Garmin routekaart 2017.20 NT beschikbaar

Garmin, TomTom of toch maar een routerol

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Inspector Gadget

Garmin routekaart 2017.20 NT beschikbaar

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Waarschijnlijk sommige van u al reeds opgevallen & geïnstalleerd, maar de 2017.20 routekaart is ook beschikbaar voor de Zumo's , BMW Navigator 4 etc.

Garmin Express voor de Mac kreeg ook een update, naar versie 4.3.0.0 (vrij snel na net een update van GE, overigens)

Wel bemerkte ik (wederom) een probleem, als je de (5Gb) Volledige Dekking Europa wilde installeren:
GE gaf aan, geheel correct, dat de Volledige Dekking Europa niet in mijn BMW Navigator 4 zou passen en gaf mij de (juiste) keuze of een kleinere regio te kiezen of de Volledige Dekking Europa op een geheugenkaartje te installeren.
Ik koos voor de laatste optie.
Ondanks mijn micro-SD voldoende ruimte had, weigerde GE daarop die nieuwe routekaart te installeren;
Op die micro-SD staat de voorgaande (oude) routekaart van Garmin (van bijna 4Gb, bestandsnaam "gmapsup1.img") en de OnRoute Motorkaart Benelux (iets meer dan 1Gb, bestandsnaam gmapsupp.img).
Om 1 of andere reden "detecteerde" (voorgaande versie) GE niet dat "gmapsup1.img" de oude routekaart was en gewist kon worden.
Daarom dat bestand gewist, de BMW Navigator 4 opnieuw opgestart, GE opnieuw opgestart.
Toen ging het proces verder foutloos.
Althans zo leek het in 1e instantie.
Na installatie van de 2017.20 routekaart-update was de OnRoute Motorkaart gewist. :$
Daarom de OnRoute Motorkaart daarom geplaatst op de BMW Navigator 4 zelf, heb ik nog iets van 400Mb op vrij daarna, dat is redelijk.
(want onder water logt de BMW Navigator heel veel extra data heb ik bemerkt)

Moraal van het verhaal:
Maak altijd eerst een backup (liefst bestanden kopiëren) voordat je GE gaat gebruiken. ;)
(zoals ik altijd al doe, overigens)
Laatst gewijzigd door Inspector Gadget op 09 nov 2016, 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
PaPinkelman
Berichten: 1013
Lid geworden op: 15 mar 2009, 23:44
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Helmond
Locatie: Stiphout

Re: Garmin routekaart 2017.20 beschikbaar

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

Het is een update van de NT versie, dus niet voor de Zümo 3x0 en 59x series en de Nav 5..... Wel voor de oudere Zümo's en dus de Nav 4.
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Inspector Gadget

Re: Garmin routekaart 2017.20 NT beschikbaar

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

PaPinkelman schreef:Het is een update van de NT versie, ...
Meende dat het wel duidelijk zou worden uit het voorgaande.
En dat er al een 2017.20 NTU topic bestaat.

Maar dank voor de duiding _004 , zal het topic aanpassen.
Jekihero
Berichten: 527
Lid geworden op: 30 sep 2011, 22:06
Type: R1200RT
Bijz: Model 2011, full option
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Noord Holland

Re: Garmin routekaart 2017.20 NT beschikbaar

Ongelezen bericht door Jekihero »

Als gebruikelijk, de update m.b.v. GE alleen op de PC geinstalleerd. Duurde plm. 15 minuten.
Vervolgens de nodige kaarten m.b.v. Mapinstall op een 8 Gb kaartje gekopieerd en in de Zumo 550 geprikt. Duurde ook weer ongeveer een kwartiertje.
Alles weer up to date zo.

Ronald
PieterHJ
Berichten: 70
Lid geworden op: 08 jun 2014, 20:03
Type: R1200RT/LC
Bijz: Water gekoeld
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Deventer

Re: Garmin routekaart 2017.20 NT beschikbaar

Ongelezen bericht door PieterHJ »

Ik heb naast de BMW Navigator V nog een BMW Navigator III. Het blijkt dat Garmin gestopt is met het updaten van de 276,278 en streetpilot. Dus ook de Navigator III heeft zijn laatste update gehad (2017.10). De reden zou zijn dat het geheugen te klein is en dat met de actuele techniek die niet meer te ondersteunen is. :evil: :roll: :evil:
Inspector Gadget

Re: Garmin routekaart 2017.20 NT beschikbaar

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Volgens mij klopt er iets niet dan;

Ik weet niet of je een bepaalde foutmelding krijgt en of je Garmin Express gebruikt? _001

Je kunt eventueel ook MapInstaller, MapSource en mogelijk zelfs BaseCamp gebruiken om kaarten te installeren.

Ik vermoed dat er mogelijk iets anders aan de hand is. _001
PieterHJ
Berichten: 70
Lid geworden op: 08 jun 2014, 20:03
Type: R1200RT/LC
Bijz: Water gekoeld
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Deventer

Re: Garmin routekaart 2017.20 NT beschikbaar

Ongelezen bericht door PieterHJ »

Nee hoor, gewoon via de nieuwste versie van Garmin Express naar de Map Updater. Daar geeft hij netjes aan dat er geen nieuwe versie voor de Nav. III is. Wel kan ik opnieuw de 2017.10 installeren.

