2005 RT Hoe zit het met de radio/cd speler?

Radio/DVD, voetsteunen, wildfluitjes. valbeugels enz. enz.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
sphyrnidus
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 nov 2015, 15:34
Type: R1200RT
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Rotterdam e.o.

2005 RT Hoe zit het met de radio/cd speler?

Ongelezen bericht door sphyrnidus »

Graag enige info!
Ik heb een R1200RT met de ingebouwde radio cd speler. Ding doet jet prima, maar hij doet het alleen met de speakers voor zover ik weet. Nu heb ik altijd oordoppen in en daarnaast ben ik ook nog slechthorend. Met de Sena S20 hoor ik m'n iPhone redelijk op m'n pretmotor (r1200gsa LC) via de Garmin Navi V.
Liever zou ik de radio van de RT en de cd speler (draadloos?) gebruiken. Wat zijn de opties?
Inspector Gadget

Re: 2005 RT Hoe zit het met de radio/cd speler?

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Welk bouwjaar is je 1200RT?

Bij de BMW radio's van de 1200RT van 2009 (en ouder) zit geen auxiliary-uitgang op, alleen speaker-uitgangen.
En die kan je niet op (bijvoorbeeld) een Bluetooth-dongel aansluiten, die blaas je dan vrijwel gelijk op.

Je kunt eventueel de Baehr-verloop kabels gebruiken (bedoelt om de 1200RT radio aan te sluiten op een Baehr intercom) maar die zijn ook niet bepaald goedkoop.
En is het afwachten of dat überhaupt gaat werken met een niet-Baehr oplossing.

Vanaf bouwjaar 2010 is er wel wat te doen via BT maar dat is meer intercom en navigatie, heb ik zoal begrepen. _001

Het is kosten-effectiever & heel veel gemakkelijker om met een pocket-radio te werken.
Bijvoorbeeld een DAB-radio.
sphyrnidus
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 nov 2015, 15:34
Type: R1200RT
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Rotterdam e.o.

Re: 2005 RT Hoe zit het met de radio/cd speler?

Ongelezen bericht door sphyrnidus »

Dank voor je reactie. Hij is zoals in de topic titel staat van 2005 ;)
Jammer want zo is het nutteloze ballast voor mij. Wordt dus de smartphone met BT van Sena. Dat hoor ik, behalve op de snelweg, redelijk goed.
Inspector Gadget

Re: 2005 RT Hoe zit het met de radio/cd speler?

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Mijn fout, had daar overheen gelezen. :$

De aangehaalde speaker-aansluiting van Baehr is volgens mij de RUS-03-00 en/of RAA-02-01.
Daarbij worden er pennetjes geschoven in de bestaande radio-connector in de achter-speaker aansluitingen van de BMW radio.
En bij de RUS-03-00 heb je de mogelijkheid dit om te schakelen.
Ik heb vooralsnog niet kunnen achterhalen of Baehr daar signaal-limieters op heeft zitten, want een speaker-signaal is nogal flink krachtiger versus aux-in.

Sowieso hoor je de BMW radio uit de speakers vrijwel niet meer op snelweg-snelheden.

En, dat wil ik zeker ook niet onvermeld laten, over het algemeen is bluetooth niet zaligmakend, voor wat betreft het paren, hebben & houden van de verbinding et cetera.

Je zou eventueel kunnen overwegen contact op te nemen met De Hobbyist, die doet (o.a) heel veel Baehr e.d
Of afwachten wat de verdere reacties op dit draadje zullen zijn...
Gesloten

Terug naar “Over: Overige accessoires”