Schuberth C4, Sena SC1, Motorrad IV

Welke helm past bij jou en je RT

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
SpeedLess
Berichten: 45
Lid geworden op: 06 jun 2016, 21:57
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Den Haag

Schuberth C4, Sena SC1, Motorrad IV

Ongelezen bericht door SpeedLess »

Hallo,

Ik heb zelf de combinatie zoals in het onderwerp vermeld. Iemand die dit ook heeft?
Navigatie over de SC1 loopt prima, bellen over de SC1 loopt prima.
Beide tegelijk loopt niet zo prima :-)
Wellicht moet ik wat instellen met de Schuberth App of voorrangsregels instellen in de SC1/navigatie/iPhone, maar als ik met navigatie rijd en ik word gebeld gaat er iets helemaal mis! Volgens mij wordt het telefoontje afgekapt als er een navi aanwijzing voorbij komt. Heb het nog niet echt getest, maar alleen in de praktijk ondervonden tijdens een druk moment op de weg...

iemand ervaring mee?
Gebruikersavatar
wil51
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Re: Schuberth C4, Sena SC1, Motorrad IV

Ongelezen bericht door wil51 »

Ik heb sinds 1 dag ook de C4 met SC1 in combinatie met Zumo 595 en iPhone 7. En de remote RC4., want het bedienen op de helm vind ik niet handig.
Ik twijfel of ik het pairen goed heb gedaan. Het werkt nog niet goed. Soms als ik de Zumo aan zet start vanzelf de muziek van de iphone. Ik geef aan op de Zumo alleen mp3 gebruiken die op de zumo staat en niet de iphone. Maar Zumo onthoudt die instelling niet. Ik kan niet ontdekken waarom de muziek soms automatisch start.
Ik heb de SC1 gepaird met de iPhone. En de Zumo heb ik gepaird via de second phone,gps van de SC1. Je kan dus op 2 manieren pairen. Telefoon ontvangen gaat goed. Zelf bellen nog niet geprobeerd. Maar ik bel ook nooit zelf op de motor. Ook nog niet gereden om de navigatie te testen. Dat gaat vandaag gebeuren.
Gebruikersavatar
wil51
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Re: Schuberth C4, Sena SC1, Motorrad IV

Ongelezen bericht door wil51 »

Op forum waypoint een reactie dat ik waarschijnlijk op verkeerde manier gekoppeld heb. Iphone moet niet aan SC1 rechtstreeks gekoppeld worden.
Gebruikersavatar
blackers
Berichten: 735
Lid geworden op: 03 apr 2010, 10:57
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Flevoland

Re: Schuberth C4, Sena SC1, Motorrad IV

Ongelezen bericht door blackers »

Vraagje:

Hoe bevalt de helm? Ik moet dit jaar een andere helm (nu een BWM) en ben mij aan het oriënteren.


[groet]
Kreidler 1972-1974
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare
Gebruikersavatar
wil51
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Re: Schuberth C4, Sena SC1, Motorrad IV

Ongelezen bericht door wil51 »

De helm bevalt goed. Hiervoor had ik de C3 die na 10 jaar wel eens vervangen moest worden. De communicatie bevalt niet tot nu toe. Ik heb een stukje gereden en de SC1 wordt steeds ontkoppeld. Dan moet je herstarten en dat gaat niet onder het rijden. Ik heb het pairen veranderd. SC1 aan de zumo en de iPhone aan de zumo. De RC1 dus niet meer rechtstreeks aan de iPhone. Maar dat werkt dus niet goed. Met mijn vorige SRC moest dat wel zo gepaird worden. Misschien moet ik toch pairen met iPhone op mobile phone pairen en de zumo op second mobile pairing. De gebruiksaanwijzing is daar niet duidelijk over. En met google vind ik ook geen manier hoe anderen het hebben gedaan met combinatie zumo, iphone en SC1
Inspector Gadget

Re: Schuberth C4, Sena SC1, Motorrad IV

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

In principe pair je de SC1 met de Zumo, en de iPhone met de Zumo.

