Defect contactslot

betreffende het elektrische gedeelte van je RT

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
le gendarme
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 mei 2012, 09:48
Type: R1100RT
Bijz: Franse politiemotor
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Leusden

Defect contactslot

Ongelezen bericht door le gendarme »

Gisteren merkte ik tijdens het rijden dat de motor een paar keer uitviel. Dit gebeurde vooral in de bocht, echt vervelend :(

Na wat getrek en geduw aan de bedrading van het contactslot merke ik al snel dat het euvel hier in zat. Dus heb ik gelijk alle moed bij elkaar geschraapt om het electrische deel van het slot te vervangen.
Het schakeldeel had ik er snel onder het slot vandaan (klein schroefje aan de zijkant), toen wat ti-wraps doorknippen en de kabel volgen naar de oranje steker.
Maar, WoW, deze was makkelijk te zien (vanwege de kleur) maar lastig los te krijgen :$

Maar na een uurtje kon ik weer vrolijk verder rijden
IMG_2882.JPG
de oranje stekker is te zien door het gat van de rechter luidspreker maar mijn hand kon maar net door het gat....
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Isaac
Berichten: 950
Lid geworden op: 14 mar 2014, 16:40
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Maassluis

Re: Defect contactslot

Ongelezen bericht door Isaac »

Bekend euvel. Door de draadboom dichter bij het slot goed vast te zetten blijft de klacht veel langer weg. In het slot breken heel langzaam de draden los van de gesoldeerde aansluiting. Ik heb zelf het slot open gemaakt en de bedrading opnieuw gesoldeerd. Dat was best lastig gezien de ruimte en de eenmaal vast nooit meer los kap die er overeen zit. Kap zit nu gelijmd. Vervangen is natuurlijk mogelijk maar als dat geen nieuwe betreft kan de volgende breuk weer nabij zijn. Voorlopig werkt het weer.
Gebruikersavatar
le gendarme
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 mei 2012, 09:48
Type: R1100RT
Bijz: Franse politiemotor
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Leusden

Re: Defect contactslot

Ongelezen bericht door le gendarme »

Inderdaad Isaac,
De bedrading gelijk uit het contactslot heb ik inderdaad vastgelegd aan de bevestigigsbouten van het slot.
Nu heb ik, bij het sturen, dus geen beweging meer in de bedrading die het slot uitkomt. _004
Gesloten

Terug naar “Over: Electronica”