Iphone 6

Garmin, TomTom of toch maar een routerol

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Leeuw
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 nov 2016, 23:05
Type: R1100RT
Bijz: Bj 2000
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Oegstgeest

Iphone 6

Ongelezen bericht door Leeuw »

Ik gebruik sinds kort mijn Iphone 6 als TTnavigatie. Dit werkt perfect alleen gaat mijn iphone sneller leeg dan dat hij bijlaat. Ik heb bij MDI BMW usb stekker gekocht. Heeft iemand een idee wat ik hieraan kan doen.

Loed
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3297
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Iphone 6

Ongelezen bericht door HansD »

Ik weet niet welke je gekocht hebt, maar kijk even hoeveel Watt of Ampere de Usb stekker levert.
Ik zie er een paar met 1000mA (USB is 5V dus dat maakt dan 5 Watt), dat kon wel eens te weinig zijn. Ik heb 10 Watt of 12 Watt laders voor mijn Iphone en Ipad, 2 x zoveel dus.

Ik zie een paar Usb stekkers van Oxford bij MDI die wel 2 Ampere kunnen leveren, die zijn dan ook wat duurder.
Inspector Gadget

Re: Iphone 6

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Inderdaad, je moet een USB lader gebruiken die tenminste 2,1 ampère moet kunnen leveren, anders kan het zijn dat de iPhone 6 weigert op te laden.
Ikzelf had hetzelfde maar dan met een iPhone 6Plus, en heb dat opgelost door een Battery-extender (van Mophie) te installeren.
Toegegeven, dan is de iPhone 6Plus dikker maar heb ik altijd een oplader bij mij, bescherming en een meer universele micro-USB aansluiting.
Gebruikersavatar
Wouter5
Berichten: 120
Lid geworden op: 11 sep 2016, 19:53
Type: R1200RT
Bijz: biarritz blue metallic; 2007
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Iphone 6

Ongelezen bericht door Wouter5 »

Ik gebruik de usb lader uit de link. IPhone 6s 100% opgeladen via de 1A poort. https://www.mdi-online.nl/dubbele-usb-a ... -baas.html


Met vriendelijke RT-Forum groet,
Wouter
Huidig:
R1150RT - 2004 - saffierzwart metallic

Hiervoor:
R850RT-P - 1996 - matzwart
Inspector Gadget

Re: Iphone 6

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

iPhone 6S is volgens mij een andere generatie versus de iPhone 6 & 6Plus.
(oktober 2015 versus september 2014, respectievelijk)

Apple heeft vanaf de iPhone 6 familie zogenoemde Fast Charge mogelijkheden toegevoegd aan het ontwerp. (de PMIC van QualComm)
In principe zou opladen met 0,5 ampère ook moeten lukken, maar wordt niet gegarandeerd door Apple.

Waarbij ik uit eigen ervaringen weet dat de iPhone 6Plus (in mijn geval) er inderdaad soms melding maakt dat überhaupt opladen niet lukt met een bepaalde aangesloten laders.

Je moet er ook rekening mee houden dat een te lage amperage bij gelijktijdig "intensief" gebruik (bijvoorbeeld navigatie) de iPhone niet genoeg kan opladen. Dus onvoldoende compensatie.

En het is een feit dat een USB lader die 2 ampère (en meer) kan leveren de iPhone geen schade zal toebrengen, en vaak die Rapid Charge technologie activeert.
Alleen kan het zijn dat je accu wat warmer wordt, maar ik gebruik mijn iPhone 6Plus dus al sinds september 2014, probleemloos.
En ik draai iOS v10.3.3. ;)
Gebruikersavatar
Lemoi
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 feb 2012, 21:08
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch

Re: Iphone 6

Ongelezen bericht door Lemoi »

Heeft Tomtom geen setting waarmee je kan selecteren hoe de navigatie moet "presteren"? Bij Sygic kan je dit selecteren en als ik de Sygic op "high performance" had staan kon mijn lader het ook net niet aan. Nu op "optimized" gaat het prima en ik merk het verschil niet met navigeren
Gebruikersavatar
RToon
Berichten: 273
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:06
Type: R1100RT
Bijz: Kofferdeksels in kleur gespoten
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Asten
Locatie: Asten

Re: Iphone 6

Ongelezen bericht door RToon »

ga ook is met een houten tanden stoker in de aansluiting van je iphone
niet verschieten hoeveel stof je er uit peutert
dat maakt het opladen soms ook wat moeilijker
als je hem aansluit geeft hij aan dat hij oplaad
maar zodra je hem los laat valt de verbinding weg en laat hij niet op
een gezond mens heeft duizend wensen
een ziek mens heeft er maar een
Leeuw
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 nov 2016, 23:05
Type: R1100RT
Bijz: Bj 2000
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Oegstgeest

Re: Iphone 6

Ongelezen bericht door Leeuw »

Bedankt voor de reacties en tips. Ik heb een Optimate 105 gekocht met 3300ma en het probleem is opgelost.
Groeten Loed
Gesloten

Terug naar “Over: GPS en navigatie”