Het is heel verstandig om:
1. De SC1 een factory-reset te geven, zie handleiding: "+" net zo lang indrukken totdat je "Factory reset" verneemt en bevestigen met de "-"
2. Controleer of je SC1 up-to-date is: https://oem.sena.com/schuberth/
3. Na het updaten van de firmware van de SC1 wederom een factory-reset. (!)
4. Pair je SC1 met de Zumo
5. Pair je iPhone met de Zumo

En zie ook handleiding;
1. If you have two audio (A2DP) devices connected to your headset then the
audio from one device will interrupt the audio from the other device. For example, if you are playing music from the primary mobile phone, then it can be interrupted by playing music from the secondary mobile phone and vice versa.
Dus als je de iPhone en de zumo paired met de SC1 kan dat inderdaad conflicten geven over de muziek. Want de Zumo stuurt dan ook aan als een A2DP device, net als de iPhone.
Gebruikersavatar
SpeedLess
Berichten: 45
Lid geworden op: 06 jun 2016, 21:57
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Den Haag

Re: Schuberth C4, Sena SC1, Motorrad IV

Ongelezen bericht door SpeedLess »

Tsja dat iterrupted audio is dus wat ik had ervaren. Sowieso dank voor het toelichten!

Maaaar: het lijkt me voor de hand liggen de SC1 te koppelen met mijn iPhone (8), want anders kan ik niet opnemen als ik op de motor rijd zonder de navigatie dr op. Maar als het niet anders op te lossen is dan wordt het dus altijd met de navigatie rijden.

Ik heb de Schuberth C4 pulse en zit echt heerlijk. Ik vergeet wel altijd die SC1 uit te zetten en volgens mij gaat die niet vanzelf uit (wellicht in te stellen), maar al best veel gebruikt en de iPhone zegt dat hij op 80% zit...
Gebruikersavatar
SpeedLess
Berichten: 45
Lid geworden op: 06 jun 2016, 21:57
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Den Haag

Re: Schuberth C4, Sena SC1, Motorrad IV

Ongelezen bericht door SpeedLess »

wil51 schreef: 02 okt 2017, 11:17 De helm bevalt goed. Hiervoor had ik de C3 die na 10 jaar wel eens vervangen moest worden. De communicatie bevalt niet tot nu toe. Ik heb een stukje gereden en de SC1 wordt steeds ontkoppeld. Dan moet je herstarten en dat gaat niet onder het rijden. Ik heb het pairen veranderd. SC1 aan de zumo en de iPhone aan de zumo. De RC1 dus niet meer rechtstreeks aan de iPhone. Maar dat werkt dus niet goed. Met mijn vorige SRC moest dat wel zo gepaird worden. Misschien moet ik toch pairen met iPhone op mobile phone pairen en de zumo op second mobile pairing. De gebruiksaanwijzing is daar niet duidelijk over. En met google vind ik ook geen manier hoe anderen het hebben gedaan met combinatie zumo, iphone en SC1
Als ik geen navigatie aan heb dan werkt de aan de iPhone gekoppelde SC1 bij mij perfect. Mensen verstaan me goed. Ik zie op deze manier alleen niet wie er belt, dus standaard formeel opnemen, haha. Ik ga dat koppelen via de navigatie eerst maar eens proberen zoals Inspector Gadget aangaf met wat harde resets enzo!
Gebruikersavatar
wil51
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Re: Schuberth C4, Sena SC1, Motorrad IV

Ongelezen bericht door wil51 »

Heb alles gereset en opnieuw gekoppeld volgens de handleiding. Met Mobile Phone Pairing de iPhone gekoppeld aan de SC1. Met Second Mobile Phone Pairing de Zumo gekoppeld aan de SC1. Second Mobile Phone Pairing is o.a voor GPS apparaat volgens de handleiding. Op de zumo ingesteld dat muziek van de iPhone gebruikt moet worden en niet de MP3 op de Zumo. De nummers die afgespeeld worden op de iPhone worden wel zichtbaar in de mediaspeler van Zumo. Weer een stuk gereden. Alles lijkt goed te bedienen via de RC4 afstandbediening op het stuur. Muziek kan ik starten en stoppen. Muziek stopt bij navigatieaanwijzing en komt daarna weer terug. Telefoon kan ik beantwoorden met de afstandbediening. Radio werkt ook. Waar ik alleen niet op gelet heb of de waarschuwingen van de flitspalen hoorbaar waren. Dat heb ik via Garmin Smartlink. Alles bleef nu ook gekoppeld en de SC1 viel niet uit.
Het gaat dus anders dan bij mijn vorige SRC. Daar ging de bediening volledig via de Zumo. SRC en de iPhone waren gekoppeld aan de Zumo.
Dus morgen testen hoe het gaat met de waarschuwingen flitspalen.
Gebruikersavatar
HenkvanR
Berichten: 389
Lid geworden op: 15 jun 2009, 09:53
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Apeldoorn
Locatie: Apeldoorn

