bmw navigator v en live traffic van garmin

Garmin, TomTom of toch maar een routerol

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
Advanos
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 nov 2011, 20:10
Type: R1200RT
Bijz: Liquid cooled quartz blau
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Zuid Holland
Locatie: Rotterdam

bmw navigator v en live traffic van garmin

Ongelezen bericht door Advanos »

heb al een 2 tal jaren de bmw nav v met garmin live traffic draaien ,t valt me echter op dat er frequent meldingen van stremmingen in staan en er in blijven staan ook al zijn ze al dagen in werkelijkheid verdwenen. krijg zelfs meldingen op de kaart als ik de telefoon en traffic niet heb aangesloten . iemand een idee hoe dit op te lossen en of iemand die hier ook last van heeft ?

groet,
Ad
Leef !
Gebruikersavatar
wil_kok
Berichten: 93
Lid geworden op: 16 jul 2009, 08:50
Type: R1250RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amersfoort
Locatie: Amersfoort

Re: bmw navigator v en live traffic van garmin

Ongelezen bericht door wil_kok »

Hoi Ad,

Heb een Garmin, maar zelfde probleem.
Gebeurt ook dat er wegwerkzaamheden worden weergegeven. Deze hebben wel de juiste lengte maar beginnen voor de werkzaamheden en zijn afgelopen als de werkzaamheden beginnen of net andersom, ze beginnen als de werkzaamheden zijn afgelopen.
Rijd maar een keer over de A1 bij Apeldoorn.

Ik weet niet waar Garmin de data vandaan krijgt, maar volgens mij is dat via radio zenders. In mijn auto (Volvo) heb ik vaak hetzelfde probleem en daar wordt de verkeersinformatie opgehaald via een radio zender. Wellicht weet iemand dat.

Zou echter niet weten hoe dit op te lossen is.

Groet,
Wil
Gebruikersavatar
Advanos
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 nov 2011, 20:10
Type: R1200RT
Bijz: Liquid cooled quartz blau
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Zuid Holland
Locatie: Rotterdam

Re: bmw navigator v en live traffic van garmin

Ongelezen bericht door Advanos »

Ha Wil,

inderdaad een lastig probleem , heb inmiddels garmin helpdesk aangeschreven en kreeg een antwoord terug, de Traffic trends kun je uitzetten, blijkbaar houdt t apparaat een geschiedenis bij waardoor gegevens bewaard worden en als een voorspelling weer enroute worden geprojecteerd. ik ga dat nu maar eens uitproberen , voorts zullen er idd wel meldingen blijven staan ofzo heb ik t idee ...

wie het weet mag het zeggen

groet
Ad
Leef !
Gebruikersavatar
RT1
Berichten: 128
Lid geworden op: 11 okt 2012, 20:53
Type: Ik heb een andere motor
Bijz: Honda GOLDWING 1800A
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Deurne

Re: bmw navigator v en live traffic van garmin

Ongelezen bericht door RT1 »

De live verkeersinfo op de TomTom 400 klopt vaak tot op de meter. Kan ze er zelden op betrappen dat de info onjuist is, dit zowel in binnen- als buitenland.
Na jarenlang Garmin gebruiker te zijn geweest nu ruim een jaar TT 400 en wordt steeds enthousiaster. Zeker met het programma myrouteapp heel gebruiksvriendelijk. :lol:
[b]Honda: Gold Wing 1800 - Honda Deauville 650 - BMW R75/6[/b]: vroeger: R1200RT, PE 1100
Inspector Gadget

Re: bmw navigator v en live traffic van garmin

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

wil_kok schreef:Ik weet niet waar Garmin de data vandaan krijgt, maar volgens mij is dat via radio zenders. In mijn auto (Volvo) heb ik vaak hetzelfde probleem en daar wordt de verkeersinformatie opgehaald via een radio zender. Wellicht weet iemand dat.
Garmin gebruikt geen verkeersinformatie via de radio als je SmartTraffic (via de Garmin SmartLink) gebruikt.
Je kunt dergelijke data-stromen aangaande verkeer e.d (als fabrikant/OEM) inkopen via VID en dergelijke organisaties.
Er is inderdaad zoiets als Traffic Trends (dat is 1 van de .SID bestanden op de BMW Navigator) die een "voorspelling" doet op basis van het verleden.
Maar die gooit net zo makkelijk roet in het eten als het gaat om nauwkeurigheid/actualiteit van de informatie.
Bij mij persoonlijk blijkt in de praktijk Garmin's verkeersinformatie redelijk tot goed te werken.

