Sena: SMH5 Dual of de SMH10 Dual

Communicatie op je RT (intercom)

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
Dingeman
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 nov 2011, 11:31
Type: R1200RT
Bijz: Heb veel RT's t/m R1200RT (DOHC) gehad en gereden.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Brabant

Sena: SMH5 Dual of de SMH10 Dual

Ongelezen bericht door Dingeman »

Wie kan mij feitelijk adviseren en heeft gebruikerservaring?

Heb een R1200RT, een Zumo 550, en twee BMW6 systeemhelmen en ben op zoek naar een communicatiesysteem voor hoofdzakelijk uitsluitend navigatieaanwijzingen, contact met de duopassagier en indien mogelijk muziek.

Na heel wat gelezen te hebben hierover op dit forum gaat toch wel mijn zeer sterke voorkeur uit naar het merk Sena. Alleen ik kom er voor mijzelf niet uit of ik de SMH 5 Dual of toch voor de SMH 10 Dual moet kiezen.

Begrijp ik het goed dat alleen de afstand van het bereik (ong. 400 mtr tov ong. 900 mtr) met een meerprijs van ongeveer € 170.00 het grote verschil is? Of zijn er mogelijk toch meer hele belangrijke verschillen.

PS
Is het juist dat bij beide systemen de duopassagier nimmer de navigatieaanwijzingen en ook geen muziek te horen krijgt?
Om kilometers te rijden, moet je eerst meters maken.
Gebruikersavatar
PaPinkelman
Berichten: 1013
Lid geworden op: 15 mar 2009, 23:44
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Helmond
Locatie: Stiphout

Re: Sena: SMH5 Dual of de SMH10 Dual

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

Ik zou ook eens naar de nieuwe Sena 20s kijken. Voordeel van dit systeem is dat het a.h.w. twee Bluetooth zenders/ontvangers heeft, waardoor bij het doorgeven van navigatie aanwijzingen de communicatie met de andere headset niet verbroken wordt (wat bij de meeste, zo niet alle, andere BT systemen wel het geval is). Wat betreft muziek doorgeven weet ik het niet. Ik heb nooit muziek op tijdens het motorrijden, leidt me teveel af.....
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 985
Lid geworden op: 15 mei 2013, 21:36
Type: R1150RT
Bijz: onze eerste BMW - witte richtingaanwijzers
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Tilburg

Re: Sena: SMH5 Dual of de SMH10 Dual

Ongelezen bericht door Franky »

Wij gebruiken de 5. Bij aanwijzingen door de navigatie wordt de verbinden met de duo verbroken en na de aanwijzing automatisch terug hersteld. Is even wennen daaraan en gewoon even wachten tot je het piepje hoort. Dan toch maar even je onderbroken zin naar de duo herhalen ;)
Verder heel tevreden over de 5. Zelf ook aan het twijfelen geweest tussen 5 en 10 maar gezien ons gebruik hadden we dat extra bereik van de 10 niet nodig
Grts Franky
Gebruikersavatar
Dingeman
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 nov 2011, 11:31
Type: R1200RT
Bijz: Heb veel RT's t/m R1200RT (DOHC) gehad en gereden.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Brabant

Re: Sena: SMH5 Dual of de SMH10 Dual

Ongelezen bericht door Dingeman »

Franky schreef:Wij gebruiken de 5. Bij aanwijzingen door de navigatie wordt de verbinden met de duo verbroken en na de aanwijzing automatisch terug hersteld. Is even wennen daaraan en gewoon even wachten tot je het piepje hoort. Dan toch maar even je onderbroken zin naar de duo herhalen ;)
Verder heel tevreden over de 5. Zelf ook aan het twijfelen geweest tussen 5 en 10 maar gezien ons gebruik hadden we dat extra bereik van de 10 niet nodig
@Franky,
Jij hebt dus SMH 5. Kun je toch mogelijk antwoordt geven op mijn vraag m.b.t. of de duopassagier de navigatie-aanwijzingen ook te horen krijgt. En, als je daar wat mee doet, of de duopassagier ook muziek mee kan luisteren.