Re: Schuberth C4, Sena SC1, Motorrad IV

Ongelezen bericht door HenkvanR »

Even een andere vraag, weten jullie ook of de SC1 met de SRC kan communiceren. Ik ben namelijk toe aan een nieuwe helm en dat word waarschijnlijk de C4 met SC1 maar mijn dochter heeft nog de oude en onderweg praten wij altijd met elkaar.


Groeten van Henk
[groet]
HenkvanR -1200-
Gebruikersavatar
wil51
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Re: Schuberth C4, Sena SC1, Motorrad IV

Ongelezen bericht door wil51 »

De SC1 kan niet koppelen met de SRC.
Gebruikersavatar
PaPinkelman
Berichten: 1013
Lid geworden op: 15 mar 2009, 23:44
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Helmond
Locatie: Stiphout

Re: Schuberth C4, Sena SC1, Motorrad IV

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

De SC-1 heeft een "Universal Intercom" optie, dus kan in principe met andere Bluetooth intercom headsets koppelen. Zoek de handleiding bij Sena maar op.
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Gebruikersavatar
wil51
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Re: Schuberth C4, Sena SC1, Motorrad IV

Ongelezen bericht door wil51 »

PaPinkelman schreef:De SC-1 heeft een "Universal Intercom" optie, dus kan in principe met andere Bluetooth intercom headsets koppelen. Zoek de handleiding bij Sena maar op.
Dat kan met sommige universele headsets. Maar helaas de SRC werkt niet samen met de SC1. Vind ik wel een minpunt van Schuberth, dat ze hun nieuwe systeem niet laten werken met hun vorige.
Gebruikersavatar
wil51
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Re: Schuberth C4, Sena SC1, Motorrad IV

Ongelezen bericht door wil51 »

Ik heb de iPhone en de Zumo gekoppeld aan de SC1 volgens de gebruiksaanwijzing via mobile phone pairing en second mobiel phone pairing.
Nu staat de SC1 uit. Zumo en iPhone staan aan. Maar ik zie in de instelling bluetooth op de Zumo dat de iPhone en Smartphoneservices zijn verbonden en SC1 is niet verbonden. Hoe kan dit? Een oude koppeling tussen iPhone en Zumo die toch onthouden wordt? Omdat alles nu goed werkt durf ik niet meer iets te veranderen.
Gebruikersavatar
SpeedLess
Berichten: 45
Lid geworden op: 06 jun 2016, 21:57
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Den Haag

Re: Schuberth C4, Sena SC1, Motorrad IV

Ongelezen bericht door SpeedLess »

Dat is best bijzonder, maar idd als het werkt zou ik zeggen houden zo!
Inspector Gadget

Re: Schuberth C4, Sena SC1, Motorrad IV

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Inderdaad, ook de Zumo onthoud dergelijke pairings en kan meerdere pairings onthouden.
Door het doen van een (factory) reset van de SC1 heeft deze geen sleutel (letterlijk) meer tot de Zumo.
Je Zumo & iPhone nog wel, vandaar.

Het principe achter BT is, kort & bonding;
- Het ene BT apparaat meld zich aan bij de andere BT apparaat.
- Er wordt uitgewisseld wat allemaal mogelijk is (HandsFree Protocol etc, Muziek etc, Data etc, device settings etc)
- Er wordt dan een beveiligingssleutel uitgewisseld, vanaf dat moment zijn beide apparaten als "vertrouwd" geregistreerd bij elkander
- Vanaf dat moment als beide BT apparaten elkander zien, verbinden zij zich met elkander.

