Radio R1200RT

Radio/DVD, voetsteunen, wildfluitjes. valbeugels enz. enz.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
han62
Berichten: 378
Lid geworden op: 16 nov 2008, 18:07
Type: R1200RT
Locatie: Budel

Radio R1200RT

Ongelezen bericht door han62 »

Hallo,

Ik heb een vraag voor een kennis van me. Hij heeft pas een gebruikte R1200RT gekocht import uit Engeland. daar zit o.a een radio op. volgens de dealer kan de radio alleen maar spelen via de ingebouwde speakers en kan je het geluid niet in de Helm krijgen.
dat zou pas mogelijk zijn bij latere modellen.
Hij heeft er geen handleidingen bij gekregen, doch wel al het een en ander gevonden ook op dit Forum maar niet een Nederlands handleing van de radio.

Ik weet niet precies het bouwjaar maar dacht ca 2007

Nu zag ik op het boekje dat je via het Forum kunt laden dat er in het rechter vakje een CD apparaat zit is dat standaard of was dat een optie.

en heeft iemand al eens bedacht om de muziek via de radio naar de helm te krijgen. Ik heb bij hem wel een los kabeltje gezien in dat rechter vakje wat b.v. Ipod zou kunnen zijn.

Ik heb zelf verschillende R1200RT's gehad maar zonder radio.

Bedankt voor een reactie.

Han
Inspector Gadget

Re: Radio R1200RT

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Bij bouwjaar 2011 heb je inderdaad standaard Bluutooth aan boord.
Het kabeltje in het handschoenen vakje is een MP3-speler ingang. (3.5mm mini-jack, stereo, dus alleen een ingang, geen uitgang)
Een CD speler is standaard onderdeel van de radio, de elektronica maakt daar deel van uit, zijnde 1 complete unit.

Er zijn verschillende manieren om (bedraad of draadloos) de radio in de helm te kunnen beluisteren maar dan moet je wel teen-en-tander zelf gaan vogelen.
Door bijvoorbeeld het geluid van de speakers af te tappen, al dan niet via een splitter en zo.

Het is waarschijnlijk handiger (en vaak ook veel beter ontvangst) om een portable FM/DAB+ ontvanger, al dan niet met BT, aan te schaffen.

PS: Ik neem aan dat de koplamp wel vervangen is?
Gebruikersavatar
han62
Berichten: 378
Lid geworden op: 16 nov 2008, 18:07
Type: R1200RT
Locatie: Budel

Re: Radio R1200RT

Ongelezen bericht door han62 »

Bedankt voor je reactie,

Of de koplamp vervangen is weet ik niet zal hem vragen, hij heeft wel een rechts stuur _004

Met vr gr
Han
Inspector Gadget

Re: Radio R1200RT

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Big RT Smile
En het rempedaal zal ook rechts zitten, gok ik zo. :lol:

Als het goed is, zal bij de herkeuring, als dat bij de RDW zelf gebeurt is, ook naar de juiste koplamp gekeken zijn;

UK:
R1200RT UK Headlight.JPG
&

niet-UK:
R1200RT non-UK headlight.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
ThomasAC
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 jan 2016, 14:41
Type: Ik heb een ander type BMW
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Heerlen

Re: Radio R1200RT

Ongelezen bericht door ThomasAC »

Hallo,

ook bij jouw motor is het mogelijk het radiosignaal naar de helm te krijgen. Een beschrijving, wel in het Duits vind je hier:

http://www.bikerpaar.de/bmw_radio_verkleidung.htm

Ik heb zo mijn radio op mijn Baehr communicatie aangesloten.
Met vriendelijke groeten uit Heerlen
Thomas
K1200GT
Gebruikersavatar
ErikS
2024
2024
Berichten: 482
Lid geworden op: 19 jan 2014, 19:01
Type: R1250RT
Bijz: Een met radio en BMW navigatie (TFT) en Zumo XT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Veluwe-Vallei
Locatie: De parel van Gelderland
Contacteer:

Re: Radio R1200RT

Ongelezen bericht door ErikS »

IK heb ook die motorfiets gehad en heb simpel de bedrading van de achter speakers daarvoor gebruikt. De voor speakers zitten ingebouwd en kunnen dan ook gewoon gebruikt worden als je een keer niet op de motor zit en toch muziek wilt horen.
Met de fader op de radiobediening kun je de verhouding achter - voor regelen. Zet je achter helemaal uit heb je gene geluid in de helm. Zet je voor helemaal uit heb je gene geluid op de speakers.

Je kunt dit al dan niet met een communicatie set of intercom combineren of gewoon rechtstreeks op je helm zetten met een kabel.
volg een rijvaardigheidstraining, omdat motorrijden altijd beter (en veiliger) kan!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
met een Sena SC2 in de helm en Zumo XT op de R1250RT-TFT met radio en BMW navigatie.
Gesloten

Terug naar “Over: Overige accessoires”