R65tic

betreffende het elektrische gedeelte van je RT

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
Henk7777
Berichten: 284
Lid geworden op: 01 jun 2015, 15:39
Type: Overig R-serie
Bijz: 40 jaar GS editie
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Ter Aar
Locatie: Ter Aar

R65tic

Ongelezen bericht door Henk7777 »

Heren,

Naast mijn R1200RT lc heb ik vorig jaar een R65tic gekocht die ik helemaal uit elkaar gehaald heb, schoongemaakt, frame gepoedercoat, blok zwart gespoten, kortom..... helemaal onderhanden genomen omdat de motor eigenlijk in zeer slechte staat was....
Nu staat de motor weer in elkaar en heb ik er een scrambler van gemaakt....
Blok loopt goed en rijdt goed, geen probleem.....
ik heb een nieuw dashboard gemonteerd van KOSO omdat het oude oorspronkelijke in slechte staat was.

Toch heb ik 1 klein probleempje waar ik de oorzaak niet van kan vinden, ik hoop dat iemand op dit forum weet wat het probleem kan zijn...

De toerenteller staat niet stil...als de motor stationair loopt dan wiebelt de naald tussen de 500 en 1500 toeren....motor loop mooi en rustig..
Als ik op de snelweg rijdt en flink toeren maak (120km/u) wiebelt de naald tussen de 4000 en 9000 toeren......motor loopt stabiel en goed.....
Ook bij alle andere toerentallen staat de naald nooit stil.....
Ik heb een stroboscoop om de ontsteking te stellen, deze geeft ook het toerental aan en die springt ook omhoog en omlaag alle kanten op...
Ontsteking staat goed....1000 toeren zie ik de S , hoog toerental zie ik de Z bij het streepje

Het lijkt er dan ook op dat de aansturing van de toerenteller niet goed is....maar de aansluiting zit regelrecht op de bobine en dat zou in moeten houden dat de motor slecht loopt en dat is niet het geval...

Hallgever ???? hoe test ik dat????

Henk7777
BMW R1250GS 40 jaar GS editie 2021
Kawasaki Z750 H ltd 1981
Yamaha FS1 1969
Gesloten

Terug naar “Over: Electronica”