Brilleke èn helm

Welke helm past bij jou en je RT

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
javaou
Berichten: 26
Lid geworden op: 08 dec 2016, 10:22
Type: R1150RT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: amersfoort

Brilleke èn helm

Ongelezen bericht door javaou »

:shock: Heb vandeweek geprobeerd een helm te kopen. Opzetten geen probleem, maar om dan m'n bril erin te krijgen wat een drama.
Welke brildrager herkent dit, en met welke helm heb je dit opgelost? Mijn helm-budget is ca. Max €300,--
Jan
De beste tijd om een boom te planten was 20 jaar geleden, de een na beste tijd is nu...
beckysmile

Re: Brilleke èn helm

Ongelezen bericht door beckysmile »

Ik heb hetzelfde probleem, systeemhelm is dan de oplossing, die zet je opengeklapt op, geen probleem met bril.

Er zijn natuurlijk diverse systeemhelmen te koop, vanaf €100 tot zo'n €600, ligt aan je eigen beurs.

Zelf heb ik ervaring met Probiker KX-4/KX-5, redelijk stil, maar niet zo'n stootvaste lak, en de Nolan N90, iets meer lawaai, minimaal verschil, maar veel betere stootvastere lak.
De BMW-helm heb ik opgehad, absoluut veel stiller, maarja, die prijs...

Over pasvorm ga ik het niet hebben, zelf uitproberen is de enige goede methode.

BTW, Probiker is het huismerk van Louis, Nolan verkopen ze daar ook, kun je vergelijken. Proefrijden vinden ze meestal ook goed.

Succes met uitzoeken, groet,

Aad
Inspector Gadget

Re: Brilleke èn helm

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik heb brillen met rechte poten, zoals sport-brillen. (op sterkte)
Zoals Rudy Project.
En ziet nog kek uit ook! _004

Altijd probleemloos bril op & af bij de BMW Systeem 6 & Schuberth C3, hoef het alleen maar "naar achteren te steken", geen "gedonder" met pootjes die over & achter de oren moeten steken.
En als heel groot voordeel, ook nooit meer geïrriteerde oorschelpen.
Laatst gewijzigd door Inspector Gadget op 03 feb 2017, 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
RToon
Berichten: 273
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:06
Type: R1100RT
Bijz: Kofferdeksels in kleur gespoten
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Asten
Locatie: Asten

Re: Brilleke èn helm

Ongelezen bericht door RToon »

Hier ook brildragend
Eerst een Nexo systeem helm nu een systeem helm of klap helm net wat je wilt van schubert een C3 basic net onder de €300 nieuw
De bril blijft gewoon op tijdens het opzetten van de helm
Zet ik de bril af en dan de helm op
Dan is het inderdaad een heel gedoe wil je de bril goed op je neus krijgen
Eigenlijk wil ik zeggen
Het lukt niet
een gezond mens heeft duizend wensen
een ziek mens heeft er maar een
Gebruikersavatar
Bert M
Erelid
Erelid
Berichten: 2313
Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Re: Brilleke èn helm

Ongelezen bericht door Bert M »

Ik heb verschillende Shoei-helmen (zowel systeemhelm als "volle bak") en ik heb tevens een heel uiteenlopend assortiment aan zonnebrillen, een nachtbril en zelfs tegenwoordig een 'gewone' bril en ik kan werkelijk geen enkel probleem rapporteren omtrent conflicten bril versus helm. En ik zet de bril altijd pas op na de helm...

[groet]

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
pieter.
Berichten: 55
Lid geworden op: 15 mar 2014, 19:26
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K75 RT
Land: nl.
Woonplaats of omgeving: Bollenstreek

Re: Brilleke èn helm

Ongelezen bericht door pieter. »

De meeste HJC helmen hebben een 'glasses groove'.
En zijn ook redelijk betaalbaar.
Gebruikersavatar
siebke
Berichten: 754
Lid geworden op: 13 mei 2010, 16:50
Type: R1200RT
Bijz: 2009, bijna full options
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Peel en Maas

Re: Brilleke èn helm

Ongelezen bericht door siebke »

Ook noodzakelijkerwijs brildragend, sterkte richting jampot en lenzen waren één grote mislukking. Bril afzetten is geen optie...grote kans dat ik 'm niet zie liggen.... :geek: . Voorheen een C2 en nu een C3 (allebei systeemhelmen dus) van Schubert en allebei gekocht 'in de aanbieding' omdat er nieuwe modellen op de markt waren. Even een handigheidje bij het opzetten en geen oorschelp of brilpoot die in het gedrang komt. Louis in Dld. heeft vaak angebote... . Zo-wie-zo eerst passen; niet iedere helm past op ieder hoofd. Let ook op het materiaal van de helmschaal en de te verwachten levensduur van de helm. Op termijn is een wat duurdere helm wellicht dan toch goedkoper.
As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit
Gebruikersavatar
BéRTke
Berichten: 76
Lid geworden op: 20 feb 2013, 22:45
Type: R1200RT
Bijz: Ostra Grey
Land: België
Woonplaats of omgeving: Kempen

