BMW Evo 6 of Nolan 104EVO... Hulp gevraagd!

Welke helm past bij jou en je RT

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Menno_Motor

BMW Evo 6 of Nolan 104EVO... Hulp gevraagd!

Ongelezen bericht door Menno_Motor »

Afgelopen week was ik al op zoek naar een systeemhelm, fijner dan zo'n shark racer helm welke ik nu heb. Beide
helmen zitten voortreffelijk, en ook aan de kwaliteit kan ik niet echt grote verschillen ontdekken. Wel zit er een
prijsverschil in (EVO 6 489 ,- VS 299 Nolan).

Heeft iemand nog ervaringen, tips betreffende de aankoop? Zijn er verschillen die ik gemist heb? Ik rij nu zelf met
een Interphone FM5C en Zumo 590 inzake de techniek.

Alvast bedankt voor de tips...
Gebruikersavatar
aantzeetje
Berichten: 503
Lid geworden op: 09 jul 2010, 14:56
Type: R1200RT
Land: B
Woonplaats of omgeving: Oostduinkerke

Re: BMW Evo 6 of Nolan 104EVO... Hulp gevraagd!

Ongelezen bericht door aantzeetje »

Heb jaren met Nolan gereden en nu met bmw evo6. Persoonlijk vind ik die veel stiller dan de Nolan.
beckysmile

Re: BMW Evo 6 of Nolan 104EVO... Hulp gevraagd!

Ongelezen bericht door beckysmile »

Zeker weten, de BMW is veeeel stiller dan de Nolan.

Aad
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3297
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: BMW Evo 6 of Nolan 104EVO... Hulp gevraagd!

Ongelezen bericht door HansD »

Als je naar de BMW Evo 6 helm kijkt, zou ik ook naar de Schuberth C3 Pro kijken. Sommige mensen hebben nl. een "BMW hoofd", en anderen hebben een "Schuberth hoofd". Met andere woorden: de BMW helm zit niet bij iedereen lekker, en hetzelfde geldt voor de Schuberth. Dit is persoonlijk.
Beide helmen zijn zeer stil en functioneel zo goed als gelijk.
doov650

Re: BMW Evo 6 of Nolan 104EVO... Hulp gevraagd!

Ongelezen bericht door doov650 »

Check ff de helmtests.
BMW en Schuberth zijn steevast de stilste helmen.

Mijn keuze maak ik op de volgende criteria in aflopende volgorde van belangrijkheid.
1. Pasvorm
2. Geluidsnivo
3. Prijs

Ergo. Als de BMW goed zit, dan zal dat je keuze zijn. De meerprijs is het waard.

BTW: de Schuberth C3 Pro schijnt nog stiller te zijn.
Menno_Motor

Re: BMW Evo 6 of Nolan 104EVO... Besloten en gekocht!

Ongelezen bericht door Menno_Motor »

Hi mannen,

Thanks voor jullie advies! In de Schubert C3 Pro past mijn hoofd niet, zit niet lekker. De BMW zit
helm zit als gegoten. Morgen is de BMW dealeRT weer open en ga ik even langs om de juiste kleur
te bepalen... En aangeschaft. Big RT Smile

Voor de mensen die twijfelen, ja, hij is echt veel stiller, ja, hij is veel lichter... voor het gevoel
scheelt het enorm met een Nolan 104 evo. Als je het geld er voor wil uitgeven; doen! Vallen moet
je met geen enkelen helm...
Erteetje

Re: BMW Evo 6 of Nolan 104EVO... Hulp gevraagd!

Ongelezen bericht door Erteetje »

Zelf heb ik de nodige jaren met een Nolan N102 gereden. Deze helm zat mij als gegoten en ik ben meer dan tevreden met de Nolan Ncom bluetooth systeem. Aan de helm zelf heb ik nooit iets hoeven te vervangen. Het enige dat ik erop gezet heb is een pinlock met een siliconen randje. De N102 was aan vervanging toe en ik ben gebleven bij Nolan. Ik heb de Nolan N104 Evo gekocht met het B1 bluetooth systeem. Koppelen met IPhone (prive) Windows Phone (zakelijk), BMW navigator 5, het luisteren van muziek werkt allemaal feilloos. Bij voordeelhelmen.nl heb ik de complete helm met de B1 set gekocht voor 440 euro. Het geluidsniveau van een helm vind ik minder belangrijk aangezien ik altijd gehoorbescherming draag.

Je kunt van een helm nooit zeggen welke goed of slecht is qua pasvorm. Dit is simpelweg strikt persoonlijk.

Luc
Gebruikersavatar
Lemoi
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 feb 2012, 21:08
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch

Re: BMW Evo 6 of Nolan 104EVO... Hulp gevraagd!

Ongelezen bericht door Lemoi »

Hi Luc

Ik vind geluid wel belangrijk. (Je kan maar 1 keer doof worden ;-) ). Ook ik gebruik gehoor bescherming alpine optoplast met witte filters, en zeker na ritten van 500 km en meer ( en dat meerdere dagen achter elkaar) krijg ik toch nog af en toe piepen in de oren (en heb een schuberth C3)
Waarschijnlijk als je recreatief rijdt zal het wel meevallen.
Dus mijn volgende helm moet ook weer stil zijn.
Erteetje

Re: BMW Evo 6 of Nolan 104EVO... Hulp gevraagd!

Ongelezen bericht door Erteetje »

Ik rij inderdaad recreatief, maar wel veij veel. Ritten zijn gemiddeld tussen 150 en 250 km. Zonder gehoorbescherming rij ik absoluut nooit. Ik ben er zo aan gewend dat zonder voor mijn gevoel niet te doen is. Ik heb nooit met een shubert gereden. Musschien moet ik het toch eens proberen. Voor mij is het draagcomfort van de Nolan zo goed dat ik bij het merk ben blijven hangen.
Gebruikersavatar
WaltzingMatilda
Berichten: 880
Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
Type: R1250RT
Bijz: Triumph 900 GT PRO en een Moto Guzzi V85 TT
Land: LUXEMBOURG
Woonplaats of omgeving: Kautenbach

Re: BMW Evo 6 of Nolan 104EVO... Hulp gevraagd!

Ongelezen bericht door WaltzingMatilda »

Erteetje schreef:Ik rij inderdaad recreatief, maar wel veij veel. Ritten zijn gemiddeld tussen 150 en 250 km. Zonder gehoorbescherming rij ik absoluut nooit. Ik ben er zo aan gewend dat zonder voor mijn gevoel niet te doen is. Ik heb nooit met een shubert gereden. Musschien moet ik het toch eens proberen. Voor mij is het draagcomfort van de Nolan zo goed dat ik bij het merk ben blijven hangen.
Ik heb een Nolan 103 voor het werk en een Shubert C3 Pro voor privé maar de Shubert is echt stukken stiller en bovendien een flink stuk lichter dan de Nolan.
Zou het echt eens proberen als ik jou was _004
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Gesloten

Terug naar “Over: (Systeem)helmen”