Herboren

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gebruikersavatar
Wuls
Berichten: 42
Lid geworden op: 05 mar 2018, 15:51
Type: R1200RT
Bijz: Ex USA (LAPD) Politiemotor R1200RT LC uit 2015
Land: Netherlands
Woonplaats of omgeving: Eindhoven

Herboren

Ongelezen bericht door Wuls »

Goedendag allemaal,

Mijn naam is Willem en ik wil mij graag even aan jullie voorstellen.
Sinds 1980 ben ik gek op boxers uit Beieren. Op een R60/5 geleende motorfiets samen met een schoolvriend naar de TT! Op de terugweg enige liters olie bij moeten vullen, maar weer geheel veilig terug in Katwijk aangekomen wist ik: als ik later groot ben wil ik ook zo'n motor!

Daarna getrouwd, kinderen, druk met alles en nog wat maar zonder motorfiets, in 1994 weer op een motor gestapt: Yamaha Vigaro 1200. Ja ja , je leest het goed, ik was er goed gaar van! Kort daarna een Triumph gekocht (Thunderbird) en een jaar later een Triumph Trident 900. Lang met deze motor gereden en in 2006 was het dan toch tijd voor een Beier: R1200GS. Een jaar ingeruild voor mijn schatje: een R1200GS Adventure. Op deze motor heb ik woon/werk verkeer gedaan tot 2014. Toen werd het tijd voor vervanging: weer een R1200GS Adventure. Door scheidingsperikelen weer van de hand gedaan en verkocht aan een rechercheur. Toen een jaar geen motor gereden en sinds juli een tweedehands R1200RT-P gekocht. Pff... lang verhaal he? Wel, deze laatste motor ga ik als hobby object gebruiken: OBD2 gegevens uitlezen, bedrading verwijderen, en waarschijnlijk als commercieel uithangbord voor mijn baas gebruiken. Dus als je binnenkort een R1200RT-P met allerlei reclames erop over de A2 ziet rijden, zwaai dan even ;).

Ik hoop wat te kunnen toevoegen aan dit forum en ik hoop wat te leren!

Groeten van Willem (Kattuks voor Willem).
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Herboren

Ongelezen bericht door EileRT »

Hallo Willem,

Van harte welkom op ons mooie RT-forum en bedankt voor je intro. _004

En zo hebben we allemaal onze geschiedenis met onze eerste Beierse boxer. Toen ik nog maar net mijn motorrijbewijs had gehaald (in 1996) ging ik wel eens kijken bij van Houten Motoren in Drachten die toen het BMW dealerschap had voor Friesland. En ja, ik had geen meter gereden op die gloednieuwe RT's die ik daar in de showroom zag staan (deze waren ver boven mijn budget) maar was bijzonder onder de indruk van het model, de uitvoering en het geluid van de boxer. Ik wist, ooit zou ik een RT gaan rijden. Dat was 16 jaar later het geval. En elke keer weer rijd ik met heel veel plezier op mijn RT!

Mooi dat je van je RT-P een project gaat maken. Een aantal forumleden hebben dat ook gedaan en dat is allemaal terug te vinden via de zoekfunctie rechts bovenin de forumindex.

Deel, als je dat wilt, je project en we leren hier allemaal van elkaar hoor . . . veel plezier met je BMW en hier op het forum! _004

[groet]

Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
Wuls
Berichten: 42
Lid geworden op: 05 mar 2018, 15:51
Type: R1200RT
Bijz: Ex USA (LAPD) Politiemotor R1200RT LC uit 2015
Land: Netherlands
Woonplaats of omgeving: Eindhoven

Re: Herboren

Ongelezen bericht door Wuls »

Dank je Eilert!

Ik ga mijn ervaringen zeker delen en ik heb al gezien dat er mensen met hetzelfde bezig zijn en tegen gelijksoortige zaken aanlopen :)

Wordt vervolgd!!
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: Herboren

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

icon_welcome
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”