Goeie raad gezocht.

Communicatie op je RT (intercom)

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
Patje
Berichten: 41
Lid geworden op: 18 jan 2009, 04:37
Type: R1200RT/LC
Bijz: Quartz Blue Metalic...
Land: BE
Woonplaats of omgeving: Antwerpen
Locatie: Tstad...
Contacteer:

Goeie raad gezocht.

Ongelezen bericht door Patje »

Ik heb een eenvoudige scala rider waarmee ik wat met mn vrouw kan praten onderweg. Voor de kwatongen, ze is geen kletskous dus dat mag zo blijven :-). Ik heb bij de nieuwe moto ook 2 nieuwe helmen besteld en die zijn nu in gebruik. Alleen zit ik er wat mee in om die scala dingen erop te kleven en overweeg ik om flink door te sparen voor de in te bouwen BMW communicatie spul. Alleen die prijs, BT 2.0, etc. Anderzijds zou dat spul goed samenwerken met de BMW gps navigator, etc. Bij mijn scala moet ik na iedere tussenkomst van de gps opnieuw de verbinding met mijn madam herstellen. Wie heeft er andere ideeën voor mijn helm?
Why do I ride a BMW? Easy, Mercedes does't build bikes!!! De R1200RT lc is er, die staat prachtig naast mn K100LT uit 1988 :-)
Sinds 1977: Suzuki AC50 (70&100), GuzziV7, BMW R65, Suz GS650L, Idem, R1100RT, R1150RT, K100LT, R1200RT lc
Jekihero
Berichten: 527
Lid geworden op: 30 sep 2011, 22:06
Type: R1200RT
Bijz: Model 2011, full option
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Noord Holland

Re: Goeie raad gezocht.

Ongelezen bericht door Jekihero »

Zelf heb ik de SENA MSH 10 gekocht.
=> http://www.sena.com/product/intercoms/smh10/

Ben er zeer tevreden over.
Het gezamenlijk m.b.v. BT luisteren naar de muziek van de BMW radio kostte wat moeite maar ook dat is nu dik voor elkaar.

Ronald
Inspector Gadget

Re: Goeie raad gezocht.

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik zou inderdaad zeker en vast geen BMW systeem willen adviseren, te gesloten & niet geheel volgens de standaarden.

Sena is inderdaad het overwegen waard.
Gebruikersavatar
JDoubleOP
Berichten: 1119
Lid geworden op: 05 jul 2012, 13:11
Type: R1100RT
Bijz: Koffers in kleur/V-Stream/BMW Navi III/SENA SMH10
Land: Duitsland
Woonplaats of omgeving: Emlichheim
Locatie: Emlichheim (D)

Re: Goeie raad gezocht.

Ongelezen bericht door JDoubleOP »

K'heb de SMH10 van SENA nu een jaar en deze bevalt goed, is zelfs na de laatste update dat ik kan pairen met andere merken(dit kan momenteel geen enkel ander merk)
Advies nu: de 20s van SENA 20s en de 20s features
Is op geen enkel punt te evenaren door de concurrentie. GPS, communicatie tot 8 pers tegelijk tot 2km en music sharing.
SENA website

Suc6
Joop
Gebruikersavatar
bmwalter
Berichten: 387
Lid geworden op: 12 jul 2010, 20:17
Type: Ik heb een andere motor
Bijz: Toch maar overgestapt op een Harley...
Land: nl
Woonplaats of omgeving: nijmegen
Locatie: Nijmegen

Re: Goeie raad gezocht.

Ongelezen bericht door bmwalter »

JDoubleOP schreef:K'heb de SMH10 van SENA nu een jaar en deze bevalt goed, is zelfs na de laatste update dat ik kan pairen met andere merken(dit kan momenteel geen enkel ander merk)


Suc6
Joop
Dit is een leuke. Sena kan pairen met andere merken. Welke dan?? Immers: geen enkel ander merk kan dat!!
Leg mij dat voordeel maar eens uit.... :-)
Tomos 4L,Zundap KS 50, Matchless 350, Jawa California, R69S, R60-7, Yamaha 920, Yamaha 920 Virago, R100RT, R1100RT, R1150RT, R1200RT, Harley Davidson Road King.
Gebruikersavatar
JDoubleOP
Berichten: 1119
Lid geworden op: 05 jul 2012, 13:11
Type: R1100RT
Bijz: Koffers in kleur/V-Stream/BMW Navi III/SENA SMH10
Land: Duitsland
Woonplaats of omgeving: Emlichheim
Locatie: Emlichheim (D)

Re: Goeie raad gezocht.