Re: Brilleke èn helm

Ongelezen bericht door BéRTke »

Zeer tevreden van de Nolan N44.. Makkelijk op te zetten zonder bril af te nemen.. En redelijk geprijsd...
R1150RT - 2004 - Biarritz Blue
R1200RT - 2011 - Ostra Grey
R1200RT - 2017 - Platina Bronze
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 3297
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Locatie: Bergschenhoek

Re: Brilleke èn helm

Ongelezen bericht door HansD »

Hier ook met bril. Het antwoord is inderdaad systeemhelm en dan is het verder peobleemloos.
Gebruikersavatar
EileRT
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 4479
Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Brilleke èn helm

Ongelezen bericht door EileRT »

HansD schreef:Hier ook met bril. Het antwoord is inderdaad systeemhelm en dan is het verder probleemloos.
+1 : Ik zet eerst de BMW systeemhelm op en pas dan de zonnebril . . . mits het zonnig weer is natuurlijk! 8)_

[groet] Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Afbeelding
Gebruikersavatar
Wouter5
Berichten: 120
Lid geworden op: 11 sep 2016, 19:53
Type: R1200RT
Bijz: biarritz blue metallic; 2007
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Brilleke èn helm

Ongelezen bericht door Wouter5 »

Ik heb een HJC sy-max 3 systeemhelm ik hou mijn bril op met opzetten. Werkt prima. Houdt er rekening mee dat de helm bij het passen nog erg strak zit. Later gaat die zich wat voegen naar je hoofd en gaat het opzetten makkelijker. Ik denk dat je het beste kunt passen zonder je op 1 merk te focussen. Een helm moet perfect zitten. Natuurlijk speelt je budget een rol, maar je hebt maar één hoofd...


Met vriendelijke RT-Forum groet,
Wouter
Huidig:
R1150RT - 2004 - saffierzwart metallic

Hiervoor:
R850RT-P - 1996 - matzwart
Gebruikersavatar
javaou
Berichten: 26
Lid geworden op: 08 dec 2016, 10:22
Type: R1150RT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: amersfoort

Re: Brilleke èn helm

Ongelezen bericht door javaou »

Dank allen: leuk te lezen dat ik niet de enigste ben met dit "ongemak" : de tip om bij Louis in Duitsland te gaan shoppen neem ik zeker in. Dankjewel daarvoor!
De beste tijd om een boom te planten was 20 jaar geleden, de een na beste tijd is nu...
Gebruikersavatar
BéRTke
Berichten: 76
Lid geworden op: 20 feb 2013, 22:45
Type: R1200RT
Bijz: Ostra Grey
Land: België
Woonplaats of omgeving: Kempen

Re: Brilleke èn helm

Ongelezen bericht door BéRTke »

javaou schreef:Dank allen: leuk te lezen dat ik niet de enigste ben met dit "ongemak" : de tip om bij Louis in Duitsland te gaan shoppen neem ik zeker in. Dankjewel daarvoor!
Als je bij Louis in Aken zou gaan shoppen, weet dan dat er binnen een straal van +/- max. 1 km... nog een aantal shops zitten, FC Moto, Hein Gericke, Polo Motorrad, Motoin (voornamelijk on-line), en BMW verdeler Kohl...
Bij de meeste van deze shops is het interessant om je (vooraf) on-line te registreren, krijg je heel vaak, bovenop de scherpe prijzen, nog heel interessante korting-acties toegestuurd... Deze acties lopen met de regelmaat van een klok, dus even de kat uit de boom kijken is vaak de boodschap...

Benny
R1150RT - 2004 - Biarritz Blue
R1200RT - 2011 - Ostra Grey
R1200RT - 2017 - Platina Bronze
Gebruikersavatar
Ton1959
Berichten: 3174
Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg
Locatie: Tilburg

Re: Brilleke èn helm

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Nooit geen probleem met mijn goedkope systeemhelm ( HJC Max). Bril op en dan helm opzetten.
doov650

Re: Brilleke èn helm

Ongelezen bericht door doov650 »

Altijd Schuberth klaphelm.
Wat ook helpt: een bril met een klein rechthoekig montuur. Ik heb dus een brilletje dat ik alleen met motorrijden draag. Op andere dagen ben ik wel heel modieus brildragend. Kijk maar op mijn avatar.
Gebruikersavatar
pheufk
Berichten: 43
Lid geworden op: 13 okt 2014, 12:19
Type: Ik heb een andere motor
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Nijmegen