PS
Welke merk en type navigatietoestel heb jij in gebruik.
Om kilometers te rijden, moet je eerst meters maken.
Gebruikersavatar
Ronald K
Berichten: 109
Lid geworden op: 02 jun 2013, 17:20
Type: R1100RT
Bijz: Zumo 350,
Xenon,
Laseruitlaat,
Corbin seat
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Spijkenisse

Re: Sena: SMH5 Dual of de SMH10 Dual

Ongelezen bericht door Ronald K »

Dingeman schreef:
Franky schreef:Wij gebruiken de 5. Bij aanwijzingen door de navigatie wordt de verbinden met de duo verbroken en na de aanwijzing automatisch terug hersteld. Is even wennen daaraan en gewoon even wachten tot je het piepje hoort. Dan toch maar even je onderbroken zin naar de duo herhalen ;)
Verder heel tevreden over de 5. Zelf ook aan het twijfelen geweest tussen 5 en 10 maar gezien ons gebruik hadden we dat extra bereik van de 10 niet nodig
@Franky,
Jij hebt dus SMH 5. Kun je toch mogelijk antwoordt geven op mijn vraag m.b.t. of de duopassagier de navigatie-aanwijzingen ook te horen krijgt. En, als je daar wat mee doet, of de duopassagier ook muziek mee kan luisteren.

PS
Welke merk en type navigatietoestel heb jij in gebruik.
Ik heb zelf de SMH10 en kan je vertellen dat mijn duopassagier de navigatieaanwijzingen niet hoort. Dat wil ik ook vooral zo houden.
Wat betreft de muziek, ze kunnen beiden aan de mobiele telefoon worden gekoppeld en beiden naar hun eigen muziek luisteren, maar de passagier kan ook meeuisteren met jouw muziek. Daarin heb je dus zelf de keuze. Ik weet niet of dat bij de SMH 5 ook zo is.
Succes met het maken van je keuze en bestellen in de USA is ook een optie. Heb ik zelf ook gedaan en bespaart aanzienlijk op de kosten.
BMW R1100RT - Honda VFR750 - Honda CX500 - Kawasaki GTR1000 - BMW R1100RT
Gebruikersavatar
JDoubleOP
Berichten: 1119
Lid geworden op: 05 jul 2012, 13:11
Type: R1100RT
Bijz: Koffers in kleur/V-Stream/BMW Navi III/SENA SMH10
Land: Duitsland
Woonplaats of omgeving: Emlichheim
Locatie: Emlichheim (D)

Re: Sena: SMH5 Dual of de SMH10 Dual

Ongelezen bericht door JDoubleOP »

SMH 5 vs 10
Afstand onderling verschilt 400 vs 900 mtr
Geluidskwaliteit van de 10 is duidelijk beter
Als ik nu zou kopen nam ik overduidelijk de 20s, want dit toestel is momenteel verreweg het beste.

SENA als leverancier is echt klantgericht en ondersteund waar nodig.
Dealer in NL Motoport Engbers in Zelhem.

fyi gr. Joop
Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 985
Lid geworden op: 15 mei 2013, 21:36
Type: R1150RT
Bijz: onze eerste BMW - witte richtingaanwijzers
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Tilburg

Re: Sena: SMH5 Dual of de SMH10 Dual

Ongelezen bericht door Franky »

Dingeman schreef:
Franky schreef:Wij gebruiken de 5. Bij aanwijzingen door de navigatie wordt de verbinden met de duo verbroken en na de aanwijzing automatisch terug hersteld. Is even wennen daaraan en gewoon even wachten tot je het piepje hoort. Dan toch maar even je onderbroken zin naar de duo herhalen ;)
Verder heel tevreden over de 5. Zelf ook aan het twijfelen geweest tussen 5 en 10 maar gezien ons gebruik hadden we dat extra bereik van de 10 niet nodig
@Franky,
Jij hebt dus SMH 5. Kun je toch mogelijk antwoordt geven op mijn vraag m.b.t. of de duopassagier de navigatie-aanwijzingen ook te horen krijgt. En, als je daar wat mee doet, of de duopassagier ook muziek mee kan luisteren.

PS
Welke merk en type navigatietoestel heb jij in gebruik.

De duo hoort met de SMH5 de aanwijzingen van de navigatie niet. Zelf hebben we een Zumo 390 LM en met die versie kan je geen muziek luisteren dus daarop moet ik het antwoord schuldig blijven.
Grts Franky
Gesloten

Terug naar “Over: Communicatie”