Ongelezen bericht door JDoubleOP »

Hallo Walter, niets nieuws op dit forum, want hier is al eens over geschreven, zie dit draadje viewtopic.php?f=41&t=8427&hilit=SENA
Na de laatste update 5.0 kan dit.
Handleiding Lees "punt 17"
[youtube]7kJ_TI3PoMM[/youtube]
[youtube]1cO8-Ph2iYk[/youtube]
bmwalter schreef:
JDoubleOP schreef:K'heb de SMH10 van SENA nu een jaar en deze bevalt goed, is zelfs na de laatste update dat ik kan pairen met andere merken(dit kan momenteel geen enkel ander merk)


Suc6
Joop
Dit is een leuke. Sena kan pairen met andere merken. Welke dan?? Immers: geen enkel ander merk kan dat!!
Leg mij dat voordeel maar eens uit.... :-)
Laatst gewijzigd door JDoubleOP op 30 mei 2014, 19:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Beamer63
Berichten: 109
Lid geworden op: 15 dec 2013, 01:16
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R Nine T Racer
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: omgeving Tilburg

Re: Goeie raad gezocht.

Ongelezen bericht door Beamer63 »

Betaalbare intercom systemen.

Kreeg vorige week reclame binnen van Van Meel motoren Made (omgeving Breda).
Zij hebben een nieuw Bluetooth intercom setje dat goed schijnt te werken en zeer betaalbaar is.
Het merk is Twiins en er zijn 2 modellen de D1 € 49,95 en de D2 € 59,95.

Of de intercomset voldoet aan jouw eisen weet ik niet, maar met een telefoontje kom je heel wat meer te weten.
Wat ik wel weet is dat Van Meel een zeer betrouwbaar adres is waar ze je in ieder geval niets wijs proberen te maken om maar iets te kunnen verkopen.

Overigens verkopen zij ook het merk Cardo : Scala Rider (momenteel 15% afgeprijsd) en van het merk Sena diverse modellen.
Kijk eens op http://www.vanmeelmotoren.nl en als je belt wordt je gegarandeerd vriendelijk te woord gestaan.

Wat ik overigens wel vreemd vind is dat je de Scala Rider iedere keer opnieuw moet koppelen.
Ik gebruik zelf sinds enkele jaren naar volle tevredenheid de multiset van Cardo ; de Scala Rider Q 2 (Bluetooth rijder /bijrijder tot 100 meter dus ook te gebruiken van bike naar bike)
Ik heb hem maar 1 keer hoeve koppelen en aan te melden op mijn BMW Navigatie, en hij blijft hem gewoon herkennen en schakelt automatisch tussen navigatie en duo.

Succes !

Peter
Laatst gewijzigd door Beamer63 op 27 mei 2014, 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 985
Lid geworden op: 15 mei 2013, 21:36
Type: R1150RT
Bijz: onze eerste BMW - witte richtingaanwijzers
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Tilburg

Re: Goeie raad gezocht.

Ongelezen bericht door Franky »

Wij gebruiken de Sena SMH5 en na de tussenkomst van het navigatiesysteem schakelt het automatisch terug over naar intercom met mijn vrouw. Duurt soms wel een aantal seconden en is even wennen aan het gegeven dat de navigatie voorrang heeft op die intercom. Als je net met elkaar aan het praten bent en de navigatie heeft iets te melden, worden mijn vrouw of ik de mond gesnoerd :D
Grts Franky
Gebruikersavatar
sacuL
Berichten: 159
Lid geworden op: 10 nov 2013, 21:27
Type: R1150RT
Bijz: een mooie zwarte met LED daglicht verlichting.
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Utrecht

Re: Goeie raad gezocht.

