Tomtom rider 450 met Europa kaart ???

Garmin, TomTom of toch maar een routerol

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
Snellecees
Berichten: 300
Lid geworden op: 20 nov 2011, 21:36
Type: R1200RT
Bijz: en een 33 jaar oude BMW R100rt
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Breda

Tomtom rider 450 met Europa kaart ???

Ongelezen bericht door Snellecees »

Tomtom maakt reclame met lifetime wereldkaarten voor hun 450 model en dan zie dat er alleen een Europa kaart op mijn 450 is geladen. Als je de 450 opstart zie je ook een plaatje van een wereldkaart op het scherm. Hoe zit dat _001 Ben ik op het verkeerde been gezet door de marketing jongens van Tomtom of was de speciale actie voor 299 Euro te mooi om waar te zijn.


Groet
Cees
Gebruikersavatar
Berrybeer
2023
2023
Berichten: 1414
Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden
Locatie: Uden

Re: Tomtom rider 450 met Europa kaart ???

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Ik ben mij al ruim een week wezenloos aan het inleren & kijken van het voor mijn geheel nieuwe TT gebeuren :mad: , en als ik het goed heb krijgt elke Rider 450 de bijpassende kaarten van het continent waar de Rider verkocht is.
Echter, in je TT cloud ( van je pc) staan ook alle overige kaarten van de wereld die je evt. kunt installeren. Voorwaarde is wel dat je een TT account hebt aangemaakt.

Zo, en nu ga ik verder met het uitzoeken hoe ik een gedownloade route simpel als "track" in mijn 450 krijg.
Heb alle filmpjes van mr.GPS al tig keer bekeken, heb een Tyre Pro account, heb uiteraard mijn Basecamp nog, heb inmiddels ook al een MyDrive account...en nog vind ik het een hele kluif.. :$
Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 539
Lid geworden op: 04 jun 2012, 20:03
Type: Ik heb een andere motor
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Wierden

Re: Tomtom rider 450 met Europa kaart ???

Ongelezen bericht door Hans Vaessen »

Bij de toestellen die in Eu verkocht worden is heel Eu voorgeinstalleerd. Via Mydrive kun je eenvoud bijvoorbeeld Noord Amerika gratis toevoegen. Het interne geheugen van de 450 is groot genoeg voor beide kaarten. Wil je de hele wereld ineens bij je hebben dan moet je daartoe een SD plaatsen.
Groet!

Hans Vaessen
www.mrgps.nl
Gebruikersavatar
Snellecees
Berichten: 300
Lid geworden op: 20 nov 2011, 21:36
Type: R1200RT
Bijz: en een 33 jaar oude BMW R100rt
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Breda

Re: Tomtom rider 450 met Europa kaart ???

Ongelezen bericht door Snellecees »

Bedankt voor jullie reacties. _004 Ik heb het op de Tomtom site nog eens proberen na te lezen maar dit staat echt nergens op deze manier voor iedereen duidelijk omschreven.



Groet
Cees
Gebruikersavatar
Berrybeer
2023
2023
Berichten: 1414
Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden
Locatie: Uden

Re: Tomtom rider 450 met Europa kaart ???

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Snellecees schreef: 21 feb 2018, 21:09 ....Ik heb het op de Tomtom site nog eens proberen na te lezen maar dit staat echt nergens op deze manier voor iedereen duidelijk omschreven.
Klopt. Ook ik had mijn info van een buitenlandse TT site ;)
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Tomtom rider 450 met Europa kaart ???

Ongelezen bericht door EileRT »

Berrybeer schreef: 21 feb 2018, 21:57
Snellecees schreef: 21 feb 2018, 21:09 ....Ik heb het op de Tomtom site nog eens proberen na te lezen maar dit staat echt nergens op deze manier voor iedereen duidelijk omschreven.
Klopt. Ook ik had mijn info van een buitenlandse TT site ;)
Of hier dus op 't forum . . . ! ;) _004
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
Rebel
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 jun 2017, 13:01
Type: R1150RT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Breda

Re: Tomtom rider 450 met Europa kaart ???

