Even voorstellen.. :-)

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gebruikersavatar
Henk040
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 dec 2017, 13:00
Type: R1200RT/LC
Bijz: Full option, stuurverhoger, kleur bronze
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Geldrop

Even voorstellen.. :-)

Ongelezen bericht door Henk040 »

Beste forum lezers,
al heel wat keren was ik als bezoeker op het forum.
Ik heb onlangs een nieuwe (demo) 1200RT-LC gekocht; mijn derde BMW RT. Ik gebruik hem haar jaar rond, alleen met de voorspellingen 'nat weer' blijft onder de kap. Ik mag mijzelf wel handig noemen, ik modificeer dan ook graag aan de 1200RT-LC. Laatste acties zijn gemodificeerde montage TomTom410 in dashboard en Wunderlich stuurverhoger; maar dan met hoek van 15 gr kantelbaar naar de berijder. _004
Ik wens ons als gebruikers van het forum veel uitwisseling van weetjes en ervaringen
Groet Henk Dragt - Geldrop
BMW 1100RT, 1200RT, 1200RT-LC
Honda 150cc voor op de camper
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Even voorstellen.. :-)

Ongelezen bericht door EileRT »

Hallo Henk,

Van harte welkom op ons mooie RT-forum en helemaal TOP toch dat je na lange tijd als "gast" je nu voorstelt op het forum! _004

Wat ik ook TOP vind is je avatar van Lucky Luke . . . daar heb in mijn jeugd zeer veel strips van verslonden. Ik was écht fan van hem. Lees deze strips nu niet meer, maar met jouw avatar komen de herinneringen weer boven! :D

Verder wens ik je vele plezierige kilometers op je RT en veel genoegen op het forum! _004

[groet]

Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
ciske
Berichten: 486
Lid geworden op: 27 dec 2011, 02:20
Type: Overig R-serie
Bijz: R1200GSA
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: twente

Re: Even voorstellen.. :-)

Ongelezen bericht door ciske »

Wunderlich stuurverhoger; maar dan met hoek van 15 gr kantelbaar naar de berijder
Deze aanschaf overweeg ik ook. Maar ik zou graag willen vernemen of ze jou bevallen (want duur zijn ze)!
In het proces om mijn LC passend te krijgen heb ik al voetsteunverlagers gemonteerd. Dat is een vooruitgang, maar ik denk dat er ook nog een hogere buddy op moet. Het Wunderlich tourscherm vind ik ook een aanrader.

En oh ja, ook nog......Welkom hiero!

groet van Ciske
Gebruikersavatar
Henk040
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 dec 2017, 13:00
Type: R1200RT/LC
Bijz: Full option, stuurverhoger, kleur bronze
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Geldrop

Ervaring stuurverhoger

Ongelezen bericht door Henk040 »

Ciske,
Inderdaad uitzonderijk duur. Als je ze beet hebt lijkt het goud; 125 euro per stuk.
In ben 180 mtr, maar ik heb relatief korte armen. Dus ik kantel in mijn bekken wat na 1 uur rijden begint te zeuren.
Via de website http://cycle-ergo.com/ bevestiging gevonden dat ik voorover hang. Dus op zoek naar stuurverhoger, of beter stuurverlenger. Ik wilde niet omhoog maar richting de bestuurder.
Sinds twee weken de Wunderlich gemonteerd. Het is maar 40 mm maar direct verschil te merken. Ik heb ze wel gemodificeerd, wat zoveel betekend als een deel wegfrezen om de remgreep en koppelinggreep te kunnen kantelen.
Een aanrader. _005
BMW 1100RT, 1200RT, 1200RT-LC
Honda 150cc voor op de camper
ciske
Berichten: 486
Lid geworden op: 27 dec 2011, 02:20
Type: Overig R-serie
Bijz: R1200GSA
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: twente

Re: Even voorstellen.. :-)

Ongelezen bericht door ciske »

Hallo Henk,

Bedankt voor jouw reactie!
Ik ben 10 cm langer en zou dus beter bij het stuur moeten kunnen komen...... het is echter eender als op mijn vorige R1200RT.
Ook die heb ik -om lange dagritten te kunnen maken- moeten voorzien van stuurverhogers, voetsteunverlagers en een hoger Kahedo zadel. Je zou dit eerder verwachten bij een Aziatisch merk denk ik dan. Blijkbaar ziet BMW deze motoren in grotere aantallen die kant op gaan.

gr v Ciske
Gebruikersavatar
PaPinkelman
Berichten: 1013
Lid geworden op: 15 mar 2009, 23:44
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Helmond
Locatie: Stiphout

Re: Even voorstellen.. :-)

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

Wij Nederlanders/West-Europeanen zijn gewoon ontzettend lang, sla de statistieken er maar eens op na...

Ter vergelijking: ik ben ook lid van het Amerikaanse F800 forum. Het lijkt wel of daar de meerderheid van dit type (toch niet echt een grote en zware fiets) daar ofwel verlaagd ofwel extra verlaagd is..... Ik heb het extra hoge zadel en nog lijkt het ding voor mij wat aan de kleine kant... ;)
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”