Alarm R1200RT DOHC, vraag 2
- Jeroen1969
- Berichten: 267
- Lid geworden op: 09 sep 2012, 14:37
- Type: R1250RT
- Bijz: Spezial Option 719 Blue Planet
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Lage Vuursche
Alarm R1200RT DOHC, vraag 2
Beste allemaal,
2 jaar terug viel ik jullie lastig met de vraag of ik het alarm er ook een paar dagen achter elkaar op kon zetten (ivm accu capaciteit). Dat bleek te kunnen. Nu doet het volgende zich voor: als ik de fiets korter dan een uur op alarm heb weg gezet, dan krijg ik hem met de afstandsbediening er wel af. Langer dan wil dat niet. Tot voor een week of 2 terug kreeg ik hem dan van het alarm door de fiets op het contact te zetten. Maar dat werkt nu ook niet, ik moet de motor starten en pas dan gaat het alarm er af. Iemand hier die weet wat ik hier nou aan kan doen?
Alvast bedankt,
Jeroen.
2 jaar terug viel ik jullie lastig met de vraag of ik het alarm er ook een paar dagen achter elkaar op kon zetten (ivm accu capaciteit). Dat bleek te kunnen. Nu doet het volgende zich voor: als ik de fiets korter dan een uur op alarm heb weg gezet, dan krijg ik hem met de afstandsbediening er wel af. Langer dan wil dat niet. Tot voor een week of 2 terug kreeg ik hem dan van het alarm door de fiets op het contact te zetten. Maar dat werkt nu ook niet, ik moet de motor starten en pas dan gaat het alarm er af. Iemand hier die weet wat ik hier nou aan kan doen?
Alvast bedankt,
Jeroen.
Voorheen: 1981 Yamaha Maxim 550, 2001 R1150RS, 2010 R1200RT, 2015 R1200RS, 2017 R1200RS. Spätzi = 2019 R1250RT, ja ze heeft een naam, nee ik schaam me nix.
-
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 01 jan 2015, 16:27
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Dronten
Re: Alarm R1200RT DOHC, vraag 2
Dat lijkt mij een storing of gebruik je soms die dodemansknop? Want als die op uit staat, dan gaat je alarm er niet af ook al staat de motor op contact.
Dat je het na een uur of wat niet meer met de afstandsbediening kan doen dat klopt, schijnt accu te sparen en hoort zo.
Dat je het na een uur of wat niet meer met de afstandsbediening kan doen dat klopt, schijnt accu te sparen en hoort zo.
Re: Alarm R1200RT DOHC, vraag 2
Inderdaad, dat hoort zo, zie handleiding van het alarm; (pagina 10 van hoofdstuk 3)
Behoud van de accu
Na circa een uur in geactiveerde toestand schakelt de ontvanger voor de afstandsbediening in de DWA uit om de accucapaciteit te sparen. Om de alarmfunctie na deze periode uit te schakelen moet het contact worden ingeschakeld.
Re: Alarm R1200RT DOHC, vraag 2
Dat is bij de LC dan waarschijnlijk veranderd want ik kan zelfs na meerdere
dagen het alarm gewoon met de afstandsbediening uitschakelen.
dagen het alarm gewoon met de afstandsbediening uitschakelen.
Re: Alarm R1200RT DOHC, vraag 2
Ja, de LC is op meerdere vlakken een totaal andere motor.
Echt helemaal geen vergelijk, voor de radio/bluetooth, GPS, can-bus, en inderdaad ook een totaal ander alarm.
Echt helemaal geen vergelijk, voor de radio/bluetooth, GPS, can-bus, en inderdaad ook een totaal ander alarm.
- WaltzingMatilda
- Berichten: 880
- Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
- Type: R1250RT
- Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
- Land: LUXEMBOURG
- Woonplaats of omgeving: Kautenbach
Re: Alarm R1200RT DOHC, vraag 2
Heb hetzelfde probleem gehad, bij het op contact zetten (alarm zou eraf moeten gaan) en afbokken ging het alarm af.Jeroen1969 schreef:Beste allemaal,
2 jaar terug viel ik jullie lastig met de vraag of ik het alarm er ook een paar dagen achter elkaar op kon zetten (ivm accu capaciteit). Dat bleek te kunnen. Nu doet het volgende zich voor: als ik de fiets korter dan een uur op alarm heb weg gezet, dan krijg ik hem met de afstandsbediening er wel af. Langer dan wil dat niet. Tot voor een week of 2 terug kreeg ik hem dan van het alarm door de fiets op het contact te zetten. Maar dat werkt nu ook niet, ik moet de motor starten en pas dan gaat het alarm er af. Iemand hier die weet wat ik hier nou aan kan doen?
Alvast bedankt,
Jeroen.
Desondanks kon de motor gewoon gestart worden waarbij het alarm uit ging.
Dealer kon echter niets vinden..
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
- Wolfs RT
- Berichten: 706
- Lid geworden op: 12 sep 2009, 11:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GSA-LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: 't Gooi
Re: Alarm R1200RT DOHC, vraag 2
IS dit specifiek een DOHC dingetje? Het originele BMW alarm van mijn motor (1200Rt 2005) kan ik na enkele dagen met de handzender gewoon uitschakelen.
Now:
BMW R1200GSA-LC '15
Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86
BMW R1200GSA-LC '15
Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86
Re: Alarm R1200RT DOHC, vraag 2
Ja en nee.
