Hallo, ik ben Eric!

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gebruikersavatar
ericschlangen
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 aug 2017, 14:02
Type: R1150RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Wijchen
Locatie: Wijchen, NL
Contacteer:

Hallo, ik ben Eric!

Ongelezen bericht door ericschlangen »

Hallo allemaal, ik ben nieuw op het forum en zal me even voorstellen.
Ik ben Eric Schlangen, woon in Wijchen bij Nijmegen. Ik rijd momenteel een R1150RT uit 2001, Dark Blue, met zo'n 75.000 km op de teller. Ik heb hem nu ruim twee jaar en rijd vooral werkkilometers en af en toe een toerrit, bezoek aan een race of vakantie. Het is mijn tweede BMW, hiervoor had ik een K75RT om te kijken of ik het weer leuk zou vinden om motor te gaan rijden door weer en wind. Dat beviel uitstekend, heel veel plezier van deze motor gehad, behalve dat het veel te warm werd achter die kuip. In de winter was dat fijn maar in de zomer was dat alleen met een doorwaai pakje enigszins vol te houden. omdat ik PK's tekort kwam ben ik naar de 1150 overgestapt, mijn eerste boxer.
Het is een heerlijke motor, oerbetrouwbaar, voldoende kracht. Tochtje door Schotland met vrouw en bepakking was probleemloos genieten. Ik heb helemaal geen last van KFR ondanks dat het geen Twin Spark is. Blijkbaar heb ik een goeie...
Een minpuntje vind ik de remmen die veel te fel pakken als je stapvoets rijdt. Dat heeft me al een paar keer capriolen laten uithalen als er in de stad ineens iemand voor je motor stapt. Laatst bij het maken van een draai op de weg werd het me noodlottig, in mijn langzame draai moest ik remmen voor een voetganger die er nog even snel langs liep en daar ging ie dan toch plat. Enige schade was mijn linker spiegel die verpletterd werd.
Gezien de idiote prijzen voor originele spiegels heb ik er een setje in China besteld (126 Euro per set van twee spiegels, inclusief kapje, kuipbevestiging, spiegel en knipperlicht). De pasvorm valt me reuze mee (net zo slecht als de originele ;) ). Helaas werd het spuiten in de juiste kleur een groter probleem, kleurcode 794 wordt blijkbaar alleen als waterverf geleverd. Alternatief werd een Honda kleurtje dat er redelijk bij in de buurt komt. Beeld is goed, trilt niet.
Ander minpuntje vind ik dat je er niet veel meer zelf aan kan sleutelen, remmen en kleppen deed ik vroeger altijd zelf. Ach ik kan af en toe nog rommelen aan wat oude racemotoren dus mijn vaardigheden blijven toch wel op peil.
Mijn motorhistorie: sinds 1982 mijn rijbewijs en achtereenvolgens een CB500Four, CB750F2 (verbouwd), XJ750F, CB450N, GPZ 900R (twee keer), K75RT en nu de R1150RT.
Atra Hasis
Berichten: 164
Lid geworden op: 06 okt 2017, 17:21
Type: Overig R-serie
Bijz: R850R
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Re: Hallo, ik ben Eric!

Ongelezen bericht door Atra Hasis »

Hallo Eric
Welkom hier op het mooie forum, en blijf vooral genieten van je RT
Yamaha XS850; Goldwing 1100A; Goldwing 1100Aspencade; Honda CX650; Yamaha XVZ1300; Yamaha FZR600; Honda “blackbird”; BMW R850RT; BMW R1150R; BMW R1150RT; BMW R1150GS; Honda Goldwing 1200; Honda Goldwing 1500;
BMW R1150RT; BMW R850R
Danny1150RT
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 jul 2017, 20:12
Type: R1150RT
Land: België
Woonplaats of omgeving: 2980 Zoersel

Re: Hallo, ik ben Eric!

Ongelezen bericht door Danny1150RT »

Yo Eric,

geniet ook nog steeds vd 1150RT ° 2001 maar rode ( of moet er voor doorgaan ) en + 100.K km voor mij nog steeds één der mooiste van BMW blijf hem verzorgen want meer dan de moeite waard
grtjs Danny1150RT
Gebruikersavatar
BertL
2024
2024
Berichten: 835
Lid geworden op: 24 jul 2009, 16:58
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1200GT/2008
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Ommen
Locatie: Ommen

Re: Hallo, ik ben Eric!

Ongelezen bericht door BertL »

Welkom Eric op dit forum. Veel plezier van en met je fiets!
GrTz
BertL
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Hallo, ik ben Eric!

Ongelezen bericht door EileRT »

Hallo Eric,

Van harte welkom op ons mooie RT-forum en bedankt voor je introductie! _004

Top dat je zoveel plezier beleefd aan je -1150- . Het is een fijne tour/woon/werk motor. En ja, je hebt gelijk wat het slepend remmen betreft. Deze RT heeft iABS (integraal ABS remsysteem). De bijzondere verrichtingen gaan veel moeizamer dan wanneer je geen iABS hebt. Het grote voordeel is dat deze RT remt als de brandweer . . . alsof je een anker uitgooit!

Als je de RT vakkundig laat onderhouden heb je idd geen last van KFR. Dat kan ik met mijn 1100 ook onderschrijven.

Ik wens je heel veel plezier met je RT en hier op ons unieke forum! _004

[groet]

Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”