Do 18 jan 2018 om 20.00 uur Webinar MyRouteApp exclusief voor BMW GS/RT forum

Garmin, TomTom of toch maar een routerol

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
fransgabler

Do 18 jan 2018 om 20.00 uur Webinar MyRouteApp exclusief voor BMW GS/RT forum

Ongelezen bericht door fransgabler »

De link naar de webinar voor de BMW RT/GS rijders - op do 18 jan 2018 om 20.00 uur -is zojuist vrijgegeven op:
https://youtu.be/74PKYBigGRg

Vanaf 19.45 uur is er een testbeeld, start de uitzending niet na 20.00 uur vanzelf op? Click dan even op het driehoekje.

Het management van Myroute App (MRA) heeft positief gereageerd op het verzoek om exclusief voor het BMW RT en GS forum een gratis webinar te houden. Myroute App is een programma voor computers van Windows & Apple en alle tablets & smartphones, waarmee eenvoudig routes gemaakt, veranderd en op Garmins, BMW’s Navigators en TomToms geplaatst kunnen worden.

Een en ander is tot stand gekomen na overleg met het bestuur van het GS forum, in dit geval met voorzitter Pom & secretaris Ton, en met Bert M., moderator van het RT forum, die het aanbod overlegde met het forumbeheer.

Op het RT forum is MRA onlangs aan de orde geweest in het draadje:
viewtopic.php?f=40&t=13847&p=146669#p146669

Een webinar is een live internet uitzending met instructie voor een beperkt publiek, in dit geval alle deelnemers aan het BMW RT en/of GS forum. Een webinar heeft een andere benadering dan een youtube filmpje. De instructie wordt live gegeven en is interactief. De deelnemers kunnen tijdens het webinar vragen stellen, die in een kader op het scherm verschijnen. Vaak geven deelnemers elkaar zelf al antwoord, nog voordat de instructeur of de chatassistent daarop ingaat.

In dit webinar laat de instructeur in kort bestek zien hoe eenvoudig routes gemaakt, veranderd en geplaatst kunnen worden en wat de meerwaarde is t.o.v. bijv. een veel gehanteerd programma als Basecamp.

MRA houdt vaker ‘open’ webinars, waar genodigden aan kunnen deelnemen. De uitzending van donderdag 18 januari om 20.00 uur is exclusief bestemd voor deelnemers aan het BMW RT en GS forum. Er ontstaat op die manier meer ruimte voor specifieke instructie en ook vragen.
Edit 1 : In het laatste 'open' webinar d.d. 11/01 deden er 225 deelnemers mee, dan is de interactie wel heel beperkt.
Edit 2: Bij de open webinars moeten de deelnemers al geregistreerd staat bij MRA of zich alsnog ter plekke registreren. Dat is bij het webinar van de 18e voor het BMW RT /GS forum niet het geval.

Op het forum – in deze topic - verschijnt ruim van te voren een link, waarmee de live uitzending - zonder registratie - gevolgd kan worden. (staat nu bovenin)
.
.
webinar bmw.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door fransgabler op 18 jan 2018, 12:58, 18 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
JoJothefirst
2024
2024
Berichten: 465
Lid geworden op: 17 jun 2010, 18:15
Type: R1200RT
Bijz: zumo XT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Groningen

Re: Do 18 jan om 20.00 uur Webinar MyRouteApp exclusief voor BMW GS/RT forum

Ongelezen bericht door JoJothefirst »

Mooi! Ik hou me aanbevolen

[groet]

JoJo
Have some courtesy, have some sympathy, have some taste. (Mick Jagger)
Gebruikersavatar
Zwiety
Berichten: 212
Lid geworden op: 03 apr 2013, 00:08
Type: R1200RT
Land: Nld
Woonplaats of omgeving: A'foort

Re: Do 18 jan om 20.00 uur Webinar MyRouteApp exclusief voor BMW GS/RT forum

Ongelezen bericht door Zwiety »

Hee, dat lijkt me leuk om te volgen. Goed initiatief _004
Volgens mij heb ik bij mijn TT450RIDER nog ergens een licentie voor het pakket liggen. Mooie gelegenheid om hier eens in te duiken. _001
Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 539
Lid geworden op: 04 jun 2012, 20:03
Type: Ik heb een andere motor
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Wierden

Re: Do 18 jan om 20.00 uur Webinar MyRouteApp exclusief voor BMW GS/RT forum

Ongelezen bericht door Hans Vaessen »

Zwiety schreef: 10 jan 2018, 01:01 Volgens mij heb ik bij mijn TT450RIDER nog ergens een licentie voor het pakket liggen. Mooie gelegenheid om hier eens in te duiken. _001
Bij De TT Rider krijg je na registratie een code voor gratis Tyre Pro, niet voor de MRA Gold.