Wil je dat als gebruiker niet meer, zal je die pairing moeten wissen.
Bij de Zumo zal het in het BT menu zoiets zijn als "vergeet dit apparaat".
Bij de SC1 kan het mogelijk via de App, maar een factory-reset lost dat het beste op.
Bij de iPhone is het inderdaad binnen het BT menu de "vergeet dit apparaat"

Meestal volstaat het wissen van de pairing in 1 van beide BT apparaten, maar door de verschillen in BT versies, protocollen e.d. kán het zijn dat je de pairing aan beide kanten moet wissen. Heeft te maken met wie de initiator is binnen de BT protocol stack, die staat in principe toe dat er niet 2-weg authenticatie is maar eventueel ook 1-weg authenticatie. (lees: vertrouwde verbinding van beide kanten versus vanaf 1 kant)
Gebruikersavatar
scan
Berichten: 753
Lid geworden op: 14 jul 2011, 17:39
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Everywhere

Re: Schuberth C4, Sena SC1, Motorrad IV

Ongelezen bericht door scan »

Ik herken hier hetzelfde "gedoe" als met de Sena 20S...!
Dat zorgt ervoor dat mijn keuze dus niet op een Schubert helm zal vallen indien ik van BT gebruik wil maken.
Maar m'n draadje werkt nog steeds en probleemloos. Niet fancy maar dat zoek ik ook niet...
Inspector Gadget

Re: Schuberth C4, Sena SC1, Motorrad IV

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

BT is in essentie een draak van een oplossing (geworden, in de loop van de jaren) omdat de standaard gewoon weg vaak slecht geïmplementeerd wordt/werd.
Dat is al jaren geleden onderkent door de officiële BT SIG, die toentertijd begonnen is bij die fabrikanten die niet (meer) voldeden aan de (juiste!) implementatie te verbieden nog langer de officiële BT logo op hun producten & verpakkingen te plaatsen.
Een standaard is zo goed als de implementatie, en helaas schort het daar (te) vaak nogal aan.
Te vaak lees je gebruikers-problemen, zoals het wegvallen van verbindingen het niet (meer) kunnen koppelen, et cetera.
En het ligt zeker niet altijd aan de gebruiker of de manieren waarop installatie/instellingen e.d gedaan worden, het (te) vaak compatibiliteitsproblemen tussen de verschillende BT apparaten, soms zelfs ook binnen hetzelfde merk (maar dan verschillende modellen)
Meestal is dat op te lossen door een software/firmware-update van het betreffende merk/model, indien mogelijk.
En vandaar dat ik nooit een BT apparaat koop waar ik bij voorhand weet dat er geen update-mogelijkheid is.

Als het echt mission-critical is bedraad inderdaad meer betrouwbaar.
Gebruikersavatar
SpeedLess
Berichten: 45
Lid geworden op: 06 jun 2016, 21:57
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Den Haag

Re: Schuberth C4, Sena SC1, Motorrad IV

Ongelezen bericht door SpeedLess »

Ik ben zoals Inspector Gadget voorstelde even helemaal opnieuw begonnen:

Alles ontkoppeld en nieuwste firmware (opnieuw) op de SC1 gezet.

SC1 gekoppeld aan de Motorrad V.
iPhone (8) gekoppeld aan de Motorrad V.

Het werkt nu goed, meteen even een sloot mp3'tjes op de navigator gezet, wist niet dat dat kon.

Had nog een Sena 3S liggen en ook die kunnen koppelen aan de SC1.
Dacht eerst dat ik die moest koppelen aan de navigator, maar die heeft denk ik maar 2 plekken.