Daarna op het net aan het zoeken gegaan en kwam bij het GS forum de inbreng van Mr. GPS tegen die meldde dat het updaten voor de 276, 278 en de Streetpilot helaas over en uit is. :evil: :evil:
Gebruikersavatar
pheufk
Berichten: 43
Lid geworden op: 13 okt 2014, 12:19
Type: Ik heb een andere motor
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Nijmegen

Re: Garmin routekaart 2017.20 NT beschikbaar

Ongelezen bericht door pheufk »

Van de sp 2820 is nog niets officieels bekend ,ook niet op verschillende forums in Duitsland.
GPS SP2820 CN Europa 2021.20 NT Zumo 550 / 660 CN Europa 2024.10 NT / Zumo 396MLT-S 2024.20 NTU Sena SRL-2
Inspector Gadget

Re: Garmin routekaart 2017.20 NT beschikbaar

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

PieterHJ schreef:Nee hoor, gewoon via de nieuwste versie van Garmin Express naar de Map Updater. Daar geeft hij netjes aan dat er geen nieuwe versie voor de Nav. III is. Wel kan ik opnieuw de 2017.10 installeren.
Zot!
Want (ook) met MapInstall kan je altijd nog routekaart-segmenten kiezen die in *ELK* apparaat kunnen passen.
Aan de andere kant, ook TomTom flikt datzelfde geintje, ook daar is het snel gedaan met de oudere toestellen, geen updates meer. :(

Dan zou je OpenStreetMap kunnen overwegen.

Of je moet nog een andere Garmin hebben die wel de nieuwe kaart kan installeren, aangeven tijdens de installatie dat de kaart ook op de PC geïnstalleerd moet worden (of GE een 2e keer opstarten en dan aangeven dat de kaart alleen op de pc geïnstalleerd hoeft te worden).
Daarna MapInstall starten en je segmenten voor de routekaart selecteren.

Gemakzuchtige houding van Garmin, valt mij heel erg van ze tegen je zo in de kou te laten staan.
Want de routekaart-familie is (ook) nog steeds compatible met jou Garmin.
Foei Garmin! -naughty-
pheufk schreef:Van de sp 2820 is nog niets officieels bekend ,ook niet op verschillende forums in Duitsland.
Volgens mij is de SP2820 al een tijdje geleden "verdwenen" (niet compatible? _001 ) uit GarminExpress? _001
PieterHJ
Berichten: 70
Lid geworden op: 08 jun 2014, 20:03
Type: R1200RT/LC
Bijz: Water gekoeld
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Deventer

Re: Garmin routekaart 2017.20 NT beschikbaar

Ongelezen bericht door PieterHJ »

pheufk schreef:Van de sp 2820 is nog niets officieels bekend ,ook niet op verschillende forums in Duitsland.
Tja de SP 2820 is een Streetpilot en die wordt helaas niet meer door Garmin ge-update. :evil: :evil:

Zie ook https://www.bmwgsclub.nl/forum/topic/67 ... 20-is-uit/
Gebruikersavatar
pheufk
Berichten: 43
Lid geworden op: 13 okt 2014, 12:19
Type: Ik heb een andere motor
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Nijmegen

Re: Garmin routekaart 2017.20 NT beschikbaar

Ongelezen bericht door pheufk »

Heb ook twee medewerkers van Garmin helpdesk gesproken die vertelde dat er bij hun nog niets bekend is over de SP2820.
GPS SP2820 CN Europa 2021.20 NT Zumo 550 / 660 CN Europa 2024.10 NT / Zumo 396MLT-S 2024.20 NTU Sena SRL-2
Inspector Gadget

Re: Garmin routekaart 2017.20 NT beschikbaar

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Inderdaad al een tijdje geleden blijkt het exit StreetPilot 2820 te zijn; _001
City Navigator Europe NT 2014.40 - Map+P,Jan 14
Garmin gaat ronduit heel erg slecht om met de communicatie van en naar hun klanten.
Gebruikersavatar
pheufk
Berichten: 43
Lid geworden op: 13 okt 2014, 12:19
Type: Ik heb een andere motor
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Nijmegen

Re: Garmin routekaart 2017.20 NT beschikbaar

Ongelezen bericht door pheufk »

Inspector Gadget schreef:
Volgens mij is de SP2820 al een tijdje geleden "verdwenen" (niet compatible? _001 ) uit GarminExpress? _001[/quote]

GarminExpress is nooit compatible geweest met de 2820 om te CN.....NT te downloaden ,wel met GarminMapUpdater en nog steeds.
GPS SP2820 CN Europa 2021.20 NT Zumo 550 / 660 CN Europa 2024.10 NT / Zumo 396MLT-S 2024.20 NTU Sena SRL-2
Gebruikersavatar
pheufk
Berichten: 43
Lid geworden op: 13 okt 2014, 12:19
Type: Ik heb een andere motor
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Nijmegen

Re: Garmin routekaart 2017.20 NT beschikbaar

Ongelezen bericht door pheufk »

Inspector Gadget schreef:Inderdaad al een tijdje geleden blijkt het exit StreetPilot 2820 te zijn; _001
City Navigator Europe NT 2014.40 - Map+P,Jan 14
Nee hoor 2017.10 was in mei 2016 beschikbaar en nu nog steeds in GarminMakUpdater.
GPS SP2820 CN Europa 2021.20 NT Zumo 550 / 660 CN Europa 2024.10 NT / Zumo 396MLT-S 2024.20 NTU Sena SRL-2
Inspector Gadget

Re: Garmin routekaart 2017.20 NT beschikbaar

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Zal nakijken of ik ook LifeTime updates had aangeschaft voor de 2820.
Hopelijk niet, bespaard mij nu 80+ euro. :$

Anyhoe, jammer dus voor de oudere generatie Garmin's, het is ultimo dus eindig.
Gesloten

Terug naar “Over: GPS en navigatie”