Kocht je je rider bij mij (ofwel MrGPS) (kan ik aan je alias niet zien ;)), dan heb je daarnaast inderdaad een code voor drie maanden MRA Gold ontvangen. Mocht je die kwijt zien: mail me even, kleine moeite om 'm opnieuw te sturen.
Groet!

Hans Vaessen
www.mrgps.nl
Gebruikersavatar
RendeRT
2024
2024
Berichten: 299
Lid geworden op: 23 jul 2014, 22:17
Type: R1250RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Stiens

Re: Do 18 jan om 20.00 uur Webinar MyRouteApp exclusief voor BMW GS/RT forum

Ongelezen bericht door RendeRT »

Leuk. Ik ben er bij!
Nu: R1250RT. Daarvoor R1200RT (2011), R1200RT (2005). K1100LT (2x privé, 1 x zakelijk) en K75 RT (1 x privé, 3 x zakelijk); Garmin Zumo XT; Scala Rider Freecom 4 plus; Rukka.
Gebruikersavatar
Zwiety
Berichten: 212
Lid geworden op: 03 apr 2013, 00:08
Type: R1200RT
Land: Nld
Woonplaats of omgeving: A'foort

Re: Do 18 jan om 20.00 uur Webinar MyRouteApp exclusief voor BMW GS/RT forum

Ongelezen bericht door Zwiety »

Hans Vaessen schreef: 10 jan 2018, 19:40
Zwiety schreef: 10 jan 2018, 01:01 Volgens mij heb ik bij mijn TT450RIDER nog ergens een licentie voor het pakket liggen. Mooie gelegenheid om hier eens in te duiken. _001
Bij De TT Rider krijg je na registratie een code voor gratis Tyre Pro, niet voor de MRA Gold.

Kocht je je rider bij mij (ofwel MrGPS) (kan ik aan je alias niet zien ;)), dan heb je daarnaast inderdaad een code voor drie maanden MRA Gold ontvangen. Mocht je die kwijt zien: mail me even, kleine moeite om 'm opnieuw te sturen.
Hoi Hans, ik heb m inderdaad bij jou gekocht. Helaas gebruik ik hem alleen nog voor “van A naar B” navigatie en is het zelf uitzetten van routes er nog steeds niet van gekomen. De optionele cursussen ben ik nog niet aan toe gekomen :oops:
Dank voor je aanbod _004
Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 539
Lid geworden op: 04 jun 2012, 20:03
Type: Ik heb een andere motor
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Wierden

Re: Do 18 jan om 20.00 uur Webinar MyRouteApp exclusief voor BMW GS/RT forum

Ongelezen bericht door Hans Vaessen »

Zwiety schreef: 11 jan 2018, 00:56Helaas gebruik ik hem alleen nog voor “van A naar B” navigatie en is het zelf uitzetten van routes er nog steeds niet van gekomen.
Juist de winter is een mooie tijd om eea onder de knie te krijgen! Als gezegd: mail me maar even voor de code.
Groet!

Hans Vaessen
www.mrgps.nl
Gebruikersavatar
Dingeman
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 nov 2011, 11:31
Type: R1200RT
Bijz: Heb veel RT's t/m R1200RT (DOHC) gehad en gereden.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Brabant

Re: Do 18 jan om 20.00 uur Webinar MyRouteApp exclusief voor BMW GS/RT forum

Ongelezen bericht door Dingeman »

,,,,,,,,,,knip,,,,,,,,,,

----- Op het forum – in deze topic - verschijnt ruim van te voren een link, waarmee de live uitzending gevolgd kan worden.-----

Ben echt een digibeet, kan iemand hier eens uit leggen hoe dit in zijn werk gaat?
Om kilometers te rijden, moet je eerst meters maken.
fransgabler

Re: Do 18 jan om 20.00 uur Webinar MyRouteApp exclusief voor BMW GS/RT forum

Ongelezen bericht door fransgabler »

Als ik zou beginnen met : "Eigenlijk is het heel eenvoudig" betekent dat meestal dat er een onsamenhangend verhaal komt, dat alleen voor de verteller eenvoudig is. Daarom de volgende uitleg:

in de loop van volgende week plaats ik een linkje, een zinnetje in een andere kleur dan de gewone tekst, in dit topic. (helemaal bovenin)
Daar ga je op staan (niet letterlijk, maar met je muiscursor). Het kan zijn dat er een plaatje staat, ipv een zinnetje.

