Reden van doorverbinden?
-
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 09 mei 2012, 06:29
- Type: Ik heb een andere motor
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Zwolle
- Locatie: Zwolle
Reden van doorverbinden?
Hallo,
Ik heb vandaag in de zekeringkast onder mijn buddy van mijn R1150RS gekeken en zag tot mijn verbazing dat er een draadje in pin 6 en pin 8 van het witte blokje is doorverbonden.
Heeft iemand hier een idee waarom dit zou zijn gedaan?
Groeten,
René
Ik heb vandaag in de zekeringkast onder mijn buddy van mijn R1150RS gekeken en zag tot mijn verbazing dat er een draadje in pin 6 en pin 8 van het witte blokje is doorverbonden.
Heeft iemand hier een idee waarom dit zou zijn gedaan?
Groeten,
René
Wie zijn billen brand mag van geluk spreken dat hij niet andersom stond!
- mkoskamp
- Berichten: 446
- Lid geworden op: 24 feb 2011, 21:09
- Type: R1200RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Deventer
Re: Reden van doorverbinden?
Dat is de coding plug aansluiting van de motronic.
Wat ik vond op internet is dat de twee contacten die bij jou zijn doorverbonden overeenkomen met een groene coding plug.
Dat is volgens mij de fuel mapping voor de standaard motor. Waarom er op die plek geen echte coding plug zit (ccp) weet ik niet.
Misschien een geimporteerde motor?
Wat ik vond op internet is dat de twee contacten die bij jou zijn doorverbonden overeenkomen met een groene coding plug.
Dat is volgens mij de fuel mapping voor de standaard motor. Waarom er op die plek geen echte coding plug zit (ccp) weet ik niet.
Misschien een geimporteerde motor?
-
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 09 mei 2012, 06:29
- Type: Ik heb een andere motor
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Zwolle
- Locatie: Zwolle
Re: Reden van doorverbinden?
De motor (uit 2002) is inderdaad in 2003 geïmporteerd.mkoskamp schreef:Dat is de coding plug aansluiting van de motronic.
Wat ik vond op internet is dat de twee contacten die bij jou zijn doorverbonden overeenkomen met een groene coding plug.
Dat is volgens mij de fuel mapping voor de standaard motor. Waarom er op die plek geen echte coding plug zit (ccp) weet ik niet.
Misschien een geimporteerde motor?
Maar wat betekent fuel mapping?
Ik heb geen flauw idee.
De motor rijd verder heerlijk, start goed en alles werkt zonder storing
Wie zijn billen brand mag van geluk spreken dat hij niet andersom stond!
- mkoskamp
- Berichten: 446
- Lid geworden op: 24 feb 2011, 21:09
- Type: R1200RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Deventer
Re: Reden van doorverbinden?
Dat heeft te maken met brandstofinspuiting irt toerental en ontstekingsmoment. Fijn dat hij goed rijdt. Als je geen rare dingen hebt, niets aan doen.
- bmwalter
- Berichten: 387
- Lid geworden op: 12 jul 2010, 20:17
- Type: Ik heb een andere motor
- Bijz: Toch maar overgestapt op een Harley...
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: nijmegen
- Locatie: Nijmegen
Re: Reden van doorverbinden?
if its not broken, don't fix it
Tomos 4L,Zundap KS 50, Matchless 350, Jawa California, R69S, R60-7, Yamaha 920, Yamaha 920 Virago, R100RT, R1100RT, R1150RT, R1200RT, Harley Davidson Road King.
-
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 09 mei 2012, 06:29
- Type: Ik heb een andere motor
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Zwolle
- Locatie: Zwolle
Re: Reden van doorverbinden?
bmwalter schreef:if its not broken, don't fix it
Wie zijn billen brand mag van geluk spreken dat hij niet andersom stond!
- Baird
- 2023
- Berichten: 4304
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: Reden van doorverbinden?
http://advrider.com/index.php?threads/c ... post-53595
Ga op deze site maar eens een beetje grasduinen, dan snap je wat dat ding doet en als je een schakeling als de groene hebt lekker laten zitten. LGB = Little Green Bastard , LYB(yellow), LPB(Pink) etc. Heb nog ergens een tabel liggen met wat iedere kleur doet en voor welk die land/milieueis die geldt.
in het kort: door bepaalde contacten door te verbinden wordt een van de 8 mappings van de Motronic geselecteerd. MotorMapping: bij welk rpm/gasklepstand/luchttemp/etc wordt hoeveel brandstof wanneer ingespoten en wanneer gaat de vonk af. Iedere mapping is anders, Zwitserland wil je niet hebben etc .
have fun!
Ga op deze site maar eens een beetje grasduinen, dan snap je wat dat ding doet en als je een schakeling als de groene hebt lekker laten zitten. LGB = Little Green Bastard , LYB(yellow), LPB(Pink) etc. Heb nog ergens een tabel liggen met wat iedere kleur doet en voor welk die land/milieueis die geldt.
in het kort: door bepaalde contacten door te verbinden wordt een van de 8 mappings van de Motronic geselecteerd. MotorMapping: bij welk rpm/gasklepstand/luchttemp/etc wordt hoeveel brandstof wanneer ingespoten en wanneer gaat de vonk af. Iedere mapping is anders, Zwitserland wil je niet hebben etc .
have fun!
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
-
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 09 mei 2012, 06:29
- Type: Ik heb een andere motor
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Zwolle
- Locatie: Zwolle
Re: Reden van doorverbinden?
Niks aan het handje dusBaird schreef:http://advrider.com/index.php?threads/c ... post-53595
Ga op deze site maar eens een beetje grasduinen, dan snap je wat dat ding doet en als je een schakeling als de groene hebt lekker laten zitten. LGB = Little Green Bastard , LYB(yellow), LPB(Pink) etc. Heb nog ergens een tabel liggen met wat iedere kleur doet en voor welk die land/milieueis die geldt.
in het kort: door bepaalde contacten door te verbinden wordt een van de 8 mappings van de Motronic geselecteerd. MotorMapping: bij welk rpm/gasklepstand/luchttemp/etc wordt hoeveel brandstof wanneer ingespoten en wanneer gaat de vonk af. Iedere mapping is anders, Zwitserland wil je niet hebben etc .
have fun!
Dank je voor deze input!
René
Wie zijn billen brand mag van geluk spreken dat hij niet andersom stond!