Beslaan vizier Shoei Neotec

Welke helm past bij jou en je RT

Moderators: EileRT, JOS WRSM

Gesloten
Gebruikersavatar
Rebel
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 jun 2017, 13:01
Type: R1150RT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Breda

Beslaan vizier Shoei Neotec

Ongelezen bericht door Rebel »

Ik had al een tijdje het gevoel dat de binnenzijde van mijn vizier wel erg snel aansloeg.
Vooral nu het kouder en vochtigers wordt was het erger geworden.
Toch maar eens de PINLock getest en afgesteld volgens de tip uit een oud draadje.

Re: Beslaan pinlock?
Bericht door scan » 20 feb 2014, 11:12

Als het aan de binnenkant van de Pinlock beslaat is er meestal sprake dat er ergens niet voldoende contact is tussen visier en pinlock.
Je kunt dit controleren door met de hoek een strookje briefpapier langs de silicone rand te gaan. Daar waar het contact ontbreekt schuif nl. het stukje papier er makkelijk doorheen.
De bevestiging van de pinlock zijn niet centrische nokjes, door deze te verdraaien kun je het bijstellen.
Even gepriegel maar wel de oplossing.


En inderdaad de PINlock sloot op veel plaatsen niet geheel aan.
Toen de PINLock verwijderd en de nokjes verdraaid.
Daarna sloot de PINLock mooi overal aan en is het beslaan ook opgelost.
Wel een beetje jammer dat Motoport, die het vizier gemonteerd had, dit niet al gedaan had. Die moeten dat toch weten m.i.
;)
BMW R 1200 RT (2010), ABS, ASC, ESA, RDC ThunderGrey-Metallic/Titan Silber, Michelin Pilot Road 4GT
"We are rebels for a cause, poets with a dream and we won't let this world die without a fight"
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them"
skull
Berichten: 88
Lid geworden op: 06 jul 2015, 19:44
Type: Ik heb een andere motor
Land: Belgium
Woonplaats of omgeving: Buggenhout

Re: Beslaan vizier Shoei Neotec

Ongelezen bericht door skull »

Hier hetzelfde probleem. Nergens gelezen in de bijhorende handleiding, of overgelezen? Bedankt Rebel! _004
Gebruikersavatar
Baird
2023
2023
Berichten: 4304
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Beslaan vizier Shoei Neotec

Ongelezen bericht door Baird »

Herken dit probleem maar al te goed, heb dit met verschillende merken helmen en hun bijpassende Pinlocks gehad. Na iedere keer verstellen met de excentrieken werkt dit na verloop van tijd niet meer. Uiteindelijk vorig jaar net voor de Noorwegentrip (waar je rekent op minstens 50% van de tijd regen) een noodgreep uitgevoerd met gewoon huis- tuin en keuken transparant plakband de onderrand van de Pinlock afgeplakt op het vizier. Met de gedachte dat het maar even zou blijven zitten een rolletje meegenomen om het te vervangen. Het is nu bijna maart 2018 en nog steeds zit de eerste tape er nog goed op, rij bijna elke dag en het is behoorlijk nat geweest, doe er je voordeel mee _004
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volkswagen Eos

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x) 450k+ km
Gesloten

Terug naar “Over: (Systeem)helmen”