HexCode HEX ezCAN

betreffende het elektrische gedeelte van je RT

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Inspector Gadget

HexCode HEX ezCAN

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

HexCode does it again;
Van de makers van de GS911 Diagnose apparaten, komt er de HEX ezCAN.

Wat is het?
Net als de "overbekende" (not) Clearwater CAN-opener, laat de HEX ezCAN je heel eenvoudig diverse accessoires aansluiten op je motor, zonder moeilijk gedoe (geen solderen, jumpers o.i.d) en, geen extra schakelaars nodig!
Dat komt omdat de HEX ezCAN gekoppeld wordt met CAN-bus en luistert(!) naar de CAN-bus commando's.
Door zelf je module via de PC/MAC te programmeren welke functie(s) je wenst en hoe (bijvoorbeeld) verlichting moet reageren (zoals knipperen zodra claxon gebruikt wordt, het laten knipperen van een additionele remlicht, etc), zijn er geen extra schakelaars nodig;

[youtube]W23kdjxVJYQ[/youtube]

Voorlopig vooralsnog alleen voor de R1200RT-LC maar ondersteuning voor meerdere BMW's zullen spoedig volgen.

Meer informatie:
http://hexezcan.com
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3297
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: HexCode HEX ezCAN

Ongelezen bericht door HansD »

Echt een mooie uitvinding!
Voor mij komt hij te laat. Niet alleen omdat ik al 2 jaar een -1200- LC rijdt met de nodige opties, maar vooral omdat Bmw inmiddels de meeste opties zelf kan leveren. Denk aan led lampen, navigatie, 2e remlicht.

Deze ezCan geeft je de mogelijkheid om ook niet bmw opties makkelijk aan te sluiten. Bij mijn volgende rt ga ik er zeker naar kijken. Ik ben erg benieuwd wat dit gaat kosten, maar zie nog nergens prijzen.
Ik doe een gokje: meer dan €300.
Inspector Gadget

Re: HexCode HEX ezCAN

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

En de Clearwater-versie, voor de volledigheid; (die overigens niet los te koop is, maar zo rond de 150 US dollar kost)
https://clearwaterlights.com/pages/canopener

Dergelijke oplossingen zijn mete name bedoelt voor degene die wat meer controle willen hebben over hoe de (al dan niet extra) verlichting gebruikt & geprogrammeerd kan worden.
Al dan niet met wat de BMW dealeRT (ook) kan, weet en wilt doen qua programmering.

Prijzen en exacte beschikbaarheid zijn mij vooralsnog niet bekend, maar ikzelf gok zo rond 200 ˜ 300 euro.
Inspector Gadget

Re: HexCode HEX ezCAN

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

En voor de liefhebbers nog een YT filmpje, helaas niet echt denderende audio;
[youtube]xpUYJqk9Sqw[/youtube]

Edit: nieuwe link naar dezelfde matige video ...
Laatst gewijzigd door Inspector Gadget op 21 dec 2016, 02:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3297
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: HexCode HEX ezCAN

Ongelezen bericht door HansD »

Pre-order voor $169 in de beemershop.com. Valt mee in mijn ogen. Versies voor oudere Rts volgen snel wordt er beloofd.
Inspector Gadget

Re: HexCode HEX ezCAN

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

En een gebruiker die zijn ervaringen deelt en sommige functies laat zien.
Zou ik een waterbuffel hebben, dan wist ik het wel ... _005
(meer info op: http://hexezcan.com)

[youtube]zjf0ytJ-T7s[/youtube]
Gesloten

Terug naar “Over: Electronica”