Ongelezen bericht door sacuL »

Ook wij gebruiken de SENA-SMH5_FM werkt prima .
Gesprek van berijder naar pasagier+ e v t een mede motorrijder (mijn zoon) en hij heeft een BT- Next van MIDLAND
Ook wij hebben wel de onderbreking van de ZUMO omdat deze als eerste in de herarchie geschakeld is
Rijd mijn zoon niet mee dan is deze schakel optie vrij voor je e v t telefoon (bluetooth) -top-

Gr. sacuL
"LEKKER DUURT ALTIJD TE KORT"
beckysmile

Re: Goeie raad gezocht.

Ongelezen bericht door beckysmile »

Franky,

dat zou nog iets voor mij zijn, heb ik ook iets wat mijn vrouw de mond kan snoeren Big RT Smile

Groet, Aad
Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 985
Lid geworden op: 15 mei 2013, 21:36
Type: R1150RT
Bijz: onze eerste BMW - witte richtingaanwijzers
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Tilburg

Re: Goeie raad gezocht.

Ongelezen bericht door Franky »

beckysmile schreef:Franky,

dat zou nog iets voor mij zijn, heb ik ook iets wat mijn vrouw de mond kan snoeren Big RT Smile

Groet, Aad
Dan zou ik een route voorstellen waar je door het centrum moet rijden, dan heb je voortdurend je gps die ertussen komt hahahaha :mrgreen:
Grts Franky
Gebruikersavatar
ErikS
2024
2024
Berichten: 483
Lid geworden op: 19 jan 2014, 19:01
Type: R1250RT
Bijz: Een met radio en BMW navigatie (TFT) en Zumo XT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Veluwe-Vallei
Locatie: De parel van Gelderland
Contacteer:

Re: Goeie raad gezocht.

Ongelezen bericht door ErikS »

Kijk ook eens naar de BlueBike (CB-shop Overloon) Niet goedkoop maar kwalitatief heel goed. Ook de gebruiksduur (meerdere dagen zonder opladen) en volop mogelijkheden voor het aansluiten van apparatuur. Gebruik hem zelf in combinatie met de audio van de BMW R1200 RT-LC en de Navigator 5. Beiden probleemloos gekoppeld. Daarnaast kan ik eventueel nog twee BT apparaten koppelen.
(bv nog een telefoon en een Portofoon via het Bluecenter)

Enige nadeel: de prijs!
volg een rijvaardigheidstraining, omdat motorrijden altijd beter (en veiliger) kan!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
met een Sena SC2 in de helm en Zumo XT op de R1250RT-TFT met radio en BMW navigatie.
Isaac
Berichten: 950
Lid geworden op: 14 mar 2014, 16:40
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Maassluis

Re: Goeie raad gezocht.

Ongelezen bericht door Isaac »

De Scala heeft op de telefoon stand de mogelijkheid om deze met de mede passagier te delen.
Op het moment dat je telefonisch in gesprek bent kan je middels de A (of/en B) je passagier bij schakelen.
De GPS heeft deze mogelijkheid niet. Maar ik heb (na een reset gegeven te hebben aan de Scala om alles te wissen) de GPS als telefoon gekoppeld aan de Scala.
Als je de GPS (via telefoon dus) continue open zet dan kan je dus je passagier bij schakelen. Alle verbindingen staan dan open en blijven ook open.
Een nadeel; de accu gaat wat korter mee (haalt bij mij ruim 5 uur zonder bij laden) en de navigatie gaat dwars door het gesprek heen en wordt door beide gehoord.
Een eventuele telefoon kan nog gewoon via de GPS (mits daarvoor geschikt) gebruikt worden.

De totale reset was bij mij noodzakelijk omdat er schijnbaar toch wat in de Scala bleef staan. Als mijn telefoon ging kon ik deze middels spraak opnemen maar vrijwel direct daarna ging mijn Scala uit. Na een harde reset van de Scala was dat verleden tijd en werkt alles zoals ik wens.

Als opmerking; uitsluitend die de GPS hefft gekoppeld kan de bijrijder bij schakelen. De bijrijder krijgt anders een in gesprek toon te horen.

Succes er mee.

Isaac
Gesloten

Terug naar “Over: Communicatie”