Ongelezen bericht door Rebel »

Hans Vaessen schreef: 21 feb 2018, 15:34 Bij de toestellen die in Eu verkocht worden is heel Eu voorgeinstalleerd. Via Mydrive kun je eenvoud bijvoorbeeld Noord Amerika gratis toevoegen. Het interne geheugen van de 450 is groot genoeg voor beide kaarten. Wil je de hele wereld ineens bij je hebben dan moet je daartoe een SD plaatsen.
Onlangs de TT450 bij je aangeschaft maar ik kan op Mydrive nergens vinden dat je gratis Noord Amerika kunt toevoegen alleen betaald.
Of kijk ik niet op de goede plekken van de site _001

Ben overigens teleurgesteld in de twee geleverde programma's TyrePro en MyDrive. Na een uurtje of twee stoeien met deze 2 programma's wist ik wel dat deze het niet gaan worden om routes te maken.
Was natuurlijk gewend aan Mapsource en Basecamp van de Garmin.
Inmiddels nog wat meer gelezen op internet en videofilmpjes bekeken waaronder ook die van Hans (MrGPS).
Gisteren besloten om toch maar een LifeTime MyRoute Gold aan te schaffen. Ik heb hiervoor € 75 betaald na aftrek van de 25% korting als je in het bezit bent van TyrePro.
Ik moet zeggen dat ondanks dat ik er nog niet veel tijd in gestoken heb, dit een verademing is t.o.v. TyrePro en Mydrive.
Ook het maken van routes gaat best eenvoudig en de streetview mogelijkheid met één muisklik vind ik fantastisch werken.
Ook het transporteren van de routes naar je TomTom is hiermee een fluitje van een cent, want het werkt in de Cloud.
Dat laatste is nog wel iets waar ik aan moet wennen in het gebruik, omdat deze functionaliteit alleen beschikbaar is i.c.m. met de hotspot en bluetooth functie van je mobiele telefoon. Maar eenmaal werkend kun je waar je ook bent routes maken die ook gelijk op de tomtom beschikbaar zijn.
Fijnste werkt het op de PC maar ook met de mobiele myroute-app kun je snel een route maken of downloaden en rijden.
BMW R 1200 RT (2010), ABS, ASC, ESA, RDC ThunderGrey-Metallic/Titan Silber, Michelin Pilot Road 4GT
"We are rebels for a cause, poets with a dream and we won't let this world die without a fight"
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them"
Gebruikersavatar
Snellecees
Berichten: 300
Lid geworden op: 20 nov 2011, 21:36
Type: R1200RT
Bijz: en een 33 jaar oude BMW R100rt
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Breda

Re: Tomtom rider 450 met Europa kaart ???

Ongelezen bericht door Snellecees »

Ik heb gezocht maar zie inderdaad ook nergens de gratis kaarten maar ik vindt ook geen POI's om aan te vullen op mijn Tomtom.

IK heb het idee dat Mydrive niet echt gebruiksvriendelijk is. Ik blijf in kringetjes draaien en kom steeds uit bij allerlei zaken die je moet kopen -naughty-

Dan was de Tomtom site bij mijn oude Tomtom een stuk gebruiksvriendelijker, jammer van Tomtom. :cry:


Groet
Cees
Gebruikersavatar
Berrybeer
2023
2023
Berichten: 1414
Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden
Locatie: Uden

Re: Tomtom rider 450 met Europa kaart ???

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Vooropgesteld dat ik mijn Rider 450 net 2 weken heb en mijn TT kennis net zo oud is, de extra kaarten vind je niet in TT MyDrive, maar in je TT MyDrive Connect account onder "Mijn Inhoud".Daar zie je licht gekleurde vakjes met kaarten die je evt. extra kunt downloaden.

