In september heeft me dat zo'n slordige 350 km fietsplezier opgeleverd in drie weken tijd.
De detailering is anders dan de Mapsource kaart. Je ziet ook niet alle waypoints maar weer wel alle fietsknooppunten. Je kunt natuurlijk wel je eigen waypoints importeren.
Ook belangrijk te weten dat je soms zelf de route moet aanpassen want de kaart is redelijk eigenwijs en dan kom je het bos niet uit omdat je ertoe gewongen wordt die route te volgen omdat er niet meer details zijn.
Ook wordt je soms naar paden gestuurd die meer voor een moutainbiker dan toerfietser bedoeld zijn. Toch blijft het een aanwinst voor me en hij werkt prima op m'n Zumo 550. _004 Een aanrader!
Oudoe ééj! Afbeelding
Theo.
clemturbo
Woonplaats of omgeving: Enschede

Ongelezen bericht door clemturbo »

Ik zal het eens bekijken.

Ik maak nu routes aan de hand van de tracklog en een kaart, dit gaat voor 80% goed, maar omdat de kleine wegen niet in mapsource
staan maakt hij omleidingen, die niet nodig zijn.

Groet Clemens
Boswachter

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: GPS en navigatie”