Hoi, ik ben David

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

dvdlin
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 jun 2017, 19:31
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Hoi, ik ben David

Ongelezen bericht door dvdlin »

59 jaar, getrouwd, 2 zonen(33 en 13), kleindochter(1), motorrijder sinds mijn 18e, werkzaam als jongerencoach in Rotterdam, woonachtig in Bergambacht. Rijdt dagelijks, zomer en winter, woon/werk maar ook voor andere praktische doeleinden pak ik de motor. Ik rijd geen tochten meer en 1 keer meegedaan met een georganiseerde tocht (KIKA-ride). Misschien is het leuk om met de toekomstige RT tochten te gaan rijden?

Heb, nadat mijn Puch gestolen was, de volgende motoren gehad;
- Jawa California 350cc 2 takt, nieuw gekocht. Gelukkig kreeg deze na 1 jaar een flinke vastloper. Ding rookte zo verschrikkelijk dat ik bij vertrek de auto's achter mij net meer zag, schaamde mij dood met dat ding,
- 2x Yamaha xs750DOHC, ook beide nieuw gekocht, heerlijke motoren met cardan,
- BMW R90S, 2ehands, was leuke fiets en ondanks zijn leeftijd liet hij mij nooit in de steek,
- BMW R100R, 2ehands, fijne fiets maar geen kuip,
- BMW R1100RT, nieuw, heerlijke motor maar tocht verkocht omdat mijn voorband telkens scheef afsleet waardoor ik elke 2.5 á 3 duizend km een nieuwe voorband moest kopen,
- Honda Transalp, 2ehands reed mijn vader totalloss voor mij. Vader alleen een gekneusde duim,
- Honda Pan Europian, 2ehands, gekocht omdat mijn vader die niet van de standaard af kon halen, fijne fiets, ABS problemen en ik miste de verstelbare ruit,
- BMW K1200LT, 2ehands, heerlijke fiets, alles erop en eraan maar veel te breed, stond telkens in de file, in en om R'dam, zeer gevoelig voor zijwind en die heb je nogal eens in de polder,
- Suzuki 400 Burgman, nieuw, handig voor de bagage, wordt niet naar gezwaaid omdat het een scooter is, grappig ding maar voor het eerst in 40 jaar mee onderuit gegaan omdat ik in de storm/regen/donker de zwarte bonk ijzer niet zag liggen. Werd a.g.v. die kleine wieltjes gelanceerd en kwam tenval. Voor mij geen scooter meer,
- Honda NC750X, 2ehands,heerlijke fiets, automaat, lekker smal, super zuinig, snel, wendbaar enz. Maar geen cardan, geen verstelbare ruit en tja............. geen tour BMW.

Probeer mijn vrouw, die ook haar motorrijbewijs heeft maar sindsdien niet meer heeft gereden, zover te krijgen dat zij op de Honda gaat rijden zodat ik zonder schuldgevoel weer naar een LT over kan stappen. Maar welke......?

Speleding Honda in oktober toch maar veruild voor een zeer complete R1200RT uit 2011 met minder dan 20k op de klok. Het is weer genieten en ga dagelijks weer met veel plezier naar mijn werk🤓👍
Laatst gewijzigd door dvdlin op 12 nov 2017, 08:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Zwiety
Berichten: 212
Lid geworden op: 03 apr 2013, 00:08
Type: R1200RT
Land: Nld
Woonplaats of omgeving: A'foort

Re: Hoi, ik ben David

Ongelezen bericht door Zwiety »

Hoi David,
Met zo'n indrukwekkende staat van motoren, welkom op dit mooie forum.
Hoop dat je snel een keuze kunt maken:
-zonder schuldgevoel wachten tot die LT in beeld komt, of..
- met schuldgevoel nu al op die droom LT rondrijden....

Altijd lastig :twisted:
Veel plezier.
dvdlin
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 jun 2017, 19:31
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Re: Hoi, ik ben David

Ongelezen bericht door dvdlin »

Bedankt hoor, komt goed, ik geniet nog elke dag.
dvdlin
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 jun 2017, 19:31
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Re: Hoi, ik ben David

Ongelezen bericht door dvdlin »

en daar is hij dan, afgelopen zaterdag aangeschaft bij Lelimotive;

http://lelimotive.nl/aanbod/bmw-r1200rt-dohc/
Atra Hasis
Berichten: 164
Lid geworden op: 06 okt 2017, 17:21
Type: Overig R-serie
Bijz: R850R
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Re: Hoi, ik ben David

