Nieuw op het forum

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Japio
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 feb 2018, 19:23
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Rivierenland

Nieuw op het forum

Ongelezen bericht door Japio »

Hallo boxervrienden,

Ik ben Jaap, 63 jaar oud en woon in Rivierenland vlak bij Tiel.
Heb al 43 jaar mijn motorrijbewijs en ben ooit begonnen op een Honda CB360 twin.
Na decennia geen motor te hebben gehad vanwege de kids ben ik in 2009 weer gaan motorrijden, op een Suzuki DL650 V-strom. Een geweldig fijne, super handelbare en betrouwbare motor., hij had echter geen ABS en dat vond ik op de lange duur toch een manco en veiligheidsrisico.
Had altijd al een zwak voor boxermotoren en ben daarom in 2016 overgestapt naar een uit België afkomstige BMW R 850RT van 2002 die, op de cylinderinhoud en vermogen na, identiek is aan de R1150RT. Voor mij klopte alles aan deze motor: het uiterlijk met koffers in kleur, het comfort met handvatverwarming en het elektrisch verstelbare windscherm en vooral de goede remmerij met bekrachtiging en ABS. Kortom, voor mij en mijn rustige toerrijstijl de perfecte motor. Na de aanschaf heb ik netjes jaarlijks de remleidingen en pomp laten doorspoelen.
Was vanmiddag naar MSA in Ede gereden om me te oriënteren op nieuwe remleidingen om problemen met de ABS pomp voor te zijn. Voor de deur maakte ik kennis met een R1150RT rijder die net zijn motor na een kostbare ABS pomp reparatie kwam ophalen.
Na een oriënterend gesprek met Rick van MSA over de kosten van nieuwe remleidingen en Hyperpro veren en een kop koffie weer naar huis vertrokken om er over na te denken en met het thuisfront te overleggen.
Op weg naar huis knipperde het ABS lampje al en viel de rembekrachtiging even later ook nog eens uit. Dus maar op eieren de laatste kilometers naar huis gereden en ga op korte termijn maar bellen naar MSA om een afspraak te plannen voor een dure reparatie,. Ben nu dus even minder gelukkig met mijn BOXER. Over een maand of zo, als de motor weer in orde, is hoop ik het plezier weer terug te vinden.
Ik ben heel blij met dit forum en heb al heel veel gelezen over meerdere technische onderwerpen.

Groeten,

Jaap
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Nieuw op het forum

Ongelezen bericht door EileRT »

Hallo Jaap,

Van harte welkom op ons mooie RT-forum en bedankt voor je intro. Terecht dat je gevallen bent voor de boxer met alle positieve punten op het gebied van veiligheid, comfort en rijgedrag. Ik begrijp dat je minder enthousiast bent over het defect aan de ABS module. Ook ik kan jou (in dit geval) de digitale hand geven. Ook ik heb ruim vijf jaar geleden de dure ABS module moeten laten reviseren. Daarbij heb ik ook meteen stalen remleidingen en HyperPro veren laten monteren. Het kostte mij meer dan één spreekwoordelijke rib uit mijn lijf, maar man, wat rijdt dat sinds die tijd fantastisch. Echt waar, het is heerlijk motorrijden. Mijn RT is ook in (jaarlijks) onderhoud bij MSA. Het is een goed en vertrouwd adres.

Nog even wachten tot het defect van het ABS en de aanmerkelijke verbeteringen aan jouw RT zijn aangepast en het wordt absoluut genieten!

Geniet dus dan van je RT en veel plezier ook toegewenst op ons unieke forum! _004

[groet]

Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
japachap
Berichten: 771
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:46
Type: R1150RT
Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Enschede

Re: Nieuw op het forum

Ongelezen bericht door japachap »

Welkom, en even duimen dat doorspoelen en verse remvloeistof de ABS probleem oplossen!
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)

Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: Nieuw op het forum

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

icon_welcome
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”