Vraag me wel af hoe dat dan werkt tijdens het rijden; kun je onderling praten omdat de headsets gepaired zijn en kan de SC1 dan ook tegelijk navigatie aanwijzingen krijgen en/of een telefoontje? Hele constructie zo :-)
Gebruikersavatar
wil51
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Re: Schuberth C4, Sena SC1, Motorrad IV

Ongelezen bericht door wil51 »

Ik houd me maar aan de instructie zoals ik die ook vond op website van Sena. SC1 koppelen aan de iPhone en de Zumo aan de SC1 met second phone pairing. Op die manier kan ik met de remote control RC4 telefoon beantwoorden. Als je CS1 koppelt aan iPhone en Zumo dan gaat alle bediening via de Zumo en is de remote contol alleen te gebruiken om volume te regelen.
Het is maar wat hoe je het wilt bedienen. Beide mogelijkheden zijn mogelijk.
Inspector Gadget

Re: Schuberth C4, Sena SC1, Motorrad IV

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Inderdaad, er zijn allerlei combinaties mogelijk.
Ik hou de "eenvoudige" regel aan, het nieuwste apparaat geeft vaak de meeste mogelijkheden. ;)
Dus die is degene waar ik probeer alles aan te pairen.
Soms moet je ook ff opletten in welke volgorden je de verschillende BT apparaten aan zet.

En heel belangrijk is dat de BT apparaten elkander onderling niet eerder (meer) "kennen" uit een vorig verleden (lees: geen bestaande/voormalige pairing aanwezig behalve het centrale apparaat), vandaar de eventuele fabrieks-reset.

Het eventueel kunnen bellen, passagier kunnen laten meeluisteren met de muziek uit een apparaat, intercom-functies en dergelijke is afhankelijk van het apparaat, zie handleiding (en eventuele software-updates!)
Gebruikersavatar
wil51
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Re: Schuberth C4, Sena SC1, Motorrad IV

Ongelezen bericht door wil51 »

Ik heb een reactie van Schuberth over het pairen van de SC1. Daar gaven ze aan geen ervaring te hebben met de Schuberth remote control RC4.
Ze leveren een remote controle voor bevestiging op de motor. Er zijn maar 3 merken GPS die op de motor veel gebruikt worden. TomTom, Garmin en BMW Navigator. En dan aangeven dat ze vermoeden dat volume geregeld kan worden maar niet weten hoe de andere knoppen reageren op de verschillende merken GPS. Als je iets op markt brengt ga je dat toch eerst testen?
Zoals ik het nu gepaird heb werkt het zoals ik het wil. Alleen krijg ik geen waarschuwing flitspalen meer. Maar ik vermoed dat dit een probleem is met de Garmin smartlink op de iPhone. Ik zag een melding van smartlink dat ik aankopen moest herstellen. Waarschijnlijk komt dit door een update van IOS 11 op de iPhone. Ik heb dit gedaan maar nog niet kunnen testen.
Inspector Gadget

Re: Schuberth C4, Sena SC1, Motorrad IV

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik heb ook IOS v11 (ben een beta-tester) en vandaag in den Buitenland werkte het melden van die flitspalen bij mij prima.
Kreeg de "pong" en het berichtje bovenin het scherm.
Maar dan op de BMW Navigator V, deze keer.
Gebruikersavatar
SpeedLess
Berichten: 45
Lid geworden op: 06 jun 2016, 21:57
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Den Haag

Re: Schuberth C4, Sena SC1, Motorrad IV

Ongelezen bericht door SpeedLess »

Kreeg hier ook gewoon de 'pong' maar had sc1 onbewust op max volume staan... was ff schrikken
Gebruikersavatar
wil51
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Re: Schuberth C4, Sena SC1, Motorrad IV

Ongelezen bericht door wil51 »

Ik krijg nog steeds geen waarschuwing flitspalen. Zag op forum waypoint dat meer mensen dit probleem hebben. Als ik op de iPhone kijk staan de flitspalen in Garmin Smartlink. Maar wordt niet doorgegeven aan de Zumo. Ik heb paar keer koppelingen verwijderd en gereset, opnieuw gepaird maar het helpt niet. De verkeersinformatie wordt wel gemeld op de Zumo. Dat is toch vreemd dat smartlink dat wel meld en de flitspalen niet.
Inspector Gadget

Re: Schuberth C4, Sena SC1, Motorrad IV

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Is het niet zo dat Snelheidscamera een optionele (betaalde) dienst is van € 9,99 ?
Kan mij herinneren dat ik binnen de SmartLink App toentertijd voor meerdere zaken moest (extra) betalen naast de Live Traffic dienst. _001

PS: Als het goed is moet je ook kunnen nazien wat de status is van je Subscription/Abonnement?

