Combinatie Apple Macbook Pro / Basecamp / Google Earth Pro

Garmin, TomTom of toch maar een routerol

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
Bert M
Erelid
Erelid
Berichten: 2313
Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Combinatie Apple Macbook Pro / Basecamp / Google Earth Pro

Ongelezen bericht door Bert M »

Sinds korte tijd was het op mijn Apple Macbook niet meer mogelijk om een route, gemaakt in Basecamp, door te kijken in Google Earth. Ik vond en vind dit een aantrekkelijke functie, omdat je zo al in de fase van de route planning, een kijkje kunt nemen in het betreffende gebied. Na allerlei updates van de voornoemde "driehoek" bleek Basecamp categorisch te weigeren om Google Earth Pro op te starten. Ik kwam wel tips tegen om op een windows computer het probleem op te lossen, maar voor Apple bleek dit geen soelaas te bieden.

Ik ben een beetje gaan rommelen om te kijken of ik een en ander, met mijn uiterst beperkte computerkennis, kon oplossen en uiteindelijk bleek het idioot simpel te zijn:

Ik heb in Apple Finder/Programma's het bestand "Google Earth Pro" gedupliceerd en vervolgens de naam van het gedupliceerde bestand "Google Earth Pro kopie" gewijzigd in "Google Earth" dus de toevoeging "Pro" laten vervallen. En daarmee was het probleem al opgelost en start Base Camp netjes Google Earth weer op en toont direct keurig de voorbereide route!
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
millio
Berichten: 50
Lid geworden op: 01 jan 2015, 16:27
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Dronten

Re: Combinatie Apple Macbook Pro / Basecamp / Google Earth Pro

Ongelezen bericht door millio »

Goede oplossing!

Had hetzelfde probleem en ben terug gegaan naar de laatste versie die het nog wel zo deed.
Daarna Google auto updater uitgeschakeld zodat deze versie van Google earth niet iedere keer ge-update werd.
Gesloten

Terug naar “Over: GPS en navigatie”