Re: Brilleke èn helm

Ongelezen bericht door pheufk »

Daar is niet veel van te zien :mrgreen:
GPS SP2820 CN Europa 2021.20 NT Zumo 550 / 660 CN Europa 2024.10 NT / Zumo 396MLT-S 2024.20 NTU Sena SRL-2
Gebruikersavatar
javaou
Berichten: 26
Lid geworden op: 08 dec 2016, 10:22
Type: R1150RT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: amersfoort

Re: Brilleke èn helm

Ongelezen bericht door javaou »

Louis Moto Duitsland staat in planning! Hebben nu actie tot 32% korting op helmen...dank voor alle slimme tips!! :mad:
De beste tijd om een boom te planten was 20 jaar geleden, de een na beste tijd is nu...
Gebruikersavatar
siebke
Berichten: 754
Lid geworden op: 13 mei 2010, 16:50
Type: R1200RT
Bijz: 2009, bijna full options
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Peel en Maas

Re: Brilleke èn helm

Ongelezen bericht door siebke »

Een megastore van Louis (o.a. Duisburg) biedt over het algemeen een breder assortiment dan een funstore (Wesel). Wellicht een stuk verder, maar wel aan te raden, is mijn ervaring.
As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit
Gebruikersavatar
Wullum
Berichten: 752
Lid geworden op: 17 okt 2010, 16:54
Type: R1250RT
Bijz: Elegance in Manhattan Grün Metallic
Land: DE
Woonplaats of omgeving: 74251

Re: Brilleke èn helm

Ongelezen bericht door Wullum »

BéRTke schreef: Als je bij Louis in Aken zou gaan shoppen, weet dan dat er binnen een straal van +/- max. 1 km... nog een aantal shops zitten, FC Moto, Hein Gericke, Polo Motorrad, Motoin (voornamelijk on-line), en BMW verdeler Kohl...
FC Moto valt wat tegen, maar bij Louis is de keuze reuze (mijn C3 komt er ook vandaan).

Zelf ook een iets kleiner montuur voor op de motor in gebruik, wil niet het risico lopen dat mijn varifocusbril (ook nog eens met handgeschilderde pootjes :mad: ) er als een wokkel weer uit komt... Het zou wel passen, helm meegenomen naar opticien voor te passen, maar toch...
Vroeger, ooit, 2 Japanners, meh... Later een heel nest BMW's, allemaal met een bijnaam...
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.
Gebruikersavatar
Arjan W
2024
2024
Berichten: 507
Lid geworden op: 22 apr 2013, 20:45
Type: R1150RT
Bijz: De bestuurder
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amersfoort

Re: Brilleke èn helm

Ongelezen bericht door Arjan W »

Grote kans dat de BMW helmen binnenkort weer in de aanbieding zijn. De system 7 gaat uitkomen en in Duitsland zijn ze al in de aanbieding. Ik verwacht dat er tijdens de motorbeurs ook veel BMW helmen met korting worden aangeboden.

Ik heb zelf gebruik gemaakt van dezelfde situatie toen BMW overging van system 6 naar 6-evo. Ik was toen een € 350 kwijt.

Groet,
Arjan
De rit is altijd het mooist, na de warme thuiskomt!Liever tien keer neon-yellow, dan een keer niet gezien.
Gebruikersavatar
BéRTke
Berichten: 76
Lid geworden op: 20 feb 2013, 22:45
Type: R1200RT
Bijz: Ostra Grey
Land: België
Woonplaats of omgeving: Kempen

Re: Brilleke èn helm

Ongelezen bericht door BéRTke »

Arjan W schreef:Grote kans dat de BMW helmen binnenkort weer in de aanbieding zijn. De system 7 gaat uitkomen en in Duitsland zijn ze al in de aanbieding. Ik verwacht dat er tijdens de motorbeurs ook veel BMW helmen met korting worden aangeboden.

Ik heb zelf gebruik gemaakt van dezelfde situatie toen BMW overging van system 6 naar 6-evo. Ik was toen een € 350 kwijt.

Groet,
Arjan
... Bij mijn dealer (Winge Motors) in België zijn de System 6 helmen al enkele weken in promo... - 20 %....
R1150RT - 2004 - Biarritz Blue
R1200RT - 2011 - Ostra Grey
R1200RT - 2017 - Platina Bronze
Gebruikersavatar
javaou
Berichten: 26
Lid geworden op: 08 dec 2016, 10:22
Type: R1150RT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: amersfoort

Re: Brilleke èn helm

Ongelezen bericht door javaou »

Tis dus de Shark Evo One Astor mat SKB geworden, met uitsparing voor de pootjes voor de bril!
De beste tijd om een boom te planten was 20 jaar geleden, de een na beste tijd is nu...
Gesloten

Terug naar “Over: (Systeem)helmen”