Zet Traffic Trends dus uit.
Laatst gewijzigd door Inspector Gadget op 02 mei 2017, 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
wil_kok
Berichten: 93
Lid geworden op: 16 jul 2009, 08:50
Type: R1250RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amersfoort
Locatie: Amersfoort

Re: bmw navigator v en live traffic van garmin

Ongelezen bericht door wil_kok »

Hoi,

Dan heb ik toch een paar vragen.
Gebruik Smart Link op mijn Apple 4S.
Waar kan je de Traffic Trends uitzetten?

Groet,
Wil
Gebruikersavatar
wil_kok
Berichten: 93
Lid geworden op: 16 jul 2009, 08:50
Type: R1250RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amersfoort
Locatie: Amersfoort

Re: bmw navigator v en live traffic van garmin

Ongelezen bericht door wil_kok »

Toch nog een extra vraag.
In Smart Link zit gratis verkeersinformatie.
Heb wel een abonnement op de flitspalen en wee.

Kan geen abonnement vinden en dus ook geen uitschakeling van vastgehouden verkeersinfo.
Goede verkeersinfo is belangrijk en daar wil ik best voor betalen.

Groet,
Wil
Gebruikersavatar
Advanos
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 nov 2011, 20:10
Type: R1200RT
Bijz: Liquid cooled quartz blau
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Zuid Holland
Locatie: Rotterdam

Re: bmw navigator v en live traffic van garmin

Ongelezen bericht door Advanos »

Ha Will

TRaffic zit er dan gewoon in ;) je kunt het trend verhaal uitzetten via

1 Zet uw toestel aan
2 Ga naar Instellingen
3 Ga naar Traffic
4 Zet het vinkje uit bij Traffic Trends

Het is mijn recente ervaring dat het verkeer zich nu wat normaler en reëler gedraagt tov hetgeen je onderweg tegenkomt.

groet,

Ad
Leef !
Gebruikersavatar
Jeroen1969
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 sep 2012, 14:37
Type: R1250RT
Bijz: Spezial Option 719 Blue Planet
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Lage Vuursche

Re: bmw navigator v en live traffic van garmin

Ongelezen bericht door Jeroen1969 »

Advanos schreef:Ha Will

TRaffic zit er dan gewoon in ;) je kunt het trend verhaal uitzetten via

1 Zet uw toestel aan
2 Ga naar Instellingen
3 Ga naar Traffic
4 Zet het vinkje uit bij Traffic Trends

Het is mijn recente ervaring dat het verkeer zich nu wat normaler en reëler gedraagt tov hetgeen je onderweg tegenkomt.

groet,

Ad
Nou heb ik een Navigator VI en stoor me mateloos aan de filemeldingen die er niet blijken te zijn. Ga zodra ik thuis ben eens kijken of ik in de Navigator VI (die volgens sommigen gewoon een V+ is) dit ook kan vinden en uitvinken! Thanks!
Voorheen: 1981 Yamaha Maxim 550, 2001 R1150RS, 2010 R1200RT, 2015 R1200RS, 2017 R1200RS. Spätzi = 2019 R1250RT, ja ze heeft een naam, nee ik schaam me nix.
Gebruikersavatar
Jeroen1969
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 sep 2012, 14:37
Type: R1250RT
Bijz: Spezial Option 719 Blue Planet
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Lage Vuursche

Re: bmw navigator v en live traffic van garmin

Ongelezen bericht door Jeroen1969 »

RT1 schreef:De live verkeersinfo op de TomTom 400 klopt vaak tot op de meter. Kan ze er zelden op betrappen dat de info onjuist is, dit zowel in binnen- als buitenland.
Na jarenlang Garmin gebruiker te zijn geweest nu ruim een jaar TT 400 en wordt steeds enthousiaster. Zeker met het programma myrouteapp heel gebruiksvriendelijk. :lol:
MyRouteApp heb ik geprobeerd, maar ik ben kennelijk te veel "Ver-Basecampt"...

Toch hoor ik ook goede verhalen over de TomTom. Ben toch gezwicht voor de BMW Navigator wegens de integratie met de R1200RS LC die ik ook rij. Op de RS krijg ik dan toegang tot allerlei data van de boordcomputer via de navigatie.
Op de RT past de navigator VI met moeite in de navigator IV cradle, maar het past en laat vooralsnog niet los. Dan is er uiteraard geen data van de motor te zien, mijn RT is van 2010, een DOHC variant. De LC versie "praat" weer wel met de navigator VI.
Voorheen: 1981 Yamaha Maxim 550, 2001 R1150RS, 2010 R1200RT, 2015 R1200RS, 2017 R1200RS. Spätzi = 2019 R1250RT, ja ze heeft een naam, nee ik schaam me nix.
Gesloten

Terug naar “Over: GPS en navigatie”