Ook voorstellen

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderators: EileRT, JOS WRSM

moutonje
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 mar 2018, 18:02
Type: R1200RT
Bijz: midnight blue
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Noordwijk

Ook voorstellen

Ongelezen bericht door moutonje »

Beste forumleden
Ik wil me graag even voorstellen. Mijn naam is Dick Schaap (moutonje) uit Noordwijk, 64 jaar en sinds een paar weken eigenaar van een BMW R 1200 RT uit 2012 met 30.000 km op de teller.
In een ver verleden (1975), was ik motorsurveillant bij de gemeentepolitie op een BMW R65. Destijds strak in het politiepak met plofbroek en rijlaarzen aan. De motor zelf had op het stuur een knoepert van een luidspreker met een grote microfoon daarnaast gemonteerd. Op straat kon iedereen dus meegenieten van alle politieberichten. Om warm te blijven werden in de winter grote handvatbeschermers en beenbescherming aangebracht. Mijn 2e dienstfiets was een R 80 RT met volle kuip, wat in die tijd een fantastische verbetering was.
Privé heb ik vanaf 1979 altijd gereden op en Moto Guzzi California III, een motorfiets waarop het echt “werken” was om soepel te schakelen en bochten aan te snijden. Ik 2012 kocht ik een van de laatste California’s (Vintage) die in Italië zijn gemaakt. Tijdens onze motortochten naar de Alpen (ook vaak in slecht weer) keek ik altijd met een schuin oog naar al die RT BMW’s waarvan de bestuurders goed beschermd en met behulp van allerlei elektronica zoals handvat- en zitvlakverwarming comfortabel de bergpassen bedwongen.
Bloed kruipt waar het niet gaan kan, een proefrit op een RT bezorgde mij slapeloze nachten, wat een luxe, wat een comfort en dat heerlijke herkenbare geluid van die boxermotor. Naast mijn Guzzi staat dus nu een RT te glimmen. Ik hoop in mijn pensioenjaren daarop nog heel veel kilometers te maken. Alleen, van die Guzzi kan ik nog geen afscheid nemen…
Gebruikersavatar
JOS WRSM
Forumoprichter en -beheerder
Forumoprichter en -beheerder
Berichten: 4366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: momenteel motorloos
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: Ook voorstellen

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Hallo Dick,
bedankt voor je leuke, en voor mij zo bekende (zie foto), intro.
Veel plezier met je RT en wellicht tot ziens bij een rit.
16403377_768783456603936_8948954935766585048_o.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Afbeelding
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Ook voorstellen

Ongelezen bericht door EileRT »

Hallo Dick,

Van harte welkom op ons mooie RT-forum waar je binnenkomt met een prachtig verhalend intro. En ja het bloed kruipt waar het niet gaan kan en zo blijf je toch heerlijk motorrijden ook op een -1200- ! Ik kan mij goed voorstellen dat je geen afscheid kan nemen van de Guz. Laat deze mooi staan naast je RT en pak op andere momenten ook deze motor met karakter! _004

Ik wens je veel plezier met beide motoren en hopelijk tot ziens bij een mooie tourtocht die hier op het forum met regelmaat wordt georganiseerd door forumleden. Helemaal TOP en dus ook altijd gezellig! _004

[groet]

Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”