Bij mij is de kogel door de kerk.
Was al langer aan het wikken en wegen maar vandaag dit alles omgezet in daden.
Eerst naar de nieuwe BMW System 7 helm gekeken. Dit is wel een hele mooie helm, vooral
de iets duurdere typen met de prints erop. De features van deze helm, zoals het afneembare
kinstuk, spreekt mij niet aan omdat ik dat toch nooit ga gebruiken. Toen de helm maar eens gepast.
Maar dat viel mij helaas toch wat tegen. Voor mijn gevoel heel anders dan de System 5 die ik ooit had.
Voor mij was het toch niet de juiste pasvorm. Vaak voel je meteen al als het hem niet gaat worden. Zo
ook in dit geval. Ter vergelijk toch ook nog eens de sterk afgeprijsde System 6 gepast. Ook hiermee had ik
dezelfde ervaring. Ook weer heel anders dan de System 5 en System 7. De 5,6 en 7 zijn werkelijk echt verschillende
helmen als het gaat om pasvorm.
Voor mij was het toch een klein beetje een teleurstelling, want ik vond de helm en look erg mooi.
Maar zoals al eerder opgemerkt, bij de keuze van een helm moet je je gezonde verstand gebruiken en je niet
teveel door emoties laten leiden, want dat loopt meestal uit op een teleurstelling.
Aangezien meneer BMW alleen BMW helmen verkoopt toch ook maar eens naar een andere bekende motorketen
gereden om eens wat verschillende helmen te passen en een voorselectie te maken.
Eerst maar eens de Schubert . . . Nee direct al geen lekker gevoel erbij en een beetje een saaie helm (dat laatste ga ik vaker zeggen :mrgreen: )
Zowel de C3 als C4 gepast, maar allebij een nee.
Toen toch maar eens naar de Shoei Neotec. Het is geen spectaculair design maar de pasvorm vond ik wel goed. Een voorzichtige ja.
Ook eens zo'n Bayard gepast . . . Oh nee past me totaal niet, voelde ik meteen al. Prijs is natuurlijk wel lekker.
Dan maar eens door naar de HJC . . . minder saaie helmen, maar ook hierweer de pasvorm niet geschikt voor mij.
Toen ook nog even bij de Caberg gekeken. Zeker geen saaie helm, maar ook hier weer de pasvorm niet voor mij geschikt.
Toen ook nog eens wat verschillende typen van Nolan gepast, maar ook die vallen voor mij toch af.
Toen toch maar weer terug naar de Shoei Neotec en de helm eens beter bekeken.
Ik moet zeggen dat de afwerking van de helm heel goed is, al vind ik het design een beetje saai en alledaags.
Maar ja de emotie moet aan de kant al is dat vaak best moeilijk en toch maar weer eens opgezet.
In vergelijking met alle helmen die ik hiervoor gepast heb, sprong deze er toch direct bovenuit qua pasvorm.
Deze helm voelde meteen goed aan en ik merkte ook direct de stilte om mij heen.
Dit zou hem misschien toch wel eens kunnen worden.
Vervolgens nog even wat verschillende maten geprobeerd, maar uiteindelijk was de XL de beste.
Na 10 minuten met deze helm op mijn harsens rondgelopen te hebben, was ik er ineens uit . . . dit wordt hem.
Toen kwam het grote dillemma
. . . . ik was helemaal nog niet van plan om vandaag al een andere helm aan te schaffen,
maar eerst eens te kijken wat mij het beste past.
Dat deze Shoei nu aardig afgeprijst was maakte het toch ook wel aantrekkelijk.
Toch maar eens internet geraadpleegd om een beeld te krijgen van de prijzen aldaar.
Gemiddeld toch nog zo'n 30 a 40 euro minder dan bij de welbekende keten waar ik nu stond.
Nou ben ik niet de persoon die voor 5 euro gaat lopen en gun ik de business ook wel wat, maar niet teveel natuurlijk :mrgreen:
Dus toch maar eens de al afgeprijsde helm voor mijzelf wat verder afgeprijst en dat als vijandig voorstel neergelegd bij de verkoper ter plaatse.
Er moest eerst even wat gerekend worden (What else) om te kijken of dat wel kon. Uiteindelijk kwam er logischerwijs een tegenbod wat lag
tussen mijn prijs en de vraagprijs.
Ik vond het tegenbod wat tegenvallen, maar het werd al laat en ik had honger, dus toch uiteindelijk het aanbod geaccepteerd.
M.a.w. ik ben nu de trotse bezitter van een Shoei Neotec.
Met m'n nieuwe helm op en de oude op mijn rug gebonden naar huis gereden.
Nog even een ommetje gemaakt met een stuk snelweg.
Wat is deze helm stil en ook weinig geklapper enzo. . . . geweldig gewoon.
Het is nog kort om een definitief oordeel te geven natuurlijk, maar de eerste indrukken zijn boven verwachting.
BMW R 1200 RT (2010), ABS, ASC, ESA, RDC ThunderGrey-Metallic/Titan Silber, Michelin Pilot Road 4GT
"We are rebels for a cause, poets with a dream and we won't let this world die without a fight"
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them"