20180221_230427.jpg

Het maken van routes doe ik vooralsnog gewoon in Mapsource/Basecamp, maar maak van de gemaakte route een track/spoor bestand (de zgn. Mrgps methode). Die track sla ik op als .gpx bestand. Dat gpx bestand open ik dan in TT MyDrive en verstuur het via de cloud naar mijn Rider, gewoon per usb kabeltje kan natuurlijk ook.

Ben wel van plan om de online cursus "Toeren met TomTom" van MrGps aan te schaffen omdat ik verwacht daar meer ins- en outs van de Rider 450 te halen. Dat die cursus tot 1 maart extra voordelig is, is uiteraard mooi meegenomen! _004

Edit 23-02-2018: cursus inmiddels aangeschaft
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Berrybeer op 23 feb 2018, 17:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rebel
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 jun 2017, 13:01
Type: R1150RT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Breda

Re: Tomtom rider 450 met Europa kaart ???

Ongelezen bericht door Rebel »

V.w.b. de Noord Amerika kaart; Als je je de luxe kunt permiteren om lekker te gaan toeren in de US, dan kan er m.i. ook wel een klein bedragje af voor
zo'n kaart dacht ik zo :roll:
BMW R 1200 RT (2010), ABS, ASC, ESA, RDC ThunderGrey-Metallic/Titan Silber, Michelin Pilot Road 4GT
"We are rebels for a cause, poets with a dream and we won't let this world die without a fight"
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them"
Gebruikersavatar
Snellecees
Berichten: 300
Lid geworden op: 20 nov 2011, 21:36
Type: R1200RT
Bijz: en een 33 jaar oude BMW R100rt
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Breda

Re: Tomtom rider 450 met Europa kaart ???

Ongelezen bericht door Snellecees »

Ik zie bijgaand plaatje bij mijn kaarten. Daar staat alleen de kaart van Europa

De overige kaarten zie ik niet, wat is er mis gegaan

Mydrive connect.png
Groet
Cees
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Berrybeer
2023
2023
Berichten: 1414
Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden
Locatie: Uden

Re: Tomtom rider 450 met Europa kaart ???

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Cees, dan denk ik dat er bij TomTom een database foutje staat. Dat had ik ook bij mijn Rider 450 ook. Na een telefoontje naar TT Nederland was het binnen 5 minuten opgelost. Dat telefoonnummer heeft een forumlid voor mij hier op het forum gepost, weet uit mijn hoofd alleen niet zo snel waar precies, maar dat moet met de zoekfunctie zo gevonden zijn...
Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 539
Lid geworden op: 04 jun 2012, 20:03
Type: Ik heb een andere motor
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Wierden

Re: Tomtom rider 450 met Europa kaart ???

Ongelezen bericht door Hans Vaessen »

Berrybeer schreef: 22 feb 2018, 20:02 Cees, dan denk ik dat er bij TomTom een database foutje staat.
Dat vermoed ik ook. Even een belletje naar TomTom lost dat op: 020-753 5818 (van 9.00-18.00).
Groet!

Hans Vaessen
www.mrgps.nl
Gebruikersavatar
Snellecees
Berichten: 300
Lid geworden op: 20 nov 2011, 21:36
Type: R1200RT
Bijz: en een 33 jaar oude BMW R100rt
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Breda

Re: Tomtom rider 450 met Europa kaart ???

Ongelezen bericht door Snellecees »

Bedankt voor jullie reacties en meedenken.

Ik heb met Tomtom gebeld en nu is alles weer opgelost. Ik heb de wereldkaart die bij de Rider 450 hoort en de houder kon ik zo omruilen bij de motorzaak waar ik de Tomtom heb gekocht. Jammer dat er dingen niet goed waren bij aankoop maar Tomtom heeft het prima opgelost, goede service dus van Tomtom _004


Groet
Cees
Gesloten

Terug naar “Over: GPS en navigatie”