Sena 10u for Schuberth C3/C3 Pro

Communicatie op je RT (intercom)

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Stoor

Sena 10u for Schuberth C3/C3 Pro

Ongelezen bericht door Stoor »

Vandaag aangeschaft een Sena 10u een alternatief voor de Schuberth src. Waarom sena? Bij de Sena zit naar mijn idee een handige afstandsbediening voor aan je handvat van de motor. De set is onzichtbaar ingebouwd net zoals de src. Met behulp van een inbouw filmpje op het net makkelijk te doen. Tevens is de set ook te bedienen zonder afstandsbediening maar dat is wat onhandiger. Na inbouw in helm aangesloten op de computer om de laatste firmware te installeren die dan ook in het Nederlands is. Tevens kan je een app installeren op je gsm waarmee je instellingen aan kan passen van je headset. De handleiding mee geleverd of te verkrijgen op de Sena site zijn (nog) niet in het Nederlands. Koppelen afstandsbediening en gsm gaat naar mijn idee heel snel. Geluid prima. Radio ontvangst redelijk zal nog wat meer moeten uitproberen. Communicatie met andere headsets nog niet kunnen testen. Aankomende week de set testen met de TomTom. Vooralsnog ben ik blij met de afstandsbediening ik vind dat een stuk beter als dat gepriegel in de nek kraag van de src, kleine knopjes.
Hoop van de week meer aanvulling te kunnen geven na wat meer getest te hebben.
Gebruikersavatar
Tourist64
Berichten: 100
Lid geworden op: 26 jan 2013, 18:55
Type: Overig R-serie
Bijz: R1200 GS Adventure
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Ede

Re: Sena 10u for Schuberth C3/C3 Pro

Ongelezen bericht door Tourist64 »

Stoor ik ben erg benieuwd naar je ervaringen met de afstandbediening.

Ik heb sinds verleden jaar de Sena 20s en daar ben ik erg tevreden over. Echter de bediening van de knoppen en knopjes (telefoon, muziek (vanaf telefoon), navigatie en intercom) vergt wel wat oefening, zeker met dikke handschoenen. Daarom ben ik ook zeer geïnteresseerd in de afstandbediening die ook voor de 20s gebruikt kan worden.

Mijn vragen m.b.t. de afstandbediening:
1. Als je deze op het handvat plaatst, blijft er dan nog voldoende (comfortabele) ruimte over voor je hand?
2. Zou de afstandbediening eventueel rechts van de knoppenwinkel op linker stuurhelft gezet kunnen worden? Daar zit bij mij (R1200RT 2011) een ruimte van een +/- 2 cm tussen de knoppen en de koppelingshendel. Het lijkt er op dat deze ruimte nog een paar mm groter gemaakt kan worden door de koppelingshandel op het stuur iets naar rechts te schuiven.

Met vriendelijke groeten,
Rob
1992 Yamaha XJ750 Maxim, 1995 Honda VT1100 Shadow, 1999 Yamaha XJ900 Diversion, 2013 een R1200RT en sinds 2018 een R1200 GS Adventure
Stoor

Re: Sena 10u for Schuberth C3/C3 Pro

Ongelezen bericht door Stoor »

Rob zie foto's
Er zit 1 knopje aan de achterkant en 1 knopje aan de voorkant als mede je bedienings knuppel. breedte zie foto's
Sena br. maat.JPG
Sena op stuur.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Stoor

Re: Sena 10u for Schuberth C3/C3 Pro

Ongelezen bericht door Stoor »

Ik heb hem dus gewoon om mijn handvat geplaatst, zit niet vast het is gewoon zeg maar een klem.
Sena zijzicht.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gesloten

Terug naar “Over: Communicatie”