R1150RT

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Peter 2012
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jun 2017, 21:49
Type: R1150RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Friesland

R1150RT

Ongelezen bericht door Peter 2012 »

Hallo allemaal,

Sinds gistermiddag 17.00 uur ben ik de trotse bezitter van een R1150RT van 2003. Nadat ik buurgenoot EileRT al een paar jaar geleden de stap de een BMW zag maken heb ik besloten ook voor een tour motor te kiezen.

Na enige tijd zoeken heb ik een donkergrijs exemplaar gevonden met alle 3 de koffers in de kleur van de motor. Een voor mij prima km stand en door een liefhebber bereden. Veel exemplaren bekeken bij particulieren en motorzaken, maar steeds waren er punten die mij niet aanspraken. Veelal waren ze in minder mooie staat dan ik had gehoopt. Maar wat van ver komt dat is vaak mooi en dat bleek bij mij nieuwe hobby ook het geval.

Dus na een ritje van 310 km vanuit Friesland in Limburg aangekomen was het moment daar om de motor te testen. Ik moet zeggen het was even wennen. Want mij vorige motor een M1500 van Suzuki (2010) reed toch anders. Maar beide motoren hebben een cardanas en dat sprak mij wel aan. Maar ik wilde niet langer zonder scherm aan de voorzijde rijden. Dat is op de lange afstand niet iets dat ik prettig vind.

Na een proefrit met de verkoper was ik overtuigd en hebben we de motor overgeschreven en de rit per motor vervolgd naar Friesland. Dat was een prima eerste kennismaking met de motor en vooralsnog voelt dit goed. Uiteraard zijn er nog een flink aantal zaken waar ik mij verder in moet verdiepen. Maar ik ga er vanuit via dit forum de benodigde informatie te vinden. Gelukkig woont EileRT die hier op het forum al langer actief is dichtbij.

Wat dat betreft hoop ik veel mooie momenten te beleven met mijn nieuwe aanwinst.

Peter
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4482
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: R1150RT

Ongelezen bericht door EileRT »

Hallo Peter,

Van harte welkom op ons mooie RT-forum en vanmiddag heb ik jouw -1150- al even mogen bewonderen. Het is een hele mooie RT en daar ga je vast en zeker heel veel plezier mee beleven. We zullen samen ongetwijfeld een aantal mooie toertochten maken en je gaat de eigenschappen van de RT zeker waarderen. _004

Mooi man, veel plezier ook toegewenst op ons unieke forum! _004

[groet]

Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”