Ja, er zit inderdaad verschil met jou (2005) 1200RT, dat is de 1200RT van de 1e generatie. (bouw van de 1200RT is gestart in november 2004, btw)
Daarin zitten er inderdaad verschillen in (o.a) het alarm, dashboard-indicatoren (als bijvoorbeeld de service-reminders omdat er geen datum-instelling mogelijk is) en zo nog wel meer verschillen. Sommige groter, sommige kleiner.
Vanaf juli 2007 heeft BMW het gedrag van het alarm & wegrijblokkering aangepast.
(en de dashboard, zoals ook een datum-klok voor de service-reminder functies)
Bij de waterbuffel is het weer verandert maar dat is eigenlijk geen vergelijk, dat is een geheel andere motor in velerlei opzichten.
En niet verder relevant voor dit draadje. :lol:
Ja, er zit inderdaad verschil met jou (2005) 1200RT, dat is de 1200RT van de 1e generatie. (bouw van de 1200RT is gestart in november 2004, btw)
Daarin zitten er inderdaad verschillen in (o.a) het alarm, dashboard-indicatoren (als bijvoorbeeld de service-reminders omdat er geen datum-instelling mogelijk is) en zo nog wel meer verschillen. Sommige groter, sommige kleiner.
Vanaf juli 2007 heeft BMW het gedrag van het alarm & wegrijblokkering aangepast.
(en de dashboard, zoals ook een datum-klok voor de service-reminder functies)
Bij de waterbuffel is het weer verandert maar dat is eigenlijk geen vergelijk, dat is een geheel andere motor in velerlei opzichten.
En niet verder relevant voor dit draadje. :lol:
- Jeroen1969
- Berichten: 267
- Lid geworden op: 09 sep 2012, 14:37
- Type: R1250RT
- Bijz: Spezial Option 719 Blue Planet
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Lage Vuursche
Re: Alarm R1200RT DOHC, vraag 2
Dus is de boodschap nu dat ik er mee moet leren leven? Of is er nog een reset truuk denkbaar? Accupool loshalen? Maar het alarm heeft ook een eigen batterij toch? Tips zijn welkom!
Voorheen: 1981 Yamaha Maxim 550, 2001 R1150RS, 2010 R1200RT, 2015 R1200RS, 2017 R1200RS. Spätzi = 2019 R1250RT, ja ze heeft een naam, nee ik schaam me nix.
-
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 01 jan 2015, 16:27
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Dronten
Re: Alarm R1200RT DOHC, vraag 2
ja je hebt inderdaad niet echt antwoorden gekregen waar je wat mee kan :mrgreen:
Heb alleen een keer hetzelfde ervaren toen ik dus de dodemansknop gebruikt had om de motor uit te zetten.
Ik vermoed toch echt een storing, je zou hem kunnen laten uitlezen.
Het alarm heeft zijn eigen batterij inderdaad. Volgens het boekje kan je niet echt iets resetten of zo staat mij bij.
Heb alleen een keer hetzelfde ervaren toen ik dus de dodemansknop gebruikt had om de motor uit te zetten.
Ik vermoed toch echt een storing, je zou hem kunnen laten uitlezen.
Het alarm heeft zijn eigen batterij inderdaad. Volgens het boekje kan je niet echt iets resetten of zo staat mij bij.
Re: Alarm R1200RT DOHC, vraag 2
Toch denk ik dat het antwoord al gegeven is, min of meer;
CAN-bus schakelt modules uit als de (boord)spanning te laag is. CAN-bus verwacht dat je alarm zelfstandig op zijn eigen batterijen kan verder draaien.
Maar als die batterijen ook te leeg zijn, gaat het alarm in slaapstand totdat de boordspanning aanwezig is.
En die is pas "in ruimte mate" aanwezig zodra de motor gestart is. En pas dan gaat het alarm uit slaap-mode.
Zolang de 1200RT niet permanent verbonden is met het internet dat wij met z'n allen kunnen meekijken, is het een pure gok van mijn kant.
Het forum is geen vervanging van een goede garagist.
Let wel: de weg-rij blokkering is *geen* onderdeel van het alarm!
Klopt, zie aangehaalde sectie in de handleiding. Na een uur kan je inderdaad de AB niet meer gebruiken om het alarm uit te zetten, dat kan alleen via je sleutel.Jeroen1969 schreef:Nu doet het volgende zich voor: als ik de fiets korter dan een uur op alarm heb weg gezet, dan krijg ik hem met de afstandsbediening er wel af. .
Klopt ook.Jeroen1969 schreef:Langer dan wil dat niet.
Klopt ook.Jeroen1969 schreef:Tot voor een week of 2 terug kreeg ik hem dan van het alarm door de fiets op het contact te zetten.
Ik denk dat de batterijen van je alarm te leeg zijn. Of je accuspanning is te laag. Of mogelijk een combinatie van beide.Jeroen1969 schreef:Maar dat werkt nu ook niet, ik moet de motor starten en pas dan gaat het alarm er af. Iemand hier die weet wat ik hier nou aan kan doen?
CAN-bus schakelt modules uit als de (boord)spanning te laag is. CAN-bus verwacht dat je alarm zelfstandig op zijn eigen batterijen kan verder draaien.
Maar als die batterijen ook te leeg zijn, gaat het alarm in slaapstand totdat de boordspanning aanwezig is.
En die is pas "in ruimte mate" aanwezig zodra de motor gestart is. En pas dan gaat het alarm uit slaap-mode.
Zolang de 1200RT niet permanent verbonden is met het internet dat wij met z'n allen kunnen meekijken, is het een pure gok van mijn kant.
Het forum is geen vervanging van een goede garagist.
Let wel: de weg-rij blokkering is *geen* onderdeel van het alarm!