Let wel, er staan fabrieks-af ook al reeds (verouderde) TrafficCAM's in je GPS.
(Netherlands_safetycam.gpi etc)
Mogelijk dat je die "ziet" staan op je GPS, in plaats van degene via SmartLink? _001
Die anders veilig stellen (= backup) en wissen op je GPS?
Gebruikersavatar
wil51
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Re: Schuberth C4, Sena SC1, Motorrad IV

Ongelezen bericht door wil51 »

Op de Zumo zijn de Garmin flitspalen uit geschakeld. Anders krijg je dubbele meldingen. Ik moet dus alleen de flitspalen van Smartlink zien. Het was een eenmalige aanschaf en geen jaarlijks abonnement. Op de SRC werkte het en op de SC1 niet. Dus ik verdacht meteen de nieuwe koppeling SC1 , Zumo en Iphone. Maar lees ik dus dat meer mensen hetzelfde probleem hebben.
Gebruikersavatar
wil51
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Re: Schuberth C4, Sena SC1, Motorrad IV

Ongelezen bericht door wil51 »

Antwoord van support Garmin gekregen. Ik moet de Garmin flitspalen op de Zumo maar weer aanzetten. Ze hebben geen idee waarom smartlink de meldingen flitspalen niet meer doorgeeft en de verkeersinformatie wel. Met dit antwoord schiet ik ook niets op.
Gebruikersavatar
wil51
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Re: Schuberth C4, Sena SC1, Motorrad IV

Ongelezen bericht door wil51 »

Omdat er nogal wat verwarring is over het pairen heb ik Sena om advies gevraagd. Ik had het dus goed gedaan.
Sena geeft aan voor de Schuberth SC1. Iphone koppelen aan SC1 met mobile phone pairing. GPS koppelen aan de SC1 met second mobile phone pairing.

Wat betreft de flitspalen schiet ik niet veel op met de helpdesk van Garmin. Ik geef aan dat het altijd heeft gewerkt. Wat nu is veranderd is een firmware update van de Zumo en een update van de iPhone. Krijg je antwoord wat je moet instellen op de Zumo om smartlink te ontvangen. Dat wist ik natuurlijk wel. Ik ontvang smartlink op de Zumo want de verkeersinformaatie en het weer zie ik wel.
Gebruikersavatar
wil51
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Re: Schuberth C4, Sena SC1, Motorrad IV

Ongelezen bericht door wil51 »

Gisteravond gaf Apple een update voor de iPhone met bugfix. Versie 11.0.3. Ik weet niet of deze update de oplossing voor het probleem was, maar vandaag melde de flitspalen zich weer op de Zumo.
Inspector Gadget

Re: Schuberth C4, Sena SC1, Motorrad IV

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ok.
Dan zal dat het inderdaad geweest moeten zijn.
En vandaar ik dat zelf niet(s) bemerkt heb, ik zit op v11.1
Gebruikersavatar
SpeedLess
Berichten: 45
Lid geworden op: 06 jun 2016, 21:57
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Den Haag

Re: Schuberth C4, Sena SC1, Motorrad IV

Ongelezen bericht door SpeedLess »

Mijn opzet is op dit moment nog steeds:
Navi verbindt met SC1 en iPhone.
Ik wordt helemaal koekoek van alle meldingen; files, flitsers, weet ik het. Telkens als ik rijd denk ik oh ja en probeer dan onderweg op te lossen en thuis denk ik er niet meer aan.. ik zou de door Sena voorgeschreven opzet best willen proberen maar als ik de meldingen uit krijg dan ben ik ok. Ik vind de meldingen erg luid in verhouding tot de aanwijzingen. Ook kraken de meldingen af en toe.

