Voorstellen nieuw lid

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gerard-R1200RT
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 sep 2017, 00:30
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Leersum

Voorstellen nieuw lid

Ongelezen bericht door Gerard-R1200RT »

Goedenavond, mijn naam is Gerard Geurtjens, 54 jaar en woonachtig in Leersum. Na jarenlang op een Honda Pan European ST1100 (1993) te hebben gereden als hobby, in de weekenden en tijdens de vakanties, heb ik onlangs besloten een jongere motor aan te schaffen voor woon-/werkverkeer. Ik moet dagelijks via de A2 op en neer naar Amsterdam en dat wordt met de auto steeds moeilijker. Met de Honda een tijdje woon-/werkverkeer als proef gedaan en tussen de files door gereden en dat beviel prima. Enfin, onlangs een blauwe R1200RT gekocht uit 2012 met 13.000 km op de teller. Fantastische machine met veel meer elektronica dan de oude Honda. Zelfs een alarm waarvan ik de werking nog niet volledig heb doorgrond. In positieve zin valt mij opdat de BMW lichter aanvoelt, lichter stuurt, beter remt en betere verlichting heeft. En natuurlijk veel nieuwer is. De prestaties van beide motorfietsen ontlopen elkaar niet zo veel. Ik moet wel nog wennen aan het karakter en de trillingen van de boxer. De 4-cilinder Honda loopt wat gelijkmatiger. Als niet geoefend BMW-rijder en niet techneut zal ik wellicht af en toe een vraag stellen.
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Voorstellen nieuw lid

Ongelezen bericht door EileRT »

Hallo Gerard,

Van harte welkom op ons mooie RT-forum en gefeliciteerd met de aankoop van een -1200- . Het is idd een heerlijk rijdende tourmotor. En ja, de twee cilinder boxer is even wennen t.o.v. de vier cilinder Honda, maar eenmaal gewend en je bent verwend en wil niet meer anders! _004

Vele plezierige klometers toegewenst en veel plezier ook op ons forum! _004

[groet]

Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
BertL
2024
2024
Berichten: 835
Lid geworden op: 24 jul 2009, 16:58
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1200GT/2008
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Ommen
Locatie: Ommen

Re: Voorstellen nieuw lid

Ongelezen bericht door BertL »

Welkom op dit forum. Je merkt het verschil duidelijk tussen een 4 en 2-cilinder. Dat was voor mij ook flink wennen toen ik overstapte van een k1100lt naar een r1150rt. En of ik weer terug wil ?
GrTz
BertL
Gerard-R1200RT
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 sep 2017, 00:30
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Leersum

Re: Voorstellen nieuw lid

Ongelezen bericht door Gerard-R1200RT »

Lijkt mij duidelijk dat je niet meer terug wil
Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”