Vervolgens activeer je dat zinnetje of plaatje vanaf 19.45 uur door er dubbel op te klikken met je linker muisknop.
Even uitproberen, trial and error, hangt ervan af hoe je muis is ingesteld. Je kunt het zelfs nu al proberen.

Dat geactiveerde zinnetje of plaatje opent een welkomsscherm - zie bijv onderstaaande afbeelding - van het aanstaande webinar.
.
webinar bmw.png
.
De uitzending start vervolgens vanaf het welkoms scherm op 18 januari om 20.00 uur vanzelf.(althans op mijn Imac)
Is dat niet het geval? Click dan om 20.00 uur even op het driehoekje.

Aan de rechterkant zie je tekstjes verschijnen van deelnemers, die tijdens de webinar vragen stellen.
De sidekick van de presentator - die achter een toetsenbord zit - geeft daar direct antwoord op.
Zo kun je ook laten weten - voor de eigenlijke webinar begint- of het je gelukt is om deel te nemen aan de webinar.
.
Chat.png
.
Gaat vast lukken!
Succes!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door fransgabler op 18 jan 2018, 12:54, 8 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dingeman
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 nov 2011, 11:31
Type: R1200RT
Bijz: Heb veel RT's t/m R1200RT (DOHC) gehad en gereden.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Brabant

Re: Do 18 jan om 20.00 uur Webinar MyRouteApp exclusief voor BMW GS/RT forum

Ongelezen bericht door Dingeman »

Lijkt me voor mij wel duidelijk.
Ik ga het proberen en zien of ik kan deelnemen, danwel kan volgen.
Om kilometers te rijden, moet je eerst meters maken.
Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 880
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Re: Do 18 jan 2018 om 20.00 uur Webinar MyRouteApp exclusief voor BMW GS/RT forum

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

Heb hem gisteravond gedaan om 20:00, leuk om te zien maar is eigenlijk bedoelt voor de beginnende MRA'er.
Prima uitleg overigens.
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Gebruikersavatar
siebke
Berichten: 760
Lid geworden op: 13 mei 2010, 16:50
Type: R1200RT
Bijz: 2009, import (D)
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Peel en Maas

Re: Do 18 jan 2018 om 20.00 uur Webinar MyRouteApp exclusief voor BMW GS/RT forum

Ongelezen bericht door siebke »

WaltzingMatilda schreef: 12 jan 2018, 06:29 ....knip......maar is eigenlijk bedoelt voor de beginnende MRA'er.
Prima uitleg overigens.
....Gelukkig :-).....
As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit
Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 880
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Re: Do 18 jan 2018 om 20.00 uur Webinar MyRouteApp exclusief voor BMW GS/RT forum

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

Wanneer kunnen we de link verwachten?
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Gebruikersavatar
Dingeman
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 nov 2011, 11:31
Type: R1200RT
Bijz: Heb veel RT's t/m R1200RT (DOHC) gehad en gereden.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Brabant

Re: Do 18 jan 2018 om 20.00 uur Webinar MyRouteApp exclusief voor BMW GS/RT forum

Ongelezen bericht door Dingeman »

----- Op het forum – in deze topic - verschijnt ruim van te voren een link, waarmee de live uitzending gevolgd kan worden.-----

Link gevonden op:
viewtopic.php?f=40&t=13847&p=147207#p147207

Dit zou hem moeten zijn:
https://youtu.be/74PKYBigGRg
Om kilometers te rijden, moet je eerst meters maken.
fransgabler

Re: Do 18 jan 2018 om 20.00 uur Webinar MyRouteApp exclusief voor BMW GS/RT forum

Ongelezen bericht door fransgabler »

Klopt helemaal

De exclusieve RT /GS webinar wordt donderdag 18 januari om 20.00 uur uitgezonden en is dan direct te volgen op :

https://youtu.be/74PKYBigGRg

Vanaf 19.45 uur is er een testbeeld, start de uitzending niet na 20.00 uur vanzelf op? Click dan even op het driehoekje.
Laatst gewijzigd door fransgabler op 18 jan 2018, 12:59, 2 keer totaal gewijzigd.
fransgabler

Re: Do 18 jan 2018 om 20.00 uur Webinar MyRouteApp exclusief voor BMW GS/RT forum

Ongelezen bericht door fransgabler »

Nog even van belang om te melden is dat de deelnemers zich bij de open webinars eerst moeten aanmelden bij MyRouteApp.
Dat is niet nodig bij de exclusieve RT/GS uitzending van donderdag 18 januari om 20.00 uur.