Ik vergeet echt telkens de SC1 uit te zetten, krijg het niet in mijn systeem. Hij lijkt niet hard leeg te lopen wanneer niet in gebruik want heb hem na de eerste keer nog niet extra opgeladen. In mijn opzet kan ik niet meer de batterij uitlezen op de iPhone dat is wel minder...
Gebruikersavatar
PaPinkelman
Berichten: 1013
Lid geworden op: 15 mar 2009, 23:44
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Helmond
Locatie: Stiphout

Re: Schuberth C4, Sena SC1, Motorrad IV

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

Je bent nu thuis en je denkt eraan.... Gewoon al die meldingen in je navigatietoestel uitzetten.....
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Inspector Gadget

Re: Schuberth C4, Sena SC1, Motorrad IV

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

SpeedLess schreef: 15 okt 2017, 06:06 Mijn opzet is op dit moment nog steeds:
Navi verbindt met SC1 en iPhone.
Kan ook prima werken, elk voordeel heeft een nadeel.
SpeedLess schreef: 15 okt 2017, 06:06 Ik wordt helemaal koekoek van alle meldingen; files, flitsers, weet ik het. Telkens als ik rijd denk ik oh ja en probeer dan onderweg op te lossen en thuis denk ik er niet meer aan..
Dat moet je inderdaad niet proberen onderweg op te lossen, je hebt de handleidingen er ij nodig en mogelijk ook het internet.
(voor het eventueel opzoeken van bepaalde dingen)
SpeedLess schreef: 15 okt 2017, 06:06 ik zou de door Sena voorgeschreven opzet best willen proberen maar als ik de meldingen uit krijg dan ben ik ok.
Weet niet welke navigatie je gebruikt maar dergelijke meldingen zijn, zoals aangegeven PaPinkelman aangeeft, uit te zetten.
SpeedLess schreef: 15 okt 2017, 06:06 Ik vind de meldingen erg luid in verhouding tot de aanwijzingen.
Ook dat kan je instellen, meestal mixer genaamd of volume-controle binnen de navigatie.
SpeedLess schreef: 15 okt 2017, 06:06 Ook kraken de meldingen af en toe.
Dat is een BT probleem, of van je navigatie of van je headset.
Kan komen door een dynamische power-save mode maar ook mogelijk een update van de software/firmware.
Maar een andere BT bron in de buurt kan ook dit soort storingen veroorzaken. Bijvoorbeeld radio.
Meestal lost het wissen van alle paarigen en het opnieuw pairen dergelijke problemen op, in mijn ervaringen.
SpeedLess schreef: 15 okt 2017, 06:06 Ik vergeet echt telkens de SC1 uit te zetten, krijg het niet in mijn systeem. Hij lijkt niet hard leeg te lopen wanneer niet in gebruik want heb hem na de eerste keer nog niet extra opgeladen. In mijn opzet kan ik niet meer de batterij uitlezen op de iPhone dat is wel minder...
Ik neem aan dat je BROVAK doet en spullen klaar legt voordat je gaat rijden e.d? _001
Mijn routine is de avond ervoor alles wat opgeladen moet worden, aan de lader(s) hangt.
De Schuberth SC1 maakt gebruik van de Li-ion accu's, die kan je beter niet te ver leeg laten lopen, tijdig opladen is het devies als je langer van je accu wilt genieten. Korte laad-cycli, zoals de avond ervoor, verlengt zelfs de levensduur van een Li-ion accu.
Gebruikersavatar
wil51
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Re: Schuberth C4, Sena SC1, Motorrad IV

Ongelezen bericht door wil51 »

Vandaag werkte het niet meer, geen waarschuwing flitspalen meer. Waarschijnlijk heeft het ook niet gewerkt via smartlink. Ik zag dat garmin flitspalen aan stond op de zumo. Muziek iPhone niet meer te bedienen via afstandbediening. Ik word gek van dat bluetooth en garmin software. Opnieuw op verschillende manieren gekoppeld en toen de moed maar opgegeven. Dan maar alleen de navigatieaanwijzingen via de SC1. Het enige wat nog werkt is de volumeregeling via de afstandbediening.

