Even voorstellen

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Monteur HKE7
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jan 2018, 17:01
Type: R1150RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Brabant

Even voorstellen

Ongelezen bericht door Monteur HKE7 »

Hallo, Ik ben Kees en sinds een halfjaar met pensioen. Dat schept ruimte.
Mijn eerste BMW - een R51/3 - kocht ik in 1973; ik heb er veel plezier van gehad, ook al heb ik er meer aan gesleuteld dan op gereden. Uiteindelijk heb ik hem ingeruild voor een piano, maar omdat bloed kruipt waar het niet gaan kan ben ik toch weer tegen een R60 "aangelopen". Heerlijke machine. Mijn broer heeft hem nu.
Na een motorloos decennium ben ik een tijd vreemd gegaan met een Yamaha; eerst een XV535 en later een XV750. Prima motoren en technisch goed ontwikkeld, maar na veel wikken en wegen heb ik in 2006 toch weer de overstap gemaakt naar een boxer: 1150RT.
Die rijdt fantastisch, maar goedkoop is het allemaal niet. Bij 75000 km is de ABS-modulator al eens vervangen en nu (100.000km) geeft die opnieuw storingen. Al surfend kom ik daarover onthutsende verhalen tegen (http://www.gerritspeek.nl/motor/gs-motoren_bmw-abs.html , https://www.nieuwsmotor.nl/motornieuws/ ... s-systemen).
Afijn, al surfend stuitte ik ook op dit forum, dus hier ben ik.
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Even voorstellen

Ongelezen bericht door EileRT »

Hallo Kees,

Van harte welkom op ons mooie RT-forum en bedankt voor je intro. _004

Er zijn er maar weinig die (denk ik) een klassieker als de R51/3 inruilen voor een piano. Maar ja, ook daar kruipt het bloed waar het niet gaan kan. Wel mooi dat de R60 in de familie is gebleven bij je broer.

Nu dus al vele jaren een R1150RT. De info via de gegegeven linkjes zijn hier bekend. Er is al veel besproken en gedeeld op het forum. Als je de zoekfunctie (rechts bovenin de forumindex) gebruikt gaat er een wereld voor je open.
Uiteraard geeft de 1150 ook zorgen, maar er zijn er hier ook velen die al de nodige jaren probleemloos rondrijden.

Hoe dan ook, fijn dat je al surfend terecht bent gekomen op het enige echte RT-forum en veel plezier toegewenst! _004

[groet]

Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”