Ongelezen bericht door Atra Hasis »

Hallo David
Welkom hier, en een mooie RT heb je gekocht.
Daar ga je nog veel plezier aan beleven denk ik _004
Yamaha XS850; Goldwing 1100A; Goldwing 1100Aspencade; Honda CX650; Yamaha XVZ1300; Yamaha FZR600; Honda “blackbird”; BMW R850RT; BMW R1150R; BMW R1150RT; BMW R1150GS; Honda Goldwing 1200; Honda Goldwing 1500;
BMW R1150RT; BMW R850R
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4484
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Hoi, ik ben David

Ongelezen bericht door EileRT »

Hallo David,

Van harte welkom op ons RT-forum en gefeliciteerd met de aanschaf van een mooie -1200- . Veel plezier op 't forum en op je RT! _004

[groet]

Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
BertL
2024
2024
Berichten: 835
Lid geworden op: 24 jul 2009, 16:58
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1200GT/2008
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Ommen
Locatie: Ommen

Re: Hoi, ik ben David

Ongelezen bericht door BertL »

Dag David
Van harte welkom op dit forum. Veel plezier van en met die prachtige r1200rt!
GrTz
BertL
Gebruikersavatar
boetsch1
2024
2024
Berichten: 132
Lid geworden op: 27 jul 2009, 10:59
Type: R1250RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Leiden
Locatie: Leiden

Re: Hoi, ik ben David

Ongelezen bericht door boetsch1 »

dvdlin schreef: 16 okt 2017, 19:55 en daar is hij dan, afgelopen zaterdag aangeschaft bij Lelimotive;

http://lelimotive.nl/aanbod/bmw-r1200rt-dohc/
Hallo David , daar ga je geen spijt van krijgen en ook gekocht op een vertrouwd adres, mijn K1300GT komt daar ook vandaan en Ferdi is een prima kerel met veel verstand van met name BMW motoren. _004
Geniet nu, het is later dan je denkt.

Honda 500four, Honda 550four, Honda GL1000, BMW K1200RS, BMW 1150RT, BMW K1300GT, R1200GS LC, R1200R LC, K1300GT, K1600GT, R1250RT, R1250GS.

Groet Peter den Hollander
dvdlin
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 jun 2017, 19:31
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Re: Hoi, ik ben David

Ongelezen bericht door dvdlin »

Mensen, bedankt voor jullie vriendelijke reacties. Ben nog niet zo handig in het gebruik van dit forum. Ben ff druk met werk én motorrijden. Ga mij er later in verdiepen.🤓
Gebruikersavatar
Bert M
Erelid
Erelid
Berichten: 2313
Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Re: Hoi, ik ben David

Ongelezen bericht door Bert M »

Van harte welkom op ons mooie forum. Dat is een hele fraaie R1200RT _004 Ik zie op de foto's dat er Xenon in zit. Pas, als je op vakantie gaat naar Duitsland en/of Oostenrijk (en wellicht ook nog een paar andere landen), wel ff op. Het was geen fabrieksoptie en er lopen daar 'dienstkloppers' rond die graag boetes uitschrijven voor niet-originele aanpassingen. Een van onze forumleden heeft die 'gastvrijheid' al eens mogen ervaren en zelf ben ik ook (met een K1600) al eens uiterst uitgebreid op de 'pijnbank' gelegd. Ook toen een volledig onderzoek naar de typegoedkeuring vs. mijn fiets. Klopte toen prima, want ik ben niet zo van het modificeren, maar toch...

Heel erg veel plezier met jouw motor toegewenst!
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
dvdlin
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 jun 2017, 19:31
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Re: Hoi, ik ben David

Ongelezen bericht door dvdlin »

Hoi Bert,. Oh thanks, wist niet dat het niet origineel was en ook niet dat het in sommige landen niet mag. Wel perfecte verlichting overigens en ik heb niet het gevoel dat het verblindend is.🤓

Mvg David
Gebruikersavatar
Bert M
Erelid
Erelid
Berichten: 2313
Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Re: Hoi, ik ben David

Ongelezen bericht door Bert M »

dvdlin schreef: 18 okt 2017, 13:20 Hoi Bert,. Oh thanks, wist niet dat het niet origineel was en ook niet dat het in sommige landen niet mag. Wel perfecte verlichting overigens en ik heb niet het gevoel dat het verblindend is.🤓

Mvg David
Mits goed ingebouwd is Xenon echt top. Ik begin wat tekenen van nachtblindheid te vertonen en dan werkt Xenon echt een stuk beter!
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”