Forum deelnemers aan het RT/GS forum kunnen zonder registratie, dus anoniem deelnemen aan de webinar.
Ze ontvangen dan achteraf ook geen reclame e.d. .

Vanaf 19.45 uur kan er al ingelogd worden, er verschijnt dan een welkoms scherm van de webinar. Om 20.00 uur opent dat scherm zich en de webinar begint. Aan de rechterkant van het scherm is ruimte voor het interactieve deel, waar de vragen en opmerkingen geplaatst kunnen worden.
De rest wijst zich als vanzelf.

Have Fun!
Serge
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 jan 2018, 19:48
Type: Ik heb een ander type BMW
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Randstad

Re: Do 18 jan 2018 om 20.00 uur Webinar MyRouteApp exclusief voor BMW GS/RT forum

Ongelezen bericht door Serge »

Dames en heren, straks gaan we beginnen, leuk!
Zoals hierboven al aangegeven, vergeet niet op "Play" te klikken, als om 20.00 nog het testbeeld stil zou staan.... 
Via de chat zullen we proberen zoveel mogelijk vragen te behandelen, maar hou er rekening mee dat we niet alles (tegelijk) kunnen behandelen. 
Als je vraag nog niet beantwoord is, stel hem gerust na afloop hier of stuur een berichtje
 
Ik hoop dat we een leuke en leerzame avond hebben, ik heb er in elk geval ontzettend veel zin in!
 
Tot straks
Serge



Hartelijk groeten van iPad aan alle forumleden
Gebruikersavatar
RendeRT
2024
2024
Berichten: 299
Lid geworden op: 23 jul 2014, 22:17
Type: R1250RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Stiens

Re: Do 18 jan 2018 om 20.00 uur Webinar MyRouteApp exclusief voor BMW GS/RT forum

Ongelezen bericht door RendeRT »

Leuke webinar.

Ik gebruikte MRA al een tijdje, maar er waren toch nog leuke tips om het nog gemakkelijke te maken.
Dank voor het organiseren en presenteren. _004

Grt. RendeRT
Nu: R1250RT. Daarvoor R1200RT (2011), R1200RT (2005). K1100LT (2x privé, 1 x zakelijk) en K75 RT (1 x privé, 3 x zakelijk); Garmin Zumo XT; Scala Rider Freecom 4 plus; Rukka.
Gebruikersavatar
Dingeman
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 nov 2011, 11:31
Type: R1200RT
Bijz: Heb veel RT's t/m R1200RT (DOHC) gehad en gereden.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Brabant

Re: Do 18 jan 2018 om 20.00 uur Webinar MyRouteApp exclusief voor BMW GS/RT forum

Ongelezen bericht door Dingeman »

Helaas niet gelukt om dit webseminar te kunnen volgen.
Zal wel aan mijn digitale kennis hebben gelegen.
Maar ja, gewoon gewoon zelf verder om MRA trachten eigen te maken.
Om kilometers te rijden, moet je eerst meters maken.
Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 880
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Re: Do 18 jan 2018 om 20.00 uur Webinar MyRouteApp exclusief voor BMW GS/RT forum

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

Geef maar aan waarmee ik je kan helpen.
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Serge
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 jan 2018, 19:48
Type: Ik heb een ander type BMW
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Randstad

Re: Do 18 jan 2018 om 20.00 uur Webinar MyRouteApp exclusief voor BMW GS/RT forum

Ongelezen bericht door Serge »

Heren, dank voor jullie aanwezigheid gisteren en de leuke reacties hier op 't forum
Ik heb met plezier eea laten zien, uiteindelijk waren er 25 kijkers die tegelijkertijd online waren.
De bedoeling was om een algemene indruk van MRA te geven en ik hoop dat dat gelukt is.
Natuurlijk is er nog veel meer te vertellen, kan er meer dan ik in een uur kan laten zien en zijn er moeilijke dingen (zoals uitleggen wat een track en een route is) waar je een uur mee kunt vullen.
Wie het leuk vindt is van harte uitgenodigd om binnenkort (weer) mee te doen, we gaan nog veel laten zien
Nogmaals dank voor de mogelijkheid om MRA te presenteren, en jullie aanwezigheid en aandacht
Bij vragen, stel ze gerust hier of in pb of op FB.
Gesloten

Terug naar “Over: GPS en navigatie”