Problemen updaten navigator 5 *opgelost*

Garmin, TomTom of toch maar een routerol

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
Mariecke
Berichten: 172
Lid geworden op: 26 okt 2014, 22:02
Type: R1200RT
Bijz: 2005, Granit-grau, Topkoffer, Xenon
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Utrecht

Problemen updaten navigator 5 *opgelost*

Ongelezen bericht door Mariecke »

Gisteren geprobeerd mijn bmw navigator 5 te updaten, aangesloten, weggezet en na een uur zag ik dat Garmin Express op zoek was naar mijn navigatie en niet kon vinden.
Afgekoppeld en toen wilde mijn navigatie niet meer uit, uiteindelijk batterij moeten verwijderen om 'm uit te zetten. Daarna werkte hij wel weer. Echter, wanneer ik 'm nu aansluit aan Garmin Express, ziet deze 'm niet meer. Ik kan 'm ook niet opnieuw toevoegen.... :cry:

Ook de pc ziet de navigatie niet meer. Hij werkt overigens wel nog.....graag uw hulp. _001


*Update*
Tuurlijk, ben je een hele middag en avond bezig met het oplossen van dit probleem. Plaats je dit bericht op het forum, vind je de oplossing....zucht....
Anyway, voor mensen die hetzelfde probleem tegenkomen, op deze manier opgelost:

Mijn Garmin werd niet automatisch herkent door de computer, ging dus niet op de Mass Storage modus over. In dat geval kunt je dit handmatig aanpassen:

Koppel het apparaat los van de PC en zet het toestel aan.
Druk op “Bekijk Kaart”.
Druk op de snelheid (0 KM/u)
Bovenaan ziet u een grote ronde snelheidsmeter, houdt deze ingedrukt totdat u een ander scherm te zien krijgt.
Ga met de pijl omlaag.
Druk op “MTP Settings”.
Druk op “Mass Storage Single Session”.
Druk nu op “Sla Op”.

Toen ik 'm weer aan sloot, herkende de pc 'm weer, opende verkenner, gelijk Garmin Express opgestart en ook die herkende 'm meteen. Nu ligt hij (wederom) te updaten....fingers crossed... _004
BMW R 1200 RT (2005) 10/2014 -
Suzuki GSF 650 SA Bandit (2005) 05/2007 -
Honda NTV 650 Revere (1989) 06/2006 - 05/2007
Honda V45 Sabre (1988) 03/2006 - 06/2006

When nothing goes right, go left
Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 539
Lid geworden op: 04 jun 2012, 20:03
Type: Ik heb een andere motor
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Wierden

Re: Problemen updaten navigator 5 *opgelost*

Ongelezen bericht door Hans Vaessen »

Volgens mij hadden we ook via facebook contact hierover ;)

Het is mooi dat het opgelost is, alleen denk ik niet dat de overschakeling op mass storage de oplossing is geweest.

Zowel windows als Express zullen het toestel namelijk ook in MTP mode herkennen. Aanpassing van de Mass storage is alleen nodig als je je toestel wilt gebruiken in combinatie met bijv mapsource of Javawa device manager. Zie ook https://youtu.be/OH00X7YV_kA

Wat ik vermoed dat de oorzaak van je probleem is geweest is dat gewoon de accu van de Navigator te ver leeg was. Vaak zie je dan dat het toestel na enige minuten alsnog herkend wordt; niet zozeer omdat die herkenning lang duurt maar doordat het toestel in de tussentijd via de usb kabel wat bijgeladen is.

Ook in dit geval vermoed ik dat je een tijdje bezig bent geweest terwijl het toestel aan de pc of externe voeding zat waardoor de accu net voldoende stroom had. Het lijkt dan of de omzetting naar Mass storage de oplossing was, maar dat is het niet.

Sluit 'm nu maar eens opnieuw aan: ik verwacht dat het toestel gewoon herkend wordt. Ondanks dat het (vanwege keuze voor 'single session') weer op MTP staat ingesteld...

Enfin, als het allemaal maar weer werkt!
Groet!

Hans Vaessen
www.mrgps.nl
Inspector Gadget

Re: Problemen updaten navigator 5 *opgelost*

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik onderschrijf de ervaring van Hans;
De BMW Navigator 5 gaat nooit 100% echt helemaal uit, daardoor wordt de accu constant "belast".
Een paar weken "in de kast" en de accu is dan vaak al behoorlijk leeg.

Het opladen via de computer én updaten/communicatie gelijktijdig heeft bij mij ook wel eens rare problemen gegeven.
De BMW Navigator 5 moet (& doet) zelf de herkenning of het aangesloten is op de computer en/of lader.
Aangezien de BMW Navigator niet beide gelijktijdig doet(!).
(wat niet ongewoon is, ActionCamera's hebben soms vergelijkbare "nukken")

Mijn tip;
Als je de BMW Navigator 5 wenst te gaan updaten of aansluiten via de computer, eerst ff via een "standaard" USB lader (liefst 2 ampère of meer, anders duurt het wat langer) de BMW Navigator 5 opladen.
Dan "schakelt" de BMW Navigator 5 beter in mijn ervaringen.
(en je wilt niet dat de BMW Navigator 5 plotseling uitgaat omdat de accu te leeg is, terwijl je net een update doet ..)
Gesloten

Terug naar “Over: GPS en navigatie”