Misschien weet iemand het antwoord. Als je smartlink gebruikt op de telefoon, moet je dan op de Zumo wel of niet Garmin flitspalen aanzetten?
Gebruikersavatar
wil51
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Re: Schuberth C4, Sena SC1, Motorrad IV

Ongelezen bericht door wil51 »

Dag later werkte alles weer zoals het moet. Ook antwoord van Garmin gekregen. Garmin flitspalen op de Zumo moet aangevinkt staan. Smartlink op de iPhone werkt de database die op de Zumo staat bij.
Gebruikersavatar
wil51
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Re: Schuberth C4, Sena SC1, Motorrad IV

Ongelezen bericht door wil51 »

Ik heb een paar keer een vraag gesteld aan Sena. Maar de helpdesk geeft altijd hetzelfde antwoord. Reset naar fabrieksinstelling en opnieuw pairen. Echte oplossingen hebben ze niet als het niet goed werkt.
Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 880
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Re: Schuberth C4, Sena SC1, Motorrad IV

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

Koppeling rechtstreeks tussen C4 en telefoon is geen probleem.
Wel weer als telefoon via Navi VI gekoppeld is.
Daarnaast heb ik het probleem dat het klepje op de kinbak erg rammelt al het open staat.
Hebben meer mensen hier last van?
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Gebruikersavatar
SpeedLess
Berichten: 45
Lid geworden op: 06 jun 2016, 21:57
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Den Haag

Re: Schuberth C4, Sena SC1, Motorrad IV

Ongelezen bericht door SpeedLess »

Dat klepje heb ik eigenlijk altijd open staan, maar nog geen rammeltje waargenomen... al met al een heerlijke helm (heb de pulse, maar dat is alleen maar andere tekening denk ik)
Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 880
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Re: Schuberth C4, Sena SC1, Motorrad IV

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

Ander probleem, beslaan vizier.
Afgelopen woensdag halve dag in de regen gereden en het vizier besloeg bijna helemaal.
Zelfde dag terug naar de dealer en deze heeft gisteren contact opgenomen met de importeur.
Wat is er nu aan de hand, het lijkt alsof er (zoals bij Pinlock) een siliconen laagje rond het binnenvizier zit maar dit is maar schijn.
Doordat dit van harde plastic is schuurt het binnenvizier op het buitenvizier waardoor er kleine krasjes ontstaan en er condens tussen kan komen.
Inmiddels heb ik een nieuw vizier laten monteren (garantie) en schijnen ze bij Schubert bezig te zijn met een siliconen binnenvizier.

Daarnaast krijg mij dealer een modificatiesetje voor de reparatie van het rammelende ventilatieklepje zodat dit dan ook weer opgelost kan worden.
Problemen met zowel klepje als vizier zijn dus herkend en erkend. Waarvan akte..
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Gebruikersavatar
scan
Berichten: 753
Lid geworden op: 14 jul 2011, 17:39
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Everywhere

Re: Schuberth C4, Sena SC1, Motorrad IV

Ongelezen bericht door scan »

Prima informatie daar hebben we wat aan. Dank daarvoor.
Gebruikersavatar
wil51
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Re: Schuberth C4, Sena SC1, Motorrad IV

Ongelezen bericht door wil51 »

Voor de Schuberth SC1 is een firmware update beschikbaar versie 1.1
Gebruikersavatar
RTeun
Berichten: 15
Lid geworden op: 22 mei 2016, 00:26
Type: R1150RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Urk

Re: Schuberth C4, Sena SC1, Motorrad IV

Ongelezen bericht door RTeun »

wil51 schreef: 10 jan 2018, 10:44 Voor de Schuberth SC1 is een firmware update beschikbaar versie 1.1
Bedankt voor de tip, ga eens even kijken.

Al moet ik zeggen dat bij mij alles goed werkt.
Ik gebruik alleen geen aparte navigatie, maar doe alles met de iPhone.
Werkt erg fijn in combinatie met Siri.

Muziek, navigatie, bellen, Flitsmeister... gaat allemaal goed. Erg tevreden met de helm.
Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 880
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Re: Schuberth C4, Sena SC1, Motorrad IV

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

Ook met het vizier?
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 880
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Re: Schuberth C4, Sena SC1, Motorrad IV

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

scan schreef: 10 nov 2017, 13:58 Prima informatie daar hebben we wat aan. Dank daarvoor.
Nieuw vizier onder garantie gekregen.
Met Pinlock voorzien van Siliconenrand en als resultaat dat er geen condens meer komt tussen het binnen- en buitenvizier.
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 880
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Re: Schuberth C4, Sena SC1, Motorrad IV

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

IMG_4766.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Gesloten

Terug naar “Over: (Systeem)helmen”